Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: releul de incarcare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
narcissb
Salut.Cred ca m-a lasat releul cand pun mana pe borna unde sunt prinse 2 fire (releul este electronic) acesta este fierbinte.Exista vreo modalitate de verificat releul.Ar putea fi de vina alternatorul?Mentionez ca ceasul care indica incarcarea se porneste de pe rosu doar daca nu am consumatori porniti chiar si pozitia altfel acul sta lipit in stanga si nu misca.as vrea sa o pun la punct ca vine iarna si nu vreau sa mauit la ea cum sta in zapada.
roberth
QUOTE(narcissb @ 3 Oct 2005, 15:02)
Salut.Cred ca m-a lasat releul cand pun mana pe borna unde  sunt prinse 2 fire (releul este electronic) acesta este fierbinte.Exista vreo modalitate de verificat releul.Ar putea fi de vina alternatorul?Mentionez ca ceasul care indica incarcarea se porneste de pe rosu doar daca nu am consumatori porniti chiar si pozitia altfel  acul sta lipit in stanga si nu misca.as vrea sa o pun la punct ca vine iarna si nu vreau sa mauit la ea cum sta in zapada.
*




daca este asa cum spui, si daca nu ai un aparat de masura, eu zic sa apelezi mai bine la un electrician... risti sa te uiti la ea cum sta in "zapada", inainte sa vina iarna ! blink.gif
vick
Sau schimba-l ...
lupusor83
Schimba releul sau imprumuta de la cineva.
narcissb
QUOTE(lupusor83 @ 9 Oct 2005, 21:31)
Schimba releul sau imprumuta de la cineva.
*


Am gasit releu cu 120.000 miii lei .Cred ca o sa cumpar unu si va mai anunt dupa aia daca sunt modificari multumesc pentru raspunsuri.
byte
Salutare,

am cumparat un releu electronic ca sa-l schimb pe cel mecanic care il am acum pe masina. Problema este ca nu prea stiu sa-l montez adica unde sa-l pun.
Releul care l-am cumparat este o chestie micuta care nu se poate monta in locul celui vechi pentru ca este mult ma mic.
In insrtructiunile de instalare nu scrie unde se prinde ... In rest are 3 fire pe care nu prea stiu exact unde trebuie sa le pun ... adica de unde stiu care este +12v contact pe cheie, sau DF etc.

Poate a mai montat cineva asa ceva pe masina si ma poate ajuta cu niste mici detalii.

Mersi mult
argon
user posted image
byte
Mersi pentru poza,
am reusit si eu sa scanez instructiunile de instalare.
1) unde ar trebui sa-l prind pentru ca nu se poate pune in locul celui vechi
2) la releul pe care il am acum sunt 2 fire unul verde (probabil DF) si unul rosu;
Cel rosu este contact cheie?
Mersi
EUROPE_
QUOTE(byte @ 29 Jun 2006, 12:35)


am cumparat un releu electronic ca sa-l schimb pe cel mecanic care il am acum pe masina.
*


Eu unu nu te-as sfatui sa iti pui electronic. Vezi ca cel mecanic se poate regla wink.gif .
Eu momentan am releu electronic, si indiferent de turatie acul imi sta in partea rosie din stanga unsure.gif
byte
Eu am acum unul mecanic si tensiunea de incarcare nu este constanta desi turatia nu variaza si nici nu se adauga alti consumatori. De reglat a fost reglat acum insa nu sunt multumit de rezultate.
Oricum pe cel vechi o sa-l pastrez, dar vreu sa vad cum merge cu asta electronic.
EUROPE_
QUOTE(byte @ 29 Jun 2006, 17:00)
Eu am acum unul mecanic si tensiunea de incarcare nu este constanta desi turatia nu variaza si nici nu se adauga alti consumatori. De reglat a fost reglat acum insa nu sunt multumit de rezultate.
Oricum pe cel vechi o sa-l pastrez, dar vreu sa vad cum merge cu asta electronic.
*


Pe fosta mea dacie am avut releu electronic, din cauza lui am schimbat diodele la alternator rolleyes.gif . Si m-am invatat minte, vreau mecanic biggrin.gif ., releu mecanic wink.gif
argon
Nu mai incepeti cu aberatii de genul mecanic Vs electronic. Cel mecanic e history, toate masinile din zilele noastre au electronic, ca e asa prost, probabil il pun toti producatorii...ce prosti domle'...mai bine puneau relicva aia mecanica inventata acum 100 de ani.

