Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Adac a falsificat un top in favoarea Golf-ului
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
aphophis
QUOTE
Clubul ADAC, o adevărată instituție în Germania, a manipulat rezultatele voturilor cu privire la cel mai iubit model de mașină de către cetățeni. Ministrul cere dezvăluiri totale. O săptămână extraordinară pentru punerea la încercare a încrederii germanilor. Mai întâi se prăbușește Stiftung Warentest, o fundație autoritară care verifică toate produsele: un tribunal a decis că a nedreptățit marca Ritter Sport, celebra ciocolată în formă de pătrat, atunci când a respins specialitatea „cu nuci". Acum, un scandal distruge credibilitatea unei alte instituții. ADAC, clubul automobilistic federal, care, cu cei 19 milioane de membri ai săi reprezintă un german din patru și poate fi considerat, conform unui articol recent al ziarului Sueddeutsche Zeitung, "Germania".

Ei bine, clubul a falsificat numerele. A ales VW Golf "mașina cea mai iubită" din 2014, premiand-o cu "Yellow Angel" (galben este culoarea la ADAC). Păcat că voturile colectate erau o zecime din cele comunicate în mod oficial. Doar 3.409 ar fi ales Golf Wolfsburg, din cei 34.299 declarați oficial.

Furtuna a dus imediat la demisia purtătorului de cuvânt, care este, de asemenea, director al revistei "Motorwelt" (16 milioane de cititori), Michael Ramstetter. Dar până în această dimineață, luni 20 ianuarie, ADAC a respins cu agresivitate rapoartele adunate de către Süddeutsche Zeitung, vorbind de "scandal jurnalistic".

Dar în această dimineață a recunoscut că a manipulat sondajul: Ministrul Transporturilor, Alexander Dobrindt, a reacționat dur cerând ca "ADAC să pună acum toate cărțile pe masă". Aceeași solicitare a venit din partea la VW și BMW. Trebuie specificat că ADAC se ocupă de afaceri cu închirieri de mașini, de asigurare și organizarea de călătorii.

Conducerea clubului a declarat că nu știe nimic și a dat toată vina pe Ramstetter, dar promite o clarificare cu privire la premiile acordate din 2005 până în prezent.


http://ro.stiri.yahoo.com/germania-scandal...-120906935.html
balanel
In sfarsit s-a prins lumea ca astia de la ADAC cat si toate revistele auto germane mananca rahat, si scot in toate testele castigatoare masinile grupului VAG.
Cam greu, da' mai bine mai tarziu decat niciodata!
svclio
Nah, Golf e masina nemteasca, nu cred asa ceva. (ironic sleep.gif )
Ampt
Într-o asemenea situație delicată, ar fi bine pentru ei să-i învețe Ponta cum să procedeze! smile.gif

P.S Oricum ăștia sunt mai evoluați, nu cred că au venit voturile cu autobuzul! wink.gif
#Dino
La cat de praf sunt VW actuale, prin 2020 vom avea pe forum comparatii intre Captur 2013 si Passat model 2000. smile.gif
Bwwlan
De fapt, povestea e usor nuantata: Golful castigase oricum, insa ei au umflat rezultatele de 5 ori. De ce, aidonou.
VladSoare
Cum? Adică Golful nu e cea mai bună mașină din lume, cea mai frumoasă, cea mai adevărată? ohmy.gif
Nu pot să cred așa ceva. E o minciună sfruntată. Un scandal iscat de oamenii invidioși care nu-și permit Golfuri. mad.gif
argon
Nu mai bine studiati treaba intai, inainte sa va ecscitati degeaba la un artocol pus de afofis? Pe scurt...scrie mai jos.

QUOTE(Bwwlan @ 21 Jan 2014, 00:59)
De fapt, povestea e usor nuantata: Golful castigase oricum, insa ei au umflat rezultatele de 5 ori. De ce, aidonou.
*

ssilviu
De unde stii ca deja castigase? De la aia care au marit rezultatele de 5 ori? Pai sa-i mai crezi?
AndreiMR
Si surpriza care e? Nemtii intotdeauna au fost partinitori in ceea ce priveste evaluarea masinilor facute de ei, in special a celor din grupul VAG. Ca e vorba de institutii sau de presa, masinile lor sunt supreme. Cine urmareste fenomenul stie ca, de exemplu, o anumita revista germana recomanda un Golf TSI la sh pentru ca, citez aproximativ, "desi are probleme cu motorul, turbina, distributia, e totusi cea mai buna varianta posibila".

