Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: NU PORNESTE NICI SA-I PUI FOC
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
valex19
salut , am o dacia 1310 pe care am montata instalatie gpl , in seara asta am trecut-o pe benzina si sa oprit brusc , dupa cateva minute de dat la automat abia a vrut sa porneasca , nu sta la relanti decat cateva secunde si se opreste iar daca o accelerez merge intrerupt si tremura toata , pana in seara asta nu am avut astfel de probleme , o pornesc pe benzina /o opresc pe benzina pe timp de iarna .
Benzina pe care o am in rezervor este luata de la o statie RBC ( Pe GPL merge impecabil)
Vreau sa mai mentionez un aspect , pe carburator am gasit benzina cursa , intre capacul carburatorului si baza lui unde este garnitura aceea de hartie , imi cer scuze nu ma pricep si nici explicatiile nu sunt prea exacte , MULTUMESC
DJ-55-AMC
Daca zici ca pe GPL merge foarte bine se poate sa fi tras gunoaie din rezervor. Ai filtru de benzina?
valex19
SALUT, am filtru de benzina dinala mare de tractor/raba , nu stiu exact de care este asa am cumparat masina , dar filtru a fost schimbat de mine acum 1 an
DJ-55-AMC
Incearca sa il "desfunzi", poate a luat vreun gunoi.
valex19
te referi la jiclerul de relanti, nu???
DJ-55-AMC
Ma refer la tot carburatorul. Doar la relanti face figuri?
valex19
Daca cumpar decarburol si-l pun in carburator sau rezervor stric ceva , are vreun efect sau cum sa procedez ?, daca demontez eu carburatorul nu stiu daca il mai pot monta la loc cum era , sigur imi mai raman piese biggrin.gif
Face figuri si la relanti si in turatie , trebuie sa o tin turata la 2000-2500 ture ( merge intrerupt , parca nu s-ar alimenta ) altfel se opreste
B17XGG
Dupa cum spui ca se scurge benzina pe la planul de separatie al capacului s-ar putea sa nu mai inchida cuiul si sa ai nivelul marit; ca atare merge inecata. Scoate plasticul de pe admisie si arunca o privire in interior. Daca se vede flux de benzina, asa este.
DJ-55-AMC
Incerca sa il cureti in mers, adica turezi motorul la 3000-3500 si pui palma in capul carburatorului ( in locul filtrului de aer). Cand vezi ca da sa se opreasca ( mai mult de 2 secunde nu dureaza) iei palma si o accelerezi iar. Reperi procesul de cateva ori. In momentele alea nu trebuie sa iti fie mila de motor, ii dai in gura. smile.gif)
In momentul cand pui palma trebuie ca clapeta de acceleratie sa pui deschisa.
Bafta!

Referitor la decarburol nu stiu ce sa zic, nu sunt n tema; dar daca imi aduc bine aminte am auzit ca in el se scufunda si se lasa carburatorul pentru cateva ore. Cauta pe forum ca sunt destule topicuri.
valex19
Salut , acum 2 ani cand am cumparat masina curgea benzina pe la clapeta de acceleratie , gaseam benzina mereu dimineata pe tavita de sub carburator + miros puternic de benzina , am schimbat bucsa aceea de teflon de pe ax-ul clapetei iar mesteru care a schimbat-o sa oferit sa-mi spele si carburatoru ,la montarea carburatorului am sesizat o problema , daca trageam " soc-ul" /soclu , se oprea motoru, si tot de atunci am probleme cu carburatoru', acum iarna o pornesc pe benzina si o las 5 min sa se incalzeasca putin , miroase a benzina nearsa in spatele masinii .
o intrebare mai am -- daca pun 2 garnituri intre capacul carburatorului si corp sa etanseze mai bine se intampla ceva ??
ilie.claudiu90
am patit-o si eu in seara asta,dimineata am incercat sa o pornesc,am dat dimineata la automat pana am omorat bateria si nimic,in seara asta m-a tras un prieten 2 kilometri si nu a pornit,cand se salta turometru sa porneasca,calcam ambreiajul murea instantaneu,am incercat si pe gaz si pe benzina,benzina am sigur in rezervor,afara sunt -15 grade,dar nu cred ca are vreo legatura,am bujii noi si capac delco nou,platina am frecat-o acum 2 zile si am reglat-o....nu stiu ce as putea sa-i fac mai mullt...mai este ceva,diminaeta am vrut sa reglez avansul dupa metoda scanteii la fisa centrala,si nu da deloc scanteie,asa ca am pus avansul in pozitia in care era...
