Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme pornire, demaror sau baterie?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
kondordv
Buna ziua,

de doua zile a aparut o problema mai ciudata. Desi in fiecare dimineata dacia berlina, pornea cu socul tras cam la a 3-a cheie, de data asta este putin altfel, si nu stiu cine este vinovat, bateria sau demarorul.
Pornirea: La contact bateria indica 12V, cand dau cheie de pornire, se aude ca si cum demarorul nu poate invarti, tin contact mai mult, bateria indica 9,6V fiind in sarcina, si se aude tot mai bine cum se chinuie sa invarta, imediat ce se invarte vreo 3 secunde se si face aprinderea si motorul porneste. Am patit cand am dat contact si s-a auzit doar ca demarorul s-a activat dar nu se invartea. Nu stiu ce sa cred, bateria nu are suficienta putere sau demarorul nu partea care activeaza ci partea care antreneaza sa fie obosita?

Spuneti-mi va rog ce sa verific si ce sa schimb? N-as vrea sa raman de tot in pana. Ca antecedente, pot sa va spun ca din cauza fluctuatiilor de incarcare pe baterie, la o verificare am gasit ca masa intre alternator si releul de incarcare si caroserie era intrerupta, desi este un fir gros nu-mi dau seama cum s-a intamplat, si am remediat-o, iar acum am stabilitate la incarcare la 13,6V

multumesc,
giuscam
La tine bateria nu duce,13,6v.e cam putin.Trebuie sa ai 14,1 14,2 la relanti. Daca ai releu mecanic regleaza-l la tensiunea care ti-am spus si ai sa vezi ca tine bateria.
kondordv
Nu este releu mecanic, este electronic, si l-am suspectat de mult ca lucreaza prost, mai ales ca-mi scade incarcarea la 13V cand aprind farurile. Am fost fortat sa-l schimb pe cel mecanic cu acesta ca altfel nu primeam garantie la baterie, si uite asa am o porcarie la incarcare. O sa cumpar unul mecanic nou, si o sa reglez incarcarea sa fie una buna, mai ales ca am tensiunea de incarcare afisata permanent digital in bord.

Partea ca bateria nu duce, nu stiu ce sa zic, dar vreau sa adaug ca am incarcator de baterie acasa si am pus-o la incarcat, in 30min mi-a indicat ca e incarcata, deci nu pare sa fie bateria prea slaba. Dar pot sa merg cu ea la rombat ca e in garantie sa vad ce zic ei.

Dar, cum ramane cu demarorul? Am problema la el sau nu? Cum sa verific? Mi-e frica sa merg cu ea undeva sa nu ma lase in drum de tot.
ChrisSs
Ceri de la cineva o baterie care sti ca e buna, o pui la tine pe masina si pornesti, daca porneste bine e clar ca demaratorul nu are nimic, dar din ce ai spus problema tine de partea electrica.
kondordv
bine, atunci merg la rombat unde invinovatesc bateria, ei vor proba cu o alta baterie dupa ce masoara si o sa ne dam seama. Si intre timp cumpar si un releu de incarcare mecanic sa fiu eu sigur ca viitoare incarcari sunt bune.

Va tin la curent.
Multumesc,

<span class='edit'>24 Mar 2014, 11:31:</span>
N-am apucat sa ajung la rombat caci in drum spre rombat m-am abatut pe la ciclop sa cumpar un releu mecanic. Dupa ce l-am cumparat, masina a murit de tot la pornire. Aveam contact si 12V, iar la demarare tensiunea scadea doar la 11V (deci sarcina mica) si nici un zgomot, macar cel de activare daca nu de actionare, nimic. Deci a murit demarorul, am facut 10 incercari si tot nimic, banuiam eu, dupa semnele date ca demarorul trebuie sa fie.
Am impins masina pornind usor la impingere si am plecat acasa, ramane rombat pe altadata. Acum trebuie sa verific si sa inlocuiesc demarorul sa vad de ce o fi murit.
maho
QUOTE(kondordv @ 24 Mar 2014, 08:10)
      Pornirea: La contact bateria indica 12V, cand dau cheie de pornire, se aude ca si cum demarorul nu poate invarti, tin contact mai mult, bateria indica 9,6V fiind in sarcina, si se aude tot mai bine cum se chinuie sa invarta,
acum am stabilitate la incarcare la 13,6V


QUOTE(kondordv @ 24 Mar 2014, 10:16)
Aveam contact si 12V, iar la demarare tensiunea scadea doar la 11V (deci sarcina mica) si nici un zgomot, macar cel de activare daca nu de actionare, nimic.

