Salut,
Defapt este vorba de un atv in 2 pistoane,cutie manuala,aprindere ca la dacie,pe carburator cu pompa de sprit,ambreaj ca la auto,etc.Am ales sa apelez la voi stiind ca posesorii de dacii romanesti sunt mai bine documentati tehnic(de cele mai multe ori de nevoie
)
Problema se manifeste destul de simplu,la un anumit punct FIX din pedala de acceleratie( punctul este sa zicem la 30% de la inceputul cursei)imi da in nas,daca mentin in acel punct din pedala,motorul merge foarte prost.Nu conteaza turatie sau in ce viteza sunt.Daca apas tare acceleratie se tureaza frumos,trage bine,nu face alte figuri.M-am uitat la bujie(doar la 1,deh la a 2 ajungi mai greoi) imediat dupa ce m-am dat cu el si era caramizie,adica normala.M-am jucat la surubul de ameste de la carburator(treptat tura cu tura,desfacut si inchis,fiecare pe rand,cu testele de rigoare) nici un rezultat,am mers si fara filtru de aer,nimic,acelasi lucru(bine,numai ca se tura mai bine,deh mama lui de filtru
)
Ajutati-ma putin,raman dator
Poate face clapeta de acceleratie vreo figura (agata ?), cand ajunge in pozitia corespunzatoare acelui punct fix de pe pedala.
De verificat nivelul in carburator, camera de nivel constant, si jiglerele de acolo. In sarcina ii da benzina pompa de sprit, si de aia trage. Nu mai merge fara filtru de aer, ca nu-i face bine deloc, chiar daca trage mai bine.
Maho,o sa verific cursa clapetei si revin.
Keo,posibil dar cum iti explici ca doar un anumit punct din pedala face asa,daca trec de faza aia sau inaintea lui merge bine,constant si fara accelerari bruste.Nu merg fara filtru,doar pentru test.
Clapeta are cursa in regula.M-am mai jucat putin cu el si am observat ca atat la relanti cat si in sarcina la accelerare usoara ajunge in punctul unde face figuri ,daca il menti acolo,merge dar in suturi.Pana una alta am demontat carburatorul pentru curatare si am constatat ca garnitura de la admisie e impuscata intr-un loc,sa o rezol,pun totul la loc si mai vedem.
PH-06-BOA
18 Mar 2014, 14:50
Ideea e ca, e amestec sarac, nu gresit. Asta datorita ingustarii prin oxidare a jiclorului principal, nivelul e prea mic, sau trage aer fals, intre galerie si carburator. Te alfi cu el, la limita inferioara a dozajului benzinei, in comparatie cu aerul. Asa vei avea un consum marit, pentru ca totdeauna trebuie sa duci acceleratia, mai sus decat trebuie, ceea ce e inutil stilului si posibilitatii de mers.Daca din garnitura nu se rezolva, si nivelul e corect (ce-o fi insemnand corect, ca mic n-avea cum sa se faca singur, iar mare, n-ar fi facut asta), mai mareste-i putin gaura la jiclorul principal. Nu te speria si nu avea ezitari, ca nu vei mari consumul ci dimpotriva, se va micsora, el mergand frumos, la o deschidere mai mica a clapetei. Cauta posturi d-ale mele, legate de carburator, ca am detaliat in multe.
Asta vreau sa fac daca nu se rezolva,chiar daca se rezolva tot voi schimba jiglerul principal si cel de relanti(care de altfel e raspunzator si de turatiile mici)cel putin asa am citit.nu ma voi apuca sa le largesc pe cele originale si voi cumpara altele cu o dimensiune mai mari.Cu ocazia asta m-am documentat putin si am aflat ca in state acelasi motor ca al meu se pune/s-au pus pe anumite modele de buggy.pe forumul lor am gasit destule informatii,de ex cu alt carburator de ex webber dco40 si admisie custom,motorul se transforma intr-o bestie cu toate ca pentru un atv e suficient.
*later edit,unde gasesc si eu in buc sa fac o garnitura pentru admisia mea?,ce-a veche s-a facut bucati,si daca gasesc in RO un magazin unde sa gasesc diferite jiglere de diferite dimensiuni.Multam.
Am schimbat garnitura,am curatat carburatorul dar problema ramane.o sa comand un set de jiglere mai mari putin,sa vedem.Deci face si la relantii si in sarcina.
RaduWra
22 Mar 2014, 17:00
Intrebare intrebare, de ce la pornire la rece oscileaza putin de tot turatia iar dupa 1 minut nu mai are nimic ?
val2011
22 Mar 2014, 18:18
pentru ca e rece.. tu vrei sa-ti mearga bine si la rece si la cald la fel?
RaduWra
22 Mar 2014, 19:00
Aha, ma rog, credeam ca ceva nu e in regula. E ok sa pornesc cu putin soc pe 20 de grade ? Asta la rece ?
Edit: Porneste si fara, dar vreau sa fiu sigur ca nu moare.
QUOTE(RaduWra @ 22 Mar 2014, 19:00)
E ok sa pornesc cu putin soc pe 20 de grade ? Asta la rece ?
Evident, e chiar indicat (cam la 1/2); si daca-s 20 sau 40 gr. afara, motorul e tot "rece", pana depaseste 60-70 gr.
Am largit putin jiglerul principal si problema s-a rezolvat.mai trebuie sa ma joc putin la amestec.2 intrebari,1 merita largit putin si jiglerul de relantii?,nu am probleme cu relantiul dar din cate stiu eu,influenteaza si turatiile mici..2 merita filtrul sport?(conic)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.