Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ulei 10W 60 ?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
panter1
A incercat cineva ulei 10W 60 pe Logan MPI? Se spune despre el ca ar fi un ulei foarte bun, full sintetic si mult mai rezistent in timp.. recomandat pentru mersul sportiv datorita vascuozitatii sporite la temperaturi mari
Ampt
QUOTE(panter1 @ 11 Feb 2014, 01:06)
A incercat cineva ulei 10W 60 pe Logan MPI? ... recomandat pentru mersul sportiv ...
*


Vezi tu, aici este contradicția! icon_mrgreen.gif
Liviuta
Pana acuma ce ulei a "gustat" loganelul tau ?
fuzzzy
De banii pe care ii dai pe uleiul ala, iau 3 schimburi de ulei sintetic si nici n-are greata la ture motorul...
GIC
10W60 = bani aruncati pe geam!
panter1
QUOTE(Ampt @ 11 Feb 2014, 06:25)
Vezi tu, aici este contradicția! icon_mrgreen.gif
*


fiecare motor are o anumita putere(Kw,CP) indiferent de capacitatea cilindrica, daca se merge spre puterea maxima a lui inseamna ca se merge sportiv smile.gif

QUOTE(Liviuta @ 11 Feb 2014, 08:32)
Pana acuma ce ulei a "gustat" loganelul tau ?
*


mobil 10w 40 - ca minus avea asa: in turatii se simtea un zgomot mai pronuntat parca de culbutoi decat deobicei cam dupa 4000 km, deci din 10w-40 ajungea saracul 0w 20(asta se intampla cu uleiurile cand se uzeasa.. nu mai corespund specificatiilor, devin apa)

castrol Edge 5w-40 cu care se simte ceva mai ok in turatii, si parca trage si mai bine cand e cald, consum mai scazut pe aceias portiune de drum.. dar cand este rece motorul si are nevoie de ungere mai buna pentru ca jocurile intre piese sunt mai mari.. parca nu unge calumea si se aud tot felul de zgomote care la cald nu se aud.. deci trebuie ceva mai vascos tot full sintetic la rece, singurul pe care l-am gasit sintetic si ceva mai vascos este 10w-60 restul 10-40 sunt semisintetice

QUOTE(fuzzzy @ 11 Feb 2014, 09:01)
De banii pe care ii dai pe uleiul ala, iau 3 schimburi de ulei sintetic si nici n-are greata la ture motorul...
*


Tot sintetic este si acela, scrie si pe el 'full sintetic' unge mai bine un 10w decat 5w si la rece cat si la cald vara nu se mai subtiaza.. are cifra 60, nu 40 cat despre pret.. este catalogat un ulei long life.. si nu se intampla nimic daca in loc de 8000 il schimbi la 12000 de exemplu

QUOTE(GIC @ 11 Feb 2014, 09:26)
10W60 = bani aruncati pe geam!
*


costa cu vro 20-30 de lei mai mult fata de cat am dau eu pe C.Edge 5w40
fuzzzy
QUOTE(panter1 @ 12 Feb 2014, 10:33)

Tot sintetic este si acela, scrie si pe el 'full sintetic' unge mai bine un 10w decat 5w si la rece cat si la cald vara nu se mai subtiaza.. are cifra 60, nu 40 cat despre pret.. este catalogat un ulei long life.. si nu se intampla nimic daca in loc de 8000 il schimbi la 12000 de exemplu
costa cu vro 20-30 de lei mai mult fata de cat am dau eu pe C.Edge 5w40
*



Se gaseste ulei sintetic si mai ieftin si mai bun.. nu exista doar Castrol sau Elf..

Iar ce zici de ungere gresesti. Iarna se recomanda un ulei mai subtire iar vara un ulei putin mai gros, depinzand in acelasi timp si de uzura motorului in sine.

