Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310 nu porneste tot timpul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mucormucedo
Dacia 1310 1996, carburator.

Masina porneste cateodata din prima cheie si merge fara probleme, alta data porneste, sta 10-20 secunde dupa care moare. Daca incerc sa o pornesc merge dar nu sta pornita, o accelerez de cateva ori moare.In final nu da nici un semn ca ar mai porni. Cu socul tras o pornesc de obicei fiindca e si iarna, dar porneste imediat si la -15 grade. Informatii gasesc despre problema mea, si am incercat destule: Am 2 bobine, fisele le-am inlocuit, capacul delcoului l-am inlocuit(desi nu prea imi pare bun cel de rezerva), jiclorul de relanti nu e infundat, din pompa vine benzina in carburator, pe retur am suflat, am schimbat furtunele de la pompa de alimentare, am un filtru suplimentar inainte de pompa, schimbat condensator. Am patit sa incerc sa o pornesc, nu a pornit, am scos bujiile, erau ude, le-am curatat si a pornit imediat. Mai tarziu am incercat sa o pornesc si nimic, am scos fiecare bujie si doar una era uda, am schimbat-o si a pornit, ziua urmatoare nu a pornit, toate bujiile erau in stare buna cand le-am scos. Azi am plecat la cumparaturi fara probleme, cand sa plec acasa, nici un semn ca ar vrea sa porneasca. Am tot umblat pe la ea si dintr-o data a pornit. Daca dau la cheie cu capacul la delcou scos, axul se invarte si platina face scanteie.
Nu cred ca este vreo problema de alimentare, tot timpul imi venea benzina in carburator, am incercat sa o pornesc de vreo 10 ori in total, mai incercam cate ceva, mai trecea un minut incercam sa o pornesc iar si se invartea in gol, si dintr-o data a pornit imediat. Dupa mintea mea, daca nu ar avea destula benzina ar da un semn ceva, dar se invartea in gol. Ultimele ajustari inainte sa porneasca au fost modificarea avansului catre dreapta, cam pe la jumatate, pentru ca era foarte mult in stanga, am miscat de platina si cam atat, a luat-o din prima. De fiecare data fac aceleasi verificari cand nu merge, ma gandesc sa nu lovesc cu mana vreun fir care nu face contact bine si eu umblu degeaba peste tot.
1. E posibil sa se intample astea numai din cauza unui reglaj prost al avansului plus reglajul aerului si al benzinei? sau
2. E o problema electrica, numai atunci se poate intampla brusc sa merg cu ea prin oras, dupa jumate de ora, cu motorul inca cald sa nu dea nici un semn de pornire ?
3. Am invartit de paleta vreo cateva ture dar nu am vazut vreo miscare a axului la delcou. Ramane sa verific daca nu imi porneste sa vad daca invart cheia in contact se invarte si axul acesta. Am citit ca se poate intampla, dar e foarte rar.
4. Sunt atatea cauze,nu numai cele de mai sus, incat nu merita sa imi bat eu capul? Aduc un mecanic si gata?
dacia98
Mi se pare problema electrica, scanteie. Eu in locul tau as incerca si sa schimb platina, sau tot delcoul.E posibil sa ai probleme acolo.
mucormucedo
Azi am pornito, am stat in ea un minut dupa care s-a oprit. Am incercat sa o pornesc si nimic. Am scos capacul delcoului, am miscat de lulea si platina mobila si a pornit.
pais_valenciano
QUOTE(mucormucedo @ 31 Dec 2013, 13:37)
Azi am pornito,  am stat in ea un minut dupa care s-a oprit. Am incercat sa o pornesc si nimic. Am scos capacul delcoului, am miscat de lulea si platina mobila si a pornit.
*



verifica condensatorul de la delcou, e prins bine, face contact aiurea pe undeva, eventual incearcal cu altul, un prieten de al meu a schimbat preventiv condensatorul cu unul valeo cumparat de la magazinul din coltul strazii, am pornit o a mers 10 minute si pe urma nu a mai vrut sa porneasca, ia m pus iar vechiul condensator si merge si n ziua de azi
val2011
Cum adica face contact aiurea pe undeva?
pais_valenciano
QUOTE(val2011 @ 31 Dec 2013, 15:15)
Cum adica face contact aiurea pe undeva?
*



poate nu e strans bine papaucul la condensator
mucormucedo
am inlocuit condensatorul
RaduWra
Ia cumpara tu o platina nou (recomand doduco), apoi un set de lere, si regleaza platina la 0.04 mm. Dupa ce reglezi platina dai cheie, si daca o ia, e bine, daca nu te mai uiti la bujii(poate trebuiesc inlocuite).
Apropo, ce firma este capacul delcou(conteaza destul de mult).
Succes man !
mucormucedo
am gasit problema, si destul de sigur ca asta este: Cablul de la bobina la condensator. Miscam de platina si nu facea scanteie, am miscat de cablul asta, din greseala, si a facut scanteie. A si pornit masina. Am miscat din nou de cablu pana nu am mai obtinut scanteie la platina si nu a pornit bineinteles. L-am scos si l-am agatat, "in scarba", doar de forma la locul lui, a pornit masina dar mergea foarte urat.
Cred ca de aici este.

Edit:

Am "jupuit " cablul pana am ajuns la partea unde erau rupte cateva fire din interior, l-am taiat si l-am pus la loc. Acum merge. Sper ca asta a fost problema.
val2011
platina se pune la 0.4
RaduWra
Pai si 0.04 nu-i 0.4 ? Pe lerele pe care le-am cumparat eu am 0.04 si chiar ieri am refacut distanta cu 0.04 si merge bine.
BN64FLO
Poi depinde 0.04 ce? 0.04cm=0.4mm, 0.4mm=0.40mm nu0.04mm !!!0.04 e fix de 10 ori mai putin! excl.gif
RaduWra
mm.
Edit: pe astea le-am luat : http://www.bestautovest.ro/calibru-de-grosime.html
BN64FLO
Daca sunt in mm si distanta pentru platina e de 0.4 mm, cu lera ta de 0.04 ai reglat distanta de 10 ori mai mica....in poza se vede una de 0.45, e mai apropiata asta.....
pais_valenciano
De obicei la mecanica in sistemul metric se folosesc mm (milimetri), platina se regleaza la 0,4 mm adica pe lera va scrie tot 0,4. cifra 4 semnifica patru zecimi. 0,04 mm ar insemna 4 sutimi si ar fi cam de grosimea unei foi de caiet obisnuite (la munca folosesc la greu bailagare din hartie blush.gif ce sa i fac asa e in Romania, un strain si ar face cruce cu zece maini radmasa.gif ) .
BN64FLO
Ai dreptate pais_valenciano, eu in primul post eram putin ironic, oferindu-i o alternativa pentru a fi egal 0.04 cu 0.4 biggrin.gif singura fiind ca u.m sa fie diferite
RaduWra
Astazi m-am uitat la lere, am distanta 0.40mm si 0.50mm. biggrin.gif Voi pune putin mai tarziu platina la 0.40.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.