Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare amortizoare spate + bujii Berlina TLX '89.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
c1p0
Stie cineva cat o sa ma coste sa schimb aproape tot ce inseamna amortizoare pe puntea spate?? Manopera nu este o problema pentru ca am un prieten mecanic, insa ma intereseaza cam cat poate sa ma coste restul...



Inca o problema ar fi ca Dacia in cauza nu porneste decat dupa ce ii dai vreo 10-15 sprituri bune. Nu stiu care este problema, benzina am vazut ca baga...Ma tem ca in scurt timp o sa ma lase bateria...Ma gandeam ca trebuie sa ii schimb bujiile...stie cineva care sunt cele mai bune si de unde pot sa le gasesc la un pret cat de cat rezonabil??
bogdan_o
Sfatul meu: bujii, platina, condensator TOATE Bosch. Le gasesti la magazinul galben Dacia din Pantelimon, care se afla imediat dupa intersectia Pantelimon cu Fundeni cum mergi spre Spitalul Sf. Pantelimon. (la vreo 50 m de intersectie). Toata distractia costa cam 450-500 dar merita fiecare banut. eu asa am facu si a pornit la cheie chiar pe cancerul de dimineata. Adevarat e ca mi-am schimbat si bateria (Zap Vector 66Ah din Carrefour).
paulp
C1p0. aprinderea (dar nu Bosch, ca risti sa iei teapa, ci Beru).

Capac Beru = 200k (poti folosi si Doduco care sint tot Beru icon_twisted.gif )

Rotor Beru = 100 k

Condensator Beru = 100k

Platina Beru = 100 k

Bujiile Beru nu stiu cit sint ca n-am vazut, dar eu am AcDelco (franta) = 250k

Bobina = 300k

Fise bujii = 200k (nu te zgirci ca sint importante)



Daca te tin baierele:

Baterie 66Ah = 1.500.000 min.

Ulei Elf 10W40 = 500.000 (promotie Carrefour)

Filtru Mann = 100k



Bafta
Marty
Bogdan, C1p0 e din Buzau, deci mai slaba miscarea prin Pantelimon (n-aveai de unde sa stii ca nu scrie in profil). Bujii cehesti (parca BRISk le cheama), 140 mii lei. Eu mergeam cu Bosch, le schimbam la 5000 km., pina cind mi-a zis cineva ca Bosch-urile nu se pupa prea bine cu Dacia si mi-a recomandat Sinterom-uri sau din alea cehesti. Sinteromurile erau gata crapate din fabrica asa ca am luat d-alea cehesti. Tin sa te anunt ca masina maninca asfaltul! Porneste la sfert de cheie si rupe locul daca bagi talpa in ea.
marius-gabriel
Decat sa-i iei bujii Bosh si alte minunatii,iti recomand o aprindere tranzistorizata care se gaseste in Vitan si e cam 250.000.Eu am asa ceva si de 2 ani nu am schimbat platina,ca sa nu mai zic ca,condensatorul se elimina.Plus de asta,pornirea e mult mai usoara la rece,consumul un pic mai mic si sa zic ca se simte si la demaraj.Eu folosesc bujii Brisk,dar nici cu cele romanesti Sinterom nu am avut probleme.
dragOn
QUOTE


Ulei Elf 10W40 = 500.000 (promotie Carrefour) 

Alooo, nu e SN!

20W40 sau 20W50

nu mai recomandați BOSCH (BOȘ) la oameni, că ne mămâncă cu fulgi cu tot!
paulp
Dragoane, da ce are daca-i pui oleaca de semisintetic?

Intreb pentru ca ma maninca tare icon_twisted.gif sa pun la a mea.

Acum am Esso 15W40, dar tare as alinta-o cu un semisintetic (sau sintetic).
dragOn
îl consumă!

și io vreau îți dai seama!
paulp
sad.gif

Nu ma mai joc

:cry:
c1p0
Mersi tuturor.



Eu ma gandeam la niste bujii frantuzesti, insa nu stiu de care sa cumpar...Oricum, deocamdata nu am bani pentru ca am avut un necaz destul de nasol.