Per total, motorul de Logan nu a fost facut pentru un astfel de ulei(10w60). Poti sa il bagi, nu te va opri nimeni, insa nu vad rostul.. stii ca unele lucruri, desi poti teoretic sa le faci, practic nu are sens sa le faci.
GIC
QUOTE(panter1 @ 12 Feb 2014, 10:33)
......costa cu vro 20-30 de lei mai mult fata de cat am dau eu pe C.Edge 5w40
*


Si 5W40 mi se pare prea mult pt logan in conditiile climei din Romania. Poate o mica exceptie pentru Covasna, Harghita si zonele alea friguroase.
fuzzzy
Opinia mea subiectiva spune ca iarna merge 5w40 si vara 10w40 pe Logan in tara noastra..
annem
Uleiul se poate schimba oriunde, oricind si cu orice.

Recomandari:
Utilizare normala: ACEA A1/A5 viscozitate 30 la cald.
Utilizare grea, sportiva, etc: ACEA A3 cu 30, 40.
Viscozitatea la rece (W): 0, 5, 10, 15.
Pentru ortodocsi: uleiul sa aiba RN0700/0710.
Schimb la 10-20-30000 km (1an-2ani) dupa calitatea uleiului, exploatare, conditii, etc.
Schimb iarna-vara numai daca se fac 10-20k la 6 luni.
Viscozitatea 50 la cald se recomanda pentru vremuri cu adevarat calduroase si grele, nu pentru citeva zile de 35-40 si aerul nostru curat.
Nu se recomanda viscozitatea 60 la cald. La Renault e ca un drog: pui odata si nu mai scapi.
panter1
cum adica il pui odata si nu mai scapi de el? sa inteleg ca dauneaza? ori va merge mai silentios de te inveti cu el dupa care cand revii la vechiul 5w-40 simti ca tot mai ok era 10w- 60 smile.gif)

am citit tot aici pe forum la baietii cu super nova care au pus acest ulei si nu unii nu au mai dorit sa revina la vechiul ulei pentru ca li se parea foarte bun acesta.. Acum nu stiu ce sa cred.. ma bate gandul sa il incerc
Leo0608
inafara de marius eugen 80 nu mai stiu alt user care sa fi pus de pe aicea in dsn/slz
cristi.r
QUOTE(panter1 @ 11 Feb 2014, 02:06)
A incercat cineva ulei 10W 60 pe Logan MPI? Se spune despre el ca ar fi un ulei foarte bun, full sintetic si mult mai rezistent in timp.. recomandat pentru mersul sportiv datorita vascuozitatii sporite la temperaturi mari
*


Da, stiu pe cineva care a pus asa ceva. Este cineva pe care-l cheama user123 si a postat ceva pe topicul de mai jos, tot pe sectiunea logan - piese de schimb.

Faci parte din marea masa de oameni prost informati care cred ca ce-i mai gros, automat e si mai bun. Mai bine te-ai interesa de un ulei cu adevarat sintetic, respectiv cu baza esterica, grupa V. Un ulei cum este RedLine nu poate fi rupt de un motor de logan, tinand cont ca este folosit la masini cu mult mai multi cai putere decat loganul.

10w60 este un ulei care merge la anumiti "dinozauri" care chiar aia constituie exceptia. Unul dintre ele este o anumita serie de BMW M3. Iar acel M3 are pompa de ulei modificata pentru debit marit si alte artificii special facute ca sa mearga cu asa ceva. Colegul user123 poate sa-ti confirme cam care a fost comportamentul unui 10w60 in motorul lui, 1.6 MPI din cate tin minte.