12 la contact e prea putin, la fel si 9.6 la pornire demaror. Eu zic (si din experiente proprii) ca Rombatul e dusa. Pe de alta parte, si 13.6 ala la incarcare e putin, deci preferabil sa schimbi si releul (daca tot l-ai luat pe asta mecanic).
val2011
Tu tii de cheie pe demaror pana se chinuia el sa invarta?
bygy007
eu zic sa incarce bateria pe un redresor , apoi sa vada daca are probleme cu incarcarea sau demarolul , mai masoara si iesirea releului si vezi http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1528186
kondordv
QUOTE(val2011 @ 24 Mar 2014, 18:18)
Tu tii de cheie pe demaror pana se chinuia el sa invarta?
*


Da, de ce nu, oricum nu tin mai mult de 7-8 sec, altfel la vremea aia nu mai porneam deloc masina.

QUOTE(bygy007 @ 24 Mar 2014, 19:50)
eu zic sa incarce bateria pe un redresor , apoi sa vada daca are probleme cu incarcarea sau demarolul , mai masoara si iesirea releului si vezi http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1528186
*


Bateria a fost incarcata si reincarcata pe redresor, chiar am mentionat ca incarcarea nu a durat mai mult de 30 min, ceea ce dovedeste ca nu era foarte descarcata.
Eu suspectez electromotorul, nici macar cum cupleaza nu se mai aude. O sa-l schim, apoi desigur releul de incarcare electronic il schimb cu asta nou mecanic, verific tensiunile, si apoi merg direct la rombat sa vedem daca se mai poate rasuscita bateria. Sunt curios ce are electromotorul dupa ce-l dau jos, am auzit ca pretul unuia nou este de 330 lei, cam piperat si se ma schimba si foarte greu. Aveti vreo procedura de schimbare a electromotorului?
bygy007
si ce te opreste sa il repari tu , informatii gasesti pe forum
maho
Ai redresor care iti arata si cat anume intra (curent) in baterie ? Cand a picat a mea (ultima), s-a-ntamplat fara nici un semn prealabil, si, mai rau, pusa pe redresor nu baga NIMIC in ea. Verifica intai bateria, ca sa nu dai banii degeaba pe alt electromotor...
kondordv
Mama ei de baterie, in primul rand o baterie se duce treptat si cand se duce totusi nu cred ca-mi indica tensiuni de genul celor descrise de mine. Am mai facut o chestie inainte sa decid ca e electromotorul, am pus contact si l-am lasat pus, cu masina scoasa din viteza am mers cu surubelnita sa apas eu manual tija de actionare a electromotorului, nimic, nici un zgomot, nici un semn.
Nu zic suta la suta ca o fi electromotorul, asta din cauza ca e greu de crezut sa se strice in electromotor ambele bobine deodata, cea de actionare, si cea de antrenare, dar totusi acolo au un circuit inseriat care face ca actinarea si antreanrea sa fie putin dependente una de alta.
La incarcare, nu am masurat curentul dar pot sa o fac daca vreti si va spun.
Babaq139QMB2
Vezi ce fac CARBUNIIaia 2 pe acolo poate da la masa , electromotorul il faci acasa , daca vrei sigur sau la cineva si iesi mai subtire la plata .smile.gif
bygy007

daca bateria se intrerupe se poate intimpla brusc


daca zici ca apesi si nu face nimic poate fo si periile , de obicei se duc lagarele sau periile , dar mai pot fi si alte defecte

detalii cum se repara
giuscam
In prima faza schimba-ti bateria cu una buna [cu a unui prieten] si daca sunt aceleasi simtome deabea atunci umbli la electromotor
kondordv
Am dat jos electromotorul, l-am luat in casa si m-am apucat de desfacut si curatat. Am frecat cu hartie abraziva periile colectoare pana s-a vazut bine cuprul, apoi putin si carbunii, si la final cu un cutit am refacut canalele dintre colectorii rotorului, ca sa nu fie atingeri. L-am reasamblat si astazi l-am montat, a pornit la prima cheie, merge pornirea ca niciodata, de mult n-am mai auzit atata putere la prima pornire.

Partea a doua, am schimbat releul electronic de incarcare cu cel mecanic nou luat alaltaieri. Ori am gresit ceva, ori nu e bun de nimic. Am variatii mari de tensiune, ajung uneori si la 15V, cu toti consumatorii in mers, faza lunga si ventilatorul in pozitia 4 in mers imi indica constant 12V. Daca opresc consumatorii ajung si la 15V. Nu-mi place cum merge, mai bine parca era cel electronic cu 13,6V constant.

Releul mecanic spre deeosebire de cel electronic, nu are acel fir rosu care vine de la alternator, are doar cel rosu cu papuc, si cel verde cu inel. Aveti ideea de ce se comporta astfel?