Cele electronice au senzor de temperatura pentru protectia bateriei, vara cand e cald afara baga mai putin, si iarna cand e cu minus baga mai mult, inspre 14,35. Am testat chestia asta.
EUROPE_
QUOTE(argon @ 29 Jun 2006, 19:04)

Cele electronice au senzor de temperatura pentru protectia bateriei, vara cand e cald afara baga mai putin, si iarna cand e cu minus baga mai mult, inspre 14,35. Am testat chestia asta.
*


blink.gif mda, dar de ce mi s-au ars diodele la alternator? huh.gif
byte
Se poate sa-mi raspundeti la asta:
1) unde ar trebui sa-l prind pentru ca nu se poate pune in locul celui vechi
2) la releul pe care il am acum sunt 2 fire unul verde (probabil DF) si unul rosu;
Cel rosu este contact cheie?

Giurisici Fabian
nu au nici o protectie termica, pur si simplu piesele isi modifica valorile in functie de temperatura si atunci la caldura incarca mai putin si la rece mai mult .Am desfacut vreo 10 relee deastea din comert si toti care le-au adus se plangeau de asta .este o dioda zenner in releu care are trebuie sa tina o tensiune de referinta fixa numai ca ea se modifica in functie de temperatura si atunci da simptomele astea.postasem eu o schema buna care tine tensiunea fixa indiferent de temperatura si se poate regla si tensiunea de incarcare
argon
SI modificarea valorilor ce e? nu e protectie? intentionat sunt facute asa !
Giurisici Fabian
nu cred te invit la mine sa masori incarcarea la alternatorul de VW si iarna si vara incarca la fel pe releul lui scrie 14v si atit scoate am fost la garantie cu bateria noua in iarna si ala de acolo a ramas masca cum incarca si cu faruri si cu aeroterma si acum vara tot 14v incarca cu aceeasi consumatori .ca o paranteza bateria veche m-a tinut aproape 6 ani. de ce crezi?
argon
user posted image
Giurisici Fabian
nu am chef de contraziceri aiurea tot ce pot sa iti spun e sa masori la masini cu releu regulator incorporat in alternator tensiunea si cand e mai rece si cand e cald si sa imi spui si mie cum sta treaba.releul din schema de mai jos il au mai toti colegii mei pe masini si nu l-ar da nici pe 100 dinastea din comert
mbabusanu
mie mi s-au dus 5 diode. am releu mecanic. nu se duc diodele din cauza releului. se duc din cauza scurt-circuitelor (unde se produc scantei), arcuri electrice. merg pe mecanic in continuare si sunt multumit. nu mi-am luat electronic pt ca asta mecanic e inca bun. am avut electronic pe alternator la inceput (incorporat). s-a ars. acu e perfect.
bygy007
QUOTE(byte @ 29 Jun 2006, 14:14)
Mersi pentru poza,
am reusit si eu sa scanez instructiunile de instalare.
1) unde ar trebui sa-l prind pentru ca nu se poate pune in locul celui vechi
2) la releul pe care il am acum sunt 2 fire unul verde (probabil DF) si unul rosu;
  Cel rosu este contact cheie?
Mersi
*


Atentie acest releu este pt modelele olcit sau cele care au in afara de puntea cu 6 diode inca 3 diode de pe cele 3 infasurari
diaconuliviu
Te referi la cel cu fir de referinta?

