Am atasat aici o imagine cu dezaburirea de pe luneta.
In toata zona rosie exista curent (+)
In toata zona albastra exista curent (-)
In zona neagra nu exista nici un fel de curent.
Dezaburirea nu functioneaza pe niciuna din liniile negre.
Nu vad pe zona neagra nici macar o zgarietura.
1. Aveti idei ?
2. Daca ar fi zgariata/intrerupta una din liniile negre, restul de linii nu ar trebui sa functioneze normal ?
Si nu-mi spuneti de "puta de sticluta" ca n-am ce face cu ea daca nu gasesc nici o zgarietura pe liniile negre.
Dreamer
8 Oct 2005, 18:48
Pai ... singura rezolvare e sa gasesti daca este intrerupta ... cauta mai atent ...
daca zici ca nu este intrerupta ... si ca are curent ... at ... schimba luneta ...
QUOTE(BMA @ 8 Oct 2005, 19:30)
Am atasat aici o imagine cu dezaburirea de pe luneta.
In toata zona rosie exista curent (+)
In toata zona albastra exista curent (-)
In zona neagra nu exista nici un fel de curent.
Dezaburirea nu functioneaza pe niciuna din liniile negre.
Nu vad pe zona neagra nici macar o zgarietura.
1. Aveti idei ?
1.scoate papucii si verifica cu un ohmetru continuitatea "liniilor"
2.da drumul la dezaburire....si pune voltmetrul pe papuci...vezi daca ai curent
3.daca astea merg verifica contactele papucilor.....
QUOTE(anpop @ 9 Oct 2005, 13:19)
1.scoate papucii si verifica cu un ohmetru continuitatea "liniilor"
2.da drumul la dezaburire....si pune voltmetrul pe papuci...vezi daca ai curent
3.daca astea merg verifica contactele papucilor.....
anpop iti multumesc pentru raspuns dar nu mi-ai zis nimic. am spus ca vine curent la papuci si ca exista + pe toata zona rosie din imagine si - pe toata zona albastra din imagine. pe linii nimic.
Nu are nimeni raspuns la intrebarea 2.
QUOTE(BMA @ 8 Oct 2005, 19:30)
2. Daca ar fi zgariata/intrerupta una din liniile negre, restul de linii nu ar trebui sa functioneze normal ?
????
electric
9 Oct 2005, 21:32
da ar trebui sa mearga pentru ca fiecare linie de dezaburire este independenta deci daca ai + shi - inseamna ca ai totusi dezaburirea intrerupta shi de multe ori se observa foarte greu. scoate firele de alimentare shi verifica cu aparatul de masura (ohmetrul) rezistenta dezaburirii. daca nu indica inseamna ca este intrerupta shi trebuie schimbataluneta
QUOTE(BMA @ 9 Oct 2005, 22:15)
anpop iti multumesc pentru raspuns dar nu mi-ai zis nimic. am spus ca vine curent la papuci si ca exista + pe toata zona rosie din imagine si - pe toata zona albastra din imagine. pe linii nimic.
Nu are nimeni raspuns la intrebarea 2.
????
esti asa de sigur ca nu ti-am raspuns?!
1.scoate papucii si verifica cu un ohmetru continuitatea "liniilor"...mai pe romana cu papucii scosi (nu aia de casa...) verifici daca rezistentele nu sunt intrerupte!!!! "rezistente=zona neagra"
wish you luck!
@electric: incearca sa nu mai folosesti limbaj mirc! nu prea e agreat aici
Ahem... ai la dispozitie ziua de azi sa editezi si sa corectezi mirc-ul.
bertro
10 Oct 2005, 09:09
rezistorii astia fiind montati in paralel, buba cu ohmetrul e ca el practic nu iti arata decat fie ca ai toate rezistentele intretupte, fie macar una functionala. deci nu te ajuta sa afli daca linia pe care o testezi e intrerupta sau nu, pentru ca -chiar daca e intrerupta- el o sa-ti inchida circuitul in cea mai apropiata rezistenta intreaga si tot o sa-ti indice ca trece curentul. singura sanse sa iti indice circuit deschis e -cum am spus- in cazul in care toate liniile sunt intrerupte, lucru putin probabil.
metoda sfanta e sa le iei la lupa si sa vezi care sunt fisurate.
