Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: usa sofer
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
cocomar
va salut. ma numesc cornel si am o solenza din 2004 pe benzina , 1.4
am problema cu deschiderea usii la sofer . nu reusesc sa o deschid. am descfacut minerul pe interior si am tras de sirma care ar trebui sa deschida usa , dar nu se deschide. am impins dinspre interior si tot nu vrea . nu stiu ce sa-i mai fac
am incercat sa-i scot fata si nu pot sa ajung la toate suruburile.ce ar trebui sa fac sa reusesc sa ajung la broasca si sa deschid usa
am uitat sa spun ca mecanismul arata ca functioneaza, doar ca nu se deschide
Tavan01
s-a busit motorasul de la inchidere tongue.gif) baga ceva pe langa cheder si ridica in sus , sau du-te la un mecanic , exact la fel am patit si eu tongue.gif) ERA DIN MOTORASUL DE LA CENTRALIZATA
velceani
Salut,

nu e asa greu... tragi de fata de usa din coltul dinspre centura sa o scoti din stuturile alea de plastic si undeva vei niste gauri in usa care dau spre actuatorul de inchidere si tragi cu ceva de varful lui in sus...

ORIJINAL21
QUOTE(cocomar @ 9 Feb 2014, 15:41)
va salut. ma numesc cornel si am o solenza din 2004 pe benzina , 1.4
am problema cu deschiderea usii la sofer . nu reusesc sa o deschid. am descfacut minerul pe interior si am tras de sirma care ar trebui sa deschida usa , dar nu se deschide. am impins dinspre interior si tot nu vrea . nu stiu ce sa-i mai fac
am incercat sa-i scot fata si nu pot sa  ajung la toate suruburile.ce ar trebui sa fac sa reusesc sa ajung la broasca si sa deschid usa
am uitat sa spun ca mecanismul arata ca functioneaza, doar ca nu se deschide
*



Impinge innapoi clapeta (de deschirere potrtiera interior) in pozitia initiala dupa care ridici frumos de "sarma in sus.."
Portiera se v-a dschide.
Chippy
Exact aceeasi problema o am si eu in momentul de fata si nu stiu ce sa ii fac, imi face 1000 de nervi, cum e posibil sa se blocheze usa asa pur si simplu smile.gif). Este cineva care a fost cu problema asta la mecani, ma intereseaza pretul, cam cat trebuie sa scot din buzunar sa remediez problema asta. Eu circul zilnic cu masina si de 2 zile ma dau jos prin dreapta, e un ras total cand ajung la munca sad.gif, daca o repari, te rog ajuta-ma si pe mine, spune-mi cum reusesti, dau o bere la urmatoare "intalnire intre solenzari smile.gif)"!
Tavy84
Salut Chippy, mai intai sa incepem cu inceputul, masina ta are inchidere centralizata?, daca are auzi cum functioneaza actuatorul usii?. Pentru variant si cu si fara actuator, pentru deschiderea ei nu ai nevoie decat de o sarma sau de o panza de bomfaier ca e mai subtire, se da geamul in jos pana la capat si se introduce panza de bomfaier printer chederul de la geam si partea anterioara a geamului coborat in dreptul broastei, vei observa acolo un mechanism lacat "mama-tata" pe care trebuie sa apesi cu panza insa in partea din spate (dreapta) lui cum te uiti la el de sus printer chederul geamului si geam. Spor la treaba.
Chippy
Salut Tavy84,

