Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Alternator mai puternic
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dantmd
Salutare!!!

As vrea sa-mi pun pe berlina mea un alternator care sa-mi dea un curent mai puternic, sa-mi incarc bateria mai bine, tinand cont de consumatorii care tot apar pe masura ce mai adaug cate o optiune extra masinutei mele ( incalzire suplimentara, mp3 player, woofer etc).
Am auzit ca modelu 1304 este dotat cu un alternator de 80 A.
Se potriveste pe berlina ?
Sistemul de prindere este la fel ?
Releul de incarcare (tip electonic ) nu se prajeste mai repede in cazul asta ?
Si inca ceva : e musai in cazul releului electronic (cu 3 fire de IPEE pitesti ) firul de + ce se leaga la surubul de + al alternatorului sa fie pus pe un releu separat sa primeasca tensiune numa cand circuitul de contact este deschis?
Acum il am montat direct pe borna B+ al alternatorului si releul de incarcare sta tot timpul alimentat din firu ala . E un consumator serios de luat in seama pe timpul iernii? Adica daca las masinuta mea nepornita vreo 2 zile imi papa bateria ?
Multam !
Electronistu'

Modelul 1304 are alternaor de 34 se A ca mai toate daciile. De 80 de A gaseti doar pe diesel-urile de peste 2 litri. Daca vrei alt. mai puternic, ia-l de la un tractor. Are parca in jur de 70 A. numai ca trebuie facute ceva modificari la sist. de prindere al alt. Oricum si eu am asta in gand, am vorbit sa cumpar alternatorul de la un cunoscut, si am sa fac un tutorial.
Releul nu se va praji nici e departe mai repede, el depinzand de voltaj nu de amperaj.

Releul de incarcare il ai bine montat, stai linistit.
Dyda
QUOTE(Electronistu' @ 6 Oct 2005, 13:14)
Modelul 1304 are alternaor de 34 se A ca mai toate daciile. De 80 de A gaseti doar pe diesel-urile de peste 2 litri. Daca vrei alt. mai puternic, ia-l de la un tractor. Are parca in jur de 70 A. numai ca trebuie facute ceva modificari la sist. de prindere al alt. Oricum si eu am asta in gand, am vorbit sa cumpar alternatorul de la un cunoscut, si am sa fac un tutorial.
Releul nu se va praji nici e departe mai repede, el depinzand de voltaj nu de amperaj.

Releul de incarcare il ai bine montat, stai linistit.
*



Nu este nevoie sa iei tot alternatorul , numai statorul caci asta iti da amperii
Electronistu'
QUOTE(Dyda @ 6 Oct 2005, 14:25)
Nu este nevoie sa iei tot alternatorul , numai statorul caci asta iti da amperii
*


...si care e aproape dublu ca dimensiuni wink.gif
driver
am vazut azi pe o eticheta la alternator la solenza ca scria 75 A .
Electronistu'
GARANTAT nu era din fabrica!
vladdygo
Salutare,
as vrea sa-mi pun pe cazan un nou alternator. M-am saturat sa schimb diode. Am vazut ca exista in targ alternatorul tip nou care se punea pe modelele mai noi sap pe nove. Are carcasa putin diferita insa baietii n-au stat prea mult pe ganduri si au conceput o flansa de prindere si pe cazanele mai vechi ca al meu. Alternatorul asta are releul pe el. Vreau sa stiu daca a facut cineva adaptarea asta si eventual cum se leaga firele.