Asadar, vrei sa fii reisar fara teama de a scoate span la urmatorul schimb de ulei ? Atunci, pune asa ceva: RedLine 5w30. Daca era diesel, iti recomandam 5w40 tot de la ei, pentru ca are o concentratie mai mare de aditivi pentru suspensia cenusii.
user123
QUOTE(cristi.r @ 11 Mar 2014, 13:39)
Da, stiu pe cineva care a pus asa ceva. Este cineva pe care-l cheama user123 si a postat ceva pe topicul de mai jos....
*




Asa este, am facut-o si pe aceasta..... demult ! Uita de xxW50-60 la Logan(Renault), vascozitatea in sine e fix pix cand vine vorba de protectia motorului....atunci am descoperit asta experimentand, mai tarziu m-am documentat si am inteles si de ce.....

Ca sa nu scriu inutil, motorul parea complet "sufocat" de 10w60, se tura destul de greu, iar la rece (iarna- vara) tacanea, lucru care ma enerva teribil....ulterior in stilul meu de mers, a inceput sa tacane si la cald( sarcina mare) moment in care l-am aruncat definitive ( un singur schimb am avut, pe care l-am tinut aproape 6000km, mergea prea prost ca sa-l las in continuare)

Un ulei exceptional este cel mentionat de colegul Cristi.....insa e probabil sa nuti convina pretul- exista alternative mai ieftine ca RedLine insa modeste ca performanta si calitate (comparativ cu RedLine), dar acest lucru nu face subiectul acestul topic.......insa repet: uita de xxW50-60 la Logan !

@cristi: de ce ii zici sa puna RL 5w30 daca vrea "reising" cand 0w40 duce mai mult si mai bine? tongue.gif
cristi.r
Pentru ca, chiar daca vorbim de "racing" (ma rog, cat racing poti face cu un 1.6MPI - m-as rezuma la "exploatare la limita"), 5w30-ul curge altfel decat 0w40-ul. 0w40-ul este pentru motoare mai mari, cu cupluri mai mari, adica, un pic de "over-protection" in cazul de fata.

te-ai intrebat de ce se tura greu sau de ce tacanea ? Pentru ca insusi motorul depunea un efort ca sa se invarta in maglavaisul ala numit 10w60, iar tacaneala era de la faptul ca uleiul nu patrundea peste tot. La grea cazna ai mai supus motorasul ala ...

Ai zis ceva de pret. Pai cand vrei "reising" nu prea te mai uiti la bani, nu ? Insa nici aici nu e bine sa exageram. Pretul lui nu este infinit si este perfect comparabil cu posircile super-mega "sintetice" marketate pe piata noastra.
Leo0608
cu 10w60 am distrus eu bunatate de ambielaj si cuzineti intr-un an(2005-2006) la oltcit de nu mai ajungea uleiul decat la 4 bar la rece sau in turatie ,in loc de 6 bar cat era inainte sa il pun. Ma jucasem cu castrol rs 10w60 si selenia 10w60. Dupa aia nu intelegeam de ce se supraincingea in draci motoru ala
cristi.r
Voila ! Tot patitu-i priceput ! Multumim pentru impartasirea acestei experiente. 10W60-ul efectiv nu patrunde printre piesele aflate in miscare. "Efectiv" smile.gif se opreste inaintea locurilor pe care trebuie sa le deserveasca.
cristi.r
Un material despre 10w60 folosit acolo unde nu trebuie ... E destul de bine explicat:

LINK

As lua de acolo un paragraf, destul de edificator:

QUOTE
The thicker viscosity oils lead to a slower oil flow rate, which can lead to several problems. There can be localised high oil pressures in the engine, causing increased wear at certain points as the oilways are not designed to cope with the thicker oil. One of the main functions of the oil is to carry heat away from the engine and that is then cooled by the air flow over the sump – with the thicker oil the flow rate is slower, meaning less heat is taken away and higher oil temperatures occur (that can also lead to people thinking they need thicker oils). In a worst case scenario with thick oils (when not required) is that you will experience air entrainment and cavitation inside the bearings at high RPM. Not clever stuff!

