Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Citire valori geometrie roti
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Florin27
Salutare!

Zilele trecute am facut si eu geometria rotilor si ma gandeam daca valorile rezultate sunt in limite normale(nu stiu cum se interpreteaza)..

Rezultatele le-am pus aici : http://i40.tinypic.com/24glv6u.jpg (cel putin la mine nu functioneaza functia de upload a forumului)

Multumesc!
Maskatu
Unghiul de fuga, unghiul de cadere si unghiul transversal de pivot, nu se regleaza. Cu alte cuvinte toate piesele trebuie sa vina la fix, astfel incat unghiurile sa cada bine. Ele au anumite valori in care trebuie sa se incadreze, insa nu ai cum sa influentezi valorile, poate doar cu ciocanul...

Doar paralelismul se poate regla, cu ajutorul rotirii surubului de la bieleta de directie.

Unghiul de fuga nu prea pare ok, cel de cadere e bun, si cel de pivot e ok.
dj_sweat
Mare atentie la astfel de verificari, daca exista joc in rulmenti, in bielete, in bucse, pivoti, etc... sau jantele sunt ovalizate, descentrate, marginile lovite, etc... se face degeaba reglajul. Aparatul de masura are reperele prinse de jante.

Doar unghiul de convergenta se poate regla, din bielete (una e suficienta doar ca o sa stea volanul intr-o parte), (manualul spune ca unghiul de convergenta este cel mai important unghi, restul nu sunt asa importante)
Se desface contrapiulita de la capat, cu o cheie de 22 (parca) si se roteste bieleta, problema e ca masina trebuie sa stea pe sol drept si sa nu fie ridicata. Din cateva incercari se poate face perfect. Se vireaza maxim de volan si este accesibila bieleta.

Eu le-am reglat singur astfel, am masurat cu ruleta distanta de la modelul circular al cauciucurilor in spatele rotilor si in fata rotilor.

Daca cauciucul nu e pus ok pe janta se traseaza cu o creta tinuta fix si se roteste de roata ca sa lase o linie de jur imprejurul cauciucului, pe o parte mai plina si nu in sant, si se masoara la linia asta ambele distante dintre roti. Parca are undeva la ~165 -167 cm pe centrul cauciucului.

Reglajul consta in diferenta intre masuratoarea distantelor din fata rotii si dinstanta din spatele rotilor, rotile sa fie deschise spre in fata 1 mm.

Pe spate sunt din fabrica reglate fix la 3 mm diferenta spate - fata. Sunt invers reglate ca pe fata, rotile sunt deschise spre spate cu 3 mm.
dj_sweat
Poza dupa reglaj, din pacate tot trage usor dreapta pe autostrada, cauciucurile sunt noi toate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.