Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme frane
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
driverx
Dupa ce mi-am facut franele in feb, de altfel foarte bune dupa reparatie, azi dimineata imi prindea pedala pe la jumatate, dupa ce ieri mergea perfect. Banui ca mi s-a dus iar o garnitura de etrier (prin roata vad ca discu are culoare tare ciudata).

Intrebarea. Ce alte garnituri pot pune in masina asta, ca ii dau foc. Ma refer, ce alte garnituri de Reno merg perfect in etriere de dacie. Gunoaie romanesti nu mai bag. Lichidul e bun, e 2+2 DOT4, deci asta nu mai imi creaza probleme ca gunoaiele de lichide de Oradea.

Multumesc anticipat.
ionutctn
Asa patesc si eu numai ca la mine sa intampla mai des ca la tine si mi le da afara garniturile alea de pe spate si mai imi blocheaza si roata. Trebuie sa imi adaptez mereu stilul de condus adica de la distanta si cu frana moderata. Daca pun frana in cap geme roata de pe spate de ma unge la suflet si mai ramane si infranata dupa aia de imi vine sa ma sui pe pereti.
Deja m-am saturat de faza asta. mad.gif
driverx
Multumesc, dar astept sfaturi. Stiu ca multi avem probleme de genu. Nothing new...
argon
Problema nu e de la garnituri ci de la etriere...eu am garnituri banale romanesti de Fartec, si tin bine mersi de 4 ani...deci orice garnituri ai pune etrierele sunt duse..imbatranesc si alea sa sti...
Dyda
QUOTE(driverx @ 4 Oct 2005, 10:33)
Multumesc, dar astept sfaturi. Stiu ca multi avem probleme de genu. Nothing new...
*



Vad ca masina este 1300 si probabil numarul ce a fost pe timpul lui ceasca.
Daca este asa ai pompa simplu circuit ?
Aceiasi buba o am si eu, mai mult am lichid dupa mine si o data pe saptamina completez. La mine este de la cilindri spate, am pus noi, fara sa-i verific ( avea marca original ) , aici posibile cauze: 1 defect de suprafata si pierde lichid pe linga garnitura, 2 inainte de asamblare acestia se dau cu o solutie de protectie, intimp aceasta se intareste si cred ca iti dai seama ce se intimpla cind se gasesc corpuri straine in ansamblul respectiv, 3 garnituri de f proasta calitate in amestec si intr-un timp scurt se uzeaza si efectul il cunosti.Eu nu am timp sa verific sistemul , ajung acasa numa dupa ora 19.
Bun la tine ptr a verifica si afla cu certitudine de unde este defectul trebuie sa obturezi fiecare circuit in parte si sa faci pedale, de regula pe fata pedala este beton, pe spate flescaita , urmind a elimina posibilele piese defecte. Ptr obturare se folosesc obturatoare un pic mai speciale realizate din conducte. Daca am acasa voi pune o poza cu el este simplu de realizat. Daca il am la tara voi incerca miine sa explic realizarea lui. Piese renault sunt din turcia la piesari nostri si nu iti recomand. am folosit si folosesc in sistemul de frinare garnituri Rolast pitesti. Si la etrier posibil aceleasi cauze.
Mai vorbim
driverx
QUOTE(Dyda @ 4 Oct 2005, 13:11)
Vad ca masina este 1300 si probabil numarul ce a fost pe timpul lui ceasca.
Daca este asa ai pompa simplu circuit ?
Aceiasi buba o am si eu, mai mult am lichid dupa mine si o data pe saptamina completez. La mine este de la cilindri spate, am pus noi, fara sa-i verific ( avea marca original ) , aici  posibile cauze: 1 defect de suprafata si pierde lichid pe linga garnitura, 2 inainte de asamblare acestia se dau cu o solutie de protectie, intimp aceasta se intareste si cred ca iti dai seama ce se intimpla cind se gasesc corpuri straine in ansamblul respectiv, 3 garnituri de f proasta calitate in amestec si intr-un timp scurt se uzeaza si efectul il cunosti.Eu nu am timp sa verific sistemul , ajung acasa numa dupa ora 19.
Bun la tine ptr a verifica si afla cu certitudine de unde este defectul trebuie sa obturezi fiecare circuit in parte si sa faci pedale, de regula pe fata pedala este beton, pe spate flescaita , urmind a elimina posibilele piese defecte. Ptr obturare se folosesc obturatoare un pic mai speciale realizate din conducte. Daca am acasa voi pune o poza cu el este simplu de realizat. Daca il am la tara voi incerca miine sa explic realizarea lui. Piese renault sunt din turcia la piesari nostri si nu iti recomand. am folosit si folosesc in sistemul de frinare garnituri Rolast pitesti. Si la etrier posibil aceleasi cauze.
Mai vorbim
*



