Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cutie de viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
adriano94
bag in viteza dar nu pleaca de pe loc.pur si simplu imi intra in viteza si cand dau drumu la ambreiaj nu pleaca de pe loc.se aude discul invartindu-se.am mai patit odata asa dar am avut probleme si cu cablul si am zis ca e de la el.problema a aparut in mers,aveam cam 70 si deodata se tureaza in gol am traso pe dreapta si atat.care sa fie problema,cel putin sa ajung cu ea pana acasa.
ilie.claudiu90
iti patina ambreiajul inainte sa patesti asta? din ce spui tu kitul de ambreiaj si-a cam dat duhul...
adriano94
da,cam asa facu,precum ar patina discul.cu motorul oprit si in viteza nu se invartea roata.observai ca se invarte planetara pe stanga fata in gol si o ridicai pe cric sa vad daca e rupta planetara si nu e,o pornii si cu ea pe cric bagai treapa1 si ii dadui drmu incet la ambreiaj se invarte.o lasai jos si mearsa dupaia acum sa vad daca ma duce pana acasa.sa fie ceva din cutie?grup ceva?
ilie.claudiu90
eu nu inteleg ce vrei sa spui,daca se invartea planetara nu se invartea si roata?ai dat roata jos?astea sunt simptomele unui rulment de presiune dus...daca ai masina pornita, si calci ambreiajul,cand ii dai drumul se aude un zgomot de la cutie?
nikuniku
pot fi mai multe cauze
priza directa rupta(foarte rar)
disc ambreiaj rupt,sarite placile de frictiune de pe el(se intampla daca pleci cu scartait de roti sau cari saci de ciment,mai rar)
tripoda care intra in cutie sa aibe nuturile rupte(cel mai frecvent)
planetara rupta la roata(am vazut/schimbat o singura data asa ceva)
RaduWra
Cum se manifesta cutia atunci cand are discul uzat ?
sspoitoru
disc "spart" zic si eu.
am patit o data cu papucu de firma.
bygy007
io zic ca mai degraba e o planetara , discul se cunoaste cind e pe duca ,

14 Feb 2014, 22:54:
QUOTE(RaduWra @ 14 Feb 2014, 15:43)
Cum se manifesta cutia atunci cand are discul uzat ?
*


se tureaza cind bagi in viteza , iar in timp ce mergi si masina ia viteza incepe sa scada turatia , daca zici ca nu se misca deloc dupa loc fa chestia cu ridicatul pe cric pe cite o parte
RaduWra
Poate sa ma ajute si pe mine cineva cu o poza cu patina la cutia de viteze ? Vreau sa o schimb, dar nu stiu unde este pozitionata.
adriano94
pana la urma am ajuns cu ea acasa,cam 50 de km.
Se masinfesta astfel:in mers pur si simplu eram cu a 4-a 60km/h, incepe sa accelereze in gol.
Opresc pe dreapta.fara sa fie in viteza cu masina pe asfalt daca nu tineam calcat ambreiajul se invartea planetara pe stanga(m-am uitat doar langa cutie).Am bagato in viteza sa vad daca intra si nimic,impingeam masina si degeaba era ca si cum ar fi fost scoasa(acum e motorul oprit).
In 50 km am oprit de patru ori ,a doua oara m-am prins de schema cum sa o fac sa mearga.Opream pe dreapta(si motorul),luam cricul,ridicam pe partea stanga si roteam de cateva ori in fata in spate roata(scoasa din viteza),ma urcam in masina(cand era pusa pe cric),o porneam,dadeam treapta 1 si usor din ambreiaj unde incepea sa invarta,se auzea o trosnitura(ca si cum ar fi fost un rulment cu bile sarite si il rasucesti),calcam ambreiajul la loc,opream motorul si o lasam in viteza.Verificam roata sa vad daca o blocheaza si daca o bloca era bine ca atunci mergea.O lasam jos de pe cric,si ii dadeam mai departe smile.gif) pana la urmatoare oprire.Luni ma duc cu ea la service.sunt tare curios ce are.Ambreiajul este bun nu patineaza deloc si trage nu am treaba deloc.Eu cred ca satelitii de la cutie,sau daca nu aia ceva din cutie sigur.