Mai sunt acele extraordinare teste comparative in care VW si, mai nou Seat, ca asta trebuie ajutat la vanzari acum, castiga in fata unor modele premium, precum Volvo sau chiar BMW. Sa mai zic de preaslavirea platformei MQB care, in afara de reducerea costurilor pentru fabricant, nu aduce niciun beneficiu real utilizatorului, ba chiar ii da o punte spate stil Logan la motorizarile mai mici? De rasturnarea cu cantec a Loganului de acum ceva ani nu mai amintesc, cred ca stie toata lumea

Deci, pentru mine cel putin, ceva legat de automobile, cand vine din surse germane, trebuie privit cu multa circumspectie, pentru ca au demonstrat ca nu sunt deloc obiectivi.
#Dino
Da, da, exact asa recomanda!

QUOTE(Synyster @ 21 Jan 2014, 12:11)
Cine urmareste fenomenul stie ca, de exemplu, o anumita revista germana recomanda un Golf TSI la sh pentru ca, citez aproximativ, "desi are probleme cu motorul, turbina, distributia, e totusi cea mai buna varianta posibila"
*


VladSoare
QUOTE(ssilviu @ 21 Jan 2014, 10:35)
De unde stii ca deja castigase? De la aia care au marit rezultatele de 5 ori? Pai sa-i mai crezi?
*


up.gif
4x4
sad.gif

Urat dupa faza asta ADAC cred ca poate fi desfiintat, cel putin in ochii mei credibilitatea lor va ramane 0.

Cand ma gandesc ca imi alegeam anvelopele dupa testele lor...
vladbobtm
Nimic nou, stiam din momentul cand au rasturnat Loganul intentionat ca ei falsifica multe lucruri.....ciudat ca tot in perioada aia sarbii au testat si ei Loganul si nu sa rasturnat desi sa rulat cu o viteza mai mare!!
al1n
e vorba de bani/economie...trebuie protejat interesul german smile.gif
manipularea le-a ramas in sange si cu Hitler mort

majoritatea masinilor se rastoarna din cauza soferului, daca vrei o rastorni pe oricare
dizzy
Din proiectare masina trebuie sa derapeze la limita in loc sa se rastoarne.
VladSoare
În condiții normale de condus, da. Dar dacă vrei neapărat s-o răstorni cu orice preț, o poți face.
IRONICK
Destule lamentari pe un forum reno ... smile.gif
chris_t
QUOTE(4x4 @ 21 Jan 2014, 12:45)
sad.gif

Urat dupa faza asta ADAC cred ca poate fi desfiintat, cel putin in ochii mei credibilitatea lor va ramane 0.

Cand ma gandesc ca imi alegeam anvelopele dupa testele lor...
*



Pai si Continental is tot nemti, nu? biggrin.gif
madhorsefuzzy
Da, dar fac cauciucuri in Romania. =))

Pe cand Dunlop si GY in Germania. biggrin.gif
R19/16v
Dar banii se duc in germania.
Bwwlan
Revenim cu precizari smile.gif : un articol bine scris, cum din pacate, jurnalistii romani nu-s in stare sa faca...

Cititi-l pana la capat, face precizari interesante pe parcurs wink.gif
spy_oh_joy1389
QUOTE(madhorsefuzzy @ 22 Jan 2014, 11:02)
Da, dar fac cauciucuri in Romania. =))

Pe cand Dunlop si GY in Germania. biggrin.gif
*


Hmmm... Ingineria făcută de nemți și produs fabricat în altă țară. E vina muncitorilor din fabrică, nu a inginerilor laugh.gif
Eu știam ca Pirelli au fabrică la noi. Conti au sedii de inginerie prin toată țara.
tony-s
Nu-mi vine sa cred ca jermanii cei corecti si cinstiti pot falsifica date....lume si rea si rautacioasa - jermanii sunt perfecti.
Bacu
QUOTE(4x4 @ 21 Jan 2014, 11:45)
sad.gif

Urat dupa faza asta ADAC cred ca poate fi desfiintat, cel putin in ochii mei credibilitatea lor va ramane 0.

