Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Downgrade motor Logan 1.4 Euro3 > Euro2
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
senna
Salut, vreau sa stiu daca se poate seta motorul de 1.4MPI sa functioneze ca cel montat pe DSN/DS care sunt Euro2. S-ar putea obtine o scadere a consumului si un demaraj mai bun de la turatii joase, cand la Euro3 ECM-ul regleaza avansul foarte mic, chiar si negativ, asta pt a reduce oxizii de azot NOx. Daca exista EGR, se poate dezactiva?
Stavreschi
Senna Ceea ce vrei tu, este foarte corect. Mi s-a mai spus ca asta este motivul principal care face ca Loganurile sa fie mai lente decat SNova si Solenza. Eu in afara ca am umblat un pic la avans, nu am reusit sa fac altceva. S-ar putea sa fie placebo dar am senzatia ca se infige mai bine....
Pe mine m-ar interesa exact chestia asta dar pentru motorul de 1,6 l excl.gif excl.gif
klaus
Avand in vedere simplitatea motoarelor renault de pe dacii, eu nu stiu sa existe supapa de EGR. Plus ca nici nusunt nu stiu ce compresii prin motoarele astea.
Deci, dupa cunostintele mele, supapa (valva) de EGR nu exista. Pe alte motoare renault da, dar nu pe astea.

Ref. la prima intrebare: Da, se poate. Se face exact ca si pe DSN/SLZ, in loc sa citeasca o sonda lamda aval, citeste o valoare fixa (410 mv parca), care tine loc de sonda lambda. Si se poate si pe motorul de 1.6, fara probleme. Numai ca trebuie sa ai scule... Plus ca s-ar putea apoi scoate si catalizatorul ca sa-l tii pe balcon pana la urmatorul ITP, ca sa nu se strice intre timp (lasand la o parte cei 2-3 CP in plus...)
Ghost
Trebuie avut in vedere si faptul ca taxele sunt mai mari pt motoarele Euro 2. Sau vreti sa stiti numai voi de modificarile acele wink.gif
BURDA
@klaus de ce sa se strice catalizatorul??
cristimm
Viata normala a unui catalizator este pe undeva intre 150.000-200.000km.

Viata este scurtata de benzina proasta, benzina cu plumb, motor uzat care consuma ulei, tot felul de aditivi pusi in benzina, injectoare infundate (arderea nu e optima) si multe alte motive.

Se mai poate strica instantaneu prin lovire.
senna
Pai inca nu e diferentza la taxe de la Euro2 in sus, si apoi nu e greu o data la doi ani sa se revina la default pt ITP. Nu inteleg de ce s-ar strica catalizatorul, nu e tot ala de la Euro2 doar ca mai are o a doua sonda Lambda in aval? Eu cred ca trebuie si remapat ECU sa nu mai scada avansul asa mult la turatii mici si sarcini mari.
FiveThreeFive
QUOTE(Senna @ 4 Oct 2005, 15:06)
Eu cred ca trebuie si remapat ECU sa nu mai scada avansul asa mult la turatii mici si sarcini mari.
Nu merge pur si simplu sa pui un ECU de la SuperNova / Solenza?!
croc1977
QUOTE(klaus @ 4 Oct 2005, 08:59)
Avand in vedere simplitatea motoarelor renault de pe dacii, eu nu stiu sa existe supapa de EGR. Plus ca nici nusunt nu stiu ce compresii prin motoarele astea.
Deci, dupa cunostintele mele, supapa (valva) de EGR nu exista. Pe alte motoare renault da, dar nu pe astea.

Ref. la prima intrebare: Da, se poate. Se face exact ca si pe DSN/SLZ, in loc sa citeasca o sonda lamda aval, citeste o valoare fixa (410 mv parca), care tine loc de sonda lambda. Si se poate si pe motorul de 1.6, fara probleme. Numai ca trebuie sa ai scule... Plus ca s-ar putea apoi scoate si catalizatorul ca sa-l tii pe balcon pana la urmatorul ITP, ca sa nu se strice intre timp (lasand la o parte cei 2-3 CP in plus...)
*



Cine ti-a spus ca un motor euro 2 nu are sonda lamda si catalizator ?
dizzy
@klaus
Adica ar trebui sa fac ceva de genul:
1) Scoatem conectorii de la sonda Lambda din aval (pt cei care care au deschis televizoarele mai tarziu e cea de dupa catalizator- cum te uiti pe traseul fluxului de gaze).
2) Ii fac un montaj electronic care sa alimenteze cu o valoare de 410 mV (sau cat o fi aia) pe conectori.
Asta il va face pe computerul masinii sa "creada" ca gazele evacuate au continutul corect de CO si/sau noxe orice s-ar intampla.
3) In rest bucla 1 adica sonda lambda din amonte de catalizator va regla independent functionarea motorasului ca la o masina tip EURO2.
4) Cand ma duc la revizie, deconectez mufa de pe montajul meu, o pun pe sonda lambda din aval de catalizator si masina ..... tadaaaaaam.... redevine EURO3
Macar teoretic tine apa demonstratia mea?
Supapa EGR nu ar trebui sa bage niste gase evacuate in admisie or smth?

klaus
@dizzy:
1, 2, 3, 4 sunt corecte, dar exista o metoda mult mai simpla: se rescrie software-ul de injectie. Cu un software care exact asta face: citeste o constanta in loc de informatia sondei aval. Si cum sonda aval variaza mult mai putin decat cea amonte, cei din service de la revizii nici nu-si dau seama daca nu se uita atent, vad valoarea standard, si gata.