ca sa mai zic inca odata cu masina lasata jos bagam in orice viteza se invartea planetara in gol (greseala mea ca nu am verificat daca se invarte si langa fuzeta) daca o ridicam se invartea si roata.daca o lasam jos fara sa umblu la ea se invartea in gol din nou,daca o ridicam si umblam la roata cum am zis mai sus,o lasam jos mergea masina. asta e un FENOMEN,nu pot sa-mi dau seama ar putea sa se masinfeste in halu asta :|
BennyORWO
Imi cer scuze ca ma bag si eu,dar am o intrebare:
Cand plec dupa loc,masina nu pleaca lin,ci tremura putin.
In rest merge bine,nu pare ca patineaza.

nikuniku
adrian@ daca nu citesti ce tiam scris faci cum crezi,dai bani aiurea pe piese,demontezi degeaba cutia,(postu 5)
beni la tine sunt arcurile de la discu de ambreiaj uzate,poti merge asa pana schimbi kitu de ambreiaj,sunt uzate dar nu sar din locasu lor
alex81
Niku,eu am schimbat kit-ul ambreaj acum un an si mi'a trepidat de la inceput la plecarea de pe loc,mecanicul a spus ca sunt prea tari acele arcuri de la disc de aia trepideaza si acum trepideaza la fel,dar m'am obisnuit.
adriano94
Am verificat in service planetara fuzeta,tot.Sunt bune.

15 Feb 2014, 19:41:
Priza directa care e?
nikuniku
verificare prin demontare sau verificare vizuala?
adriano94
Prin demontare.m.a lasat undeva langa un service si am demontat acolo.am gasit la pedala de la ambreiaj chestia unde se baga cablul rupta.am crezut ca e de acolo,dar sa dovedit ca nu de acolo e problema
pcostica
QUOTE(adriano94 @ 15 Feb 2014, 12:52)
pana la urma am ajuns cu ea acasa,cam 50 de km.
Se masinfesta astfel:in mers pur si simplu eram cu a 4-a  60km/h, incepe sa accelereze in gol.
Opresc pe dreapta.fara sa fie in viteza cu masina pe asfalt daca nu tineam calcat ambreiajul se invartea planetara pe stanga(m-am uitat doar langa cutie)...

ca sa mai zic inca odata cu masina lasata jos bagam in orice viteza se invartea planetara in gol (greseala mea ca nu am verificat daca se invarte si langa fuzeta) ...
*


de planetara rupta ai auzit?
Bafta!
P.S- cutia nu are nimic!
val2011
QUOTE(pcostica @ 16 Feb 2014, 09:00)
de planetara rupta ai auzit?
Bafta!
P.S- cutia nu are nimic!
*


da cum explici faptul ca atunci cand era scoasa din viteza se invartea planetara? eu nu ma pricep si de aceea vreau sa aflu.
pcostica
chestia asta o face diferentialul! nu ma crezi? baga cricul si ridica o roata, pornesti motorul si cu cutia scoasa din viteza ti se va invarti roata suspendata.
Bafta!
C a t a l i n
Nu are legătură cu diferențialul. Rotația e dată de efectul de văsco-cuplaj între arborii din cutie și ulei.
pcostica
de acord cu tine dar fara diferential nu ai chestia asta
C a t a l i n
Diferențialul permite roții aflate în aer să se rotească în timp ce roata opusă stă pe sol. N-are legătură cu ce se discută aici.
ChrisSs
QUOTE(adriano94 @ 15 Feb 2014, 11:52)
ca sa mai zic inca odata cu masina lasata jos bagam in orice viteza se invartea planetara in gol (greseala mea ca nu am verificat daca se invarte si langa fuzeta) daca o ridicam se invartea si roata.daca o lasam jos fara sa umblu la ea se invartea in gol din nou,daca o ridicam si umblam la roata cum am zis mai sus,o lasam jos mergea masina. asta e un FENOMEN,nu pot sa-mi dau seama ar putea sa se masinfeste in halu asta :|
*



Am cateva nelamuriri, din ce ai scris aici problema e la planetara, cand ai mers la service ti-au verificat ambele planetare, sau doar cea de pe stanga?

