ilie.claudiu90
7 Feb 2014, 18:23
dupa 15 minute de dat la cheie,si omorat bateria ,asta e tot ce poate masina, benzina are,bujii noi,platina noua,condensator nou,avans reglat,precizez ca desi are presiune mare la ulei si nu il mananca,paletii se invart relativ usor, in filmulet nu se vede,dar se aude clar motorul,face asa ,dar nu porneste
incarca bateria si vezi daca vine benzina in carburator !!
ilie.claudiu90
7 Feb 2014, 18:30
benzina vine pe ciocul de papagal,bateria este pe redresor,pentru ca mi-a consumat-o toata
Babaq139QMB2
7 Feb 2014, 18:31
Nu ai scinteia puternica , schimba BOBINA de inductie .
vezi sa nu fie inecat motorul nai incercat sa te traga cineva asa nu porneste?
ilie.claudiu90
7 Feb 2014, 18:38
am schimbat bobina de inductie, de tras impins nu porneste in veci,daca o trag cu alta masina ,si ii dau drumu in socuri la ambreiaj nu porneste,pana la urma il las de tot dar drumu,se ridica turometrul, si cum calc ambreiajul moare,ieri dimineata i-am dat la automat mai mult de 30 de minute si abia dupa aceea a pornit
Babaq139QMB2
7 Feb 2014, 18:38
Invirte bine , are benzina , dar nu are SCINTEIA
ilie.claudiu90
7 Feb 2014, 18:46
bobina,am schimbat-o tot cu una care o aveam pe acasa,am mai spus mai sus ca mi se pare ca motorul meu se invarte cam usor,invart paletii cam usor,daca masina nu ar avea compresie ar porni greu la rece?precizez ca nu da deloc gaze pe la epurator si nu consuma ulei desi are in ea 15w40
Babaq139QMB2
7 Feb 2014, 19:02
Din , VIDEO se aude ca invirte OK , ia vezi benzina cum e ... la CO .
ilie.claudiu90
7 Feb 2014, 19:14
benzina in camera din nivel e facuta cu o surubelnita,acum miroase puternic a benzina probabil s-a innecat,dar ea da decat un mic simptom ,si dupa aia invarte exact ca masina de spalat,asa cum se aude si in video, daca ,printr-un miracol apuc de o pornesc si o las 5 minute ,dupa aia porneste la sfer de cheie, m-am gandit ca ar putea sa fie cuiul ponto de vina,am desfacut carburatorul,am desfundat toate jiglerele....
Babaq139QMB2
7 Feb 2014, 19:18
Tre sa ai nivelul in CARB , 7 mm , cu o TIGARE neaprinsa se face
Costy2000
7 Feb 2014, 19:24
Pui capacul si-l ti presat cu mana, fara sa pui suruburile, dai la pompa pana simti ca a oprit cuiul, si vezi nivelul. Reglezi cursa si repeti faza, pana nivelul este la jumatatea peretelui inclinat de sub cuiul poanto. Daca de fiecare data cand dai la pompa, obti nivel mare, inseamna ca nu tine cuiul.
val2011
7 Feb 2014, 19:43
masoara fisele
ilie.claudiu90
7 Feb 2014, 19:54
ok,o singura nelamurire mai am, scanteia la bobina ar trebuii sa fie de o anumita culoare?motorul meu se invarte cam usor cu mana cand trag de paleti,in schimb desi am gpl nu scoate gram de fum pe la epurator si nici nu consuma ulei deloc,ar putea sa nu aibe compresie?
RaduWra
7 Feb 2014, 19:54
ATENTIE, datorita inecarii excesive, se poate produce explozie in motor (un rateu destul de mare, care este in stare sa-ti arunce in aer busonul de la ulei, cat si joja de ulei).
ChrisSs
7 Feb 2014, 19:59
Acuma ma bag si eu ca musca in lapte asa ca va rog sa nu dai cu paru' !
Daca benzina are, scanteie are, carbu e reglat bine.... compresia cum e? Nu e posibil sa fie segmeti uzati si sa nu mai faca destula compresie la rece si de aia sa nu porneasca, si cand se incalzeste putin motoru pistoanele sa se dilate destul cat sa faca, compresia necesara?
Daca vorbesc prosti imi cer scuze, dar tre sa o iei prin procesu de eliminare, daca o cauza care impiedica pornirea motorului e rezolvata treci la urmatoarea si tot asa pana dai de problema.