Cand ma gandesc ca imi alegeam anvelopele dupa testele lor...
*



Pai de ce sa se desfiinteze?! ADAC e ACR-ul lor, ce treaba are un top cu activitatea lor? Ce, ei sunt instanța suprema in materie de clasamente auto, sau ce?
AndreiMR
Nu, dar multi iau ca litera de lege ce spun cei de la ADAC. Cum au facut magaria cu Loganul, si mai nou cu VW, la fel de bine pot sa masluiasca si alte teste. Si la testele de anvelope, Continental castiga mai mereu, indiferent de tipul de pneu testat. Nu zic ca nu fac anvelope foarte bune...dar nu sunt intotdeauna mai bune decat Goodyear, Nokian, Bridgestone etc.

Masinaria lor de propaganda functioneaza foarte bine. Altfel, un constructor ca VW, care a dat niste gherle mari de tot cu anumite motoare in ultimii ani, n-avea cum sa isi pastreze imaginea de masina foarte buna. Si asta prin topuri de genul astuia de la ADAC, teste prin AMS, AutoBild etc. Culmea, publicatii sau organizatii care au credibilitate tocmai pentru ca sunt nemtesti biggrin.gif
Bwwlan
Ba, voi cand cititi, reusiti sa intelegeti macar ideile privncipale? N-are nimeni pretentia sa pricepeti imaginea de ansamblu, da' macar ideea principala...

ADAC-ul n-a falsificat votul ca sa castige VW, oricum castigase. Problema lor era ca din 18,5 milioane de membri platitori, din care cca. 90% primesc revista MotorWelt acasa, au votat 3.500 de oameni. 0,02% Cu un asemenea "succes", aia de la revista si-au dat seama ca nu peste mult timp o sa intrebe cineva "ok, voi mai lucrati aici, fiindca...?" si au pus un 0 in coada numarului de votanti.
Aia inseamna ca si Golful, si ce dreq de Renault o fi fost votat, au primit de 10 ori mai multe voturi. Fiecare.

DESPRE ASTA ERA VORBA.

De aici a pornit tot scandalul, da' na, daca unii au ochelari de cal si cand vad cuvantul Volkswagen, li se netezeste circumvolutiunea, e greu. Empatizez.
4x4
Falsul e fals indiferent cum o dai.
Tu ai mai cumpara revista lor? Ai mai citi-o macar?

Bwwlan
Revista n-o cumperi. O primesti acasa gratuit daca esti membru.
Pentru mine personal, serviciile pe care le presteaza ADAC-ul sunt mai importante decat falsificarea unui test. Masina la schimb pana in max. 7 zile gratuita, daca a mea e in service, depanare si tractare gratuita in caz de pana, decontarea cheltuielilor cu spitalizarea in caz de accident in strainatate, asistenta juridica gratuita, etc.

Aici e vorba exclusiv despre o treaba pe care noi, ca romani, o intelegem mai greu: etica.
AndreiMR
Bwwlan, ideea am inteles-o. Problema ramane, chiar daca au pus un 0 la toata lumea. E vorba de credibilitate aici, si in momentul in care esti o institutie de asemenea anvergura, nu ar trebui sa iti permiti astfel de lucruri. N-are nicio treaba cu pasiuni sau aversiuni fata de marci auto.

Ai 3000 de voturi pt VW Golf si 1000 pt Renault (daca o fi fost pe lista)? Inseamna ca pe atata lume a interesat sa voteze masinile alea, atatia au dorit sa participe la campania ta. In momentul in care multiplici cu 10 numarul de raspunsuri, influenta pe care o exerciti asupra opiniei publice e alta, prin simplul fapt ca de 10 ori mai multi oameni au fost atrasi in demersul tau, au aprobat demersul asta si au hotarat sa participe. Si apoi, in momentul in care vii si zici ca produsul X e foarte bun, si produsul Y e un rahat, are o cu totul alta greutate verdictul tau, pentru ca se presupune ca ai in spate un numar mult mai mare de persoane care au incredere in ce emiti tu.