Referitor la amortizoare stie cineva ceva?
paulp
AcDelco - 250k

Beru - daca gasesti



Amortizoare - Monroe icon_twisted.gif
mtode
Dar ce au frate bujiile BOSCH ca eu le-am folosit si nu mi-ai facut probleme...ca SINTEROM-urile de exeplu?????
paulp
Marius, tu esti exceptia care intareste regula :wink: .

Oricum, pina acum 80% din cei care au pus Bosch s-au plins de ele.

Eu am AcDelco si sint multumit de ele.

Am vazut Equem (sau cum s-o fi scriind) pentru Dacia si am inteles ca sint destul de bune, si relativ ieftine. 170K setu'.
ovidiucornateanu
Am mai spus pe aici:exista bujii Dacia pa care scrie Made in France(parca 115 k setu).Nu stiu cat sunt de fiabile.Amortizoare cred ca in jur de 600 k setul .
mtode
ok! Nu va contrazic.

Am sa trec si eu pe Acdelco..dar acum abia le-am schimbat smile.gif ..parca am vazut prin Metro si erau cam la acelasi pret cu BOSCH-ul...desi in Metro sunt scumpe bujiile BOSCH!!!

Apropos...daca tot esti din Iasi...care sunt cele mai "decente" magazine de piese auto...mai serioase nu de cartier?



10x

Marius
paulp
Marius, Bras are preturi acceptabile (ala de la Podul Alexandru).

Mai gasesti tobe ieftine la Iorom, in Pacurari, dar atit, restul pieselor sint scumpe.

Bujii Equiem am vazut la Luckoil din Podul de Piatra.
mtode
Multam'

Si eu am constatat acelasi lucru despre BRAS...preturile sunt ceva mai mici decat la altii smile.gif



marius
Slider
Salve!

Si eu am avut probleme cu bujiile Bosh. Acu' merg pe Sinterom. Si n-am probleme.

O aprindere electronica face toti banii.
northwood
Salut,



Acum cateva zile am desfacut bujiile pentru o verificare. Electrozii nu aratau prea grozav (negrii de funingine, cu depuneri suplimentare). Masina (Dacia 1310) o am de 1 luna, si nu stiu cand au fost puse de fostul proprietar, asa ca m-am hotarat sa le schimb.



Ieri am cumparat un set de bujii Brisk Super cu cod N 15 YC. Pe spatele setului apare si Dacia 1310 cu specificatia de distanta intre electrozi 0,6 mm. Un pic mai jos scrie ca din fabrica distanta intre electrozi este setata la 0,7 mm.



Nu am lera de masurare a distantei intre electrozi.



Este vre-o problema daca las distanta de 0,7 mm?
paulp
Stai linistit, daca ai bobina buna merge si la 0.8 fara probleme.

Daca vrei neaparat sa reglezi bujiile la 0.6 cea mai buna lera este tabla de la aripa :wink: .
Maverik
QUOTE
.....

Inca o problema ar fi ca Dacia in cauza nu porneste decat dupa ce ii dai vreo 10-15 sprituri bune. Nu stiu care este problema, benzina am vazut ca baga.......


Io am o pb. cam de aceeași natură. Am discutat cu un mecanic șmecher tare și am ajuns la un verdict sufivcient de rezonabil: În zona punctului cald, pe galeria de admisie, în timp, se formează un strat poros datorat diferitelor depuneri din amestec (tot felul de compusi - "un pic mai groși/vâscoși" - care, prin ardere pe suprafața galeriei duc la formarea acestui strat). La pornirea rece, acest strat este -relativ -uscat , ceea ce duce la fenomenul de sărăcire al amestecului carburant, astfel că devin necesare acele șprițuri pentru a depăși pragul de absorbție al ecelui strat din zona punctului cald.

