raduw0w
23 Mar 2014, 16:21
Salut, cam de o luna mi-am achizitionat si eu o dacie break, masina nu a mai fost miscate de ceva timp (3 ani) cand m-am dus sa o i-au a pornit la prima cheie, masina arata bine rugina foarte foarte putina la praguri, merge foarte bine i-a 120 km/h foarte repede... PROBLEMA ESTE CONSUMULT, cand am luat-o am bagat cca 17 l de benzina si nu am facut 100 km ... am chemat pe cineva si mi-a schimbat pompa de benzina si delcou cu fise .. nu a mai consumat asa... acuma iara a inceput sa consume, am facut un calcul i-a undeva la 14-15 la suta ...
Ati mai intalnit asa probleme ? stie cineva ce sa fie ?
Cristi1980
23 Mar 2014, 16:48
ai reglat nivelu (plutitorul cu capacul in sus) si avansul la aprindere?
cum sunt bujiile, ce culoare au
Pe
aici ai citit ?
N-ai zis nici in ce conditii ai facut km aia; dac-au fost urban, aia e, consoleaza-te cu ideea ca nu poti face prea multe ... nu prea ai unde sa mergi constant.
raduw0w
23 Mar 2014, 20:16
km aia i-am facut la drum intins ... sa zicem ca dimineata o porneam cu socu tras si ii cam dadeam ture .... dar totusi mi se pare mult, mi-o facut cineva si am pus sticla cu turu si returuu in ea si am facut 7 km cu aproape 1 l de benzina ...
val2011
23 Mar 2014, 20:26
treci de 2500 ture cand mergi cu ea?
raduw0w
23 Mar 2014, 20:35
cam la 2500 schimb..
dacia98
23 Mar 2014, 21:57
Tu sigur ai plutitorul dereglat. Citeste printre topicuri cum se regleaza corect. S-a discutat foarte mult despre asta si chiar si eu am patit tot asa. Am reglat plutitorul dupa metoda scrisa pe aici si acum merge foarte bine cu un consum destul de bun.
raduw0w
23 Mar 2014, 22:28
NU stiu ce sa mai zic... a mea consuma foarte mult.. undeva la 13-14 la suta.... sa fie numai plutitorul ?
DJ-55-AMC
23 Mar 2014, 22:49
Ai verificat furtunele\conductele sa nu fie sparte? Poate pierzi benzina
raduw0w
23 Mar 2014, 23:14
am verificat, nu se vad sa fie sparte.. am mers si cu sticla de 2 l ... si am facut 7 km cu 1 litru de banzina
sebymesteru
23 Mar 2014, 23:51
Oare sa fie,oare sa nu fie...colegii au dreptate. Puna manuta si desfa carburatorul si regleaza nivelul la jumatatea planului inclinat,nu cu tigara,burghiul sau alte minuni. Verifica sa inchida si cuiul poantou bine pe scaun,sa nu scape pe langa el benzina aiurea. Si eu conduc tot un break acum,din 99 pe carburator si consuma cam 6,5 afara,mers constant 90-100. Acu depinde si de talpa,dar 13-14 e foarte mult oricum pt extraurban. Verifica ce ti s-a spus si revino sa ne spui cum se comporta.
lee50mihai
24 Mar 2014, 01:32
Mai verifica si o alta sursa de consum:
Vezi ca la pompa de benzina ai un furtun de retur al benzinei catre rezervor.Acolo este un orificiu (gaura) mic care mai are obiceiul sa se infunde cu impuritati.Curata cu atentie.
Succes !
raduw0w
24 Mar 2014, 19:56
Am schimbat si pompa de benzina si carburatorul... problema este ca nu stiu cum sa reglez carburatorul .. trebuie sa il desfac ? sau doar cu surubelnita la relanti si la celalalt sirof ?
val2011
24 Mar 2014, 20:29
nu iti consuma cam mult, doar a scumpit hotul de Ponta benzina
scz de off topic
raduw0w
24 Mar 2014, 20:30
14-15 % nu e mult ?
lee50mihai
24 Mar 2014, 21:26
Pentru reglajul carburatorului(nivel benzina in camera de nivel constant) vezi ca gasesti ,aici pe forum,o gramada de sfaturi pertinente,la subiect.