Da, am inchidere centralizata la masina, si da cred ca functioneaza, pentru ca se aude sunetul acela specific. Am reusit astazi sa desfac un pic fata de usa, dar ma uitam ca "matza-n calendar", am tras de "sarma" aia de care este legata clanta, totul lucreaza, dar nu stiu care e problema. Bineinteles nici nu ma prea pricep. O sa incerc si varianta ta, multumesc pentru raspuns revin cu un replay daca reusesc ceva.
robimk
Problema asemanatoare am avut si eu,doar ca nu se incuia usa.Actuatorul parea ca lucreaza dar nu facea cursa completa ca sa blocheze zavorul usii.Intai am verificat sa ajunga 12V la actuator sa fiu sigur ca nu este vreo problema electrica.
Am demontatfata de usa si am verificat daca misca actuatorul,dar parea sa nu aiba cursa destul de lunga ca sa incuie usa.
Am dat WD40 pe tot mecanismul de inchidere,am tras si de protectia de cauciuc de pe axul actuatorului si am suflat de asemenea cu WD40.Am actionat butonul de inchidere din bord de vreo 10 ori si acum functioneaza fara problema.
Posibil sa ai aceeasi problema : cursa insuficienta a actuatorului ,doar ca a ramas in pozitia inchisa
George Hermenean
Stie cineva cum se demonteaza portierele la o Solenza?
Solenzul
Desfaci fata de la usa, deconectezi de la mufe cablurile electrice de la difuzor, inchidere centralizata si geamuri electrice. Scoti siguranta de deschidere maxima a portierei, scoti cele doua bolturi ale balamalelor si drum bun cu usa la spinare.
George Hermenean
Cum ies bolturile? Am scos siguranta, am batut in el, dar nu a iesit.
Tavy84
Cred ca nu o sa reusesti sa scoti boltul decat daca tai balamaua..
Solenzul
Pune pe bolturi WD40 sau orice spray degripant, asteapta sa actioneze si repeat operatia asta de cateva ori, apoi incearca bati in bolt de jos in sus incetisor cu ciocanul, apoi pui un dorn si bati in el pana isi da drumul si iese de tot in sus, apoi va iesi usor. Sa nu dai ca taranul, totul e sa degripezi inainte, iar apoi cu ciocanul lovituri mici ca putere dar numeroase.
Maskatu
La mine bolturile pe spate erau rupte. Cand deschideam usile pe spate, cadeau un pic pentru ca stateau doar in boltul de sus si in opritor. Iar bolturile pe fata erau sudate de rugina. Toate bolturile au iesit cu autogenul. Un tub intreg de degripant nu a reusit sa inmoaie rugina acumulata in atatia ani.
Solenzul
Pentru ca nu ai avut grija de ele mad.gif
Eu dupa fiecare spalare dau cu spray degripant lubrifiant pe balamale si la capota, si portbagaj, si la usi, si sub masina la repartitorul de frana, apoi dau cu ulei siliconic chederele ... hehe ... si asa am mereu o Solenza fericita. happy.gif
Tavy84
Aproape aceleasi operatii le fac si eu in afara de faza cu repartitorul si uleiul siliconic la chedere. Mai nou am descoperit in Brico o solutie care se aplica direct pe rugina si o stopeaza. O sa incerc si eu solutia asta pe clapeta de la busonul de benzina ca mi-au aparut vre-o 2 puncte de rugina.
Maskatu
QUOTE(Solenzul @ 17 Mar 2014, 21:51)
Pentru ca nu ai avut grija de ele  mad.gif
Eu dupa fiecare spalare dau cu spray degripant lubrifiant pe balamale si la capota, si portbagaj, si la usi, si sub masina la repartitorul de frana, apoi dau cu ulei siliconic chederele ... hehe ... si asa am mereu o Solenza fericita.  happy.gif
*


Tu de cand ai solenza ta? Eu am super nova din 2008, si asa am luat-o la vremea aceea. Cu bolturile rupte... pentru ca fostul propietar nu s-a sinchisit sa dea cu degripant sau vaselina. Si dupa ce am luat-o am inlocuit toate bolturile, inclusiv cele de pe fata care nu erau rupte dar erau sudate in pozitie. De atunci si eu am dat cel putin o data pe luna cu degripant la bolturi, la balamalele de la capota si hayon si la repartitor.
Solenzul
Imi cer scuze Maskatule, am fost un pic rautacios oops.gif . Si eu tot din 2008 o am si ca orice masina sh am luat-o cu fel si fel de probleme. Eram obisnuit cu cei care nu au grija de ele si apoi se plang. Sunt destui care sunt obisnuiti doar sa se suie in ele si sa isi vada de treaba fara sa le intretina iar cand se strica tot vina masinii este sad.gif Sa nu credeti ca a mea e o miss ca a domnului Cosmin-uau, cu toate ca imi doresc de mult sa arate asa bine dar nu prea am lucrat la estetica ei deoarece nu am indemanare, nu cunosc persoane care sa aiba talent/timp/etc ca sa o faca asa frumoasa nici cu banii nu am stat prea bine. Dar din punct de vedere mecanic sta foarte bine, I-am remediat toate defectiunile pe care le avea, incerc sa am grija cat de mult posibil, si cand am facut unele economii am reusit sa ii pun si piese/consumabile/benzina mai bune decat cele standard. Rezultatul la toate astea? O solenza obisnuita, nu prea sare in ochi in traffic dar care de cand am luat-o pana azi nu a pornit la prima cheie doar de 2 ori: O data cand a intrat apa la uch si nu recunostea cheia si o data cand a stat ceva vreme in garaj si nu am crezut ca s-a evaporat toata benzina din rezervor si i-am dat sa porneasca, evident ca nu a pornit dar dupa ce am bagat benzina a pornit. Nu vreau sa acuz pe nimeni de nimic, dar daca schimbi bolturile de la usi, dupa ce le schimbi e bine sa ai grija de ele ca sa nu se repete problema. Si ca o concluzie de incheiere daca aveti grija de ele si remediati imediat ce observati o defectiune va fi mai usor si mai putin costisitor decat daca asteptati sa pice toata. Acum revenind la subiect, cu taiatul balamalelor sau altor componente nu sunt de accord. Dupa ce tai mai esti sigur ca sunt sudate bine in acelas loc in asa fel incat sa nu ai probleme ulterior? Eu ma indoiesc de asta, de aceea va sfatuiesc sa insistati cu uleiul degripant si cu ciocanitul in bolt si doar daca e imposibil sa iasa deabia atunci sa treceti la masuri radicale.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.