PS n-am chef sa apelez la nici un electrician; de fapt chiar exista asa ceva? sau n-am intalnit io decat betivi retarzi cu 2 clase care lucreaza dupa ureche?
Electronistu'
Pai pana nu iti completezi profilul, nu o sa stim ce "cazan ai", si nu o sa te putem ajuta wink.gif
driver
QUOTE(Electronistu' @ 6 Oct 2005, 20:05)
GARANTAT nu era din fabrica!
*


pai eu am luat-o de noua din curte de la dealer avea 8 km... poate n-am vazut bine dar ma mai uit inca o data maine.
dantmd
QUOTE(Electronistu' @ 6 Oct 2005, 15:14)
Modelul 1304 are alternaor de 34 se A ca mai toate daciile. De 80 de A gaseti doar pe diesel-urile de peste 2 litri. Daca vrei alt. mai puternic, ia-l de la un tractor. Are parca in jur de 70 A. numai ca trebuie facute ceva modificari la sist. de prindere al alt. Oricum si eu am asta in gand, am vorbit sa cumpar alternatorul de la un cunoscut, si am sa fac un tutorial.
Releul nu se va praji nici e departe mai repede, el depinzand de voltaj nu de amperaj.

Releul de incarcare il ai bine montat, stai linistit.
*



Multam fain!

O sa m-apuc acum de cautat pe la parcurile de camioane tot traba sa gasasc unu pan la urma . Astept oricum cu nerabdare tutorialu tau !

ionutctn
Am auzit ceva de Valeo care merge pe dacie si e de 70 parca. Stiti ceva in sensul asta?
Astept si eu sa vad rezultatul lui dantmd............
Dyda
QUOTE(Electronistu' @ 6 Oct 2005, 19:05)
GARANTAT nu era din fabrica!
*



GARANTAT nu esti pe problema.
Atit dsn cit si solenza au alternatoare de 75 si de 80 A, echiparea este in functie de accesoriile electrice
Iar ptr dacaia clasica au existat si altenatoare de 50 A
ionutctn
QUOTE(Dyda @ 7 Oct 2005, 09:41)
GARANTAT nu esti pe problema.
Atit dsn cit si solenza au alternatoare de 75 si de 80 A, echiparea este in functie de accesoriile electrice
Iar ptr dacaia clasica au existat si altenatoare de 50 A
*



Pai da nu vreau sa dau atatia bani pe un alternator (alea de SN sau Somnolenta sunt mai scumpe). Vreau ceva care merge pe dacie baga curent klumea si e ceva mai scump decat ala de dacie dar nu exagerat.
Electronistu'
QUOTE(Dyda @ 7 Oct 2005, 09:41)
Iar ptr dacaia clasica au existat si altenatoare de 50 A
*


mai exact 52 daca vrei sa stii.
iar am sa ma uit la slz sa vad ce scrie pe el. Bineinteles, sper ca nu vorbesti de diesel. daca pe un motor de slz de 1.4 sau 1.6 mpi eu vad 75 am sa iti dau dreptate.
ionutctn
Ma scuzati din nou dar chiar nu stie nimeni vreun alternator de productie straina care sa mearga la Dacie. Au facut marci de afara (gen Valeo sau altele) altrernatoare pentru Dacie sau ma rog sa se potriveasca fara mari modificari.
Ca si pe mine ma enerveaza cand stau la stop si am multi consumatori ca se slabesc farurile sau aeroterma etc etc sad.gif sad.gif sad.gif
dantmd
Io m-am gandit ca la modelele astea mai noi decat berlina mea din 89 au pus alternatoare mai tari din cauza consumatorilor suplimentari aparuti ( computer bosch, sistemul de aprindere mai pretentios) si carora nu le prea plac variatiile de tensiune ce pot aparea din cauza consumului excesiv de curent.
Am gasit la un second de dacii in Sibiu , alternator de 55 A ( asa scrie pe carcasa) la 700 mii lei . Apai nu stiu daca numa capacu ala-i de 55 A si ce-i inuntru nu...
I drept ca fata de ala de 36 A difera , si carcasa si blocu de diode parca-i mai mare si puse toate pe un radiator metalic...
Mai caut ...
lupusor83
De ce nu incerci un releu mecanic?Il poti regla sa bage mai mult curent in baterie dar sa ai grija sa nu-l rgleza in asa fel incat sa-ti incalzesti bateria.
E o simpla parere.biggrin.gif
electric
alternatoarele de dacie sunt de 36 A shi de 50 A,iar cele straine care se pot pune pe dacie au tot cam 50A . cel mai bine ca sa nu mai existe variatii asa mari la relantiu este sa puneti o fulie mai mica la alternator care ii va creste turatia in relantiu , fulia se potriveste de la alternatorul de oltcit.
Electronistu'
Dar va creste uzura. In loc de 10.000 RPM maxim va avea in jur de 14-15000. La viteze mari, asta. Deci dam in alta extrema.