Al treilea fir este pur si simplu pentru a lua tensiunea de referinta de pe + alternator. Fostul fir + (cel cu papuc plat) ia tensiune prin contact. Acea cadere de tensiune dintre + alternator-bloc lumini-contact-+releu este uneori mare, de la contacte imperfecte sau "imbatriniri" de material sau, pur si simplu din cauza calitatii (am schimbat contactul cu cheie si de la 0,8 cadere pe el a scazut la 0,6, dar mai putin nu.
Acei 0,6 V provoaca o tensiune pe + releu de 14,4 -0,6=13,8V. Releul simte ca tensiunea e mai mica si creste timpii de excitatie incit pe + sa apara 14,4 V. In cazul asta pe + alternator/+baterie vor fi 14,4+0,6=15 V...Mult.

Ei, acel al treilea fir ia tensiunea de referinta de pe + alternator care fiind legat direct la + baterie, caderea pe fir e infima, stabilizarea fiind mult mai buna.
Ei, un "revers" tot are: in cazul caderilor de 0,5-0,6 V pe acel fir, in sarcina e posibil ca acea cadere sa creasca iar instrumentul din bord pentru incarcare sa stea putin spre rosu-stinga. La mine se manifesta asa, dar, incarcarea masurata cu/fara consumatori la relanti/turatii mari este, cum spune Fabian, fix 14,3V. Doar la cuplarea/decuplarea consumatorilor apare un mic salt de 0,2-0,5 V, foarte scurt, dupa care tensiunea ramine fixa.

Uite schemele: cea de sus-releu cu fir, cea de jos releu electronic clasic.
Pe cea de jos se observa un grup de diode=un zener si doua 1n4148 sai 1n400x montate direct. Ei, bine, acelea fac compensarea termica a montajului, incit la orice temperatura sa incarce la fel.
La cel de sus ar fi o solutie: inlocuirea diodei 7V5 cu una 6V2+doua 1n4148=>6,2+2x0,6=7,4V.

Ca o concluzie, acel releu se poate folosi fara frica pe dacia, nu doar Oltcit.
bygy007
Stiu,m-am uitat mai atent si am vazut 3 fire mie mi s-au parut 4 fire. Schema de mai sus cea cu integrete postata de Fabian o am pe masina de 5 - 6 ani si nu am avut nici o problema pina acum la ea am si cablajul si detalii de constructie dar nu am cum sa le postez ca nu am aparat foto , cablajul intra perfect in unul dala mecanic dupa ce s-ascos tot de acolo iar tranzistorul e pus deasupra principalul lucru este potentiometrul de 1 K care trebuie sa reziste la vibratii si sa fie usor de reglat [de tipul cu piulita de stringere ca sa nu se modifice valoarea] si chestia cu caderea de tensiune eu am zis-o dar trebuie vazut daca firul de + bobina +releu este suficient de gros pentru a nu avea cadere de tensiune intre firu rosu iesire contactde obicei mai subtire si pleaca de pe la panoul de sigurante si se duce la + releu
serban_1205
Am ars releul de incarcare, nu stiu cum de s-a ars dar asta e alta problema. Am facut scurtcircuit intre borna plus a bateriei si o teava care iese din pompa de frana. A facut plici si a iesit un norisor de fum de sub releul de incarcare. Am observat ca am in continuare incarcare, farurile lumineaza un pic mai puternic cand turez motorul si voltmetrul de bord indica acum - cu farurile stinse - mai mult. Sunt aproape sigur ca releul s-a dus si acum am incarcare permanenta. Teoretic ar trebui inlocuit. Practic masina merge la remat pentru "operatiunea Rabla" zilele astea si singurul motiv pentru care nu am dus-o inca sunt cozile enorme de la remat. Intrebarea mea este cat e de rau pentru baterie daca mai circul asa, sa zicem, 150km prin oras pana atunci. Merita inlocuit releul? Nici nu stiu, trebuie ceva reglat? Cred ca da. Eu voltmetru calibrat in care sa am incredere nu am.
cristidb
Pai daca tot o duci la cimitir.... mai conteaza? Daca incarca prea tare strica bateria.
Releul electronic e clar mai bun decat cel mecanic. Chestia cu "cel mecanic se poate regla" nu e un argument. Se poate regla dar nu va merge niciodata bine.
diaconuliviu
DACA e de "rabla" si DACA bateria ta e buna, o poti face cadou unuia cu ea busita. Faci schimb cu el, cu amendamentul ca eventual sa vina sa te tracteze pt a porni.
Dar din ce spui, releul tau incarca prea mult.