DJ-55-AMC
@ilie.claudiu90 ai incercat cu alta bobina de inductie? Daca zici ca nu da scanteie asta e primul lucru pe care l-as face.
owy_2010
QUOTE(valex19 @ 30 Jan 2014, 21:09)
salut , am o dacia 1310 pe care am montata instalatie gpl , in seara asta am trecut-o pe benzina si sa oprit brusc , dupa cateva minute de dat la automat abia a vrut sa porneasca , nu sta la relanti decat cateva secunde si se opreste  iar daca o accelerez merge intrerupt si tremura toata , pana in seara asta nu am avut astfel de probleme , o pornesc pe benzina /o opresc pe benzina  pe timp de iarna .
Benzina pe care o am in rezervor este luata de la o statie RBC  ( Pe GPL merge impecabil)
Vreau sa mai mentionez un aspect , pe carburator am gasit benzina cursa , intre capacul carburatorului si  baza lui unde este garnitura aceea de hartie , imi cer scuze nu ma pricep si nici explicatiile nu sunt prea exacte , MULTUMESC
*


cred ca la tn problema e din carburator
desfa alea 4 suruburi de la carburator, verifica nivel cnc, vezi sa nu cumva sa nu ti inchida cuiul pontou si merge inecata, de asta da si pe langa acea garnitura,
daca te pricepi un pik o poti repara singur
nu e maRE scofala, doar putina indemanare
poti lua capacul carburatorului in mana, il intorci invers, tii putin apasat pe plutitor, tragi un pic, sa vz de tine vid , pui limba in locul furtunului ala din fata, unde se alimenteaza cu benzina
iar cu decarbusolul
sa nu ti faci grija
eu chiar pun iarna 250 ml in rezervor, e fff bun are propietati ca curatirea carburatorului
cat si de evaporare a apei din rezervor, cewa de genu ca acest lichid face minuni in sensu ca haleste apa smile.gif
valex19
multumesc baieti , AMC /XGG , o sa urmez pas cu pas procedurile voastre sper sa dea rezultate .
Este posibil ca benzina sa fie de proasta calitate ??
ilie.claudiu90
cu pornitul dimineata am avut mai mereu probleme,dar niciodata nu am patit chiar asa sa nu porneasca,doar ca pornea greu,o sa pun in noaptea asta bateria pe redresor si mai incerc o data treaba cu scanteia,daca nu o sa incerc si cu alta bobina
app sper ca nu am inteles eu gresit, fisa centrala se scoate capatul din bobina sau din capacul delco si se pune pe - al masinii?
valex19
SI IN CAZ CA NU TINE CUIUL PONTOU ?
CUM REGLEZ PLUTITORUL ( VARIANTA CU CHISTOCUL )?
INFORMATIV , CAT COSTA O STICLA DE DECARBUROL ?
MULTUMESC OWY
DJ-55-AMC
Fisa centrala se scoate din capacul delco-ului si se pune la masa, capatul din bobina ramene in bobina, doar bobina produce scanteia smile.gif
ilie.claudiu90
ma gandem ca am incurcat borcanele;)) o sa verific maine cu alta bobina
owy_2010
QUOTE(valex19 @ 30 Jan 2014, 22:12)
SI IN CAZ CA NU TINE CUIUL PONTOU ?
CUM REGLEZ PLUTITORUL  ( VARIANTA CU CHISTOCUL )?
INFORMATIV , CAT COSTA O STICLA DE DECARBUROL ?
MULTUMESC OWY
*



sfaturi ptr tn
daCA CUIUL PONTOU NU SI FACE DATORIA, DESFA-L DE ACOLO, TE INVATZ CUM SA L REPARI , CA DE INLOCUIT NU-TI RECOMAND, PIESE DE PROASTA CALITATE
FA ASA- DEMONTEAZA-L , PARTEA AIA MOBILA CARE MISCA PLUTITORUL, SCOTI AXULALA DE BRONZ, CARE TINE PLUTITORUL SI CUIUL,
CUIUL ALA TRE SA AIBA UN CANAL PE EL, O UZURA VIZIBILA, TRE SA FRECI ACEA UZURA PE UN LEMN DE BRAD IN MISCARE CIRCULARA, O SA TI REUSEASCA OPERATIA, VERIFICAND DIN CAND IN CAND PUNAND CUIUL INAPOI LA LOCUL LUI, SI VERIFICAND CU LIMBA DACA FACE VID, APASAND PUTIN PE PLUTITOR,
APROPO DISTANTA AIA AR TREBUI SA FIE DE O TIGARA , SAU CHISTOC CUM ZICI TU biggrin.gif
IAR O STICLA DE DECARBUSOL IN JUR DE 12 LEI TE COSTA
MERITA EFORTUL wink.gif
alf 08
Poti incerca sa "rectifici" cuiul pe scaun si folosind scrum de tigara pe post de pasta usor abraziva.