QUOTE(bertro @ 10 Oct 2005, 10:09)
rezistorii astia fiind montati in paralel, buba cu ohmetrul e ca el practic nu iti arata decat fie ca ai
toate rezistentele intretupte, fie macar una functionala.
plecand de aici, poti vedea foarte bine ce problema ai......
iar chestia cu masuratul depinde si de ohm, pardon de om....
diaconuliviu
10 Oct 2005, 09:44
Ce spune omul e ca PE AMBELE borne ARE CURENT, adica NU ARE MASA.
QUOTE(diaconuliviu @ 10 Oct 2005, 10:44)
Ce spune omul e ca PE AMBELE borne ARE CURENT, adica NU ARE MASA.
am spus ca am curent(+) si respectiv curent(-). din cate stiu eu curent(-) inseamna masa. nu crezi ?
Vine si + si - la dezaburire, dar nu isi produce efectul pe rezistentele orizontale.
Dreamer
10 Oct 2005, 09:47
Hmmmm .... merge si in scurt ???
bertro
10 Oct 2005, 10:18
ai verificat daca exista cadere de tensiune la bornele bateriei cand activezi dezaburirea?
QUOTE(bertro @ 10 Oct 2005, 11:18)
ai verificat daca exista cadere de tensiune la bornele bateriei cand activezi dezaburirea?
n-am verificat la baterie. dar din cate stiu eu atunci cand activezi dezaburirea trebuie sa scada putin turatia motorului. la mine nu se intambla nimic.
azi voi testa fiecare linie in parte cu multitesterul sa vad daca gasesc ceva.
totusi pe zonele albastra si respectiv rosie exista curent. chiar si un bec daca-l legi se aprinde. daca pui un fir de la bec oriunde pe zona rosie si celalalt oriunde pe zona albastra becul se aprinde. deci acolo exista curent si + si -. dar in liniile orizontale nu este.
o sa verific azi liniile pe bucatele sa vad daca gasesc intreruperi care nu se vad. si o sa verific si la baterie daca exista cadere.
diaconuliviu
10 Oct 2005, 10:32
QUOTE(BMA @ 10 Oct 2005, 09:46)
am spus ca am curent(+) si respectiv curent(-). din cate stiu eu curent(-) inseamna masa. nu crezi ?
Vine si + si - la dezaburire, dar nu isi produce efectul pe rezistentele orizontale.
Eu stiu asa: "am curent si pe -" se traduce prin "exista + 12 si pe firul ala de -"; ca sa fii in clar, ar fi fost recomandat sa spui "am masa pe -".Ca din ce scrisesei, eu am dedus ca e +12V si pe "-". Bun, acuma daca spui ca exista tensiune intre cele doua bare verticale, fara efectul scontat, reteaua orizontala e intrerupta in totalitate. Deci, ori alta "luneta", ori "putza de sticlutza", ori dezaburitor separat.
[attachmentid=17766]Ca sa explic putin mai clar ce au spus colegii de mai inainte:
1. Daca ai tensiune nu e musai sa ai si curent!!! Normal ca atunci cand tu pornesti dezaburitorul ai pe bornele "rosie" si "albastra" tensiune, pentru ca se alimenteaza de la releu. Tie iti citeste tensiune pe voltmetru pentru ca volmetrul in sine este o rezistenta de pe care se citeste un curent si iti afiseaza bine merci 14V sau cat o fi.
2. Ca sa verifici cum sta treaba ai nevoie de AMPERMETRU (adica treci multimetru pe curent - nu uita sa schimbi bornele
).
