vecinuu
5 Apr 2014, 00:31
Salutare...am facut acest topic pentru a vedea pe cei ce-au mai ramas si mai au o dacie usor imbunatatita in curtea lor. Eu va prezint breakul meu cu motor de 1.6, carburator dublu corp, motorul este comprimat, am luat 3.2 mm din chiulasa, lustruit admisia, folosesc gpl pe amandoua treptele de la carburator cu 2 robineti pe fiecare furtun. Masina se comporta neasteptat de bine. Am sa va prezint si un mic video, pacat ca nu am filmat kilometrajul. Treapta 1 45, a 2 a 85, a 3 a 110 si a 4 a 130.
5 Apr 2014, 01:33:https://www.youtube.com/watch?v=sJfaB9s_Ibo
DJ-55-AMC
5 Apr 2014, 09:15
Ai luat 3.2 mm din chiuloasa?????
Era cea de 1.6? Cum ai rezolvat cu reglarea culbutorilor? Ce raport de compresie?
Poze cu motorul ai?
tare,daca mai ai bani baga si scaune de supape evacuare de 1.9d daca tot ai gpl
(si daca ai incredere in vreun mester)
Rob3rto
6 Apr 2014, 09:04
Cam asa trage si a mea. 1.6 de Nova, din chiulasa luat 0.5, carb mono, benzina!
vecinuu
6 Apr 2014, 15:37
chiulasa era cea de papuc cu raportul mic, avea 8:5 deci n-a fost o problema, avea inaltime 74.5mm si am coborat la 71.3mm, culbutorii nu am avut probleme, am mai putut sa ii reglez, chiar mi-a mai ramas filet pe suruburi, nu bate avansul nici pe benzina dar nu folosesc 95 ci 98, delco-ul a fost reglat cu stroboscopul.
6 Apr 2014, 16:40:QUOTE(Rob3rto @ 6 Apr 2014, 10:04)
Cam asa trage si a mea. 1.6 de Nova, din chiulasa luat 0.5, carb mono, benzina!
Eu cu carburatorul mono nu am reusit sa scot performante bune! Nu are destul aer, motorul e gatuit. Mie carburatorul dublu imi consuma mai putin decat cel mono in acelasi regim de mers, neumblat la progresiune plus ca la turatie mica nu mai ingatuie sau tremura. Eu nu prea sesizez diferente intre benzina si gpl cu gpl-ul in cele 2 camere plus ca a 2 a camera o deschizi dupa 3 sferturi din cursa pedalei, ai o rezerva de putere intr-o situatie critica ceea ce e foarte bine!
6 Apr 2014, 16:49:Si motorul.
C a t a l i n
6 Apr 2014, 15:52
Asta-i Dacia anului 2014?
vecinuu
6 Apr 2014, 15:56
M-am referit la cea mai ramas din ele in ultima perioada cand am scris "daciile anului 2014" si cine le mai are cat de cat in stare buna.
DJ-55-AMC
6 Apr 2014, 16:14
Ai masurat raportul de compresie? Motorul de papuc nu avea codul 106.00?
Am si eu un motor de 1.6 in lucru si vreau sa fac aceleasi modificari.
vecinuu
6 Apr 2014, 16:15
seria dupa el era 106.00 dar s-a desprins tabla aceea
DJ-55-AMC
6 Apr 2014, 16:23
Delco-ul l-ai pastrat pe cel de 1.6 sau ai 1.4?
Carburatorul dublucorp ce model e?
vecinuu
6 Apr 2014, 17:12
carburatorul este cel de nova si delco-ul este modelul 1.6 , model 3332.
vladut88
6 Apr 2014, 17:18
Pompa de benzina e electrica? sau nu folosesti benzina
vecinuu
6 Apr 2014, 20:07
nu, pompa e aceea de nu are furtunele bagate, folosesc benzina dar atunci le schimbam furtunele si deaia nu apar in poza.
