Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu imi merge pe GPL decat cu socul tras
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
markko
Salut, ma vad nevoit din nou sa va cer ajutorul si sfatul intrucat de ceva vreme masina mea nu mai vrea sa mearga pe gaz decat daca ii trag socul aproape la maxim, sa nu mai vorbim de consumul de GPL care sare si de 16% de multe ori.Problema e ca la relenti merge normal dar cand accelerez cat de putin se opreste motorul dar daca trag socul merge normal. Am presupunerea ca ar trage aer fals pe undeva dar nu depistez pe unde, am incercat sa strang furtunul de vacum cu un patent si nici o schimbare, am mai incercat si sa maresc debitul de gaz de la robinetul de pe furtun dar nu se schimba nimic. Daca s-a mai confruntat cineva cu aceasta problema si mai ales daca a gasit si rezolvarea l-as ruga sa-mi impartaseasca si mie solutia.
DJ-55-AMC
Pe benzina cum merge? Daca ii tragi socul merge normal pe GPL?
ORIJINAL21
Schimba "plamanul" sau desfa-l si curata-l ca te vei minuna' ce vei gasi in el...
Inlocuieste daca gasesti vre-o garnitura rupta.
Curata si filtrul (electrovalva).
Dupa aceea, monteaza-le la loc si "no problem". smile.gif
markko
QUOTE(DJ-55-AMC @ 22 Feb 2014, 20:02)
Pe benzina cum merge? Daca ii tragi socul merge normal pe GPL?
*


Pe benzina merg foarte rar dar sunt cam acelasi simptome si nici nu sta la relanti iar pe GPL daca ii trag socul merge normal , doar consumul e o alta mare problema.O alta problema e ca nu mai alearga , daca inainte o duceam cu lejeritate la 120/h acuma cu mare greutate sare de 90-100/h.

22 Feb 2014, 20:31:
QUOTE(ORIJINAL21 @ 22 Feb 2014, 20:28)
Schimba "plamanul" sau desfa-l si curata-l ca te vei minuna' ce vei gasi in el...
Inlocuieste daca gasesti vre-o garnitura rupta.
Curata si filtrul (electrovalva).
Dupa aceea, monteaza-le la loc si "no problem". smile.gif
*


Plamanul are mai putin de un an decand l-am inlocuit cu unul nou (Marini) , filtrul l-am banuit si eu si l-am curatat zilele trecute, ce-i drept avea multa pilitura acolo, dar nu s-a produs nici o ameliorare.
DJ-55-AMC
Mai intai fa-o sa merga pe benzina cum trebuie si dupa te apuci si de gaz. Ia si verifica aprinderea.
ORIJINAL21
Dupa ce iti vei regla carburatorul pe benzina, umbla putin si la avans(da-l mai mare) si atunci vei avea turatie mai mare, masina se v-a infinge mai repede si nu vei mai fi nevoit sa mergi cu socul tras.

Dupa ce ai terminat de reglat pe benzina si esti multumit cum merge, te muti pe gpl si acum te joci la reglajele de pe furtun si din plaman.

O regula foarte importanta! - pe gpl, nu are nevoie de foarte mult aer! (Nu trebuie soc). Astupa filtrul de aer pe jumatate cu banda aluminiu sau ceva care sa tina.(vei vedea cum se mareste turatia motorului la astuparea lui pe jumatate...
Bafta!
bygy007
totusi incearca si cu un condesator nou , apoi sanwiciul de la carburator , daca ai componenta aia de plastic sa nu se fi topit , am patit eu , pune de textolit
markko
QUOTE(bygy007 @ 22 Feb 2014, 21:52)
totusi incearca si cu un condesator nou , apoi sanwiciul de la carburator , daca ai componenta aia de plastic sa nu se fi topit , am patit eu  , pune de textolit
*


Condensatorul e anulat pt ca am aprindere tranzistoriala AT, senwiciul este pus ca si înainte si are garniturile din textolit. Pe de alta parte dimineata am trecuto pe benzina si merge fără socul tras doar ca nu sta bine la relanti, e posibil ca motorul sa nu mai facă absortia aceea care atrage membrana si deschide gazul si daca da care sa fie cauza ?
bygy007
ideea este ca la gaz trebuie a o faci sa mearga bine pe benzina si apoi treci la reglajele de gaz
si aici intra si vaporizatorul , poate s-a defectat ceva la el sau are mizerie, sau filtrul de aer . care conteaza foarte mult la gaz , aprinderea cu probleme , fise capac delco
Rob3rto
Trage aer fals. Vezi sa nu se fi desfacut furtunul de la recirculare. Am patit si eu la fel, dar pe benzina wink.gif
markko
Poate sa traga aer fals pe la capacul de la culbutori pt ca imi pierde ulei pe acolo si evident ca nu etanseaza corect ? Si inca ceva am gasit umezeala intre garniturile de subt carburator, asa e normal sau nu imi etanseaza corect ? Ca solutie de moment am gasit ca rezolvarea marirea debitului de gaz prin slabirea surubului care vine in centrul plamanului, cel care regleaza tensiunea din arcul care deschide gazul, dar ma rupe consumul cu 10 litri de gaz am mers 58 km.
r3d
la capacul de culbutori nu are cum sa traga aer fals.pa acolo ies gazele din din baie.daca spui ca tragi socu si merge bine,e simpla treaba.in plaman gasesti o membrana care in jumatea ei are o un taler din tabla rotund.acel taler este stramb.demonteaza plamanu indreapta cu grija acea tablita.pana sa faci reglajele verifica si membrana daca etanseaza perfect.pa stutul acela care iese din plaman trage aer cu gura din el,daca simti cum sa videaza e buna membrana daca nu desfa si vezi pa unde e fisurata.nu strica sa il desfaci pa tot si sal cureti frumos:)
ilie.claudiu90
am patit si eu asa,dar aveam racordul dintre filtrul de aer si motor scos de la unul din capete,cu socul tras consuma peste 15 la suta desi mergea bine,verifica sa nu ai si racordul fisurat,am mai curatat si sita de la filtrul de gaz si merge relativ bine
giuscam
La mine e tocmai invers,moare motoru cind ii trag socu sau nu porneste cu socu tras.Am facut reglaju lui Boa, am curatat filtrele de gaz [ca am 2] dar consumu la gaz e exagerat, cu 9 litri am mers 45 km., am controlat instalatia cu spuma de sapun nu scapa pe nicaeri. Acum am strins surubu de relanti la maxim si am relantiu din surubu de la membrana, daca scot un consum de 10, 11 in oras e bine daca nu mai umblu la reglaje, dar nu mai stiu cum sa mai reglez ca sa fie bine.
markko
QUOTE(ilie.claudiu90 @ 26 Feb 2014, 11:42)
am patit si eu asa,dar aveam racordul dintre filtrul de aer si motor scos de la unul din capete,cu socul tras consuma peste 15 la suta desi mergea bine,verifica sa nu ai si racordul fisurat,am mai curatat si sita de la filtrul de gaz si merge relativ bine
*