3. Fa o incercare: suie-te in masina dimineata, stai pana se abureste geamul (nu iti ia mai mult de 5 min), porneste dezaburitorul si noteaza care fire sunt rupte.
4. Cum verifici cu ampermetru unde e rupt un fir: legi borna "rosie a lunetei: din desenul tau la o borna a ampermetrului, iar cu cealalta te plimbi pe fiecare sarma "neagra" in parte pornind tot de la borna "rosie" a lunetei. Doar asa o sa vezi care este intrerupta si care nu. Daca nu trece curent (ampermetru arata 0) inseamna ca e intrerupta si te muti spre borna "albastra" pana iti arata ampermetrul ca trece curent. Cand ai dat de curent inseamna ca 1-2mm (depinde cat de fin esti cu miscarea) mai inapoi ai intreruperea.
Pun si un desen ca sa intelegi mai usor.
Bafta!
eu am facut deja testele de care-mi vorbesti tu, ches.
si am descoperit ca intr-adevar exista locuri unde imi arata curent si la cativa centimetri mai incolo nu mai arata. am tras concluzia ca firele au cel putin o intrerupere pe fiecare, insa sunt intreruperi asa fine ca nici nu le pot vedea cu ochiu. vad doar ca nu imi mai arat curent in zona. daca fiecare linie de pe luneta are cel putin o intrerupere, atunci cred ca nu pot rezolva problema cu "putza de sticluta". cred ca as avea nevoie de multa solutie si e scumpa.
dar INTREB: mai functioneaza dezaburirea daca este lipita cu "putza de sticluta" in 20 de locuri (zone de 1-5 mm fiecare) ? si pentru cat imi ajunge o sticlutza ?
incubus
1 Nov 2005, 20:24
salutare ! nu am deschis un topic nou, caci despre luneta vreau sa vorbesc si eu...problema la ea este ca eu nu am dezaburire de nici un fel, caci asa am luat masina...
mi-aduc aminte ca pe vremuri se gaseau niste folii care se lipeau pe geam si care aveau rezistentele respective imprimate pe ele...dar acum nu mai gasesti asa ceva.
ok...a venit frigul si este crunt sa conduci cu luneta aburita...o posibila solutie am gasit-o in podul casei, unde am dat peste niste rezistente bobinate elegant pe cilindri ceramici (niste reostate de la cine stie ce...)
nu stiu daca va merge, dar vreau sa incerc sa le asez convenabil undeva la baza lunetei, in ideea ca aerul cald degajat va face treaba buna...
problema este ca nu am nici o idee ce PUTERE ELECTRICA trebuie sa aiba un dezaburitor, ca sa stiu cum umblu la rezistentele respective, sa le dimensionez.
cine ma poate ajuta cu o sugestie in acest sens, sau chiar cu alta mai buna ?
emircea
2 Nov 2005, 19:11
incubus: iei un ohm-metru, mergi la piese auto si ii masori rezistenta intre cele 2 borne unde vin papucii la o luneta; sa zicem valoarea R. Puterea electrica a dezaburirii este (12*12v)/R (sau 14*14V pentru a fi mai exacti).
Sugestie (neprobata!!!): bobinezi o rezistenta echivalenta cu R, exact ca la uscatoarele de par, pui in fata un ventilator de sursa de PC, iar jetul de aer cald il directionezi cu o 'palnie' sa se imprastie pe toata suprafata lunetei...
Dreamer
4 Nov 2005, 23:36
Are cineva idee in Bv unde se poate gasi "putza de sticlutza" ? si cam la ce pret ?
Eu am mai intrebat prin diferite locuri dar nimeni nu stie despre ce este vorba ...
disaster
5 Nov 2005, 12:23
ce este aceasta "putza de sticlutza"?ca nu vreau sa intru in magazin si sa cer "o putza de sticlutza"
.ce denumire stiintifica are si cum se aplica pe traseul dezaburirii?