PH-06-BOA
Daca cuiul are inel de uzura in jurul varfului conic, nu prea e la indemana oricui, sa-l rectifice. Faza cu scrumul, e teoretica. Practic, ti-ar lua cateva saptamani. Rapid, s-ar rectifica, invartindu-l chiar si pe scaunul lui, la o turatie mica, si cu ceva pasta abraziva, cif sau axion. Se poate prinde si intre varfurile bacurilor la o mandrina, si sa se invarta usor, sa nu se apese, pentru a nu se lipi, cele doua piese. Faptul ca curge benzina in difuzor, nu e de vina garnitura, ci cuiul sau reglajul nivelului. Nu cu tigara se regleaza, ci dupa planul inclinat al peretelui de sub cuiul poanto. Pui capacul fara sa-l prinzi in suruburi, il centrezi sa nu atinga plutitorul de peretii laterali, tii apasat cu stanga, si cu dreapta dai la pompa, pana sinti ca nu mai primeste benzina (coada nu revine rapid, dupa apasare). Dai la oparte capacul , si vezi nivelul. Trebuie sa fie la jumatatea planului inclinat.Daca-i prea mic, apesi putin pe plutitor, sa simti ca s-a schimbat pozitia lui, fata de starea lui de repaos de dinainte, in ideea de a se apropia de garnitura. Daca e mare nivelul, faci invers, sa deformezi tabla de care e prins de bolt, asa fel ca el sa stea mai departe de garnitura, cand ai capacul intors cu plutitorul in sus. Cand nivelul e prea mic, ai pauza la accelerare lenta, la inceputul cursei, adica "da in nas" . Daca inunda sau nivelul e prea mare, nici pornirea nu e buna (se imbunatateste daca e apasata la podea, pedala).
RaduWra
Cine-mi poate spune si mie mai exact cum se regleaza avansul la scanteie ? Momentan imi porneste oke motorul, avansul find reglat cu motorul cald,la relanti, pana nu se mai auzeau rateuri in evacuare si motorul avea un mers rotund.
Da mai bune rezultate avansul reglat la scanteie, sau avansul reglat la "ureche" ?
valex19
salut , azi am reusit sa remediez problema , am urmat pasii descrisi de voi si am reusit sa constat ca benzina in exces care imi ineca motorul se datora plutitorului care nu mai era functional , era rupt si cu cv benzina in el , nu exista niciun fel de comunicare intre el si cuiul pontou , pompa baga benzina ""ca nebuna "" si iesea toata prin una din cele 2 guri din interiorul carburatorului .
Am remediat problema printre picaturi pt ca eram in timpu serviciului i-am facut si o proba , functioneza , dar urmeaza ca maine sa fac mici reglaje pe care domnu BOA le-a descris mai sus , daca accelerez brusc se tureaza cu intarziere , iar relantiul este cam mic + ca trebuie sa trag soc-ul la maxim ca sa se poata tura motorul peste 1500 ture , mai mult nu mai poate .
MULTUMESC MULT TUTUROR PENTRU RABDAREA SI AJUTORUL ACORDAT

Vreau sa mai completez cu inca ceva care nu are legatura cu ce sa discutat aici , am un termostat care deschide la 95 *C probat la servici , ce sanse am sa imi fiarba motorul ? , termostatul de pe masina nu mai face servici si pe frigurile astea am nevoie de caldurica in autobuz biggrin.gif
maho
La 95 incepe sa deschida ? Cam mult... la (prima)vara ce mai faci ? Schimba-l.
Sau poate la 95 e complet deschis, ceeace mai merge.
valex19
La mn la ploiesti singurul magazin de piese auto pt dacia are un singur tip de termostat la 20 lei marca master "( nu fac reclama ) .