nu e fisurat racordul si tind sa cred ca nici aer fals nu trage pt ca daca pun mana in partea pe unde aerul intra in filtru moare motorul imediat. Talerul de la membrana l-am verificat si nu e strâmb asa ca încă nu am rezolvat problema. Si încă ceva suspectam ca motorul nu face absortie suficienta dar am pornit pe benzina si am pus mana pe carburator si o atrage destul de tare si binenteles ca moare si motorul. Va mai întreb daca ar trebui sa refac reglajul culbutorilor daca acesta influenteaza cumva consumul sau sa schimb semeringurile de la supape pt ca nu le-am schimbat niciodată.
tynn
Reglajul culbutorilor normal ca trebuie sa-l faci periodic, la maxim 10.000 km daca mergi pe gaz. Influenteaza radical mersul motorului si implicit consumul.
Simeringurile de supape ce ti-au facut de ti s-a pus pata pe ele smile.gif ? Iti papa mult ulei ? Asta ar fi simptomul ca trebuie schimbate...
markko
QUOTE(tynn @ 27 Feb 2014, 12:54)
Reglajul culbutorilor normal ca trebuie sa-l faci periodic, la maxim 10.000 km daca mergi pe gaz. Influenteaza radical mersul motorului si implicit consumul.
Simeringurile de supape ce ti-au facut de ti s-a pus pata pe ele smile.gif ? Iti papa mult ulei ? Asta ar fi simptomul ca trebuie schimbate...
*


Este corect reglajul 0,15 admisie, 0,20 evacuare, 0,4 platina si 0,8 bujii ?(am aprindere tranzistoriala AT 01 fara senzor)
sebymesteru
Pune mai bine 0,20 cu 0,25,e cam strans 0,15-le ala si la bujii poti pune si 0,9-1 daca ai aprindere tranzistorizata. Vezi ca AT01-le are prostul obicei de a pusca platina,mai ales daca afara e rece si umezeala. Optim e AT011,cu sau fara senzor,cu aia mai schimbi platina cand se toceste pintenul care apasa pe cama biggrin.gif. Vezi si cu avansul cum stai,exact ce zicea mai sus colegul,la gaz ai nevoie de avans ceva mai mare decat pe benzina ca sa traga bine si reglat dupa metoda lui BOA,cu motorul turat la ~3000rpm si miscat delcoul pana ajungi la o turatie maxima unde il si lasi. Dupa aia daca ai probleme cu relantiul incepi si reglezi debitul de gaz la ralanti si/sau dozajul aer-benzina din surubul de amestec de pe carburator. Clapeta sa fie inchisa si orificiile acelea mici de sub clapeta sa nu fie infundate. La mine asa era reglata si nu am avut probleme cu ea niciodata. Verifica si avansul vacuumatic daca functioneaza,conteaza si ala destul de mult,mai ales la ralanti si in ture joase...
tynn
Asa e, pe gaz nu-i rau sa lasi joc mai mare la culbutori, mai ales la evacuare, eu tot timpul gasesc joc zero acolo ( din cauza functionarii pe gaz, se uzeaza mai repede scaunul supapelor).
Si cu avansul asa e, e bine sa fie mai mare pe GPL, pentru randament maxim.
Asta e avantajul celor care au gaz pe carburatie, poti sa-i reglezi si avansul si scoti si consum mai bun.
Eu am trecut pe injectie de cativa ani, dar sincer mai bine mergea vechiul motor 1300 carburator pe gaz, reglat cum trebuie. Si consumul era mai bun la drum lung, cu toate ca aveam cutie in 4 trepte. E adevarat ca era si cilindreea cu 10% mai mica, dar consumul era cu 20% mai mic.
La astea pe injectie avansul e reglat din calculator. Asta e, avantaje si dezavantaje... smile.gif
giuscam
Sebymesteru cum se verifica avansu vacumatic? Intreb pt. ca am si eu o Dacie pe gaz si dimineata la pornire nu vrea sa stea fara soc, tras aproape de jumate si mers apr. 2 km. Daca in perioada asta in timpu mersului scot din viteza moare motoru. Pe timpu zilei se mentine relantiu, am si diuza cu gaura de 3 mm pe turu de la plamin, oare nu se incalzesta plaminu destul de repede ca sa mentina relantiu?
val2011
mai deschide si tu gazele de pe surubul de pe furtun, umbla si la surubul de relanti(mai strange-l)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.