Masina e din 77, e in stare generala foarte buna si are numere noi smile.gif Problema is franele care is un cosmar de cand am masina.

Pompa e noua (2003) piston etrier stanga nou (4-5 luni) (si cred ca roata asta a cedat). Masina nu avea aer pana acum, frana bine, eficient, tinea pedala sus, azi dimineata la prima frana a de abia a prins jos. Dupa cateva pedale, pe drum a inceput sa prinda aproape ca inainte. Dar nu mai franeaza echilibrat. Are tendinta sa o ia la dreapta. Si asta ar indica ca roata stanga fata ar fi IAR problema.

Cred ca ii dau foc. Chiar acuma is intr-o perioada nasoala, cand chiar nu am nervi de asa ceva. Si nici bani dupa ce am copt vreo 20 mil pe taxe si alte tampenii.
Dyda
QUOTE(driverx @ 4 Oct 2005, 11:39)
Masina e din 77, e in stare generala foarte buna si are numere noi smile.gif Problema is franele care is un cosmar de cand am masina.

Pompa e noua (2003) piston etrier stanga nou (4-5 luni) (si cred ca roata asta a cedat). Masina nu avea aer pana acum, frana bine, eficient, tinea pedala sus, azi dimineata la prima frana a de abia a prins jos. Dupa cateva pedale, pe drum a inceput sa prinda aproape ca inainte. Dar nu mai franeaza echilibrat. Are tendinta sa o ia la dreapta. Si asta ar indica ca roata stanga fata ar fi IAR problema.

Cred ca ii dau foc. Chiar acuma is intr-o perioada nasoala, cand chiar nu am nervi de asa ceva. Si nici bani dupa ce am copt vreo 20 mil pe taxe si alte tampenii.
*



Pompa noua dar este simplu circuit sau dublu circuit adica are 2, 3, sau 4 gauri, aici difera modul de etansare al conductelor si nu stiu ce dop sati pun.
Deci tine sus la a doua pedala ptr ca ai aer in circuit si cum se stie aerul se comprima mai mult decit lichidul abia la a 2 pedala realizezi presiunea de frinare dar facind o cursa mai mare la pedala.
driverx
Am uitat sa zic ca e pompa simplu circuit cu 3 gauri (este cu 2???????). Dupa modul in care se comporta pedala la diferite presiuni imi este 1000% clar ca a luat aer peste noapte. Cum....cine stie. Nivelul in borcan e la jumatate acum, deci nu prea putea lua de acolo aer, decat la ultimele franari mai tari (inclusiv ieri). Oricum, nu ma intereseaza teoria aerului in instalatie, ca am invatat-o prea bine. Am din trecut km de mers cu masina cu frana 0 (zero), nu e de laudat, ca muream de frica sa nu re-modelez un om sau o masina.

Ma intereseaza ce pot face. Etrierii, nu vad ce ar fi prosti la ei. La pistoane da...aia mai si ruginesc, distrug dupa aia garnituri si voila scurgerea, dar etrierele par OK. Poate imi iau inca un piston (pt dreapta), garnituri pentru toate (in afara de pompa, asta nu o mai desfac) si schimb aproape tot. Dar parca vad ca si cilindri de pe spate nu mai au viata.