Bafta! Si inca o data imi cer scuze daca am spus prosti!
Edit: Pune bujiile la loc (in caz ca sunt date jos) bag-o in viteza, preferabil a I-a si incearca sa o impingi sa vezi daca poti, daca ti se pare ca merge usor faci rost de un manometru si o verifica calumea, macar asa iti faci o idee cum stai cu, compresia.
ilie.claudiu90
7 Feb 2014, 20:00
este posibil sa ai dreptate,asta am spus si eu ,ca motorul meu se invarte cam usor,ma refer daca trag de paleti pot sa ii misc destul de usor,dar nu mananca ulei nu scoate fum,si nu da fum pe la furtunul de la epurator
aliceman
7 Feb 2014, 21:33
vezi ca poate nu ai pus bine fisele , daca pui una aiurea nu mai poeneste in veci
ilie.claudiu90
7 Feb 2014, 21:51
nu se pune problema de asta, masina intr-un final porneste dar trebuie sa ii dau la automat extraordinar de mult, inclin sa cred ca nu are compresie,desi e ciudat ca masina nu da gaze pe la furtunul de la carburator
8 Feb 2014, 10:41:
asta este o poza cu motorul,vedeti ceva ce nu este la locul lui?poate imi scapa mie ceva...
In filmulet invartea greu, mai avea putin si-si dadea duhu' bateria, fara nici un semn ca "ar vrea sa porneasca" (vreun stranutat, ceva...); asigura-te ca_capacul delcoului e in regula (uscat, fara vreo fisura cat de mica). Probabil si compresia e f. mica, daca se invarte usor paleta ventilatorului.
ilie.claudiu90
8 Feb 2014, 11:00
da dar, acum 2 saptamani i-am luat bujii noi,si vreo 2 zile la rand pornea si dimineata la -10 grade,dupa aceea a inceput usor usor sa porneasca tot mai greu,pana am ajuns acum de nu mai porneste deloc,capace delco si bobine am schimbat cel putin 3,cel de pe masina este nou
giuscam
8 Feb 2014, 12:12
Incearca si cu alte bujii, vezi sa nu iti dea la masa pe undeva [la platina] eu am patit-o, m-ia pornit am scos-o din garaj si s-a oprit.Fiind dimineata si cam intuneric nu am vazut ca papucu firului care vine de la bobina si intra in delcou era atins de corpul delcou si am dat la automat pina a murit bateria
dacia98
8 Feb 2014, 16:03
Mi se pare problema de scanteie.Am patit odata si eu la fel. Daca ai posibilitate schimba bujiile, delcou si bobina sa veyi atunci ce face.
PS.Un prieten de al meu avea mutorul atat de uzat ca nu putea sa plece de pe loc (dupa cum spunea el), cand punea degetul pe gaura capacului de culbutori arunca joja de ulei.Dar de pornit pornea la prima cheie.
angheloaia
8 Feb 2014, 16:54
Imi pare a fi problema de aprindere-scanteie. Am avut si eu probleme mari cu platina. La catva timp dupa ce o schimbam incepea sa porneasca tot mai greu si pana la urma dupa cateva zile nu mai pornea deloc. O gaseam impuscata. Cumparam alta si tot asa. Am schimbat capac delco, fise, etc. Dupa o vreme am crezut ca din cauza condensatorului. L-am schimbat si pe asta dar apoi iar facea. Am ajuns sa schimb si bobina de inductie, deci toata aprinderea. Acum poate la tine nu e asa dar verifica totusi platina sa nu fie impuscata. Chiar daca ai schimbat-o, daca spui ca o vreme a mers... poate fi si ca la mine.
Apoi trebuie sa vezi de ce o impusca. Nu mai spun ca nu se mai fac platini de calitate. Vezi ca am cateva discuti deschise pe tema asta. Din raspunsurile colegilor poate mai inveti ceva.
ilie.claudiu90
8 Feb 2014, 17:40
am reusit azi dupa lungi insistente sa o pornesc,daca masina apuca de porneste prima data dupa aceea porneste bine,motorul cam galopeaza, si avansul desi e reglat la scaneie imi cam da rateuri,azi a dat un rateu de s-a dezmembrat filtrul de aer,am pus acum 2 saptamani bujii noi sinterom si 3 zile a pornit foarte bine dimineata,s-ar putea sa fie si de la bujii,daca au fost proaste sa se strice,si mai imi da de gandit ca ar putea fi bujiile si faptul ca motorul nu sta rotund la relanti ,am pe masina condensator nou frantuzesc,bujii sinterom puse de 2 saptamani dar cu care nu am facut 200 de km,bobine am schimbat 3,capac delco nou,singurele care nu le-am schimbat sunt fisele,care sunt de urziceni,nu mi se par a fi uzate desi nu am cu ce le masura
Avansul facut la scanteie sau la bec este corect in ipoteza ca ai un delcou bun.