Cand cumpar un termostat dupa ce ma ghidez ? --la ce tem deschide , pt dacia 1310 ar fi indicat un termostat care sa deschida la : ex 70 -80- 85 , etc , se tine cont si de anotimp ???
maho
Nu ti-as recomanda Master... mai bine mai cauta.
De obicei, vara se pune unul care deschide mai repede (87), iarna 89 (pt. cei care le schimba dupa anotimp). Nu e obligatoriu.
ilie.claudiu90
salut colegii,am si eu o mare problema,dimineata am vrut sa pornesc masina,si i-am dat curent de la masina fratelui si foarte foarte greu a pornit,cand dau la cheie trebuie sa dau foarte multe spritzuri ca sa porneasca dau la cheie si 30-40 de sprituri si abia daca porneste,mult dupa ce imi termina bateria si sunt nevoit sa pun cablurile pe ea,treaba este ca daca motorul este cald o ia la sfert de cheie si pe benzina si pe gaz,cand s-a racit nu mai porneste pace! si ce mai mi s-a parut ciudat,dupa ce mi s-a terminat bateria,inainte sai dau curent am incercat sa o pornesc impinsa sau trasa si nu a pornit nici in ruptul capului,a pornit dupa ce i-am dat curent,am ajuns cu ea la ploiesti ,dar a trebuit sa ma intorc cu trenul la mizil,ca masina mea nu a mai pornit, am bujii noi,capac delco nou,platina frecata si reglata,avansul pus dupa metoda scanteii....unde ar putea fi problema
val2011
QUOTE(ilie.claudiu90 @ 31 Jan 2014, 22:27)
salut colegii,am si eu o mare problema,dimineata am vrut sa pornesc masina,si i-am dat curent de la masina fratelui si foarte foarte greu a pornit,cand dau la cheie trebuie sa dau foarte multe spritzuri ca sa porneasca dau la cheie si 30-40 de sprituri si abia daca porneste,mult dupa ce imi termina bateria si sunt nevoit sa pun cablurile pe ea,treaba este ca daca motorul este cald o ia la sfert de cheie si pe benzina si pe gaz,cand s-a racit nu mai porneste pace! si ce mai mi s-a parut ciudat,dupa ce mi s-a terminat bateria,inainte sai dau curent am incercat sa o pornesc impinsa sau trasa si nu a pornit nici in ruptul capului,a pornit dupa ce i-am dat curent,am ajuns cu ea la ploiesti ,dar a trebuit sa ma intorc cu trenul la mizil,ca masina mea nu a mai pornit, am bujii noi,capac delco nou,platina frecata si reglata,avansul pus dupa metoda scanteii....unde ar putea fi problema
*


Distrugi electromotorul in ritmul acesta. Vezi daca bobina da scanteie,
RaduWra
QUOTE(ilie.claudiu90 @ 31 Jan 2014, 23:27)
salut colegii,am si eu o mare problema,dimineata am vrut sa pornesc masina,si i-am dat curent de la masina fratelui si foarte foarte greu a pornit,cand dau la cheie trebuie sa dau foarte multe spritzuri ca sa porneasca dau la cheie si 30-40 de sprituri si abia daca porneste,mult dupa ce imi termina bateria si sunt nevoit sa pun cablurile pe ea,treaba este ca daca motorul este cald o ia la sfert de cheie si pe benzina si pe gaz,cand s-a racit nu mai porneste pace! si ce mai mi s-a parut ciudat,dupa ce mi s-a terminat bateria,inainte sai dau curent am incercat sa o pornesc impinsa sau trasa si nu a pornit nici in ruptul capului,a pornit dupa ce i-am dat curent,am ajuns cu ea la ploiesti ,dar a trebuit sa ma intorc cu trenul la mizil,ca masina mea nu a mai pornit, am bujii noi,capac delco nou,platina frecata si reglata,avansul pus dupa metoda scanteii....unde ar putea fi problema
*


Pai maxim 3-4 sprituri e suficient. Ce nivel ai la carburator, pompa de benzina e buna ? Se aude cand dai la cama ca baga benzina ? Dupa cate apasari pe cama vine benzina.. ? De exemplu la mine dupa 2 apasari deja a venit benzina in filtru de combustibil.
ilie.claudiu90
prblema e ca la pompa de benzina coada este rupta,nu cred ca asta este problema,daca scot furtunul de alimentaere si dau la cheie imediat vine jet de benzina pe el,deci nu asta ar fi problema, am lasat contactul pus si am vrut sa reglez platina si cand am dat de elice ca sa obtin distanta ,a facut scanteie intre platini,deci si bobina presupun ca e buna,,daca scot gatull la filtru de aer si calc acceleratia,vine pe ciocul de papagal benzna,deci masinna se alimenteaza,ar putea sa fie de vina cuiul ponto?
val2011
nu asa se verifica daca are scanteie.
