Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce te faci cu rugina?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
goaspy
Ce faci cand masina prezinta urmatoarele trasaturi? Si cand o sui pe elevator auzi cum intra bratele in praguri?

Merita investiti bani? Deocamdata nu imi permit alta masina, dar pana la anu mai are verificare. Probabil nu trece in starea actuala.

Oare se poate carpi, imi zicea cineva de fibra de sticla. Daca ajung la schimbat aripi probabil trebuie si vopsita. Se gasesc aripi noi?

Proba 1
Proba 2
Proba 3

PS: o am de putina vreme, nu am fost responsabil de soarta ei, dar ma ajuta la nevoie

Capitan_marian
e grav.. hai ca la aripi le faci cu tabla cu nituri.. chit la greu..
acolo la oale. trebuie sudura...
sa luati curba incet ca va zboara amortuzoarele.. ohmy.gif
goaspy
Abia acum am descoperit pagina dedicata ruginii, nu-mi vine sa cred ce am vazut, ma gandeam ca amortizorul se tine in sasiu sau ceva mai tare in spatele tablei. Va trebui sa-i schimb oalele, si in stanga e praf.

Cred ca se poate inchide thread-ul asta, o sa fiu mai atent pe viitor.

Mersi
ciponex
Se poate face. Oalele le poti doar repara. Nu mai gasesti sa le schimbi. La fel in cazul aripilor spate. Ca idee, cauta o solenza la dezmembrari si decupeaza arcadele aripilor spate. Ai mai multe sanse la solenza sa le gasesti intr-o stare mai buna. Pragurile le poti confectiona din tabla sanatoasa. Sfatul meu e sa te uiti si sub mocheta la pedalier. O sa ai o surpriza neplacuta...
Costurile sunt relativ mari pentru un rezultat multumitor, insa doar tu poti raspunde la intrebarea... "se merita?"
PH-06-BOA
Daca ati vazut postarile mele si nu numai, o sa spuneti ca se merita. O foaie de tabla de 1/2m, este cam 100 lei, din care poti face cele doua praguri si contrapragurile daca e nevoie, iar din tabla ramasa poti sa faci oalele de la amortizoare. Daca vreti poze, cum sa le si faceti, as putea sa umplu pagina, dar sunt date p-aici. Suportul la amortizor, nu prezinta niciun pericol , daca se rupe si ramai cu amortizorul in aer, de fapt o sa-l auzi ca bate, cand o iesi prin tabla ruginita. Nu e mare lucru de confectionat , nici arcadele la aripile pe spate, piese facute pe masura partii decupate, prinsa electric (cu electrod de 1,6), polizat si rectificat cu chit, apoi vopsita doar partea chituita, iese perfect si nici nu se cunoaste, daca vopseaua e potrivita la culoare. Cine vrea detalii de confectionare si vopsit, dati email sau PM. Ca exemplu, din foaia de tabla decapata, tai 30cm din lungime, ramane foaia de 1,7 cat e necesar pentru lungimea pragului, si pe latimea foii, vor iesi doua praguri si doua contrapraguri, si mai ramane de un prag, pe care o poti folosi oriunde. Capatul de 30/100cm, ajunge pentru cele doua oale. Tabla sa fie de 1,2 grosime. Daca e de 1,5 si nevopsita la interior, te va tine 10 ani. Am intalnit praguri de fabrica, din tabla de 0,7 pentru opel. Daca gasesti tabla zincata de 1mm, nu sta pe ganduri, si fa-le din tabla zincata.
goaspy
In cazul meu zarurile au fost aruncate, nu stiu ce tabla a folosit dar pragurile au fost doar reparate, nu inlocuite:

Cateva poze

E un link cu poze din timpul reparatiei.
Buniku
Salut goaspy,

Cat te-a costat toata treaba cu rugina?

Am si eu o Supernova in familie si incepe sa prezinte primele semne de rugina la oale, cateva pete de 3-4 centimetri, prin care cred ca si intra apa in portbagaj.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.