Pentru croc1977 : eu una zic, si alta intelegi tu... Numai din perspectiva sonda lamda aval si sonda lamda amonte... Adica 2 sonde...

Pentru senna: mai citeste inca o data ce a zis cristimm

Pentru FiveThreeFive: Software-ul de DSN este diferit de cel de SLZ (inclusiv de la regulatorul de presiune care nu mai e in rampa de la SLZ incolo, inclusiv pozitionarea cu 7 grade mai acana a senzorului de turatie de la SLZ incolo. Iar la Logan au aparut si alte injectoare... Iar la cel de 1.6 durata de injectie pe injectoare e un pic mai mare decat la 1.4. Deci rasopuns pe scurt la intrebarea ta: NU, nu merge.
senna
QUOTE(cristimm @ 4 Oct 2005, 12:00)
Viata normala a unui catalizator este pe undeva intre 150.000-200.000km.

Viata este scurtata de benzina proasta, benzina cu plumb, motor uzat care consuma ulei, tot felul de aditivi pusi in benzina, injectoare infundate (arderea nu e optima) si multe alte motive.

*




Eu intrebam daca s-ar strica cand ruleaza motorul conform Euro2.
A incercat cineva sa faca acest downgrade? Cred ca s-ar economisi minim 0.5l /100 in oras
Sergiu
Klaus, esti sigur ca daca se face citirea unei constante pe sonda lambda din aval o sa dea avans mai mare??
klaus
Pt Sergiu: nu sunt convins. Dar macar nu se mai face reglajul de injectie in functie si de a doua sonda. Si se pot modifica din tabelele de avans (lucru pe care il fac cei cu chip-tuningul)

Pt. Senna
1. Nu dauneaza, dar in urma modificarii se poate scoate catalizatorul fara sa dea erori.
2. Stiu eu pe cineva care a facut, dar nu pot spune cine. Cel putin nu public, ca "ie monitorizat forumul".
3. Economia nu e chiar asa mare, dar e in jur de 0,3 l/100 km. Si masina pare sa fie mai "infingareata", dar asta ar putea fi si un efect placebo. Probabil daca s-ar scoate si catalizatorul si s-ar pune "la pastrare" efectul ar fi si mai mare.
O operatiune din asta de scris o versiune de EURO 2 e cca. 30 Euro...
senna
QUOTE(klaus @ 5 Oct 2005, 10:27)
3. Economia nu e chiar asa mare, dar e in jur de 0,3 l/100 km. Si masina pare sa fie mai "infingareata", dar asta ar putea fi si un efect placebo. Probabil daca s-ar scoate si catalizatorul si s-ar pune "la pastrare" efectul ar fi si mai mare.
O operatiune din asta de scris o versiune de EURO 2 e cca. 30 Euro...
*



In cazul asta economia obtinuta nu prea renteaza, mai ales ca nu se mai poate la nivel de utilizator sa se revina la default. Solutia alimentarii firului sondei lambda din aval cu 410mv mi se pare mai fezabila
Stavreschi
Am mai spus
La mine pe motorul de 1,6 l, la service tipul cu laptopul, mi-a modificat avansul de la 2 puncte cum era din fabrica si mi la dus la 6 puncte. Nu ma intrebati ce sunt alea ca nu stiu...
Am reusit sa imi cresc consumul, cred eu cu un litru iar de infipt se infige mai bine...
LA ULTIMA AFIRMATIE A MEA, EFECTUL PLACEBO ESTE EVIDENT..... biggrin.gif m-a costat 300 mii.
dras
A facut cineva treaba asta? Daca da, care sunt modificarile sesizate?
klaus
Pai nu zisei mai sus? ...
QUOTE(klaus @ 5 Oct 2005, 10:27)
:
2. Stiu eu pe cineva care a facut, dar nu pot spune cine. Cel putin nu public, ca "ie monitorizat forumul".
3. Economia nu e chiar asa mare, dar e in jur de 0,3 l/100 km. Si masina pare sa fie mai "infingareata", dar asta ar putea fi si un efect placebo. Probabil daca s-ar scoate si catalizatorul si s-ar pune "la pastrare" efectul ar fi si mai mare.
O operatiune din asta de scris o versiune de EURO 2 e cca. 30 Euro...
*
Punctul forte al operatiunii este posibilitatea eliminarii catalizatorului dupa. Pentru cine doreste...
rogilg
Pentru a nu deschide al topic am sa pun aici o intrebare:
Ce modificari trebuie aduse la un logan pentru a consuma mai putin?
Ex.
1. sonda lambda sa fie inlocuita cu un dispozitiv electronic care sa indice o tesiune pentru un lamda = 1.1 (amestec mai sarac) ?
2. timpi de injectie mai mici ?
3. alte solutii ? Nu ma intereseaza performanta masinii !