"De ce nu incerci un releu mecanic?Il poti regla sa bage mai mult curent in baterie dar sa ai grija sa nu-l rgleza in asa fel incat sa-ti incalzesti bateria.
E o simpla parere"

Acolo e vorba de volti, nu de putere, adica amperi, ceea ce ne intereseaza pe noi.
electric

eu am facut modificarea la fulie acum 2 ani shi sunt foarte multumit de rezultat. nu am avut nici o problema nici eu shi nici cei carora le-am facut modificarea respectiva. in ce priveste varianta cu releu mecanic nu va da rezultate satisfacatoare riscind sa incarce mult la turatii ridicate.
cristidb
De ce nu incerci cu un alternator de nova. Din cate stiu eu are 70A, releul este pe alternator, si nu sunt probleme la prindere.
S-ar putea sa ai nevoie totusi de alta curea si de sistemul de prindere.
electric
alternatorul de nova are 50 A shi trebuie inlocuit sistemul de prinderept al putea pune pe berlina
cristidb
Pe chiulasa se prinde la fel, trebuie doar tabla aia curbata pe care se regleaza (care nu poate fi scumpa).
Nu stiu sigur daca e de 50 sau 70. Oricum e cea mai simpla adaptare.
andutzu
QUOTE(Dyda @ 6 Oct 2005, 14:25)
Nu este nevoie sa iei tot alternatorul , numai statorul caci asta iti da amperii
*



Daca am alternator de 30A si pun stator tip nou (50A) o sa se potriveasca?
Electronistu'
NU, ca e mai MARE!
os
@andutu:

Ca sa stii ce vrei de fapt sa faci, mai intii calculeaza ce putere ai nevoie. Ia in calcul si consumatorii pe care mai planuiesti sa-i instalezi. Pentru usurarea calculului poti sa pornesti de la premiza ca masina, asa sum a fost ea livrata de uzina, are instalatia electrica echilibrata (cu ceva exces de putere). Insumeaza puterile consumatorilor suplimentari (atentie, nu intensitatea curentului ci puterea in W), luind in calcul si simultaneitatea folosirii lor. Pentru clarificare iti dau un exemplu exagerat: daca montezi un televizor in portbagaj este foarte improbabil ca-l vei folosi in acelasi timp cu aeroterma.

Dupa ce gasesti suma puterilor suplimentare, aduna cifra la puterea alternatorului original (din cite citesc eu, 500VA). Rezultatul iti indica puterea modelului pe care il cauti. Nu uita ca cifrele indicate pentru alternatoare sunt puteri maxime, care nu pot fi dezvoltate decit incepind de la o anumita turatie - in nici un caz cu motorul la mers incet in gol (relanti).

Daca sunt suficienti 750VA, iti recomand un alternator de berlina - de 750VA (s-au montat astfel de alternatoare). Folosind un asemenea alternator, nu mai trebuie sa modifici nimic.

Nota: Fiindca alternatorul este o masina de curent alternativ, puterea este data in VA (Volt-Amper) si nu in W (Watt). Pentru curiosi, recomand un manual de electricitate, capitolele despre curentul alternativ, subiectul putere activa/putere reactiva.
dantmd
Tra sa ma duc iara la second hand si sa ma uit pe carcasa la ala de 50 A daca scrie si puterea in volti amperi .
os
Mai intii imi cer scuze, am gresit "andrisantul" raspunsului.