Incearca sa-l modifici in functiune (faci un semn acolo unde a fost reglat initial pentru a avea un reper de comparatie si eventuala revenire). Invarti delcoul in sensul invers al acelor de ceasornic pana creste turatia si incepe sa balbaie in evacuare; apoi revii putin pana motorul merge rotund. Dupa parerea mea este prea mic sau ai amestecul prea sarac (dozaj insuficient la benzina).
sebymesteru
9 Feb 2014, 10:26
Eu totusi inclin sa cred ca e tot de la bobina e baiul,am patit si eu asa acum vre-o 2 ani si tot iarna,am omorat 2 baterii si nu am putut sa o pornesc decat trasa pana la urma. La fel si anul trecut cand o alta bobina si-a dat duhul(de-aia mai mica in carcasa de plastic) si pana nu i-am pus alta bobina am coborat tot calendarul de sfinti ca facea exact ca la tine.Dupa ce am pus una de IAME si am lasat bateria sa-si revina,a pornit la sfert. Si ce se aude la tine pe video,ala nu e invartit,aia trage sa moara,exact cu spunea Maho mai sus. Daca mai are si scanteia slaba,nu porneste in veci. Verifica ce scanteie da bobina aia,ca spui ca ai schimbat-o cu una de prin casa care nici aia nu sti cat e de buna. Scori fisa din capacul delco,dai capacul,luleaua si plasticul ala de protectie de sub ea jos sa vezi platinele,si aduci cama sa ai platinele inchise,apoi cu u surubelnita sau chiar si cu un deget,misti platina mobila,o inchizi deschizi iar fisa o ti cam la 1cm distanta de o parte metalica a motorului. Scanteia trebuie sa fie albastra-violacee si sa se auda un mic pocnet cand se produce. Daca e rosie,portocalie sau alta culoare si subtire,da jos bobina aia si da-i un sut in primul tomberon si cauta una buna,nu neaparat beru,doduco sau mai stiu eu ce strainisme,cele de IAME sunt foarte bune.
giuscam
9 Feb 2014, 20:56
Un condensator din asta frantuzesc imi venea sa-l maninc la cite probleme m-ia facut,am pus rominesc si masina merge brici
bashtalu
10 Feb 2014, 12:00
mai mult o intrebare, capacul de la delcou, daca are o gaura, nu isi face datoria cum trebuie?
am un capac nou, parca este beru, care are o gaura in centru pe peretele exterior
In mod normal ar trebui sa aiba doua gauri, diametral opuse, pt. a nu se depune condens (se evacueaza umezeala mai repede de sub capac); gaurile sunt destul de mici, se infunda usor, si nu garanteaza un capac uscat, dar ajuta mult.
ilie.claudiu90
10 Feb 2014, 12:08
colegii,am rezolvat problema ,zic eu, asa cum v-am zis am pus bujii noi sinterom,desi erau noi motorul galopa la relanti,si trepida,ieri am pus niste bujii vechi brisk care le-am gasit prin garaj, dimineata,am dat la automat 10 secunde( pentru ca pompa mea scapa benzina innapoi in rezervor si masina a pornit,nu imi venea sa cred, o fi si din cauza caldurii nu zic nu,dar deocamdata sunt multumit
COncluzie: nu dati banii niciodata pe bujii SINTEROM
RaduWra
10 Feb 2014, 16:14
Concluzia ta e foarte ... sa nu zic cum ! Daca motorul e sanatos, merge excelent cu sinterom.
