Cind schimb vitezele se simte cum joaca schimbatorul in nuca. Spuneti-mi va rog cum pot sa-l demontez si sa vad ce este!!!!
Dacie 1310 cu bord CN.
diaconuliviu
7 Oct 2005, 07:48
Ce inseamna "joaca in nuca"? ori suportul oala e desprins (e prins in 3 sau 4 suruburi in podea) ori arcul rupt. In oricare situatie va trebui sa scoti "tunelul" si sa vezi ce gasesti sub el; daca ai suruburi rupte, le inlocuiesti, daca ai arc rupt, cauti la dezmembrari, nu cred ca se gaseste NUMAI arc in magazine-totusi, cauta si asa ceva.
Daca revii cu amanunte, poate descoperim ca e altceva, poate ai bucsele de bronz din bieleta uzate si jocul e de fapt acolo iar tu il percepi in nuca....
QUOTE(diaconuliviu @ 7 Oct 2005, 07:48)
Ce inseamna "joaca in nuca"? ori suportul oala e desprins (e prins in 3 sau 4 suruburi in podea) ori arcul rupt. In oricare situatie va trebui sa scoti "tunelul" si sa vezi ce gasesti sub el; daca ai suruburi rupte, le inlocuiesti, daca ai arc rupt, cauti la dezmembrari, nu cred ca se gaseste NUMAI arc in magazine-totusi, cauta si asa ceva.
Daca revii cu amanunte, poate descoperim ca e altceva, poate ai bucsele de bronz din bieleta uzate si jocul e de fapt acolo iar tu il percepi in nuca....
Si eu banuiesc ca sunt suruburile de la suportul oala, pentru ca jocul a devenit mai mare cu trecerea timpului in trei zile. Cum se scoate tunelul ca nu am vazut nimic de prindere????
In primul rand fa urmatoarea chestie: baga-te sub masina si roaga pe cineva sa miste schimbatorul. O sa vezi exact daca sunt suruburile (am o vaga impresie ca se pot strange si de sub masina, deci nu trebuie sa dai jos nimic).
O alta cauza poate fi ruginirea podelei si ruperea ei in zona respectiva, am patit-o eu, schimbatorul se mai "tinea" doar pe 3 laturi
QUOTE(ghc @ 7 Oct 2005, 08:17)
In primul rand fa urmatoarea chestie: baga-te sub masina si roaga pe cineva sa miste schimbatorul. O sa vezi exact daca sunt suruburile (am o vaga impresie ca se pot strange si de sub masina, deci nu trebuie sa dai jos nimic).
O alta cauza poate fi ruginirea podelei si ruperea ei in zona respectiva, am patit-o eu, schimbatorul se mai "tinea" doar pe 3 laturi
De rugina nu poate fi vorba stratul de antifon este OK - masina este din 99. O sa incerc sa vad diseara daca le pot stringe pe dedesupt si o sa verific si legatura cu cutia si reglajul patinei. Dar la nuca nu se poate pune vasilina, pentru ca se simte ca si cum ar freca metal pe metal.
diaconuliviu
7 Oct 2005, 09:44
Tunelul este fixat in partea din fata cu un surub, prin zona alveolei pt casete. In spate e fixat in doua suruburi aproape de frina de mina. Trebuie scoasa "maciuca" schimbatorului, burduful, apoi dupa eliberarea tunelului il ridici. Demontezi suruburile din podea-cite mai sint - demontezi maneta din bieleta (are o siguranta) si de aici totul va fi intuitiv. Asa poti pune vaselina pe la nuca. Acele suruburi ale tunelului pot lipsi de la diverse interventii combinate cu lenea de a le repune.
Atentie cum demontezi ca sa repui totul la loc in aceleasi pozitii.
Dreamer
8 Oct 2005, 19:21
Baga-te sub masina si vezi daca mai exista acel arc acolo, mai trebuie sa existe si un fel garnitura de cauciuc care etanseaza zona. Mai verifica si integritatea jugului.
paul-tm
19 Feb 2010, 09:23
Salutare am si eu o intrebare. Si eu am joc la maneta de schimbare a vitezelor.
O sa ma bag sub ea sa vad care ii problema.Din cate stiu eu de la taicamiu ca sa uitat mai bine sub ea, a zis ca are joc la nuca de plastic de la schimbatoru de viteze.
Daca e de schimbat maneta, pot sa pun pe o cutie in 4 viteze maneta modelu nou putin indoita sus?
Mersi
nelu_1985
19 Feb 2010, 09:59
da poti, da sa nu fie maneta facuta de nustiu ce srl, ca-i dai foc la dacie dupaia
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.