DJ-55-AMC
6 Apr 2014, 20:20
Care este reperul de unde se incepe masurarea chiuloasei? Stiu ca unul din cele 2 repere este planul de separatie unde vine garnitura de chiuloasa dar celalalt care este?
vecinuu
6 Apr 2014, 20:25
eu am masurato data jos cu sublerul, i-am masurat inaltimea.
DJ-55-AMC
6 Apr 2014, 20:31
Si eu tot cu sublerul o voi masura dar care este al 2-a "punct de sprijin" al sublerului? Este cumva planul de separatie unde vine garnitura de la capacul culbutorilor?
vecinuu
6 Apr 2014, 20:39
da!
DJ-55-AMC
6 Apr 2014, 20:44
Stii cumva care e inaltimea minima a chiuloasei de 1.6? Ai ceva documentatie? Ai idee ce raport de compresie ai?
vecinuu
6 Apr 2014, 21:03
Nu poti lua mai mult de 3.2 din chiulasa de 1.6 fiindca nu mai poti prinde suportul la alternator. Eu am luat atat fiindca merg mai mult pe gpl si am avut cu ce regla avansul centrifugal si am decalat umpic curba ca sa nu bata.
DJ-55-AMC
6 Apr 2014, 21:17
Scuze ca te stresez cu atatea intrebari dar vad ca ai facut si ai trecut prin ce vreau eu sa fac si as vrea sa invat din greselile tele.
Si eu voi merge in cea mai mare parte pe GPL. Despre fiabilitatea motorului ce imi poti spune? Folosesti masina zilnic?
vecinuu
6 Apr 2014, 21:45
Motorul e fiabil, am avut 3 motoare, 2 de 1.4 si 1 de 1.6...niciunul nu mi-a mancat ulei si nu exista zi sa nu il forjez. Da , o folosesc zilnic si merg destul de tare cu ea, cu toate ca mai am o masina.
DJ-55-AMC
7 Apr 2014, 10:07
Din ce am gasit pe net motorul 106.00 are un raport de compresie de 9.25\1, cel de 106.02 are 8.5\1? Tu l-ai masurat pe al tau inainte de a reface motorul?
link
ma bag si eu ;D,pe al meu scrie 106-11,doar ca nu apare in tabel
DJ-55-AMC
7 Apr 2014, 10:45
E un tabel mai vechi, nu are toate versiunile de motorizare? Tu ai nova?
DJ-55-AMC
7 Apr 2014, 10:49
Poi si asa a venit din fabrica cu 106.11? Nici nu am auzit de combinatia asta
fostu proprietar asa zice
DJ-55-AMC
7 Apr 2014, 10:59
In certificat ce scrie?
asta si vroiam sa intreb,nu scrie nimic despre vreo modificare,scrie cum ar trebuie 1557
DJ-55-AMC
7 Apr 2014, 11:05
Inseamna ca tu ai berlina cu 1.6 din fabrica. Am auzit de ele, sunt foarte rare.
Cati CP scrie ca ai?
pai scrie in semnatura 1310 Ti=1.6 din fabrica ,51 kw adica vreo 68 de cai
vecinuu
7 Apr 2014, 14:03
E injectata de ai modelul acela de motor.
DJ-55-AMC
7 Apr 2014, 15:51
Azi o sa masor si eu camera de ardete sa vad ce volum are, chiuloasa meo de 1.6 are 74 mm inaltime
Vreau sa ajung la un RC de 10,5/1 pentru a putea merge si pe benzina fara sa imi detoneze.
vecinuu
7 Apr 2014, 18:43
coboara cu ea pana la 72.90. Chiulasa de 1.6, cea mica de nova are 73.30 si cota de rectificare pana la 72.90. Aia de papuc are 74.5 si are pana la 74.1. Fa-o ca cea de nova la cota ei de rectificare, camera de ardere fiind aceeasi. Deci 72.90
DJ-55-AMC
7 Apr 2014, 18:53
Am terminat de masurat camera de ardere, la prima strigare mi-a dat 48.70 cm3. Maine o voi remasura cu si mai multa precizie, am facut azi cateva greseli de care mi-am dat seamna la sfarsit ( na, e prima data cand fac acesta operatie
) dar cam prin jurul acestei valori se invarte.