Multumesc,
val2011
pentru ca cel electronic avea fir de referinta. la 15v iti fierbe bateria.
bygy007
pune pe cel electronic , citeste aici si aici
dupa ce faci masuratori pune valorile si mai vorbim , DF si +releu
kondordv
QUOTE(bygy007 @ 26 Mar 2014, 23:27)
pune pe cel electronic , citeste aici si aici
dupa ce faci masuratori pune valorile si mai vorbim , DF si +releu
*


pai bun, si cel mecanic nou-nout de ce nu merge? Dau cu el in capul vanzatorilor? Pretul e putin mai mare decat cel electronic. Daca tot asa merge asta mecanic si eu zic sa trec inapoi la cel electronic, dar poate n-am reglat eu ceva bine la cel mecanic. Caci mai nou releul se vinde intr-o cutie alba fara nici o hartie cu indicatii si descrieri. Produs romanesc.
Bine ca am rezolvat electromotorul si ma pot deplasa cu masina la nevoie.
bygy007
ala mecanic lucreaza altfel decit cel electronic , bine se poate regla (ala mecanic) dar este mult mai dificil si daca nu ai experienta il poti strica
kondordv
ce altceva sa fac decat sa incerc niste reglari, oricum la magazin nu-l mai primeste inapoi, pentru ca nu a fost montat in service autorizat. Porcarie la drumul mare, sa fac programare si sa merg si sa platesc un service autorizat pt o prindere la masa masinii si doua fire conectate cu papuc si inel.
Mai are cineva releu mecanic care sa functioneze? Am observat ca incarcarea variaza cu turatia motorului, si numai la 3000 rpm obtin 14.2V
maho
Eu am inca pe masina releu mecanic, si functioneaza fluctuant, in functie de consumatori si turatie, dar e normal; mi-am cumparat si unul electronic cu fir de referinta, sa fie ("in caz de ceva"), inca nu l-am montat; din ce-am citit, cel electronic ori e bun si-ti baga intre 14-14.4, ori... n-ai ce-i face. Cel mecanic se mai poate regla, cred ca in topicul lung (Alternator, releu de incarcare) se gaseste modalitatea de reglaj. In ultima instanta, poti cauta unul mecanic din dezmembrari, mai vechi si posibil mai bun, daca cel electronic nu da rezultate...
kondordv
Fluctuatia aia nu crezi ca dauneaza bateriei? Mai ales ca eu vad tensiunea tot timpul pot spune ca am variatii in functie de turatia motorului si de consumatori de la 12V pana la 15V. Din cate stiu, prin fluctuatie pot sa incarc bateria direct de la alternator, atunci ce rol mai are porcaria asta mecanica de releu?
Cred ca luni le fac un scandal la magazin, nu se pune in vanzare asa ceva!
maho
Dauneaza, in masura in care minimul (12) e prea mic, iar maximul (15) e prea mare; ideal ar fi intre 14-14.4, in orice conditii (cu/fara consumatori, ralanti/turata). Daca poti ajusta din reglaj sa intri in plaja aia, e bine, daca nu, altul. Bateria se incarca prin releu, nu direct de la alternator, care dã tensiune strict in functie de turatie (de-aia releul se mai numeste si "regulator").
bygy007
functionarea releului 1 2

este valabil pentru electronice

la cele mecanice sint 2 rezistente care sint schimbate in functie de consum , in lateral este un contact care schimba rezistentele , acolo cursa contactului sfie cit mai mica si safunctionze corect , adica sa se desfaca
sfatul meu electronic cu fir de referinta , daca ai abilitati de electronist iti recomand eu unul electronic reglabil (dar nu cunosc daca se mai gasesc piesele)
diaconuliviu
Nu mai stiu cum lucreaza firmele si ce modele se gasesc dar...releele cu fir de referinta care se gaseau in comert acum 4 ani erau bine reglate. Aveai pe baterie sigur 14,2-14,4 V.

Cu ceva abilitati, cum spui, se poate si modifica unul cu fir sa ramina si cu fir si reglabil.

Practic, ce nu intelege lumea e ca acel fir nu face altceva decit sa preia tensiunea de referinta (aia care trebuie reglata, pentru profani) direct de pe baterie (intre alternator si baterie este un fir gros, ca atare caderile sint mici). La cele fara fir, referinta se ia de pe +contact, unde fata de baterie poti avea o tensiune mai mica (acele caderi pe contact etc).

Daca lumea nu ar face teste gen "scintei pe DF" si alte minuni si si-ar tine instalatia curata si cu contacte ferme, nu s-ar arde releul ala "veci-pururi-amin"
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.