QUOTE(panter1 @ 28 Mar 2014, 11:17)
uleiul nu trebuie sa fie nici subtire gen 0w-30 dar nici prea gros 20w-40 cum se punea inainte la dacii 1310.. asadar o solutie de mijloc ar fi 10w-40.. ei bine.. marea majoritate a uleiurilor 10w-40 sunt semisintetice si dupa o documentare mai amanuntita am gasit la Mobil1(nu Mobil Super 2000) un ulei 10w-40 full sintetic.. despre care se spune ca este foarte bun si costa cat un Castrol Edge 5w-40 pe care il am eu acum si de care nu snt multumit ptr ca se aud tachetii destul de tare deci.. ungere proasta, iar la mobil1 se tot spune pe foru.uri ca se diminuiaza mult acel sunet..
N-ai cum sa afli daca e bun, decat intr-un singur mod: incercandu-l. Poate la tine o fi bun. Eu unul m-am lamurit demult ce-i cu uleiurile mobil. Contrar tuturor spuselor de pe forumuri
. Nici Mobil1 0W40, varful lor de lance nu mai este sintetic, daramite 10w40-ul de care zici. Apropo, pune un link sa vedem si noi minunea de marketing.
Si mai e o treaba: n-ai cum sa tragi concluzia, pe baza unei singure experiente, ca uleiul 5w40 nu este ok pentru motorul tau. Atentie ! Incearca sa intelegi asta. Un anumit tip de 5w40 de la Liqui-Moly, de exemplu, este cu mult mai viguros in motor decat castrol-ul de care zici. Insa si ala are nevoie de anumiti aditivi "anti-tacanit", pe care, datorita normelor europene anti-poluare, producatorii i-au scos. Asta pentru ca majoritatea 5w40-urilor (daca nu chiar toate) sunt hidrocracate (adica "semi-sintetice").
QUOTE(panter1 @ 28 Mar 2014, 11:17)
Cat despre uleiurile 0w-40, 0w-30.. eu nu mi-as pune asa ceva in motor.. ii las pe altii sa faca asta..
consider ca este prea subtire.. iar rolul uleiului este altul decat a fi ca o apa distilata. Ma intreb.. cei de la curse snt oare niste prosti ca nu pun nimic din ce incepe cu 0(zero)?..
Te rog, incearca sa faci efortul de a intelege ce-i cu presiunea si debitul unui lichid si apoi sa intelegi si linkul ala pe care l-am pus eu mai sus. Si eu pot sa "consider" multe lucruri. dar in materie de sfaturi, hai sa fim mai apropiati de realitate.
Daca tu "consideri" uleiul subtire ca o apa distilata, este dreptul tau sa o faci, insa nu este obligatoriu sa si fie adevarat
.
Te rog, da exemple concrete in sensul asta. Nu "minunea" de 10w60 care merge la masini pe care le poti numara pe degete. Majoritatea BMW-urilor noi pe benzina merg cu 0w20, iar la alte masini este cea mai pretabila vascozitate este 0W30 sau 5w30. Adica niste uleiuri extrem de subtiri. Toyota merge pe toate benzinarele noi cu vascozitatea 0w20, iar la diesele cu 0w30.
Revenind la exemple mai "pamantene", 1.4mpi-ul, cand a fost pus pe logan prima data in 2005, primea aproape exclusiv 10w40. Din 2006 pana la retragerea de pe piata, acelasi motor (atentie, aceleasi cote de fabricatie, acelasi motor k7J) primea 5w30 si inca unul extrem de subtire ACEA A5/B5.
Iar din propria experienta, 1.5dci-ul (diesel Renault) de 63kW, fara filtru de particule, merge excelent cu 0w40. "Adica" este diesel si "adica" este ulei foarte subtire.
Si inca ceva si gata: stiai ca intre 0w40 si 10w40 nu exista nicio diferenta de vascozitate la cald ? Ba chiar (datorita aditivilor folositi pentru sustinerea acelui grade SAE - "0w40") ai mari sanse ca un 0w40 sa aiba pelicula de ulei mai puternica la cald decat un 10w40 ?
Si apropo de asta, vezi ca e un "prost" d-asta cu logan 1.4mpi care-si duce veacul pe softpedia s care merge de mai bine de 100.000 km exclusiv cu Mobil 1 0W40. Daca vei fi curios sa-i citesti jurnalul de bord, vei vedea ca ii cam pace sa-si chinuie masina. Si masina rezista.