PS.
am fost la service si am intrebat daca se poate reduce consumul iar raspunsul a fost ca ei nu au acces la asa ceva. ! De ce ?

Jack Daniel's
Este ilegal sa scoti catalizatorul si sa il pui la pastrare .Poluarea nu mai intereseaza pe nimeni ? Euro 3 va spune ceva ? asa distrugem mediul si incalcam legile in acelasi timp. ...Este de mare porc si mare angajament pe drumul nesimtirii sa le provoace si la altii probleme pentru simplu motiv ca ei sunt "mai cu mot" si ca asa doreste muschiuletul lor striat(by Klaus). Asta fac cei care isi scot catalizatorul , le provoaca probleme celorlalti.
dydycom
stie cineva cum se face ca la un cunoscut cu care am fost la revizie a doua sonda indica 410mv fara sa varieze un pic?( masina nu are nimik modificat la evacuare si traseul sondei verificat de mine)
rog pe cei care merg la revizie sa observe valoarea indicata de sonda a 2-a si daca variaza la acceleratie!
klaus
Are "programul" de euro 2 scris, nu pe cel de euro 3...
dydycom
si ca sa citez pe cineva .,, mai sus...e ilegala?
ma intreb daca nu cumva resoftarea din primavara chiar asta a facut?
Iar la itp ce o sa faca...sau daca vrea sa vanda masina? or fi cei de la rar in stare sa spuna ca nu corespunde la noxe?

oare programul de euro 3 o fi mai bun sau mai prost decat euro 2...in ce priveste consumul..???

relansez apelul pt cei ce merg la revizie sa urmareasca a 2-a sonda...daca are vreun fel de activitate
klaus
QUOTE(dydycom @ 22 Nov 2005, 12:00)
ma intreb daca nu cumva resoftarea din primavara chiar asta a facut?
Nu
QUOTE(dydycom @ 22 Nov 2005, 12:00)
oare programul de euro 3 o fi mai bun sau mai prost decat euro 2...in ce priveste consumul..???
mai bun, ca nu saraceste amestecul in functie de sonda a doua.
QUOTE(dydycom @ 22 Nov 2005, 12:00)
relansez apelul pt cei ce merg  la revizie sa urmareasca a 2-a sonda...daca are vreun fel de activitate
Pentru asta trebuie sa stea mai mult in fereastra respectiva, ceea ce aia din service nu prea fac (vad valoarea 410, zic e OK, trec mai departe)
ambvision
Cam cum arata un catalizator desfacut ? Poate fi desfacut ?
De ce anume se poate strica prin lovire ?

Scuze daca vi se par aiurea intrebarile, dar m-ar ajuta niste raspunsuri.
marius80_eugen
Ciudat ! Pe mine ma intereseaza sa-l fac Euro III , iar pe voi sa le faceti Euro II . Vezi ca exista catalizator sport si chiar sonda lambda sport !
DomnulK
QUOTE(klaus @ 4 Oct 2005, 08:59)
... Plus ca s-ar putea apoi scoate si catalizatorul ca sa-l tii pe balcon pana la urmatorul ITP, ca sa nu se strice intre timp (lasand la o parte cei 2-3 CP in plus...)
*


plus scaderea de consum cu 15-20% si cresterea poluaraii cu 50-60%. biggrin.gif tongue.gif

aproppo: ce face acea valava<supapa>?
Andrei LGN
Loganul colectia 2006 1,4l are euro 3 sau 4?
dackro
Are Euro 4
l@u
QUOTE(Andrei LGN @ 24 Nov 2006, 13:20)
Loganul colectia 2006 1,4l are euro 3 sau 4?
*



Vezi si tu pe aici ce scrie http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=57535&hl=
luci99
si care e din punct de vedere constructiv diferenta intre euro3 si euro4. de la euro4 se poate ajunge la euro2?
DomnulK
QUOTE(luci99 @ 25 Nov 2006, 10:00)
si care e din punct de vedere constructiv diferenta intre euro3 si euro4. de la euro4 se poate ajunge la euro2?
*



downgrade la "euro" se face destul de usor...mai greu e cu upgrade-ul !
cristi_xp
QUOTE(dydycom @ 20 Nov 2005, 20:16)
stie cineva cum se face ca la un cunoscut cu care am fost la revizie a doua sonda indica 410mv fara sa varieze un pic?( masina nu are nimik modificat  la evacuare si traseul sondei verificat de mine)
rog pe cei care merg la revizie sa observe valoarea indicata de sonda a 2-a si daca variaza la acceleratie!
*


nu asa fac toate? m-am uitat la un preten,exact acelasi lucru,sonda din aval indica 410 mV,dar nu m-am gandit sa incercam si in mers...o sa incerc altadata,ca ma intereseaza si pe mine sa scot catul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.