Pentru reglajul aerului (acel surub cu arc din lateralul carburatorului,de obicei e galben,din bronz) o metoda simpla de reglaj este de a strage surubul la maxim si apoi dai inapoi(desurubezi) 3 ture si jumatate.Este un reglaj provizoriu,pentru pornirea motorului.Surubul de reglaj al clapetei de acceleratie(cel care actioneaza parghia de care e prins cablul de acceleratie) se pozitioneaza astfel-desurubezi pina nu mai atinge parghia amintita si apoi insurubezi un pic pina clapeta se deschide un pic(poti sa te uiti in carburator in timp ce faci acest reglaj).Nu deschizi clapeta prea mult din surub deoarece daca motorul porneste sunt sanse sa se tureze (motorul) prea mult.Ai grija sa nu uiti socul tras.
Odata motorul pornit,se lasa sa se incalzeasca la temperatura optima de functionare si incepi reglajul de "finete" din acel surub (de fapt este un jigler ) ce regleaza aerul ce se amestece cu benzina in carburator.Prin insurubari-desurubari fine cauti sa gasesti pozitia in care motorul merge cat mai rotund si fara intreruperi.
Cam atat,deocamdata.Din experienta iti mai atrag atentia la ceva.Reglajul avansului la aprindere contribuie in mare masura la bunul mers al motorului si implicit la cresterea consumului de benzina.
Sper ca te ajuta un pic si sfaturile mele.Personal am avut 1300 si cu reglajele bine facute+citeve mici modificari am avut consum de 5,6 maxim 6 litri la suta de km drum intins,doua persoane+bagaje pe un traseu de circa 1200 km.
Spor si numai bine !
PS.De unde esti?ca nu ai specificat.Poate primesti un ajutor "la fata locului !
Scuze,acum am vazut nr de masina.SIBIU.Multa bafta.
giuscam
25 Mar 2014, 11:55
Domnu Mihai nu crezi ca 5,6 maxim 6 la suta e un consum cam exagerat!
lee50mihai
25 Mar 2014, 16:37
Exagerat de ....putin banuiesc.
Ei bine,te rog sa ma crezi ca nu am exagerat.Am specificat ca acest consum l-am obtinut "cu reglaje bine facute+cateva mici modificari".Nu am niciun motiv sa mint,masina a mers (si cred ca mai merge inca) multi km afara imediat dupa 1989.Datorita distantelor lungi parcurse (e adevarat,in regim de croaziera,nu talpa) am reusit sa obtin un astfel de consum.Evidenta alimentarilor si a km parcursi a fost tinuta de sotia mea(si cind banii sunt pe mana femeii-stii cum e).Am avut la masina rezervor de benzina modificat pentru 60 de litri si contabilitatea consumului a fost usor de tinut.
Din pacate(sau din fericire)am vandut masina unui alt pasionat(si bolnav)de masini cu care m-am intilnit dupa vreo 6 ani si care mi-a confirmat ca in afara de citeva probleme de tinichigerie masina functioneaza foarte bine.
Sper ca ,eventualul dialog pe acest subiect sa-l avem in termeni cit mai prietenesti.
Numai bine si respect total pentru "1300"
la mine consuma mai mult de la jigleor se marise gaura cam mult ,schinbandul cu unu nou masina e mai puturoasa la rece dar consumu se simte mai mic
raduw0w
26 Mar 2014, 20:43
cum reglez jiglerele ?
dacia98
26 Mar 2014, 21:36
QUOTE(raduw0w @ 26 Mar 2014, 20:43)
Jiglerele nu se regleaza, se schimba cu jiglere noi, dar atentie daca cumperi jiglere noi trebuie mentionat si tipul carburatorului.
Multa Bafta.
ilie.claudiu90
30 Mar 2014, 21:21
o alta sursa al consumului marit ar putea fi reglajul culbutorilor,iti merge bine la relanti?sau tremura motorul,cam la cate ture ai un mers rotund al motorului?tacane culbutorii in mers?
raduw0w
30 Mar 2014, 22:30
merge bine la relanti, nu tremura.. sun 1000 de ture, 800-900
diaconuliviu
31 Mar 2014, 10:00
QUOTE(giuscam @ 25 Mar 2014, 11:55)
Domnu Mihai nu crezi ca 5,6 maxim 6 la suta e un consum cam exagerat!
Nu e, confirm...dar trebuie facute ceva imbunatatiri pe linga reglaje.