Se poate ca la una din planetare sa iti fie mancati dintii de la tripoda si de aia cu roata in aer se invarte si cand e in sarcina sa se invarta planetara in gol.

Si la faza ca o ridicai pe cric si invarteai de roata inainte-inapoi diferentioalu probabil iti cupla pe roata cu planetara buna si de aia mergeai o portiune de drum si la o curba, denivelare, balans sa iti cupleze inapoi pe roata cu planetara defecta.

Si nu ai spus daca iti caraie, paraie, pocneste ceva pe la cutie, planetare cand iti merge in gol, daca planetare inainte sa se intample chestia asta bateau in curbe...
adriano94
am fost la service si intradevar nu era problema la cutie,ci la tripoda cum ati afirmat unii mai sus,erau dintii mancati.Toata afacerea m-a costat 30 lei.Multumesc pentru sfaturi!
nikuniku
eu tiam zis de prima data dar tu,,batman batman,,
adriano94
smile.gif)) da,pai daca ala s-a uitat atunci si a zis ca e buna eu am crezut,ca omul se ocupa cu planetare "cica".Daca stiam luam una noua si terminam,nu ma mai chinuiam atata:|Oricum bine ca nu a fost batman smile.gif)
Assu
Va salut,din dorinta de a nu mai deschide N subiecte cu problemele cutiei de viteze am decis sa va cer ajutorul aici.

Este vorba despre o cutie de viteze dacia 1310 5 trepte(model cu flansa) la care am avut oarece probleme cu viteza a 5-a.
In fine am schimbat ce era de schimbat la ea si m-am lovit de o problema,si anume acei craboti (3 la nr.)care vin la sincronul de a 5-a.
Problema e ca am pus acei craboti dar i-am asezat chiar unde sunt acele fante de la sincron,si in mod surprinzator furca este coborata circa 2mm mai jos,si incercand vitezele 3-4 am constatat ca nu merg.(ele merg doar daca ridic acei 2-3 mm de la furca)

Acum vreau sa stiu daca dupa montarea crabotilor ar trebui sa rotesc putin de sincron in asa fel incat crabotii sa nu cada in fanta sincronului.E ca si cum as baga acei 2-3 mm deja in vt 5 si de aceea cred ca nu merg celelalte.

Rog pe cineva mai cu experienta sa ma ajute sa rezolv chestia asta ca deja s-a facut seara si mi s-a acrit de "cutia vietii" smile.gif)


PH-06-BOA
Tocmai, crabotii trebuie sa intre in degajarile sincronului, pentru a-l antrena si pe el, care la randul lui franeaza pe conul pinionului, aducandu-l la aceeasi turatie cu sincronul. Crabotul trebuie sa prinda si acele doua arcuri, intre capetele lui, intre acei doi pinteni de la capetele crabotului. Daca nu bagi crabotii in degajarile sincronului, mansonul care e antrenat de furca, nu va putea cupla cu pinionul, pentru ca neintrand crabotul in degajare, acel manson nu are loc sa alunece catre pinion, fiind pozitionat ca o pana, ridicat, iesit mai in exterior decat celalalt capat. Deci, puse corect peste arcuri si sa intre in degajarile sincronului, apasand cu mana pe fiecare, sa intre catre centrul axei, pana la rasul canalului in care sta, cu partea cea mai inalta (de mijloc).
Assu
Multumesc domnu Nelu de sfat.

Chestia era ca fara montarea capacului furca de a 5-a cobora cativa mm in jos,si vrand sa verific vitezele 3-4 nu intrau,de aici si problema.Ma gandeam ca am pus eu aiurea crabotii,dar totusi am reusit pana la urma sa montez capacul doar bagand in viteza a 4-a ca sa nu mai poata cobora furca de a 5-a.Acum urmeaza sa ii fac "testul suprem"

Multumesc inca odata pentru implicare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.