QUOTE(disaster @ 5 Nov 2005, 12:23)
ce este aceasta "putza de sticlutza"?ca nu vreau sa intru in magazin si sa cer "o putza de sticlutza"
.ce denumire stiintifica are si cum se aplica pe traseul dezaburirii?
Eu am cerut exact asa la magazin si vanzatorul stia exact ce sa-mi dea...nici eu nustiu cum ii zice exact...
BMA, eu zic ca merge cu putza de sticluta sau cum i-o zice
.
Rupturile pe traseele alea pot fi si de o zecime de mm si tot nu va mai functiona dezaburirea pe traseul respectiv. Nu stiu sa iti spun cata vei consuma, depinde cat de fin aplici solutia (si asta depinde de cat de fin ai determinat locul rupturii).
Si eu trebuie sa-mi repar dezaburirea pe spate (am rupturi fine, care nu se vad cu ochiul liber), dar acum am alte necazuri cu ea si intai vreau sa le rezolv pe astea.
florin007
7 Nov 2005, 09:21
se poate dar trebuie sa ai o cheie tubulara de 8 mai mica evntual taiata si indoiata la 90 grade merge mai greu dar merge, eu nu ma prea risc sa dau parbrizul jos ca exista riscul sa se crape
Dreamer
7 Nov 2005, 14:42
de ce am eu impresia ca florin007 a gresit si e
Eu inca caut "putza din sticluta" ... dar se pare ca e de negasit ...
BISON ELECTRO este una din solutiile pe baza de argint si o folosesc mai ales electronistii (pentru reparatii cablaje, punti la procesoare computere etc.), deaceea incercati si pe la magazinele de profil "electronica". Iar o sticluta de-aia iti ajunge sa-ti desenezi o alta grila pe toata luneta.
Dreamer
7 Nov 2005, 23:09
Multumesc pentru informatie, am sa caut in magazine electro piese pentru Dacia
kalifro
8 Nov 2005, 13:43
In Metro, Selgros am vazut Bison Electro. Arata asa
si costa cam 70-80 RON (din cate imi amintesc).
QUOTE(BMA @ 8 Oct 2005, 18:30)
Am atasat aici o imagine cu dezaburirea de pe luneta.
In toata zona rosie exista curent (+)
In toata zona albastra exista curent (-)
In zona neagra nu exista nici un fel de curent.
Dezaburirea nu functioneaza pe niciuna din liniile negre.
Nu vad pe zona neagra nici macar o zgarietura.
1. Aveti idei ?
2. Daca ar fi zgariata/intrerupta una din liniile negre, restul de linii nu ar trebui sa functioneze normal ?
Si nu-mi spuneti de "puta de sticluta" ca n-am ce face cu ea daca nu gasesc nici o zgarietura pe liniile negre.
Despre dezaburire, Cand apesi comutatorul, cu motorul pornit, se aprinde indicatorul la bord?
sincer nu mai stiu. dar maine ma uit la treaba asta
de fapt ce importanta are din moment ce la dezaburire vine -/+ ?
tensiune e? daca legi un bec in locul lunetei se aprinde
QUOTE(BMA @ 8 Oct 2005, 18:30)
Am atasat aici o imagine cu dezaburirea de pe luneta.
In toata zona rosie exista curent (+)
In toata zona albastra exista curent (-)
In zona neagra nu exista nici un fel de curent.
Dezaburirea nu functioneaza pe niciuna din liniile negre.
Nu vad pe zona neagra nici macar o zgarietura.
1. Aveti idei ?
2. Daca ar fi zgariata/intrerupta una din liniile negre, restul de linii nu ar trebui sa functioneze normal ?
Si nu-mi spuneti de "puta de sticluta" ca n-am ce face cu ea daca nu gasesc nici o zgarietura pe liniile negre.
Despre dezaburire, Cand apesi comutatorul, cu motorul pornit, se aprinde indicatorul la bord?