In conditii normale ti-as spune "urgent schimbat".
Asa, pentru 3 zile sa dai 1,3-1,5 RON pe unul, NUMAI daca bateria e buna si vrei s-o recuperezi.

ATENTIE!
Mesajul e NUMAI pentru cazul lui serban_1205.
In cazul in care masina se tine, se schimba releul urgent, se sulfateaza bateria!
serban_1205
Multumesc. Gata, am scapat de masina si am recuperat bateria. Problema nu se mai pune. Masina a mers cu bateria veche toate cele 3 drumuri: la remat Berceni Fort dus-intors si la Chitila
Eu stiam ca bateriile se sulfateaza daca se tin descarcate mult timp, nu daca se supraincarca. Stiam ca prin supraincarcare principalele efecte sunt incalzirea si electroliza apei din electrolit -> scaderea nivelului -> trebuie completat cu apa. Dar stiu ca se mai intampla si ceva mai rau dar nu stiu ce.
diaconuliviu
Iar scaderea nivelului are efect expunerea placilor la aer, cu aceleasi efecte.
serban_1205
QUOTE(diaconuliviu @ 18 Jul 2006, 08:40)
Iar scaderea nivelului are efect expunerea placilor la aer, cu aceleasi efecte.
*


Pai e "bine" daca e doar asta. Inseamna ca daca, de exemplu, ai o baterie cu una din celule defecta - are curent de pierdere mare - ca sa incarci si celula defecta, trebuie sa le supraincarci pe celelalte. Inseamna ca e suficient sa completezi cu apa celulele bune.
Eu cred totusi ca e posibil sa se mai intample ceva rau dar nu stiu ce.
cristidb
Daca una din celule e defacta poti sa arunci bateria.
BV07DEF
iti recomand sa pui releu de incarcare din acele mecanic facut in romania
sar putea sa ai legatura de masa de la baterie sau de pe caroserie desfacuta putin
strange aceasta legatura
iti mai pot spune sa verifici toata instalatia electrica sa nuti dea vreun fir sau consumator la masa verifica si bobina de inductie sa nu fie impuscata