@Vecinuu dupa spusele tele ar insemna sa rabotez din ea cam 1 mm, presupunand ca s-au mai luat 0,5 mm, cota actuala fiind de 74 mm. Personal mi se pare cam putin dar scopul meu este de a ajunge la un rc de 10.5\1. Cred ca este o valoare destul de buna, in felul acesta voi putea merge si cu benzina de calitate fara batai de cap. Oricum nu va fii singura modificare
.
Astept cu interes orice parere venita din partea ta legata de orice capitol!
vecinuu
7 Apr 2014, 19:11
Arata-ne si poze, vedem si noi ce si cum
DJ-55-AMC
7 Apr 2014, 19:28
Chiuloasa este aproape terminata, e lustruita bine. Mai am de rectificat si facut scaunele la supape ( pasuit)
7 Apr 2014, 20:29:
poze
7 Apr 2014, 20:30:
poze
7 Apr 2014, 20:31:
poze
7 Apr 2014, 20:32:
Stie cine care este volumul "dislocat" de garnitura de chiuloasa?
7 Apr 2014, 20:40:
Poze
vecinuu
7 Apr 2014, 19:47
Setul motor, blocul motor si restul componentelor le ai?
DJ-55-AMC
7 Apr 2014, 19:51
Am cumparat un motor de 1.6 dar am avut numai bele cu el. Bloc crapat intre cele 4 inele unde se etanseaza camasile pe bloc, 2 camasi sparte, ruginit si jegos in ultimul hal. Voi cumpara un bloc de 1.4 cu tot cu interne si in folosesc pe acesta. Din interne pasteaz doar camasile pe care le fac de 1.6 .
vecinuu
7 Apr 2014, 20:36
am un bloc motor de 1.6 cu seria 106.00
dacia_geo
7 Apr 2014, 20:50
Volumul "dislocat" de garnitura de garnitura il poti calcula simplu. O garnitura de chiulasa la care masori grosimea si diametrul interior al unui inel, restul e matematica (diametru = 2 * raza, arie cerc = pi*raza-la-patrat, volum = arie cerc * inaltime). Ai inteles? Vezi sa nu gresesti la unitatile de masura.
Sper ca ai lustruit suficient de bine chiulasa si galeria de admisie. Nu trebuie sa lasi zgarieturi, trebuie sa iasa "fin", sa nu stea nici musca acolo
DJ-55-AMC
7 Apr 2014, 20:56
Am folosit smirghel ( sper ca asa se scrie corect) de 180, taiat si facut special ( de mine) pentru biax. Intentionez sa mai dau o mana de 5-600 pentru a imi putea face freza in ele
Sunt curatate si "rotunjite" foarte bine. Se mai puteau marii dar am zis sa nu risc ca poate crapa. Am un noroc...
Scuzati calitatea pozei!