QUOTE(BMA @ 30 Nov 2005, 21:48)
sincer nu mai stiu. dar maine ma uit la treaba asta
de fapt ce importanta are din moment ce la dezaburire vine -/+ ?
tensiune e? daca legi un bec in locul lunetei se aprinde
Asculta, daca stii si releul care face treaba, il dai jos, il desfaci, cureti contactii (daca mai ai ce curata ) daca nu cumperi alt releu.
QUOTE(nutuc @ 30 Nov 2005, 21:55)
Asculta, daca stii si releul care face treaba, il dai jos, il desfaci, cureti contactii (daca mai ai ce curata ) daca nu cumperi alt releu.
Curentl absorbit de rezistente este marisor, cand masori cu aparatul iti indica tensiune prezenta dar in sarcina datorita contactului perlat nu functionaza cu trebue.
QUOTE(nutuc @ 30 Nov 2005, 21:58)
Curentl absorbit de rezistente este marisor, cand masori cu aparatul iti indica tensiune prezenta dar in sarcina datorita contactului perlat nu functionaza cu trebue.
si daca leg fire direct de la baterie la dezaburire ce ar trebui sa se intample ?
QUOTE(nutuc @ 30 Nov 2005, 22:01)
Sa functioneze, dar releul are o protectie la tensiune mminima, daca bateria este descarcata nu cupleza pana nu este in parametrii nomali.
QUOTE(nutuc @ 30 Nov 2005, 22:04)
Sa functioneze, dar releul are o protectie la tensiune mminima, daca bateria este descarcata nu cupleza pana nu este in parametrii nomali.
Daca vrei sa faci o proba direct de la baterie ai nevoie numai de plusul de la baterie, minusul e caroseria.
QUOTE(nutuc @ 30 Nov 2005, 22:07)
Daca vrei sa faci o proba direct de la baterie ai nevoie numai de plusul de la baterie, minusul e caroseria.
Daca spui ca rezistentele sunt intacte, merge sigur.
decrvl
31 Mar 2006, 10:22
Ok. Daca reusesti poate imi spui daca nu uiti !
red_dog 4 ever
3 Nov 2006, 12:01
Am si eu o problema.Mi-sa dezlipit firul de la dezaburire la luneta.Nu aveti idee cam sa-l lipesc sau daca se lipeste undeva specializat in CT?
RedLabel
5 Nov 2006, 19:15
Aceasta problema o am si eu ...numai ca la mine, luand masina la sh am observat ca s-a si evaporat acel fir(minus)....nu le prea am cu electronica dar am citit aici pe topic despre minus ca ar fi caroseria.....deci ....daca leg firul de un surub si-l conectez ar trebui sa mearga?....cat despre cum o sa-l lipesc de luneta....as incerca cu letconul...
RedLabel ...Merge si asa dar asta ar ansemna o gaura an tabla masinii ancerca sa cauti un surub de la orce prin zona si leagate de el fai masa bn sau ancerca sa pui o saiba cu timpu sar ptea sa se sudeze
imi cer scuze ca sunt off-topic dar nu pot sa ma abtin. mi-e greu sa citesc. mai bullet, aici sunt niste reguli, una din ele este sa vorbim romaneste. nu stiu cati ani ai tu sau ce scoala ai facut dar in caz ca la orele de limba romana ai chiulit iti aduc la cunostintza urmatoarele:
1. â din a se foloseste doar in interiorul unui cuvant. daca este prima litera din cuvant de foloseste î din i.
2. in limba romana unele cuvinte ai invatat ca se scriu despartit cu - (liniuta)
3. tot in limba romana mai avem si semne de punctuatie, virgule, puncte, etc.
Te rog sa nu ne mai chinui pe noi. scrie corect romaneste sa putem citi si noi ce spui.
ok ?
si eu am putin firele deslipite de pe luneta. Astep si eu sugesti de remediere.
bygy007
2 Apr 2008, 23:52
firul sau surubul trebuie cautat in portbagaj (daca nu ma insel pe partea stinga)
Si daca firele sunt dezlipite? Ce mai e de facut?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.