corbex
Omul o fi avind la serviciu ulei din asta si s-a gindit sa faca o economie.
marculescu.
Nu e pt Logan
Cristi1980
nu trebuia sa-i ziceti lui badie (corbex) ca nu se prindea coffee_spitsk.gif
panter1
uleiul nu trebuie sa fie nici subtire gen 0w-30 dar nici prea gros 20w-40 cum se punea inainte la dacii 1310.. asadar o solutie de mijloc ar fi 10w-40.. ei bine.. marea majoritate a uleiurilor 10w-40 sunt semisintetice si dupa o documentare mai amanuntita am gasit la Mobil1(nu Mobil Super 2000) un ulei 10w-40 full sintetic.. despre care se spune ca este foarte bun si costa cat un Castrol Edge 5w-40 pe care il am eu acum si de care nu snt multumit ptr ca se aud tachetii destul de tare deci.. ungere proasta, iar la mobil1 se tot spune pe foru.uri ca se diminuiaza mult acel sunet..

Cat despre uleiurile 0w-40, 0w-30.. eu nu mi-as pune asa ceva in motor.. ii las pe altii sa faca asta.. consider ca este prea subtire.. iar rolul uleiului este altul decat a fi ca o apa distilata. Ma intreb.. cei de la curse snt oare niste prosti ca nu pun nimic din ce incepe cu 0(zero)?..
vi_escu
prostii aia de la curse nu pornesc motorul de 4 ori pe zi cand afara sunt -20 grade tongue.gif
cristi.r
QUOTE(panter1 @ 28 Mar 2014, 11:17)
uleiul nu trebuie sa fie nici subtire gen 0w-30 dar nici prea gros 20w-40 cum se punea inainte la dacii 1310.. asadar o solutie de mijloc ar fi 10w-40.. ei bine.. marea majoritate a uleiurilor 10w-40 sunt semisintetice si dupa o documentare mai amanuntita am gasit la Mobil1(nu Mobil Super 2000) un ulei 10w-40 full sintetic.. despre care se spune ca este foarte bun si costa cat un Castrol Edge 5w-40 pe care il am eu acum si de care nu snt multumit ptr ca se aud tachetii destul de tare deci.. ungere proasta, iar la mobil1 se tot spune pe foru.uri ca se diminuiaza mult acel sunet..


N-ai cum sa afli daca e bun, decat intr-un singur mod: incercandu-l. Poate la tine o fi bun. Eu unul m-am lamurit demult ce-i cu uleiurile mobil. Contrar tuturor spuselor de pe forumuri wink.gif. Nici Mobil1 0W40, varful lor de lance nu mai este sintetic, daramite 10w40-ul de care zici. Apropo, pune un link sa vedem si noi minunea de marketing.

Si mai e o treaba: n-ai cum sa tragi concluzia, pe baza unei singure experiente, ca uleiul 5w40 nu este ok pentru motorul tau. Atentie ! Incearca sa intelegi asta. Un anumit tip de 5w40 de la Liqui-Moly, de exemplu, este cu mult mai viguros in motor decat castrol-ul de care zici. Insa si ala are nevoie de anumiti aditivi "anti-tacanit", pe care, datorita normelor europene anti-poluare, producatorii i-au scos. Asta pentru ca majoritatea 5w40-urilor (daca nu chiar toate) sunt hidrocracate (adica "semi-sintetice").

QUOTE(panter1 @ 28 Mar 2014, 11:17)
Cat despre uleiurile 0w-40, 0w-30.. eu nu mi-as pune asa ceva in motor.. ii las pe altii sa faca asta.. consider ca este prea subtire.. iar rolul uleiului este altul decat a fi ca o apa distilata. Ma intreb.. cei de la curse snt oare niste prosti ca nu pun nimic din ce incepe cu 0(zero)?..
*


Te rog, incearca sa faci efortul de a intelege ce-i cu presiunea si debitul unui lichid si apoi sa intelegi si linkul ala pe care l-am pus eu mai sus. Si eu pot sa "consider" multe lucruri. dar in materie de sfaturi, hai sa fim mai apropiati de realitate.

