Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: dacia berlina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
giuscam
nu prea cred ca asa se porneste ,mai acum vreo luna doua ii dadeam 3,4 sprituri si o lua din prima .In legatura cu bujia umeda ,o fi din cauza unei supapa sau e jocul la culbutori maricel
val2011
tu stii ce e ala un forum? tu nu stii sa raspunzi intr-un topic? trebuie sa creezi unul nou de fiecare data cand raspunzi?
giuscam
ma scuzi VAL2011 e prima oara cand intru pe forum dar decat sa ma bestelesti mai bine m-iai raspunde la probleme
Black%Snake
QUOTE(giuscam @ 4 Jan 2014, 19:49)
ma scuzi VAL2011 e prima oara cand intru pe forum dar decat sa ma bestelesti mai bine m-iai raspunde la probleme
*



decat sa te chinui aiurea pe forum de ce nu te duci la un mecanic? noi nu suntem mecanici si nici nu putem sa iti reparam masina online.
val2011
QUOTE(giuscam @ 4 Jan 2014, 18:49)
ma scuzi VAL2011 e prima oara cand intru pe forum dar decat sa ma bestelesti mai bine m-iai raspunde la probleme
*


scuze ca am exagerat si eu, masoara fisa de la bujia ce se uda. vezi pompa de benzina daca baga bine.
giuscam
Sa stii ca fisa nu am masurato dar am schimbato cu fisa de la bujia 1 si tot la fel se antimpla.Pompa de benzina baga bine [cred eu] deoarece cind plec dimineata merg cam un km.pe benzina simerge bine, cam da an nas dar asta e.
burlacu marian
De ce nu incerci sa schimbi bujiile. Un set sinterom este 25 lei si nu cred ca este un capat de tara. Apoi mai vorbim.
giuscam
Am bujii EQUIEM frantuzesti le-am cumparat de la un magazin de piese auto vinzatoarea mi-e prietena buna ea mi le-a recomandat,nu am mers 1000 km cu ele
RaduWra
Baga frate SINTEROM ! Dacia a iesit din fabrica cu bujii sinterom, si tot cu sinterom merge bine. Eu la masina mea, am folosit mereu sinterom, si nu are nici pe dracu.
Babaq139QMB2
QUOTE(burlacu marian @ 6 Jan 2014, 13:58)
De ce nu incerci sa schimbi bujiile. Un set sinterom este 25 lei si nu cred ca este un capat de tara. Apoi mai vorbim.
*




QUOTE(giuscam @ 6 Jan 2014, 17:26)
Am bujii EQUIEM frantuzesti le-am cumparat de la un magazin de piese auto vinzatoarea mi-e prietena buna ea mi le-a recomandat,nu am mers 1000 km cu ele
*




QUOTE(RaduWra @ 6 Jan 2014, 18:03)
Baga frate SINTEROM ! Dacia a iesit din fabrica cu bujii sinterom, si tot cu sinterom merge bine. Eu la masina mea, am folosit mereu sinterom, si nu are nici pe dracu.
*