vecinuu
7 Apr 2014, 21:53
Are cineva acel jiglor din capul electrovalvei de la carburatorul dublu de nova? nu conteaza ca e de la oltcit sau orice altceva ca nu-l gasesc nici la remat
8 Apr 2014, 21:13:
Am fost astazi la Bucuresti si am facut un test. Nu am avut GPS dar in treapta a 5 a am ajuns la 5100 rotatii si cam treceam pe langa toti. Ceasul imi arata 185. Cred ca un 160 aveam, am ultimul raport la treapta a 5 a deci 0.76 si 9x34 grupul. Cine stie un calcul de viteza dupa turatie? Cauciucurile folosite 165 70 13
sspoitoru
8 Apr 2014, 22:52
interesant topic daca ar fi lumea on topic
Dacia 1310TLX 1.3t
are topic aici
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=247827&hl=2 poze [attachmentid=1627941507] [attachmentid=1627941508]
vecinuu
9 Apr 2014, 08:12
foarte interesanta dacia turbo. Ce timpi scoti cu ea 0-100, la cat intra turbo? Ai lag mare de turbo? Setul motor este unul original de dacie sau ai pistoane decomprimate? Spune-ne mai multe
vecinuu
18 Apr 2014, 13:42
Am si eu o mica problema, cand accelerez, cam dupa 4000 nu accelereaza cursiv si da rateuri mici , intrerupe, la fel si-n frana de motor, da rateuri pe care le aud cu geamul deschis indiferent ca sunt pe gaz sau benzina. S-a mai comfruntat cineva cu problema asta? De la ce poate fi? Nu ma deranjau cele in frana de motor, ma deranjeaza cele in acceleratie, asta numai daca plec tare cu a 1 a a 2 a dupa loc, parca ramane aprinderea pe urma. Daca ii dau a 3 a si ma duc pana la 6000, nu mai face dar in a 2 a face fiindca se tureaza foarte repede.
pcostica
18 Apr 2014, 15:41
încearcă să reduci un pic din avans.
Baftă!
vecinuu
19 Apr 2014, 00:08
Am redus, vaccumaticul meu cred ca are o problema, cand il pun, imi creste foarte mult avansul, am cautat acea gaurica, nu o are. Cred ca am sa caut alta capsula vaccumatica sa incerc cu ea. La 1000 am 0 grade, daca pun vaccumaticu ajung pe la 12 pe stroboscop!
ct_71_ccl
19 Apr 2014, 20:28
vecine,cred ca e bine vaccumaticul tau!cind foloseam stroboscopul(l-am stricat intre timp si acum folosesc ledul de la cutia aprinderii gotronic)asa aveam un grafic pe turatii:de la 1000la 3000rpm erau 13-9grd,ptrca vacuumul e maxinm la relantiu si scade odata cu cresterea turatiei!
acum ,cu problema ta,incerca si pune avansul static la cald,la +3 grd si turatia relanti la 1000rpm.avans mic,atingi turattii mari mai greu,avans mare,atingi turatii mari mai repede.cu avans mic riscul de detonatii e redus la relantiu,cu avans mare,e foarte probabil.trebuie sa il pui la mijloc pentru o exploatare rationala si un mers al motorului placut,mai ales ca mergi si pe gaz.carbul(si eu folosesc dublu-corp pe 1.4 de f.multi ani)trebuie sa fie reglat corespunzator.altfel da rateuri.6,5 ture la CO e optim(vrf si pe stand )dupa sata nu mai umbli acolo.daca ai umblat la progresiune,seteaza 4,5ture.relantiul il pui dupa ce ai setat avansul cu mot cald(daca e pe 0 grd-850,daca e mai avansat-nu mai mult de 6 grd,1000rpm)vrf si arculetele.
in alta ordine de idei blocul ala de 1,6 e echipat sau numai carcasa?
am blocul crapat si lipit cu poxilina si ar cam trebui sa il schimb.
Sarbatori Fericite la toata lumea!
vecinuu
19 Apr 2014, 21:20
Blocul motor e cel de 1.6, neechipat, are doar arborele cotit care trebuie rectificat dupa masuratori, axa cu came care e buna. Am si pistoanele, camasile, bielele. Carburatorul merge ok si pe benzina si pe gaz, ideea e ca da rateuri sus, dupa 4000 si in decelerare, nu stiu ce mama masii s-a intamplat. Cred ca o sa incerc sa pun pe clasic fara gotronic sau sa incerc sa scot cablul de la vaccumatic sa vad daca mai face. Daca face si asa si asa, o sa incerc sa schimb bujiile . Aer fals nu am, merge rotund si pe gaz si pe benzina, nu bate, motorul suna frumos, fin, abia il auzi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.