Daca tu "consideri" uleiul subtire ca o apa distilata, este dreptul tau sa o faci, insa nu este obligatoriu sa si fie adevarat wink.gif.

Te rog, da exemple concrete in sensul asta. Nu "minunea" de 10w60 care merge la masini pe care le poti numara pe degete. Majoritatea BMW-urilor noi pe benzina merg cu 0w20, iar la alte masini este cea mai pretabila vascozitate este 0W30 sau 5w30. Adica niste uleiuri extrem de subtiri. Toyota merge pe toate benzinarele noi cu vascozitatea 0w20, iar la diesele cu 0w30.

Revenind la exemple mai "pamantene", 1.4mpi-ul, cand a fost pus pe logan prima data in 2005, primea aproape exclusiv 10w40. Din 2006 pana la retragerea de pe piata, acelasi motor (atentie, aceleasi cote de fabricatie, acelasi motor k7J) primea 5w30 si inca unul extrem de subtire ACEA A5/B5.

Iar din propria experienta, 1.5dci-ul (diesel Renault) de 63kW, fara filtru de particule, merge excelent cu 0w40. "Adica" este diesel si "adica" este ulei foarte subtire.

Si inca ceva si gata: stiai ca intre 0w40 si 10w40 nu exista nicio diferenta de vascozitate la cald ? Ba chiar (datorita aditivilor folositi pentru sustinerea acelui grade SAE - "0w40") ai mari sanse ca un 0w40 sa aiba pelicula de ulei mai puternica la cald decat un 10w40 ?

Si apropo de asta, vezi ca e un "prost" d-asta cu logan 1.4mpi care-si duce veacul pe softpedia s care merge de mai bine de 100.000 km exclusiv cu Mobil 1 0W40. Daca vei fi curios sa-i citesti jurnalul de bord, vei vedea ca ii cam pace sa-si chinuie masina. Si masina rezista.
Leo0608
panter1, daca tu ai avut oltcitul pe care ti-l repara mereu Bogdan Lascu din Rahova de pe forum oltcit, dupa care ai upgradat la dacie 1310 si ai ramas acolo, nu e problema noastra!
Vezi ca uleiurile au mai evoluat intre timp! si nu sunt deloc "apa distilata".
Ti-as da niste link-uri despre uleiuri sa le studiezi, dar cred ca imi bat gura de pomana !!!
Liqui Moly o sa fii uimit ca este peste Castrol smile.gif
cristi.r
Haideti sa pastram un anumit ton al discutiei ! Plus ca omul a intrebat in primul post de ulei 10w60 intr-un MPI de logan. Raspunsul final si irevocabil, NU ! Este vorba despre o alta masina in realitate ?
Leo0608
ptr panter1, nu are ce cauta uleiul 10w60 in motorul de Logan si nici in cel de dacie 1300 si nici oltcit !
pur si simplu 10w60-ul nu poate unge corect acel motor la rece, s-a explicat posturi mai sus smile.gif
renaultlag2
QUOTE(Leo0608 @ 28 Mar 2014, 20:19)
Liqui Moly o sa fii uimit ca este peste Castrol smile.gif
*



Am folosit Moly la cutie si de asemenea ca aditiv ptr cutie si am fost multumit,am auzit in ultimul timp lucruri bune despre el si vreau sa il incerc,acum merg cu 5w30 Castrol,motor 1,9 si in 2000 km trebuie sa fac schimbul si voi lua Moly.

Am folosit 10w60 in motor 2.0 turbo benzina cu multe modificari acolo sa zic ca intelegeam dc dar in logan sunt bani aruncati pe geam.
Iar in dacie care si aceea nu era chiar stoc mergeam cu 20W50 dar probabil era doar un moft.
cristi.r
QUOTE(renaultlag2 @ 28 Mar 2014, 22:49)
Am folosit Moly la cutie si de asemenea ca aditiv ptr cutie si am fost multumit,am auzit in ultimul timp lucruri bune despre el si vreau sa il incerc,acum merg cu 5w30 Castrol,motor 1,9 si in 2000 km trebuie sa fac schimbul si voi lua Moly.