Babaq139QMB2
10 Feb 2014, 16:35
QUOTE(bashtalu @ 10 Feb 2014, 13:00)
mai mult o intrebare, capacul de la delcou, daca are o gaura, nu isi face datoria cum trebuie?
am un capac nou, parca este beru, care are o gaura in centru pe peretele exterior
Eu am schimbat capacul degeaba , am pus unul scrie pe el MS GERMANY , este nou la punga are si certificat de garantie , dar NU ARE GAURA , merge la fel ca ala cu GAURA
ilie.claudiu90
10 Feb 2014, 16:37
nu imi laud motorul ca vai ce bun este, dar cu bujiile sinterom ,atat a pornit dimineata,3 zile,dupa aia chin, poate nu este o regula,ca bujiile sinterom sa fie proaste,eu cel putin nu mai cumpar niciodata
Babaq139QMB2
10 Feb 2014, 16:45
giuscam
10 Feb 2014, 20:30
Dacia a fost facuta pt bujii Sinterom, asa ca nu trebuie denigrate. Apropo Ilie ia pune-le pe alea vechi cind motoru e cald garantez ca merge
ilie.claudiu90
10 Feb 2014, 20:46
stiu ca merge,dar am spus si mai sus,ca pornea foarte,foarte, greu si motorul nu mergea deloc rotund,poate acum 10-15 ani cand se facea dacia berlina,erau ceva de capul lor acum ....nu stiu care ar fi explicatia,am vazut aici pe forum ca mai multi s-au vaitat de ele
val2011
10 Feb 2014, 20:55
ilie.claudiu90
10 Feb 2014, 20:57
si iti porneste bine?trage bine?
Babaq139QMB2
10 Feb 2014, 21:41
QUOTE(ilie.claudiu90 @ 10 Feb 2014, 21:57)
si iti porneste bine?trage bine?
Eu mai am inca prin pungi bujii BRISK N15YC , daca vrei ti le donez , eu merg pe alea GERMANE .
http://www.pieseauto.ro/bujii/dacia/1400-s...1352093163.html
ilie.claudiu90
10 Feb 2014, 21:45
ms mult babaq, daca erai mai de aproape as fi venit sa le iau...
Babaq139QMB2
10 Feb 2014, 21:51
Pai si ce vina am , ca stau la Bucuresti ...
Daca , ai nevoie neaparat se face treaba , dai adresa , le pun la POSTA , dar platesti transportul , ca deh , moca toate ...
ilie.claudiu90
10 Feb 2014, 22:03
e foarte bine si asa , va trimit un mesaj pm acum
Babaq139QMB2
10 Feb 2014, 22:05
Da-mi adresa pe mesaj-privat o sa fac drum la posta , sa vad ce zice TANTI de acolo daca se trimite la adresa sau ba .
OK pe joi ramine sa vad la POSTA RO .
bostan22
10 Feb 2014, 22:53
Prietene,bujiile sinterom sunt foarte bune,problema ta e de la fise.Ia cumpara tu un set de fise tesla si o sa porneasca cum a pornit si a mea dupa doua saptamani de ger la prima cheie fara sa chinui bateria.Daca fisele ,,fura curent" poti sa pui si doua baterii ca la rece e mai nasol.
RaduWra
11 Feb 2014, 06:17
Asta spun si eu, ca bujiile Sinterom sunt bune. Poate ca nu se mai face exact cum se facea acum cativa ani, dar totusi sunt bunicele. Eu care pornesc masina la saptamana, cu bujii sinterom, fise de Ureziceni noi, capac delcou Ducellier, rotorul este cel din fabrica, condensator Dodoco iar bobina tot cea din fabrica, imi porneste la prima cheie, si sa nu uitam platina Dodoco.
ilie.claudiu90
11 Feb 2014, 08:43
am fise tot de urziceni in stare buna,oricum o sa le schimb in caz ca mai am probleme si acum,deocamdata nu am pornit-o in dimineata asta,dupa ce o pornesc va spun cum a pornit
a pornit la prima cheie,deci bujiile au fost principala cauza
Babaq139QMB2
11 Feb 2014, 17:16
@ilie.claudiu90 , nu vrea siteul PM , scriu aici , mai ai nevoie de bujiile alea 8 bucati BRYSK N15YC , sunt folosite si nu garantez functionarea impecabila a motorului din dacia ta ? .
val2011
11 Feb 2014, 18:31
QUOTE(ilie.claudiu90 @ 10 Feb 2014, 20:57)
si iti porneste bine?trage bine?
Porneste foarte bine, cica au electrod de argint
speciale pt gpl/
Babaq139QMB2
13 Feb 2014, 10:04
Ceva , raspuns .