1. dai capacul de la delcou jos.
2. invarti de motor pana cand platina este sus pe cama.
3.scoti fisa bobinei din capacul de la delcou.
4.pui contactul
5.apropii fisa de masa la 1 cm
6. si cu o surubelnita atingi platinile intre ele
sebymesteru
Si o completare la ce ti-a spus colegul mai sus,daca iti face scanteie intre contactele "platinate" condensatorul tau si-a dat duhul si ar fi indicat sa il schimbi cat de curand posibil sau sa-l dai jos de tot si sa montezi o aprindere electronica AT 011(nu-i fac reclama,dar pe mine m-a scapat de multe belele cutiuta aia). Avansul regleaza-l miscand de delco cu motorul pornit si turat pe la ~3000rpm(acolo avansul centrifugal e maxim) si lasa-l unde obtii turatia maxima. A mea a pornit azi la prima cheie,cu socul tras 3/4 dupa ce a fost trasa pe dreapta aproape 2 luni(binenteles cu amorsarea de rigoare a pompei) biggrin.gif
Spor la treaba!
ilie.claudiu90
va multumesc mult colegii,o sa-i schimb si condesatorul,dar chiar asa mult sa conteze?,maine ma duc sa o iau de acolo sper sa porneasca, o sa va tin la curent
ilie.claudiu90
deci masina asta mi-a pus capul,ieri am plecat de la mizil la fulga,era zapada un pic mai mare , cam pana la glezne,a mers ce a mers,dupa ce ,cu greu am pornit de am luat-o de la ploiesti, masina s-a oprit din mers la 3 kilometri de sat,in jur era numai zapada,a trebuit sa o abandonez acolo azi-noapte,bine-inteles m-am ales cu geamul spart si cu cassetofonul furat, azi am adus-o acasa, benzina are ,scanteie de la bobina are,platina e frecata,bujiile sunt noi,condensator nou,si totusi MASINA NU PORNESTE invarte electromotorul dar nu stiu de ce nu porneste,da un mic simptom sa porneasca doar daca ii dau foarte multe spritzuri,ieri la ploiesti i-am dat mai mult debit la gaz ,am pus de 2 ori contactul si a pornit pe gaz ,pe benzina nu aveam nici o sansa,dupa ce porneste ,o las sa se incalzeasca, o opresc si masina porneste la sfert, daca apuca sa se raceasca aleluia
val2011
Pai e si normal sa nu porneasca pe vremea aceasta pe gpl, nici la mine nu porneste(cand e motorul rece).
ilie.claudiu90
nu ai inteles val, nu a pornit pe benzina,ii vine benzina pe ciocul de papagal dar nu porneste nicicum,am stricat bateria tot incarcand-o ,urmeaza sa se strice si electromotorul,am incercat pe benzina foarte mult sa o pornesc si pana la urma a pornit pe gaz ,asta am spus
valex19
Salut,am citit posturile voastre si vis a vis de pornitu p ger p gpl,daca ati citit primul post al meu, nu-mi pornea pe benzina si dimineata trebuia sa plec la servici,n-am avut incotro si a trebuit sa o pornesc p gpl,dupa 3-4 chei a pornit pe gpl.
De 2 ani am aprindere tranzistoriala (cutiuta rosie cu bec de aceasi culoare)+senzor011 + fise tesla,sunt multumit de aprindere
ilie.claudiu90
iti porneste dimineata pe gpl?
DJ-55-AMC
De pornit porneste, si chiar foarte bine. Insa ingheata plamanul relativ repede.
ilie.claudiu90
are aici la noi in oras aprindere electornica malvina, este o cutie relativ maricica fata de gotronic neagra, la 50 de lei! are cineva? ma ajuta macar pe benzina sa pornesc?
RaduWra
QUOTE(ilie.claudiu90 @ 3 Feb 2014, 23:43)
are aici la noi in oras aprindere electornica malvina, este o cutie relativ maricica fata de gotronic neagra, la 50 de lei! are cineva? ma ajuta macar pe benzina sa pornesc?
*


Mai bine cumpara de la Gotronic.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.