Si problema rezolvata .
burlacu marian
Daca omul nu mai posteaza nimic, inseamna ca s-a rezolvat problema. Sau nu a fost nici-o problema !!!!!
Babaq139QMB2
Poate a citit postul meu de mai sus smile.gif .
giuscam
Salut baieti, na-m rezolvat problema nici cu Sinterom [mi-am cumparat un set nou].Am intrebat si eu prin stinga prin dreapta tot felul de mecanici, care spune ca sunt supapele +semeringurile, care spun ca sunt segmentii, nici nu mai stiu.Deocamdata am sa reglez jocul la culbutori e cam marisor, sa nu fie de acolo cu udatul bujiei
giuscam
Cred ca stiu de ce se uda bujia, segmentul de ungere e dus, deci bujia se uda cu ulei nu cu benzina [se vede mizerie si miroase a ulei ] Ce spuneti sa schimb numai segmentii sau sa bag mina inbuzunar mai adinc pt. un set complet.Cam ce ar trebui cumparat la schimbarea segmentilor
burlacu marian
Dar cu nivelul de ulei cum stai? Cati Km ai facut de la ultimul schimb?
giuscam
De la ultimu schimb nu stiu dar am facut completare si mi-a mincat 500 gr.la mai putin de 700 km.
ct-03-tvy
Cati km are ,cu ce tip de ulei a mers motorul,si la ce intervale sau facut schimburile de ulei?.
burlacu marian
Pai ar cam trebui sa umbli la motor la consumul acesta. Referitor la ce trebuie pentru reparatie nu prea poti sa stii pana cand nu desfaci obiectul. In cel mai bun caz (doar inlocuire segmenti) - un set de segmenti, garnitura de chiuloasa, ulei, tub de mastic siliconic si garnituri baie este minimul necesar. pentru varianta rea (set motor) mecanicul care va lucra iti va spune ce este necesar, in functie si de uzura celorlalte piese (distributie, axa cu came, etc)
giuscam
Km. la bord are 97000, pina acu juma de an am folosit numai Prista Super Gas pt. ca masina e pe gpl.In ultimu timp am facut completarile tot cu ulei pt. motoare pe gaz dar e ulei industrial. Miine pe 21 vine mecanicul sa-mi desfaca motorul sa vada cei acolo,deocamdata mi-am luat un set de segmenti GOETZE [e singurul set pe care l-am gasit cu segmentul de ungere din 3 bucati, am inteles ca e cel mai bine asa sa fie din 3]Deocamdata ma rog sa fie vreme frumoasa miine ca sa pot sa-mi fac treaba
giuscam
Domnilor am rezolvato, am schimbat numai segmentii + garnitura de ciuloasa+ulei+filtru.Mecanicul a ramas uimit cit de bune erau camasile la nr. de km. folositi[nu avea gradde uzura aproape deloc] Mi-a pornit la primul sfert de cheie, acum se invirte rotund nu mai da in nas nu mai intrerupe merge perfect, Doamne fereste sa nu o deochi.
RaduWra
Foarte bine. Poti pune un video sa vedem cum toarce motorul ? biggrin.gif Chiar sunt curios cum se aude un motor cu atatia km.
giuscam
Nu stiu cum sa pun video ca sa poti vedea dar credema pe cuvint ca merge,dar mi sa intimplat un lucru curios, la aproximativ 20 km. de la segmentare intr-o dimineata la pornire [pornita numai pe benzina] m-ia pornit la prima cheie, bineinteles cu socul tras, a mers aproximativ 30 secunde si sa oprit.Dind 2 ,3 chei in continuare ca sa o pornesc am auzit o bubuitura si a inceput sa iasa fum de sub capota.Ridicind capota am vazut ca joja era aruncata de la locul ei si capacul la culbutori in dreptu delcoului pe o lungime de vreo 5 cm. era burdusit in afara [spre delcou].Am schimbat garnitura de la culbutori am indreptat capacul l-am strins la loc si vad ca merge dar imi porneste mai greu dimineata [4,5 chei] Ce ar fi putut sa se intimple
RaduWra
Am avut si eu o problema asemanatoare, din cauza ca am incecat-o mi-a dat un rateu destul de mare in motor, mi-a sarit busonul de ulei, joja si garnitura de la capac(iesise putin de sub capac). La mine a fost o problema din aprindere, eu insistand sa-i dau cheie poate poate o lua, s-a inecat bine de tot si mi-a dat acel rateu.
Daca zici ca porneste putin greu, verifica si tu aprinderea.
ilie.claudiu90
nu stiu sa va explic prea bine,am patit si eu acelasi lucru,eram si cu o fata in masina,mai mare rusinea...,mi-a dat un rateu ,nici pana in ziua de azi nu am gasit joja,am intrebat un mecanic si mi-a spus ca nu e de bine,si ca e din cauza compresiei scazute a motorului,intr-adevar motorul meu manca ulei si cam scotea fum
owy_2010
QUOTE(RaduWra @ 6 Jan 2014, 17:03)
Baga frate SINTEROM ! Dacia a iesit din fabrica cu bujii sinterom, si tot cu sinterom merge bine. Eu la masina mea, am folosit mereu sinterom, si nu are nici pe dracu.
*


