Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme mari cu franele
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
SOR
sper sa nu deranjez cu un topic dar am o problema destul de mare! am un break la care cand am luat`o franele erau blocate pt ca nu mai fusese miscat de mult timp. am desfacut fata si a verificat un mecanic pistoanele si intrau si ieseau bine ! pe spate a fost o problema cu frana de mana, i`am schimbat cablul am reglat`o si a mers! la cateva zile s`a blocat stanga spate...iar desfacut iar verificat iar mergea! azi am fost sa car ceva si s`au blocat TOATE! de abia mai tragea se incingeau la maxim si pedaua de frana era suuus si tare(are servo)! am tras pe dreapta i`am desfacut aerisitorul de la pompa si i`am dat o peda sa ia niste aer! s`a mai lasat a mers ce a mers si iar s`a intarit! s`au blocat si de abia am ajuns acasa cu forje si nervi intinsi la maxim! frigeau toate rotile si miros de ferodouri si de ce dracu se mai incinge pe acolo... care aveti idee la ce sa ma mai uit ca nu mai pot! turbez! zici ca sunt manole ce fac ziua se duce dracu noaptea! multumesc si sper sa ramana topicul!

sau daca poate sa ma ajute vreunu` din voi sau un mecanic si pe ce suma ca sa stiu la ce sa ma astept mai ales ca sunt aproape falimentar smile.gif
bogdan3l
Am avut si eu probleme cu franele de pe fata (erau blocate) . Problema era in pompa de frana (se blocase un pistonas)
TheSaiLor
Schimba lichidul de frana daca zici ca a stat mult timp nemiscata. Verifica sa nu ai pistonaselel ruginite la etriere si cilindrii spate. Desfa pompa si schimba garniturile, curat-o bine la interior, vezi in ce stare sunt pistonasele (daca e dublu circuit sunt doua).
hadrian_
in mod normal nu ar trebui sa apara asa manifestari doar datorita faptului ca nu a fost miscata masina.Cel mai indicat ar fi sa iei la mana fiecare pistonas din etrier si din cilindrii spate.Sigur sunt ruginiti,macar oleaca.Dar dupa cum ai descris,s-ar putea sa fie altceva.Vezi daca servofrana are distanta pistonului de 9mm.Asta verifici desfacind cele doua piulite care tin pompa centrala pe servo,tragi usor de tevi si masori putza care iese din servo.Tre sa aibe 9mm,daca are 10 deja e mult.Alta treaba ce am mai intalnit,e obtuarea furtunului de duce de la repartitorul spate la teul fixat pe punte,asa se manifesta efectul de pedala tare.Repet,cel mai indicat e sa o iei la mana,daca te pricepi,incepi cu cilindrii spate,lustruiesti pistonasele,nu e neaparat necesar sa schimbi cilindru,faci la fel si cu etrierele,si cu ocazia asta pui si un lichid ca lumea,macar un 2+2.Daca te pricepi,poti umbla si la pompa centrala,dar daca nu ai experienta,nu te baga aici,sunt multe chichite.Bafta
SOR
mersi frumos de raspunsuri... dupa ce m`am holbat eu pe unde stiam ca apar bube(am avut o berlina fara servo) am ramas tot prost:) asa ca maine la 10 ma prezint frumushel la un service ca am programare:) se poate inchide! mersi
Daccia
QUOTE
i`am desfacut aerisitorul de la pompa si i`am dat o peda sa ia niste aer!