Daca tot vrei ceva performant, ia direct RedLine. Liqui-Moly sunt buni, indiscutabil peste castroalele si mobilele care se vand la noi, insa nu asa bune incat sa te dea pe spate, basca isi pierd proprietatile relativ repede (dupa experienta personala cam in 7-8k km) si nu prea isi merita banii per ansamblu. Intotdeauna am simtit nevoia unui aditiv cu Mos2 sau chiar Ceratec in lubrifiantul Liqui-Moly si incep sa vad cum functioneaza marketingul lor: scot molibdenul din toate produsele (pe motive de aprobari de producatori auto si de-poluare) si il vand separat. Problema e ca un ulei "complet" de la ei ajunge sa coste cat un RedLine, care, insa e din alt film.
Cristi1980
vezi ca e mai nou Renewable 5w40, daca tot vrei sa faci o treaba.
http://aswbiolubricants.com/files/motor-oi...Motor%20Oil.pdf
http://www.renewablelube.com/synxtra/HDMO/...Motor%20Oil.pdf
Cam tot pe langa RedLine este situat. smile.gif
vi_escu
Nu ajung toate discutiile de pe topicul dedicat?

Parca e la fotbal sau politica: fiecare o tine pe a lui. Cine vrea sa-si puna in logan ulei proiectat sa funtioneze la 12.000 rpm n-are decat. E la fel de util ca magnetii pe conducta de carburant...
cristi.r
QUOTE(vi_escu @ 29 Mar 2014, 14:04)
E la fel de util ca magnetii pe conducta de carburant...

Intr-adevar, discutia a cam deviat, dar mai bine ar fi sa nu-ti dai cu parerea daca n-ai folosit asa ceva wink.gif. Si sunt sigur ca n-ai folosit. Las-o asa. Sau fa report sa stearga "ineptiile".

Comparatia cu magnetii este deplasata.

Foarte putin mai devreme, a fost un coleg care a mentionat RedLine intr-un 1.6 mpi de logan zicand ca e singurul ulei cu care n-a auzit zgomote metalice. Deci ceva o fi ceva si cu astea. Bine si eu pot sa confirm asta, dar sa zicem ca avand diesel, e un pic mai departe de ce vrea omul pe topic. Asa ca nu e chiar tehnoilogie spatiala asa cum multi vor sau le place sa creada. A, ca e mai scump, asa este, dar cine vrea "curse", asa cum zicea initiatorul, nu se mai uita la un 50-70 de lei in plus la un schimb de ulei...
SorinXp
la un redline 10w60:
Vis @ 100°C, cSt 25.9
Vis @ 40°C, cSt 170.4


Deci la 40C 170, pei dupa cat timp se unge motorul complet (Axa cu came de ex) la o temparatura exterioara scazuta (de 0C-5C). Eu cred ca cel putin dublu fata de un 5w40.

Parerea mea:
- e un ulei bun daca uiti sa mai cobori cu acul sub 3000rpm si o tii frecvent dupa 4000rpm (cand uleiul atinge temperaturi mai mari in motor). Daca ai tacheti hidraulici nu stiu cat de ok e sa pui asa de vascos.
- si faci drumuri lungi (cum se stie: motorul are uzura mare la rece, cu un astfel de ulei e si mai mare la rece).
- consuma mai mult masina daca se merge normal

Snt curios ce ulei au masinile sport (Rs-ul de renault/ford, GTI-ul de vw...)
renaultlag2
La Clio 3 rs cel aspirat de 2.0 uleiul de prim montaj era 5w40 Shell.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.