Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema gpl
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
adriano2br
Buna ziua, de curand am luat si eu o alta masina, nu conteaza marca, conteaza ca are injectie monopunct si cativa senzori in plus fata de dacia pe injectie. Problema este ca uneori mi se aprinde martorul injector iar masina se tureaza greu si scoate fum negru daca accelerez, relantiul oscileaza , etc, totul o ia razna doar cand se aprinde martorul injector. Daca o pornesc si o las sa mearga in relanti merge bine, daca ma joc putin cu acceleratia se aprinde becul si apar simptomele de mai sus. Am gpl pe ea , lovato, montat in italia de fostul proprietar. Gpl'ul este mai complicat, si anume, are fire trase in toata instalatia electrica, la corp clapeta (potentiometru) , bobina de inductie, sonda lambda, etc . Oare se pot scoate din schema aceste fire si sa o fac sa porneasca direct pe gpl(ca o dacie pe carburator)? ca sa nu mai am treaba cu benzina ?
bostan22
Sa stii ca ne-ai ajuta mult daca ne-ai spune marca,noi nu facem voodoo,nu avem ghioc sa ghicim ce masina ai tu,injectia monopunct e pusa pe zeci de modele de masini nu doar pe belina:)
adriano2br
E un fiat bravo 1.4, 12valve din 1995..dar nu am vrut sa imi sara lumea in cap ca postez pe forumul dacia..PE forumul fiat sunt foarte putini useri si majoritatea posteaza intrebari , nu raspunsuri.Cum pe aici sunt mai multi "priceputi" am zis sa intreb aici pentru ca motorul este similar cu cel de la injectata pe care am avut-o. Dar astazi daca a fost mai cald afara am avut chef de lucru asa ca am pus un fir de la borna plus direct pe electrovalva sa vad daca baga gaz...si baga.Am pornit pe benzina, si apoi am legat firul la electrovalva si imi baga si gaz in timp ce mergea pe benzina,dar motorul cam tragea sa moara.Am dezlegat plusul de la injector pentru ca era firul inadit si a incetat sa mai bage benzina, iar masina mergea doar pe gaz, s-a turat putin apoi a revenit la relanti pe la 1000 rpm si era stabil.Am dat cateva ture cu ea asa, mergea foarte bine. Asa ca m-am apucat sa scot toata electrica instalatiei de gpl care era in "plus" , am lasat doar plamanul si electrovalva. Am tras un fir cu plus de la fisa centrala, care are curent doar pe contact si l-am legat la plusul electrovalvei.Pe acest fir am pus o siguranta de 10a si un intrerupator in masina.Maine mai ramane sa trag un intrerupator in masina care sa opreasca injectorul si pompa de benzina cand am eu chef. Sa caut si o schema ceva , poate pe firul asta o sa bag si un releu. Masina porneste si pe gaz si pe benzina fara probleme , ca am facut proba. Ramane sa cumpar sau sa iau de pe la dezmembrai un comutator de-la de gpl cu 3 pozitii ca la gpl carburatie si sa il setez :benzina, benzina-gaz, gaz sau ceva de genul. o sa ma mai documentez.Am pus si o poza ca firele care erau in plus smile.gif). Chiar erau in plus unele ca erau taiate si neizolate :s ..intrebare: la comutatorul gpl-benzina de la carburatie care are trei pozitii , cum sunt legate firele? e bine cum am zis eu? benzina , gaz-benzina, gaz ? sau trebuie benzina , neutru , gaz ? am observat ca atunci cand este si pe gaz si pe benzina da sa moara la relanti sau chiar moare daca e rece motorul.
sebymesteru
Este benzina-neutru-gaz,neutru e pentru a-ti consuma benzina din carburator inainte de a comuta pe gaz,dar aste e la carburator. La tine la injectata nu cred ca e necesar acel neutru,daca tai injectorul si pompa,nu mai are de unde sa traga benzina,deci ar fi suficient si un comutator obisnuit bipolar,nu neaparat unul de gpl. La ala de gpl ai avantajul ca te poti folosii de releele existente in el,presupun ca ar duce pompa si injectorul si nu mai ai atunci nevoie de relee suplimentare...
adriano2br
am terminat cu circuitul electric.Am facut in felul urmator:

Am legat doua relee in serie direct la baterie cu o siguranta si un intrerupator pe circuitul lor. Firul de plus de la injector l-am trecut printr-un releu, astfel incat injectorul sa primeasca curent atunci cand circuitul releelor nu este actionat. Iar pe al doilea releu am legat un fir de la fisa centrala(ca sa am curent doar pe contact in caz ca uit vreodata butonul comutat pe gaz , sa nu fac BUM) care duce la electrovalva de gaz si am curent la electrovalva doar atunci cand circuitul releelor este actionat. Si treaba sta cam asa: Apas butonul sa trec pe gaz si atunci primul releu imi intrerupe injectorul si al doilea trimite curent catre electrovalva, apas butonul inapoi, imi intrerupe electrovalva si baga curent la injector. Schimbarile nici nu se cunosc, nici nu trebuie sa tin motorul turat.Cand trec pe gaz nu e nici o scimbare in relanti, doar cand trec inapoi pe benzina, scade putin turatia dar revine la loc. Am zis sa mai pun o siguranta si pe firul care pleaca de la fisa centrala spre -> releu -> electrovalva. Pompa de benzina mi-a zis cineva ca se opreste automat daca am presiune in sistem, si chiar nu stiu ce sa fac.Daca pun contactul se aude cum bazaie, dar daca pornesc pe gaz nu imi dau seama daca inca mai functioneaza. Oricum, ea are releu separat si daca e , o sa ii intrerup firul cu plus de la releu si il trec si pe el prin intrerupator. Releele le-am legat in serie? e vreo problema? trebuiau in paralel?
bucatzel
Se muta la Diverse.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.