Am patit-o si eu la roata spate dreapta, insa la mine s-a rupt unul din arcurile care tin lipiti sabotii de taler, si atunci sabotul calca stramb si s-a intepenit...
Cred totusi ca ai o problema la circuitul de frana - trage aer pe undeva sau nu e aerisit. Ai verificat nivelul de lichid de frana sa nu fie pierderi?
Dyda
Garniturile piston din popma de frina sunt gomflate ( umflate ) , datorita lichidului neconform sau patrunderea unui produs petrolier. La service sa ai si 1/2 l alcool pentru a spala instalatia de frinare si inlocuieste toate garniturile. Daca nu vei spala instalatia nu vei rezolva incidentul
robbie
S-ar putea sa fie prea tarziu dar pentru cei care vor mai avea nevoie: blocarea simultana a rotilor se datoreaza in principal lichidului de frana. Exista doua cauze mari si late:
Lichidul a fost completat cu altul de alt tip (dot 3 cu dot4) Asta face ca lichidul sa se transforme intr-un acid care corodeaza furtunele. Fenomenul care rezulta este urmatorul: apesi-presiunea intra in cilindri- rotile se franeaza- dai drumul pedalei- presiunea ramane in cilindri pentru ca furtunele sunt obturate.
Lichidul e uzat. in cazul asta nu cunosc toate detaliile chimice da' iti spun eu ca se blocheaza rotile.
Tija aia de 9 mm e si nu e.. Distanta de 9 mm poate fi si 10 si chiar 12. Asta de pinde de cat de uzata iti este pompa de frana, mai exact utimul cilindru. Eu il reglz la ochi in asa fel incat sa aiba un joc minim (cam 1 mm).
Trebuie sa schimbi lichidul.Nu e neaparat nevoie sa speli instalatia. Asta se impune daca ai amestecat lichidele si ai stat cu el asa mai mult timp. adica pana s-au dus partile de cauciuc. Contrar parerilor multor "specialisti" asta e o operatiune simpla. daca dai jos rotile o sa observi un aerisitor la cilindrii de frana. Il desfaci putin si tragi peste el un furtun transparent de genul celor pt perfuzii.(putin mai gros) captul rams liber il pui intr-un VAS CU LICHID DE FRANA. desfaci capacul rezervorului. te apuci si dai la pedala. din cand in cand completezi cu lichid nou. pompezi pana prin furtunul transparent curge lichid curat. Incepi operatiunea ca la aerisire. adica cu ROATA CEA MAI INDEPARTATA. cea din spatele locului mortului. urmeaza cea de vizavi, fata dreapta si apoi fata-sofer. Nu uita sa pui lichid in vasul in care evacuezi lichidul uzat. Roaga pe cineva sa tina pedala apasata cand strangi aerisitorul la loc. Furtunul pe care il pui pe aerisitor sa intre pe el fortat si sa nu desfaci aerisitorul cu totu', numai cat sa permita lichidului sa iasa fortat. asta ca sa nu prinda aer. de preferat ca operatiunea sa o aci inca cu cineva. cam atat. distractie placuta. daca ai probleme trimite-mi un mail: robbiethemighty@yahoo.com
SOR
mersi de raspuns! e bine de stiut! totusi problema mea a fost ca pompa era prea aproape de servo... si ramanea apasata! asa ca mi`a pus 2 saibe de 12 si s`a rezolvat biggrin.gif 90 la suta pt ca am mersi azi 70 km si dreapta fata era calduta fata de celelalte... deci ceva tot mai are dar totul a fost din distantarea pompei de tulumba de servo smile.gif
robbie
QUOTE(SOR @ 11 Oct 2005, 17:07)
mersi de raspuns! e bine de stiut! totusi problema mea a fost ca pompa era prea aproape de servo... si ramanea apasata! asa ca mi`a pus 2 saibe de 12 si s`a rezolvat biggrin.gif 90 la suta pt ca am mersi azi 70 km si dreapta fata era calduta fata de celelalte... deci ceva tot mai are dar totul a fost din distantarea pompei de tulumba de servo smile.gif
*



Vezi etrierul de pe fat si furtunul. daca nnu se manifesta si la alte roti e ceva pe circuitul ala. nu exclude nici varianta conducta infundata. cam atat.si nu cred ca era nevoie de 2 saibe. tzushiul ala ar trebui sa se poata regla. daca e strans la max si problema persista ia din el cu pila radmasa.gif (stii bancul cu pila, sper) dc mai ai probeme cu franele scrie-mi mail. vorbesc serios drum bun
c78
Salut tuturor. Sunt nou pe acest forum. Sunt bucuros ca exista asha ceva. Am o dacie din 84, si doresc sa o reconditzionez la vara dar pana atunci inca mai circul cu ea.