bujii de astea sinterom
eu le arunc la gunoi
radmasa.gif
fiecare cu ce crede ca e bun
eu folosesc eyquem , si sunt foarte multumit
de 4 ani folosesc de astea, iar inaintea lor foloseam bosch wink.gif
giuscam
ilie.claudiu90 mecanicul ala al tau nu prea stie carei treaba, eu deabea am segmentat motoru in momentu cind m-ia aruncat joja aveam 20 km. facuti cu segmentii noi.Radu Wra din moment ce a pornit si a mers 30 s. nu cred ca a fost inecata,daca la tine a fost din aprindere spune-mi si mie cum ai reglat-o, eu am gpl si e reglata la 0,40 platina cu 0,90 bujiile
RaduWra
Problema la mine era de la platina, pe vremea aia nu aveam lere ca sa o reglez asa cum trebuie, si o facusem la ochi distanta. La platina am 0.4, iar la bujii 0,6 mm(bujiile au venit cu distanta asta din fabrica, si asa le-am lasat). Masina merge oke cu distantele de mai sus.
giuscam
Ieri iar mi sa in intimplat chestia cu rateu in carb si aruncatu garniturii de la culbutori,dar am pus-o inapoi. La mine problema era din aprindere, avansu era pus dupa metoda semnu de pe volanta la semnu de la fereastra la cutie si pistonu 1 sus detot [am scos bujia si am bagat o surubelnita] in situatia asta masina pornea greu la rece. Cu motoru pornit am tras de delcou spre dreapta [i-am luat din avans] pina la turatia maxima amdat un pic inapoi si asa am lasat-o. Dimineata m-ia pornit la sfert la -7 grade
val2011
QUOTE(giuscam @ 2 Feb 2014, 19:36)
Ieri iar mi sa in  intimplat chestia cu rateu in carb si aruncatu garniturii de la culbutori,dar am pus-o inapoi. La mine problema era din aprindere, avansu era pus dupa metoda semnu de pe volanta la semnu de la fereastra la cutie si pistonu 1 sus detot [am scos bujia si am bagat o surubelnita] in situatia asta masina pornea greu la rece. Cu motoru pornit am tras de delcou spre dreapta [i-am luat din avans] pina la turatia maxima amdat un pic inapoi si asa am lasat-o. Dimineata m-ia pornit la sfert la -7 grade
*



am tras de delcou spre dreapta [i-am luat din avans]
RaduWra
In partea dreapta (ii dai avans).
In partea stanga(ii mai iei din avans! ATENTIE: Scazand prea mult avansul, risti ca motorul sa nu mai aibe vlaga de loc in el, si o sa mearga si mai prost).
giuscam
Scuze i-am dat avans [era cineva linga mine si ma tinea de vorba], dar am scos furtunasu din carb de la avansu vacumatic si nu sa intimplat nimic.Am citit aici pe forum ca daca se scoate furtunu de la vacuum si nu scade turatia e avansu mare,am sa incerc sa-l dau mai mic sa vad daca scade
Babaq139QMB2
Avansul , mic , nu mai are vlaga , si accelerezi de sar PISTOANELE , (bine ca ai doar 4 ) , se regleaza in functie de uzura motorului , si a distributiei , tre sa ai ceva TALENT sa poti BIRJARI o dacie pe CARBURATIE . smile.gif
giuscam
I-am reglat din nou avansu dupa metoda semnului de pe volanta, am dat delcou stinga maxim am scos fisa centrala din capacu delcou am pus contactu si am miscat de delcou spre dreapta [cu fisa tinuta aproape de o parte metalica a motorului apr. 1cm] pina a dat scinteie si in pozitia asta am lasat delcou.M-ia pornit destul de usor dimineata asta la a doua cheie cu socu tras si 4 sprituri date [-10 grade erau afara]
RaduWra
E ok, dar se putea si la prima cheie. Ce ulei ai in motor acum ? Totusi conteaza si el.
giuscam
Am ulei rominesc M20 W40 Super 1, il tin pina fac 500 km de la segmentare pe urma il schimb cu Prista Super Gas impreuna cu filtru bineinteles
Babaq139QMB2
post-336-1110552475.gif E , GROS , uleiul , vezi daca nu este trecut de MAX pe joja ca daca ai mai mult ai sa " omori " pompa de ulei , post-336-1110552475.gif .