Alternatorul "de 50A" este foarte probabil de 750VA (50*14,4=720, probabil alternatorul este "de 52A"). Ramine insa intrebarea daca aceasta putere este suficienta.

De asemenea, trebuie sa fii constient ca alternatorul absoarbe putere de la motor. Un alternator de 750VA in sarcina maxima absoarbe pe undeva pe la 2 CP.

Informare: pe unele masini se monteaza alternatoare mult mai puternice (in special pe diesele moderne). De exemplu BMW 320d are alternator de 1650VA. Aceste alternatoare nu se pot insa monta fara modificari constructive substantiale.
Olenick
Tot respectul! am si eu o problema. am o dacie din 96' care a apartinut bunicului meu.problema mea este urmatoarea: daca scot o borna de la baterie in timp ce motorul este pornit,acesta se opreste,iar dupa mai multe porniri bateria nu mai are curent. care ar fi problema? multumesc anticipat!
adumitrachy
Am vazut la cineva montat un alternator de golf II cu tot cu releu de incarcare pe el.Modificarile au fost minime.
ionutctn
Si eu stiu ca tot alea de Golf 2 se potrivesc fara mari modificari si am inteles ca baga curent destul de bine. O sa mi-l schimb si eu cu unul de Golf 2 (o sa il iau de la dezmembrari am inteles ca e in jur de 1 mil ROL si eventual ii schimb carbunii si rulmentii daca e cazul). Mai ramane sa vad exact cat baga ca sa stiu daca e suficient. Cum fac mutarea va anunt. Promit ca pun si poze. Pana atunci pastram legatura.
electric
QUOTE(Olenick @ 19 Oct 2005, 18:56)
Tot respectul! am si eu o problema. am o dacie din 96' care a apartinut bunicului meu.problema mea este urmatoarea: daca scot o borna de la baterie in timp ce motorul este pornit,acesta se opreste,iar dupa mai multe porniri bateria nu mai are curent. care ar fi problema? multumesc anticipat!
*


nu iti incarca ai ori dioda strapunsa ori regulatorul de tensiune
Novicele
QUOTE(ionutctn @ 7 Oct 2005, 12:48)
Ma scuzati din nou dar chiar nu stie nimeni vreun alternator de productie straina care sa mearga la Dacie. Au facut marci de afara (gen Valeo sau altele) altrernatoare pentru Dacie sau ma rog sa se potriveasca fara mari modificari.
Ca si pe mine ma enerveaza cand stau la stop si am multi consumatori ca se slabesc farurile sau aeroterma etc etc sad.gif  sad.gif  sad.gif
*


Pai astea sunt facute gandit asa wink.gif ...cand stai la stop sa nu-l orbesti p-ala din fata cu farurile tale musculoase si nici sa nu-i prajesti retina lu' ala din spate cu stopurile tale meseriase daca te uita dumnezeu cu picioru pe frana... cool.gif
Electronistu'
QUOTE(Novicele @ 22 Oct 2005, 11:18)
Pai astea sunt facute gandit asa wink.gif ...cand stai la stop sa nu-l orbesti p-ala din fata cu farurile tale musculoase si nici sa nu-i prajesti retina lu' ala din spate cu stopurile tale meseriase daca te uita dumnezeu cu picioru pe frana... cool.gif
*


Si e tot din cauza sa nu ti se dezabureasca geamul prea bine? Sa nu iti incarce bateria prea bine?

Sper ca ai glumit..dar esti off topic
Daca nu ai glumit, esti tot off topic, dar avem alte probleme mai grave.