Am scris demult ce si cum: aprindere electronica cu avans gestionat electronic, EEBIO, "UIS", "elica"...Citeste in urma postari de-ale mele si nu numai...Dorin, Dragos...
ilie.claudiu90
31 Mar 2014, 13:00
daca vrei un consum un mic la masina ,cumpara un set de jiglere de 1300 si mergi la cineva sa le puna daca nu te pricepi si sa-ti faca nivelul,mai mult de 15 lei nu are cum sa iti ia si mai mult ca sigur nu o sa mai ai probleme,si bujiile influenteaza un pic consumul dar nu foarte mult
RaduWra
31 Mar 2014, 14:39
De ce sa puna jiglere de 1300 ? In primul rand, poate o sa ai un consum putin mai mic, dar nu o sa mai ai o putere asa mare. Dupa ce ca e dacie si e slabuta, mai ii iei si din putere. Sfatul meu, da carburatorul jos, curata-l foarte bine, la fel, sufla-l foarte bine, monteaza la loc vechile jiglere (ar fi bine daca ai mai avea jiglerele din fabrica), uita-te si pe la delcou sa fie totul ok(aici ma refer la platina) si vezi si tu dupa...daca e reglata cum scrie in cartea ei, ar trebui sa mearga bine.
ilie.claudiu90
31 Mar 2014, 20:01
atata timp cat omul este interesat de consum,m-am gandit ca prefera un consum mai mic in detrimentul unei mici pierderi de putere,daca nu mai are jiglerele din fabrica si nu alearga la curse cred ca si cele de 1,3 isi fac treaba destul de bine
diaconuliviu
1 Apr 2014, 07:07
Cauta "supa de carburator" si vezi cum se curata temeinic.
raduw0w
3 Apr 2014, 16:54
Am un carburator care l-am curatat/ suflat bine, o sa il pun...
Dar, ceva ce nu va vine nici voua sa credeti si nu stiu daca ati intalnit si voi asta, mergeam linistit cu masinuta si dintr-o data da semne ca se gata benzina, cand acceleram dadea sa moara, s-a terminat benzina ... am bagat 2 LITRI SI AM FACUT 4 KM CU EI ! Ma omoara masina asta, ce sa aibe ?
tunderbird
3 Apr 2014, 17:12
Filtrul de aer l-ai verificat?
sebymesteru
3 Apr 2014, 17:29
Aia doi litrii unde i-ai bagat? In rezervor?
ilie.claudiu90
3 Apr 2014, 20:02
filtru de aer?niciodata n-ar consuma din cauza filtrului 2 litri in 4 kilometri, dupa parerea mea nu poate decat sa fie returul la pompa infundat
sebymesteru
3 Apr 2014, 20:57
Da-l in mama lui de retur,motorul ala nu are cum sa consume 50l la suta... s-ar ineca de mult cu atata benzina... ori o pierde pe undeva,ori daca a bagat 2 litrii in rezervor,e normal sa-i dea in nas,se plimba benzina aia prin rezervor ca naiba...
raduw0w
3 Apr 2014, 21:55
am bagat in rezervor 2 litri... daca ar fi returu infundat pe unde sa se piarda benzina ?
DJ-55-AMC
3 Apr 2014, 22:01
Nu ai facut nici o afacere daca ai bagat 2 litri in rezervor, uite rezultatul, un consum mai mult decat aberant. Ia si pune 2 litri intr-o sticla si da-i sa bea, atunci vezi ce sorb are
)
raduw0w
3 Apr 2014, 22:05
Pai si daca am bagat in rezervor, nu si-o trage pe toata din rezervor ? oricum, am scris si mai sus ca mananca foarte mult
DJ-55-AMC
3 Apr 2014, 22:12
Nu are cum sa consume mai mult de 15 litri intr-un mers normal chiar daca este carburatorul super dereglat, totusi e un motor de 1.4.
Rezervorul ala de aproape 50 de litri crezi ca simte ceva cand ii dai tu 2 litri amarati?
Ia si alimenteaza pompa de benzina din sticla ( sa bagi si returul tot in sticla, obligatoriu) si vezi cum iti consuma.
Daca vreau sa faci consumul cu rezervorul fa-i plinul
raduw0w
3 Apr 2014, 22:23
O sa schimb carburatoru, pun jiglere noi si pun sticla sa vad cat i-a
DJ-55-AMC
4 Apr 2014, 08:36
Nu cumpara jiglere noi ca atunci chiar că nu îi mai dai de cap. Ia și pune mai întâi sticla și vezi ce zice.
Jiglerele de acum sunt facute de srl -uri și sunt foarte declarate .
tunderbird
4 Apr 2014, 14:43
Ia vezi tu sa nu ai rezervorul spart!
Am patit-o in acest fel cu multi ani in urma... rezervorul era vopsit cu antifon si se infiltra benzina in stratul de antifon printr-un por datorat ruginei ... nu facea balta jos, tot ceea ce nu apuca sa se evapore se scurgea in scut si se oprea in mizeria de acolo... numai cand am dat scutul jos (si ala plin cu noroi si praf) am gasit unde era buba.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.