bygy007
depinde de baterie daca elementul defect conduce bine curentul si poate invurti electromotorul poate porni si la 10 V pe baterie
PS cel mecanic nu se compara cu cel electronic era o schema cu 2 integrate si reglabil merge pe masina de 5-6 ani fara probleme
serban_1205
QUOTE(cristidb @ 20 Jul 2006, 17:00)
Daca una din celule e defecta poti sa arunci bateria.
*
In principiu asa este, sunt de acord. Dar eu aveam nevoie sa duc rabla la remat cu bateria veche, nu cu cea noua. Si am reusit. Am mai mers asa peste 50 km dar erau ultimii.
QUOTE(BV07DEF @ 20 Jul 2006, 17:01)
iti recomand sa pui releu de incarcare din acela mecanic facut in romania
sar putea sa  ai legatura de masa de la baterie sau de pe caroserie desfacuta putin
strange aceasta legatura
iti mai pot spune sa verifici toata instalatia electrica sa nuti dea vreun fir sau consumator la masa verifica si bobina de inductie sa nu fie impuscata
*
Multumesc. Practic nu mai am nevoie, masina e casata. Dar, de curiozitate, m-am mai gandit si am inteles ce s-a intamplat. Facand scurt cu cheia de la borna + la teava de lichid de frana adica la masa, am adus tensiunea bateriei la 0 pentru o fractiune de secunda cu motorul mergand. Curentul de incarcare a fost prea mare si in loc sa se arda o siguranta s-a ars releul. Probabil, nu stiu, daca era releu mecanic, ori se ardea o siguranta, ori o dioda, ori alternatorul ... nu stiu.
QUOTE(bygy007 @ 20 Jul 2006, 21:22)
depinde de baterie daca elementul defect conduce bine curentul si poate invurti electromotorul poate porni si la 10 V pe baterie
PS cel mecanic nu se compara cu cel electronic era o schema cu 2 integrate si reglabil merge pe masina de 5-6 ani fara probleme
*
Eu nu stiu exact ce fel de defect era. Oricum, acum nu mai conteaza. Se pare ca nu conducea bine sau era toata bateria defecta. Daca nu reuseam sa o pornesc din cel mult 3-4 chei, trebuia sa pun bateria veche pe redresor sau sa aduc bateria noua
Kinetix
Salutare.
Cine ma ajuta cu schema de la releul de incarcare facut de Metaplast (Cod 34)? E nou (are vreo 3 luni) si totusi bateria nu trece de 12.7V. As vrea sa-l fac reglabil. De fapt am incercat sa pun acel semireglabil de 1,8k ca in schema de sus din atasamentul pe fond verde) postat de Liviu dar schemele nu sunt identice. L-am scos inafara carcasei si am incercat mai multe pozitii ale cursorului dar nu am reusit sa fac acul voltmetrului din bord sa se desprinda de zona hasurata. Spre un capat de cursa turatia ramane constanta la ralanti, iar spre celalalt se tureaza inca vreo suta si ceva - doua. Cu toate acestea indicatorul nu se ridica nici daca accelerez.
Mersi.
P.S. Am uitat sa amintesc de faptul ca bateria e un pic obosita (a fost uitata iarna trecuta pe ger descarcata si apoi a mai stat descarcata prin vara intr-un atelier. "Ochiul" cred ca e alb. Verific mai bine maine.
bygy007
vezi si tu diodele sint bune legaturi etc , incearca sa pui semireglabil in zona diodei zener asa cum sint inschemele alea , daca cunosti electronica in sectiunea scheme electronice este o schema si realizarea practica a unui releu foarte fiabil,
pentru verificare alternator, depanare ,si masuratori vezi linkul e mai jos


http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492
diaconuliviu
QUOTE(Kinetix @ 27 Sep 2006, 21:13)
[...]De fapt am incercat sa pun acel semireglabil de 1,8k ca in schema de sus din atasamentul pe fond verde) postat de Liviu dar schemele nu sunt identice. L-am scos inafara carcasei si am incercat mai multe pozitii ale cursorului dar nu am reusit sa fac acul voltmetrului din bord sa se desprinda de zona hasurata. Spre un capat de cursa turatia ramane constanta la ralanti, iar spre celalalt se tureaza inca vreo suta si ceva - doua. Cu toate acestea indicatorul nu se ridica nici daca accelerez.
[...]