Pastrand oarecum proportiile, e similara treaba asta cu ce au facut Kia/Hyundai acum cativa ani in Romania, cand au umflat enorm cifrele de vanzari ca sa iasa lideri la vanzari, si apoi au venit cu o campanie de marketing bazata tocmai pe faptul ca au fost lideri de piata.

Cam asa si cu ADAC. Sistemul pe care au mers ei e ceva de genul: "Pe noi ne urmaresc sute de mii/milioane de oameni, care au incredere in ce zicem noi. Daca atatia oameni ne urmaresc, e clar ca nu vorbim prostii, altfel s-ar duce in alta parte."


#Dino
QUOTE(Bwwlan @ 2 Feb 2014, 00:29)
Ba, voi cand cititi, reusiti sa intelegeti macar ideile privncipale? N-are nimeni pretentia sa pricepeti imaginea de ansamblu, da' macar ideea principala...

Bunul simt onoreaza pe oricine si da masura unei bune educatii... In cazul de fata bunul simt de care dai dovada e in ton cu ceea ce a facut marele kkt flambat numit ADAC, cel care nu suporta sa vada cum VAG se duce la fund.

QUOTE(Bwwlan @ 2 Feb 2014, 00:29)
ADAC-ul n-a falsificat votul ca sa castige VW, oricum castigase. Problema lor era ca din 18,5 milioane de membri platitori, din care cca. 90% primesc revista MotorWelt acasa, au votat 3.500 de oameni. 0,02%

De unde ai DEDUS asta? Scrie doar ca au multiplicat de 10 ori numarul votantilor. NU SCRIE NICAIERI ca au fost multiplicate valorile fiecarei marci cu 10, ci doar ca au fost adaugate 31.500 VOTURI FICTIVE la cele 3.500 REALE.

Restul e o scuza de kkt a unei asociatii germane cu apucaturi estice, in care nu mai poti avea incredere.

Ma rog, fanii VAG vor recomanda in continuare SH din jermanica decat masina noua, ca asa li s-au spalat creierele. Nu zic ca nu sunt si masini SH bune, dar pretul VAG nu mai reflecta de mult CALITATEA ci mai degraba PROSTIA / IGNORANTA cumparatorilor.
IRONICK
Nu mai faceti pe voi, vanzarile VAG nu se datoreaza ADAC. Chiar nu au nevoie de reclama nici macar nationala.
#Dino
A zis cineva asta? NU

Eu unul am spus ca:
- topul a fost masluit
- vanzarile VAG (in special cele SH in RO) se datoreaza PROSTIEI / IGNORANTEI cumparatorilor
paul_p
QUOTE(kissfm @ 2 Feb 2014, 01:36)
- vanzarile VAG (in special cele SH in RO) se datoreaza PROSTIEI / IGNORANTEI cumparatorilor
*


Cum le stii tu pe toate...
IRONICK
QUOTE(kissfm @ 1 Feb 2014, 23:23)
Bunul simt onoreaza pe oricine si da masura unei bune educatii... In cazul de fata bunul simt de care dai dovada (...)CALITATEA ci mai degraba PROSTIA / IGNORANTA cumparatorilor.
*




QUOTE(kissfm @ 1 Feb 2014, 23:36)
A zis cineva asta? NU

Eu unul am spus ca:
- topul a fost masluit
- vanzarile VAG (in special cele SH in RO) se datoreaza PROSTIEI / IGNORANTEI cumparatorilor
*



babaiatule, tu de ce dai dovada?
ssilviu
QUOTE(Bwwlan @ 2 Feb 2014, 00:29)
ADAC-ul n-a falsificat votul ca sa castige VW, oricum castigase.


Tu ai citit ce am scris eu mai sus?