Spune-mi ca ai glumit.
extremeseby
care ma poate oare ajuta cu o problema?... pe o dacie 1300 din 81 tocmai mi s-a dus bateria instantaneu.nu am stiut care era problema.am luat baterie noua de 66A si dupa ce am montat-o ceasul din bord imi indica k se incarca intre cele 2 culori rosu sii verde,dar niciiodata nu-mi urca mai sus in verde k inainte s schimb bateria.am zis k e dus releul si am pus altul nou mecanic.tot nu mergea.probleme cu pornitul nu-mi facea.pornea la cheie fara s para k e dusa bateria.am reglat din releu dar oriunde as pozitiona cursorul tot nu-mi inkarca nici dupa mers mai mult.releul e reglat s bage maxim vreo 15 cu motorul turat.la relanti am 12,5 volti.am schimbat si diodele inainte.oare de ce s nu-mi incarec bateria pana la capat?trebuie s schimb alternatorul si s pun altul mai mare? multumesc anticipat
Electronistu'
Din 6 posturi, ai pus aceeasi intrebare pe 5 topicuri, din care 2 deschise de tine. Sau nu am vazut-o pe a 6-a?!
dantmd
Fratilor io mi-am rezolvat problema. Am gasit la un prieten un alternator de Dacie , scrie in spate pe capac 50A, e un pic diferit corpu fata de ala de 36, e mai mare.
Am verificat diodele , carbunii , mere beton , se simte diferenta fata de ala de 36 in momentu in care ai mai multi consumatori faruri, cass, aeroterma .
Deocamdata sunt multumit ! Multam fain pentru sfaturi ! biggrin.gif
nelu
Atasez datele (electrice, cele mecanice, de altfel ca si cele electrice, pot fi gasite pe site) alternatoarelor produse de Electroprecizia.
ches
QUOTE(dantmd @ 6 Oct 2005, 13:41)
Si inca ceva : e musai in cazul releului electronic (cu 3 fire de IPEE pitesti ) firul de + ce se leaga la surubul de + al  alternatorului sa fie pus pe un releu separat sa primeasca tensiune numa cand circuitul de contact este deschis?
Acum il am montat direct pe borna B+ al alternatorului si releul de incarcare sta tot timpul  alimentat din firu ala . E un consumator serios de luat in seama pe timpul iernii?
*



Ca sa iti raspund la cateva intrebari:
1. Da este musai ca pe borna B+ a releului sa ai tot timpul un fir care-l alimenteaza. Practic pe B+ se citeste tensiunea bateriei pentru a nu o supraincarca (caderea de tensiune pe firele lungi care trec pe la contact poate fi importanta, deci tensiunea citita de releu este mai mica).

2. Nu este un consumator serios, altfel am fi ramas cu totii cu bateriile descarcate. wink.gif

3. Cum a mai spus cineva, este importanta tensiunea care cade pe releu si nu curentul pe care il da alternatorul. Asta pentru ca releul absoarbe numai atat curent cat trebuie sa de-a bateriei (si ma rog cat mai consuma si el)

Parerea mea este ca toti care au regulatoare mecanice sa si le schimbe cu regulatoare electronice, dintr-alea de firma, nu facute la mioveni sau in alte parti. Asta pentru ca cele mecanice imbatranesc in timp (au o lamela care chopeaza curentul de excitatie) si nu au nici o legatura cu realitatea in ceea ce priveste tensiunea cu care trebuie incarcat acumulatorul in functie de temperatura.

Inca o data atentionez asupra releelor facute in garaj si oin general a montajelor de masina facute pe genunchi: regimul termic, de tensiune si cel de vibratii este criminal pe o masina, mai ales Dacia. De aceea componentele trebuie izolate intr-o rasina speciala sau un cauciuc siliconat rezistent la temperatura, altfel exista riscul de a se desprinde componentele de pe cablaj. Spre exemplu regulatoarele originale sunt facute sa reziste la o acceleratie de 10G.

Bafta si scuze ca am scris asa mult, m-a luat valul. biggrin.gif
Electronistu'
QUOTE(ches @ 27 Oct 2005, 15:28)
Spre exemplu regulatoarele originale sunt facute sa reziste la o acceleratie de 10G.
*


Mai greu cu Dacia...
bertro
rog stergeti...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.