In schema aia arat ca ai o cascada de rezistente. Nu cred ca e complicat sa urmaresti pe releul tau ceva asemanator, schemele nu pot diferi mult.
Faptul ca spui ca la un capat de cursa turatia creste arata ca acolo releul e blocat-nu ai incarcare. Deci se pare ca el isi face treaba. Ia masoara cit ai pe + releu si cit pe + alternator. De asemenea firul ala de masa dintre alternator si caroserie, punctele de legatura, diodele, carbunii, inelele colector ale rotorului.
Kinetix
bygy, liviu, multumesc pt raspunsuri.
Abia azi am avut vreme sa demontez alternatorul si sa-l aduc in casa pentru diagnosticare. S-a dovedit ca o dioda era strapunsa, deci problema semnalata de mine cu privire la releul regulator era din alta parte.
O alta manifestare era ca indicatia voltmetrului digital varia foarte ciudat cand voiam sa masor tensiunea pe baterie la ralanti. Probabil ca acea componenta alternativa care scapa prin dioda arsa il pacalea...
gti98
As vrea sa fac si eu oarece observatii pe marginea subiectului:
1. Releul mecanic "ar trebui" sa fie mai robust; practic, si un releu electronic poate fi facut "nedistructibil", totul reducandu-se la o problema de costuri.
Personal, am constatat, in activitatea de intretinere-reparatii a unui SUT, faptul ca releele regulatoare electromecanice erau greoi de reglat si instabile. (Automobilele moderne au TOATE relee electronice....)
2. Da, bateriile auto "cer" tensiune de incarcare mai mare la frig: deoarece conductia se face prin mobilitate ionica in electrolit, la frig le creste rezistenta interna. Un regulator sofisticat are corectie cu temperatura a tensiunii reglate; problema e masurarea temperaturii (bateriei, de preferinta!) Un regulator integrat nu e cea mai buna solutie din acest punct de vedere (alternatorul se incalzeste in functionare, atat prin trecerea curentului prin elementele proprii, care au rezistenta ne-nula, cat si prin radiatia motorului. Curentii de aer produsi de rulaj si de ventilatorul alternatorului compenseaza doar partial aceasta incalzire care falsifica semnalul dat de elementul termosensibil. (La mine, furtunul prin care trece apa spre radiator era LIPIT de carcasa regulatorului; si nu stiam de ce tensiunea de incarcare e mica! Dupa ce am schimbat traseul furtunului respectiv, functionarea s-a imbunatatit simtitor!!) Solutia "profesionala" e instalarea detectorului de temperatura LIPIT de baterie, dar e nepractica, aparand inca doua fire...Aparitia firului "de masura" a generat deja destula "ceata"! Nu intru in amanunte, rolul lui a fost destul de bine prezentat!
3. Tensiunea reglata de regulator are o variatie destul de mica cu temperatura, astfel ca e destul de greu de pus in evidenta aceasta corectie (sunt necesare aparate de masura mai precise, in nici un caz "voltmetrul" din bord....) In plus, incalzirea mentionata mai sus distorsioneaza si ea masurarea...
4. Personal, MULT mai deranjant mi s-a parut faptul ca la modelele mai recente (chiar de Dacie) (inainte de SuperNova), desi mai "utilate" cu accesorii electrice, au fost echipate cu acelasi alternator ca si Dacia1300 lansat in 1968, adica prea mic. In aceste conditii, chiar cu mama regulatorului, alternatorul nu face fata necesitatilor de consum...
5. Nu doresc sa conving pe nimeni sa schimbe releul regulator electromecanic. In fond, o masina de colectie, de epoca, ar trebui sa aiba echipamentele originale....
Bafta colectionarilor!!!
diaconuliviu
GTI, cum adica alternatoare mici? Eu la toate berlinele mai noi am vazut de 50A - alea cu stator in triunghi, cu cite doua firela o dioda.
Ca aspect exterior, is la fel. La rotor e mai mica rezistenta statica parca cu 0,8 ohm, iar statorul are iesiri "duble" disparind acea priza comuna (de la care pe cele de tractor se scoate firul "C"-control incarcare).
dyogenes
Liviu, omul zice el ceva... Si eu m-am luptat zilele astea cu alternatorul, s-a mai discutat si pe forum. Practic, la ralanti cu faza scurta + aeroterma tensiunea pe baterie coboara la 12,8 V iar farurile "se intuneca" (halogene de 65W fiecare). cand accelerez un pic, "se face lumina-n sat".

Am cautat prin dezmembrari alternatoare de masini straine. TOATE au fulii mici, poate chiar jumatate cat cea de Dacie, ceea ce le asigura o viteza de rotatie suficienta la ralanti pentru o incarcare stabila.

Am cautat o fulie mai mica, de Oltcit, sa o pun pe Dacie, dar nu am gasit nicaieri in orasul asta. (Daca are cineva si mi-o poate trimite cu plata ramburs i-as fi recunoscator)

Am rebobinat un stator de tractor, punand cate o spira in plus. Problema e ca acel stator e in stea si nu scoate amperaj suficient. Cand merg cu aeroterma+halogene+halogene ceata, se infierbanta ca naiba.