Ajunge 1 litru de benzina ca sa ii dau foc? Vreau sa stiu ce e mai ieftin...setul de garnituri sau benzina+chibrit. Ambele variante nu duc la nimic bun, dar daca tot nu duc, sa ies cat mai ieftin.
argon
Dc esti sigur ca etrierele sunt OK, atunci investeste in niste pistonase de inox, de calitate, si nu o sa mai ai treaba...garniturile de Fartec sunt F bune...
Vezi ca foarte importante sunt si garniturie de protectie din capul pistoanelor..dc sunt fisurate intra apa si mizerii si gata..in 4-5 luni cum spunei tu trebuie umblat la frane...
ionutctn
Cat costa pistonasele alea din inox ca alea normale sunt 300k ROL pe o parte cu tot ce trebuie la ele si eventual pe unde gasesc in afara de targ (Vitan). Daca se poate mai multe amanunte.
Dyda
(este cu 2???????). Scuze Am fost luat de val si am gindit mai mult decit trebuia - la echiparea cu ABS pompa este cu 2 conducte. Beleaua la cilindri spate o spusei , la etrieri in momentul montarii garniturilor , acestea se pot " ciupi " si de aici girla de probleme , nu se vede la ochiul liber ca ar curge lichid , dar la teoria aerului in circuit trebuie sa mai adaugi ca pe unde curge lichid pe acolo si trage aer, adica la o presiune de peste 60-70 bar lichidul se comprima, in momentul eliberarii pedalei automat acesta se intoarce catre vas iar viteza de intoarcere creeaza vacum, vacum ce va deforma garnitura cu probleme ce nu asigura etanseitate si automat si aer. Nu stiu daca cunosti dar aceste garnituri se rectifica abraziv sau cu o tehnologie mai avansat tocmai ptr a avea un colt viu ( 90 grad), nu se admit bavuri sau tesituri cauza fiind spusa mai sus. Fa testul cu dopul pe fiecare circuit si vei vedea ce rezultate vei obtine, eu sunt aproape sigur ca buba o ai pe spate nu la fata
driverx
Da, poate e pe spate. Nu stiu ce sa zic. Am vazut dimineata ca discu stang e dubios la culoare, era cam cald sa si pun mana pe el. O sa testez inainte sa merg catre casa. Ideea e ca pe fata (parca) de ceva zile aud zgomote la franare chiar inainte sa se opreasca roata....ceea ce indica ca suprafatele disc-placuta se comporta altfel...ca si cum ati impinge voi palma pe peretele ud al cadei de baie...."sare" scurt si face zgomotul ala. La fel si la mine. Ma tem ca desfac toate rotile azi sad.gif sad.gif sad.gif Si n-am bani sad.gif sad.gif sad.gif
argon
QUOTE(ionutctn @ 4 Oct 2005, 13:55)
Cat costa pistonasele alea din inox ca alea normale sunt 300k ROL pe o parte cu tot ce trebuie la ele si eventual pe unde gasesc in afara de targ (Vitan). Daca se poate mai multe amanunte.
*




Nustiu cum e pe la Bucuresti, dar aici in Ardeal se gasesc cam pe la 5-6 sute de mii unul, cu garnituri cu tot, si sunt straine, compatibile Dacia-Reno si inca cateva marci, eu personal nu am incercat dar am auzit numai laude la pistonasele acestea...cica nu sare smaltul de pe ele pe alocuri ca la cele clasice...si chestia asta, ca sare smaltul de pe ele, duce la ciupirea garniturilor.(devin aspre si bla bla)
Dyda
driverx
Mai esti prin preajma , nu spusesi nimic in urma verificarilor. Te mai intereseaza confectionarea obturatoarelor pentru circuite pompa frina? baga un semnal
ionutctn
Multumesc mult argon dar mi-ar fi fost de folos sa stiu si eventual producatorul acestora.
Multumesc mult ma descurc eu de aici incolo. smile.gif
Cristy
Stiu ca sunt off-topic, dar imi puteti spune si mie ce placute de frana si ferodo-uri recomandati?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.