Desi pentru primul romb nu am facut un jurnal de bord, am zis ca pentru al doilea poate nu mai uit ..
Primul romb - Symbol 2006 1.5 DCI 60kw
http://www.reno.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=182448&hl=
Dotari :
- geamuri electrice fata;
- oglinzi reglabile electric;
- climatronic;
- airbag sofer;
Stare la achizitie :
- 40.000 km;
- radiatorul scapa freon ( necesita inlocuire );
- cauciucuri doar de vara uzate si foarte slab calitative.
Stare actuala - ramasa in familie, ~ 100.000 km, in continuare doar revizii.
Investitii :
- Ulei Elf 5w40, filtre MANN la interval de ~ 10k-15k km;
- Distributie, pompa apa si accesorii inclusiv intinzator ~ 60k km;
- Directie - capete, bielete, bielete antiruliu;
- Discuri ventilate ~ 80k km, placute fata de doua ori, etrieri spate ~ 100k;
- cauciururi vara + iarna, recomand 185/60/14 cel putin de vara pentru o stabilitate mai buna;
- zgarieturile de rigoare reparate mai putin profi in regie proprie.
Stare actuala - ramasa in familie, ~ 100.000 km, in continuare doar revizii.
Concluzii :
- o masina fiabila daca se are grija de ea, la fel de ieftina la intretinere ca alte marci in aceeasi clasa si foarte ecomomica dpdv combustibil ( 5.5% in regim de traversare a Bucurestiului zilnic la ore de varf la mers normal );
- portbagaj imens pentru clasa ei, insa fara o gura de acces in el indeajuns de mare pentru bagaje voluminoase;
- incomoda pentru pasagerii din spate si chiar si pentru un sofer mai maricel;
- nu a fost o alegere proasta pentru necesitatile de atunci.
_____________________________________________
Al doilea romb - Megane 2.2 2007 Sedan 1.5DCI 63kw
Achizitionat in decembrie 2013 ( inmatriculat in decembrie 2007 ),
de la un coleg de pe forum caruia ii multumesc pentru comunicativitate si disponibilitate ,
in urma http://www.reno.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=268026&hl=.
Stare la achizitie - dupa verificarea la service inainte de achizitie si inspectarea generala :
- ~70k km pe bord ;
- bieleta antiruliu stanga de schimbat;
- alternatorul scartaie la pornire - trebuie curatat si uns din ce am inteles;
-la interior uzura moderata specifica modelului privilege ( volan putin tocit, "piele" crapata la scaunul soferului, inceput de exfoliere ale manerelor ), mici pete pe scaune, o agatatoare lipsa pentru jaluzeaua de pe spate;
- la exterior jantele putin atinse, farurile matuite nu foarte mult insa indeajuns sa afecteze iluminatul plus ca farul din dreapta e transpirat, incalzirea intrerupta la sticla oglinzii soferului;
Dotari :
- model privilege;
- dotarile specifice - e un fisier cu ele pe aici (multumesc Espacern);
Investitii :
- distributie facuta dupa achizitie ~70k km;
- revizie toate filtrele si ulei ELf 5w40 dupa achizitie;
- un bec halogen cu filtru UV ;
Stare actuala ( dupa 3.000 km ):
- becul de la farul transpirat nu se aprinde mereu;
- in continuare scartaie alternatorul;
- panglica de la volan se aude subtil;
- o mica zgarietura de la un stalp (perioada de acomodare de la symbol la megane);
- in rest toate ok.
Impresii :
- motor mai elastic ca cel de pe symbol de 82cp;
- consum de 5.5 in Bucuresti la ore de varf;
- confortabila si comoda atat pentru sofer cat si pentru pasagerii fata/spate fata de ocatvia si astrah ( celelalte optiuni de achizitie);
- portbagaj incapator cu gura ceva mai mare ca la symbol;
O masina decenta comoda si economica, ok atat pentru oras cat si pentru drumuri in afara, singura nemultumire fiind ca ... nu am gasit un break la fel de ok ca sedanul achizitionat .