Pornire usoara IARNA ai cu 10W40 sau 15W40 .
giuscam
Sa stii ca nivelu e in partea tesita de sus a jojei, ce ma sfatuiesti, sa mai scot putin din ulei [parca nu l-as schimba ca deabea l-am pus si mai am putin pina fac 500 km de la segmentare]
Babaq139QMB2
La mine e , ceva mai jos de la MAX , 10W40 si porneste la prima cheie ... smile.gif carb reglat , avans , aprindere pe platina si benzina de 98 CO .
giuscam
Am sa mai astept citeva zile pina fac 500 km. dar surpriza, dimineata m-ia pornit la prima cheie pe gaz [cam 3 secunde invirtit electromotor] .Nu a mai pornit pe gaz dimineata din toamna cind era timpu mai caldut
RaduWra
Iti dau un sfat, zici ca ai ulei romanesc(din asta avea si tata inainte in masina, pana cand, am inceput eu incet incet sa prind drag de aceasta masina,si atunci, multe lucruri s-au schimbat) daca nu pornesti masina zilnic, si o pornesti sa zicem la cateva zile, inainte de a o porni, deschide capota si invarte de cateva ori la mana motorul, sa mai rupa din uleiul ala gros si rece. Asta desigur pana o sa pui un ulei ceva mai ok.
Sanatate !
giuscam
Mersi de urari dar spre norocul meu o cam pornesc zilnic, sper sa reziste 500 km pina il schimb.Dupa folosesc Prista Super Gas, pina la segmentare asta am folosit, spune-mi daca stii e bun au nu
RaduWra
Nu stiu ce sa-ti zic, dar de recomandat iti pot recomanda Valvoline,Mobil,Aral, sunt multe firme care produc uleiuri bune. Eu mi-am cumparat Valvoline 15w40 + un Filtru de ulei Mann 914/2, dar momentan nu am putut sa le pun din cauza vremii, cand o sa fie mai frumos afara, ma voi apuca de treaba.
Totusi la cutie ce ulei folosesti ?
giuscam
Folosesc prista super gas pt. ca masina e pe gpl, iar in cutie bag t90
ORIJINAL21
Sal vad ca esti tot din vs..
Eu folosesc Castrol gtx si filtru de ulei mann de aproximativ 3 ani si sunt foarte multumit de ele.
Recomand.
giuscam
Mersi pt. recomadare dar e bun pt. matoare pe gaz
CGDBZ
Ce ulei este asta M20W40 Super 1 ?
Uleiurile cu M in fata sunt uleiuri inferioare. Puteai sa pui un 20W40 fara M . Cu cat prima cifra(la tine 20) este mai mare cu atat o sa porneasca mai greu la rece si o sa aive o ungere deficitara pana se incalzeste. La noi, pentru dacie merge un 15 sau chiar10 W40 pentru un motor bun.
De pornit trebuie sa porneasca cu orice ulei daca motorul este pus la punc. Eu am Lubrifin 20W50 si porneste foarte bine indiferent de temperatura.
giuscam
Asa scrie pe bidonu de ulei M20W40 Super1, nu lam facut eu
RaduWra
Te poti orienta spre un ulei cat de cat ok, nu cel mai ok, dar nici cel mai spab, iti pot spune ca BP este oarecum ok..
ORIJINAL21
QUOTE(giuscam @ 24 Feb 2014, 12:12)
Mersi pt. recomadare dar e bun pt. matoare pe gaz?
*



Este calitativ,as putea spune.. Am gpl de 3 ani si ... No problem.
Multumit smile.gif
giuscam
Uleiu asta il dau jos la 500 km. dupa segmentare cind string chiuloasa pe urma bag Prista Super Gas 15 W40
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.