Am o problema cu franele - se blocheaza rotzile pe spate - si nu stiu de unde este.
Am citit cateva posturi si parca cineva mi-a destupat creerul.
Masina a stat un an de zile pe "bara" si dupa ce am facut cam 7-800 de km a inceput sa faca probleme cu frana pe spate. Banuiesc ca cineva (cei care s-au ocupat de masina fiindca nu perea am timp) a completat lichidul de frana cu alt tip de lichid. Oricum nu mai am incredere in nici un mecanic (care nu imi este prieten), dar asta e alta problema.

Merci
ionutctn
Pai si la mine se blocheaza pe spate sa le ia dracii ca m-am saturat de ele. De fiecare data ori "scotea" garniturile de la pistonasul spate afara ori ramanea pistonasul blocat. Cu frana de mana nu am avut probleme in sensul ca a ramas blocata.
Mah acum nu stiu ce sa spun eu vreau sa schimb pistonasele cu totul numai sa scap de dracia asta ca m-am saturat. Dupa ce au fost deblocate, nu cred ca trece o luna si iar aud din spate zgomot din ala de roata infranata. Alea de uzina cica sunt 350k ROL complet echipate pe o parte doar, numai ca as cumpara din alea de inox sa stiu ca am scapat de problema asta. Alea de inox costa cam 500-700k ROL tot numai pe o parte. Sa imi spuna cineva va rog scap de beleaua asta cu blocatul daca schimb pistonasele sau ce alte cauze mai pot fi? Din pompa sau repartitor nush ce sa spun. Eu pistonasele le suspectez pentru ca masina are 6 ani si cred ca au cam ruginit ca nu se mai fac ca pe vremuri. Niciodata nu au fost blocate ambele simultan. Ba pe stanga, ba pe dreapta.
Mentionez ca am servo cu dublu circuit.
Multumesc de pe acum de raspunsuri.
mosh
QUOTE(SOR @ 9 Oct 2005, 10:43)
sper sa nu deranjez cu un topic dar am o problema destul de mare! am un break la care cand am luat`o franele erau blocate pt ca nu mai fusese miscat de mult timp. am desfacut fata si a verificat un mecanic pistoanele si intrau si ieseau bine ! pe spate a fost o problema cu frana de mana, i`am schimbat cablul am reglat`o si a mers! la cateva zile s`a blocat stanga spate...iar desfacut iar verificat iar mergea! azi am fost sa car ceva si s`au blocat TOATE! de abia mai tragea se incingeau la maxim si pedaua de frana era suuus si tare(are servo)! am tras pe dreapta i`am desfacut aerisitorul de la pompa si i`am dat o peda sa ia niste aer! s`a mai lasat a mers ce a mers si iar s`a intarit! s`au blocat si de abia am ajuns acasa cu forje si nervi intinsi la maxim! frigeau toate rotile si miros de ferodouri si de ce dracu se mai incinge pe acolo... care aveti idee la ce sa ma mai uit ca nu mai pot! turbez! zici ca sunt manole ce fac ziua se duce dracu noaptea! multumesc si sper sa ramana topicul!

sau daca poate sa ma ajute vreunu` din voi sau un mecanic si pe ce suma ca sa stiu la ce sa ma astept mai ales ca sunt aproape falimentar smile.gif
*



Incearca sa desfaci pompa de pe servo fara sa desfaci conductele de pe pompa. Roaga pe cineva sa-ti tina apasata frana, iei o cheie de 7 si un patent si infiletezi (vezi ca are un surub mic in capul de la servo, cel care actioneaza pistonasele), insurubeaza-l doua ture, adica sa intre mai in interior, pune pompa la loc si vezi cum tine. Daca tot se blocheaza raman supapele de la pistonasele din pompa blocate. Ce pompa de frana ai , cu patru conducte ?
c78
Salut!
Ieri m-am tavalit pe langa masina si am schimbat:
- furtunul de frana de pe spate.
- lichidul de frana (am facut pedala pana a iesit si cel vechi de pe conducte)
- garniturile la pistonase pe spate

sabotzii nu sunt uzatzi (mai are mult,3mm, pana la nituri)
pistonasele nu sunt ruginite.

Am facut probe ieri si TOT S-AU BLOCAT . Am mers cam 3km si am insistat pe frane. Am pus si mai puternice si mai ushoare etc...

Acum ramane doar pompa de frana si tija care iese din servofrana. Azi ma voi ocupa de ele si va anunt ce am rezolvat.

BAFTA MULTA!!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.