Asa ca momentan nu am solutie (alternator de Passat am gasit la 800 000, dar nu mai bag bani in Dacie ca vreau sa o vind la anul in primavara, sa-mi iau un Peugeot 405). Cert e ca alternatorul de dacie e subdimensionat si la ralanti nu asigura o incarcare corecta daca sunt porniti si consumatori. Acei 50 A ii scoate doar la turatie mare.
diaconuliviu
Mergi la un SMT sau ce gasesti care repara tractoare, pe alternatoarele de tractor e fulie mica (ca exterior e identica, canalul de curea insa e mai adinc).
Daca gasesc pe aici iti trimit una.
dyogenes
Iti multumesc foarte mult. Daca gasesti, te-as ruga sa-mi trimiti. O sa vad si eu pe aici unde sunt magazine cu piese pentru tractor (asa ceva nu am mai cautat niciodata sad.gif ) si mai ales, daca gasesc fulia separat. SMT pe aici nu stiu sa fie, ca le-a desfiintat democratia.
gti98
Draga Diaconuliviu,
Nova mea e din '98; e posibil sa se fi montat pe berlinele fabricate dupa aceasta data alternatoare mai mari (alea vechi, 1130 aveau 30A nominal, maxim 36A) si, desigur e si problema turatiei (ORICE alternator nu va furniza decat o fractiune din curentul nominal sub un prag de turatie, indicat e fabricant)
Releul meu nu e 1130 (are regulatorul incorporat), s-ar putea sa ma ajute si pe mine smecheria cu fulia mai mica. Multumesc pentru idee, voi incerca si chestia asta.
Privitor la alternatorul de tractor: Acesta e singurul alternator din gama Electroprecizia care are turatia nominala la 7500 si nu la 10000rpm. e usor e recunoscut, fiind si singurul cu periile spre excitatie amplasate frontal si nu radial.
Fulia poate fi mai mica, motorul de tractor fiind un Diesel de turatie joasa. Nu stiu ce modificare mai are in constructie pentru a furniza puterea la turatie mai joasa (probabil are deja numarul de spire marit fata de modelele de 10000rpm) Oricum, puterea generata depinde si de miez, nu numai de bobinaj (ar trebui sa pui sarma mai groasa pentru a reduce pierderile ohmice? Totusi ferestrele miezului sunt limitative..)
Toate cel bune!!
diaconuliviu
Da, are relanti pe la 600 rpm, turatie maxima 2200 parca. De aici necesitatea unei fulii mai mici (de fapt cu profil adinc, diametrul exterior e identic).
dyogenes
Dragii mei, eu am avut un astfel de stator de tractor defect, pe crae l-am rebobinat. Are infasurarile legate in stea (ciudata optiune, ca amperajul scade prin legarea in acest mod). Are 5 spire de sarma CuEm 1 mm pe fiecare grup. Eu am pus tot sarma de 1 mm dar cate 6 spire. Din pacate am fost dezamagit de rezultat. Ok, la ralanti cu farurile aprinse incarcarea nu scade deloc. Problema e ca se incalzeste alternatorul destul de tare. (halogene de 60 w pe fiecare far). Daca pun si halogenele de ceata (2X100W), tensiunea de incarcare la ralanti pica iar alternatorul se incinge. Cu statorul original, 50 A legat in triunghi, incarcar ea la ralanti scade, dar alternatorul nu se incinge.
bygy007





chestia cu fulia an spus-o mai demult merge excelent nu am mai avut probleme , am stator stea si tine consumatorii aeroterma faruri stopuri frina (4 x 21w)
semnalizare la relanti cu acesti consumatori am cam 13,7v la relanti deci cu incredere





http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496528



Pedro
Cum se regleaza releul mecanic?
bygy007
cel mecanic se regleaza asfel :se desface capacul negru si cu o cheie de 8 sau 10 (nu mai stiu) se roteste spre stinga sa mareasca tensiunea sau spre dreapta sa scada tensiunea (cu fata la surub) tensiunea trebuie sa fie intre 13,9 si max 14,4
Pedro
Multumesc omule!
diaconuliviu
Totusi, din cite-mi amintesc, acolo e un surub cu cap de 8 care se "slabeste" dupa care se roteste cum spune bygy acea "cama", la final restringind acel surub (cu cama mentinuta in pozitia gasita).
Se monteaza capacul si dupa citeva minute de functionare motor se verifica din nou incarcarea cu capacul montat-uneori pot aparea diferente, chiar daca rezistentele is la exterior. Exista una si la interior-acea spirala.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.