Soluția este cenzuratățirea galeriei de admisie, dar asta trebuie făcută doar după demontare, ca să nu-ți ajungă în cilindrii toate tâmpeniile alea. Din acest motiv eu mai amân un pic operațiunrea (mașina este în Timișoara, io stau până cel puțin în martie prin București, meerg săptămânal acasa și atunci deabia am timp de Nevastă 124.gif și de plimbat mașina.
c1p0
Maine ma duc sa iau amortizoare... Costa 600.000lei/buc. Alea de uzina, ca nici nu cred ca sunt altele.



Nu stiu ce bujii am acum, insa merg brici. Peste putin timp o sa imi pun si eu aprindere electronica. Sper sa merite.



Trebuie sa o fac mai intai sa nu mai pape ulei. Imi da pe la bujii si pe la joja!! A zis un mecanic ca o sa mi-o faca peste nitel timp. Treaba e ca papa ulei in draci. Si motoru e jegos mereu.
dan_yachtman
Este ideal sa reglezi distanta dintre electrozi cu 0,6 deoarece cu cat este mai mare distanta dintre electrozi cu atat e novoie de un curent mai mare in intensitate pt producerea scanteii!binenteles ca merge si cu 0,7- 0,8 dar ideal e sa o reglezi cu 0,6.intre electrozii bujiei se afla amestecul carburant care e un bun izolator din punct de vedere electric iar cu cat creste presiunea(in timpul compresiei) devine mai bun izolant,daca maresti distanta dintre electrozi ingreunezi mai mult producerea scanteii pt ca ai nevoie de un curent mai mare in intensitate!ma rog asta nu inseamna ca nu se produce scanteia daca ai 0,7,da e bine sa o faci la 0,6.O lera e ieftina in jur de 100 mii!
ionutctn
Mai fratilor la ce cumparati voi toate turcismele de prin benzinariile romanesti care se dau drept bosch sau mai stiu eu ce. Asa credeam si eu ca sunt originale pana mi-a spus un meserias sa imi pun sinteroame decat sa iau asa ceva.
Singurele bujii straine pe care le-am avut pe dacie au fost niste NGK-uri pe care am dat vreo 300.000 ROL acum vreo 3 ani sau poate mai bine sa fie de atunci dar alea le-am cumparat de la un magazin care aducea piese import numai pentru masini straine iar tipul de acolo mi le-a recomandat ca fiind bune la dacie. Cand am vazut cum arata ambalajul la niste bujii am crezut ca imi vinde ceva produse farmaceutice asa erau de impaturite in fel de fel de cutiute de carton cu explicatii etc etc. Sa tot fie acum aproape de 1 mil ROL eu mai stiu......
Asa ca ori dai un ban dar stai in fata ori du-te nene si pune-ti sinteroame.
argon
QUOTE(dragOn @ 17 Nov 2003, 12:42)

Alooo, nu e SN!
20W40 sau 20W50
nu mai recomandați BOSCH (BOȘ) la oameni, că ne mămâncă cu fulgi cu tot!

*




Alooo, eu pun la berlina 10w40 de obicei si 5w40 iarna...poate te mira dar nu are nici pe draq..nu consuma ...nu mai recomanda 20w50 ca chiar o sa fi mancat cu fulgi cu tot 243.gif
perfinox
pe dacia merge fara probleme un ulei semi sintetic, adica aditivat cu detergenti, mai stabil la forfecare si multigrad, adica merge fara probleme si vara si iarna, cei care recomanda ulei de vara si ulei de iarna la dacia au ramas pe vechi rau de tot, eu de cand am cumparat-o am facut primele 2 schimburi cu Castrol GTX 15w40 ca sa curete motorul de "namol" , apoi am trecut la Castrol Magnatec 10w40 care este medicament pentru motor, ai ungere buna chiar si la prima cheie dimineata, schimbul il fac la fiecare 6000km si nu papa deloc ulei, motorul are 120000 km. bujii gasiti dupa cod, sau in manualul dacia echivalente ale sinterom-ului, de la Denso, Ngk, Champion, Bosch, Equyem, Beru. Majoritatea sunt cam scumpe dar e vorba aia "dai un ban si stai in fata". Nu mai ai probleme.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.