QUOTE(ssilviu @ 21 Jan 2014, 11:35)
De unde stii ca deja castigase? De la aia care au marit rezultatele de 5 ori? Pai sa-i mai crezi?
*



dandobre
Pe mine nu m-a surprins deloc faptul ca au manarit rezultatele, m-as fi mirat daca n-ar fi facut-o. Si sunt sigur ca toata aceasta preocupare a institutiilor germane fata de activitatea ADAC este doar de fatada.
Sa lasam pudibonderia, fiecare natie isi promoveaza interesele in lume prin orice fel de mijloace, asa functioneaza societatea, faptul ca noi romanii, poate si altii, ne-o dam singuri la temelie, e particularitatea noastra.
Sa ne gandim putin la industria cinematografica a SUA (marea majoritate - curata propaganda), sau de cate ori ati auzit expresia "mostly though, it's just a triumph of british engineering" in celebra emisiune Top Gear.
O sa mai tina cateva zile prima pagina a ziarelor stirea referitoare la ADAC, apoi tavalugul framantarilor cotidiene va trece peste, iar in primavara toata lumea va astepta noile teste la masini, anvelope si ce mai fac astia, ca sa stie ce produse nemtesti sa cumpere.
VladSoare
QUOTE(Bwwlan @ 1 Feb 2014, 23:29)
Ba, voi cand cititi, reusiti sa intelegeti macar ideile privncipale? N-are nimeni pretentia sa pricepeti imaginea de ansamblu, da' macar ideea principala...
*


Păi ideea pricipală este asta: ADAC a mințit cu nerușinare.
Or pe-asta cred că am înțeles-o cu toții foarte bine, nu? tongue.gif

QUOTE(Bwwlan @ 1 Feb 2014, 23:52)
Aici e vorba exclusiv despre o treaba pe care noi, ca romani, o intelegem mai greu: etica.
*


Tocmai. Iar falsificarea rezultatelor, indiferent în ce mod și din ce motiv, denotă o lipsă totală de etică. Mai ales că nu-i prima oară cînd se întîmplă.
Chiar dacă le-au mărit pe toate în aceeași proporție, faptul că s-au dovedit a fi niște mincinoși ordinari rămîne valabil.
Dacă se dovedește după alegeri că PSD-ul (de exemplu) a furat voturi, mai poți să ai pe urmă încredere că ar fi cîștigat alegerile oricum, chiar și fără să fi furat? smile.gif

În orice caz, folcsvagănul ie mașina cea mai tare care să iegzistă pă lume. Cine o vorbește de rău ie numai invidioși care nu-și permite o mașină jermană adevărată. Ie acri strugurii, dom'le... biggrin.gif
spy_oh_joy1389
Când o să mai facă ăștia topuri data viitoare o să specifice că "de data asta e pe bune"?
Markos
QUOTE(kissfm @ 2 Feb 2014, 00:36)
Eu unul am spus ca:
- ...
- vanzarile VAG (in special cele SH in RO) se datoreaza PROSTIEI / IGNORANTEI cumparatorilor
*


Pe ce te bazezi?
St
QUOTE(dandobre @ 2 Feb 2014, 10:49)
Sa ne gandim putin la industria cinematografica a SUA (marea majoritate - curata propaganda), sau de cate ori ati auzit expresia "mostly though, it's just a triumph of british engineering" in celebra emisiune Top Gear.
*



Surpriza, Top Gear face reclama big time la Dacia, cum se potriveste asta in teoria ta? icon_mrgreen.gif
al1n
dacia cu volan pe dreapta se va produce in india daca nu ma insel, fosta colonie britanica biggrin.gif ...si pana la urma mie greu ca vor refuza o reclama atata timp cat ei traiesc si din banii aia
Modus
Te inseli. Sandero si Logan cu volan pe dreapta pentru UK se fac la Mioveni. Iar Duster cu volan pe dreapta pentru UK se facea in India, dar fie a inceput/urmeaza cat de curand sa se faca la Mioveni in locul modelului Symbol (care se va fabrica de acum incolo la uzinele Renault din Algeria)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.