Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme limitator frana spate?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
florinutzu
Am dacia berlina cu servofrana si circuit dublu pentru frana.
Doresc sa schimb limitatorul frana( repartitorul). Mecanicul spune ca e fff greu, ca ia o zi de munca si ca trebuie rasturnata masina.
In plus el imi recomanda sa renunt la el la repartitor, si sa imi modifice nu stiu cum circuitul ca sa nu mai fie nevoie de el. Ce parere aveti? E asa de greu de inlocuit?
adycez_1410_Sport
Unde ai găsit așa mecanic?
Mi se pare o stupizenie să răstorni mașina ca să schimbi repartitoul. radmasa.gif
Nu sunt eu mare mecani, intre noi fie vorba nu sunt deloc mecanic, dar acest repartitor l-am înlocuit și eu la cealaltă mașină care am avut-o și din câte imi amintesc mecanicul l-a înlocuit foarte ușor cu mașina pe rampă.
Păi mecanicul ăsta al tău răstoarnă mașina ca să schimbe toba de mijloc sau țeava de legătură dintre tobe.

Iar chestia cu improvizațiile pentru a elimina repatitorul, părerea mea e să pui la loc cum era. Bănuiesc că cel care a proiectat sistemul de frânare nu cred că era atât de tâmpit și să fi pus repartitorul degeaba. happy.gif excl.gif Principiul meu este ca tot ce e de fabrică să fie pus acolo că ăla care a făcut-o pe bătrâna Dacie nu era atât de tâmpit. wink.gif
rtulea
Repartitorul este un lucru iar limitatorul este altceva. Primul distribuie lichidul de frana la ambele roti sp[ate iar al doilea limiteaza presiunea pe circuitul spate la aprox 30 bar. La repartitor nu ai cum sa renunti deoarece ar insemna sa renunti la frana pe spate. Evantual sa renunti la limitator dar nu este o idee buna deoarece masina nu va mai frana eficient.
Schimba mecanicul, schimba REPARTITORUL si LIMITATORUL, daca sunt defecte si nu in ultimul rand schimba mecanicul.
Dyda
QUOTE(florinutzu @ 10 Oct 2005, 10:41)
Am dacia berlina cu servofrana si circuit dublu pentru frana.
Doresc sa schimb limitatorul frana( repartitorul). Mecanicul spune ca e fff greu, ca ia o zi de munca si ca trebuie rasturnata masina.
In plus el imi recomanda sa renunt la el la repartitor, si sa imi modifice nu stiu cum circuitul ca sa nu mai fie nevoie de el. Ce parere aveti? E asa de greu de inlocuit?
*



Limitator are rolul de a limita presiunea la rotile spate iar repartitorul ce se gaseste pe osie repartizeaza presiunea ce iese din limitator la cele 2 roti.
Simplu si logic ok
Ca urmare a unor cercetari s-a ajuns la concluzia ca presiunea pe rotile spate la 13xx nu trebuie sa depaseasca valoare de 28-30 bari. Peste aceasta valoare rotile spate se blocheaza la actionarea pedalei de frina. Iar in timpul rulajului pe un drum alunecos blocarea rotilor spate va genera inevitabil derapaj necontrolat al automobilului, mai departe gindeste tu.
Daca se inlatura limitatorul se va pune pe direct conducta de frina si presiunea ce se va gasi in pompa va fi si la roti spate conducind la blocarea acestora.
Deci nu este bine sa inlaturi limitatorul
florinutzu
Atunci am vrut sa spun de repartitor de frana. Cum influenteaza el frana. Am citit ca datorita lui se aeriseste altfel circiuitul de franare (cu rezervorul plin sau cu doi prieteni pe porbagaj asa incat repartitorul sa fie deschis). Se schimba greu?
Am avut probleme cu sistemul de franare. Am cumparat repartitoru l(pe langa ce am mai crezut eu), si trecand pe la doi mecanici, amandoi au evitat sa il schimbe. Au facut aerisire (simpla nu cum am spus mai sus), au mai umblat pe la etrieri, unul a umblat la pompa de frana, au mai schimbat cate ceva , au reglat altceva... A mers o luna-doua si gata frana. Chiar nu se poate face nimic? Daca te duci la el si ii spui "fa-mi omule franele" apoi nu tre sa faca orice numai sa mearga si sa si tina? Dai banii pe piese noi necesare, ti le pune, regleaza pe acolo...si ar trebui sa mearga. IIi dai banul si pleci linistit ca pana stiu eu, la anul nu mai ai probleme.
Cine se ocupa de astfel de probleme? atelierele de mecanica auto?
La dacia service sunt exagerati. Iar de prieteni cunoscatori m-am saturat.
Spuneti-mi tot ce stiti despre repartitorul asta.
Dyda
QUOTE(florinutzu @ 10 Oct 2005, 11:54)
Atunci am vrut sa spun de repartitor de frana. Cum influenteaza el frana. Am citit ca datorita lui se aeriseste altfel circiuitul de franare (cu rezervorul plin sau cu doi prieteni pe porbagaj asa incat  repartitorul sa fie deschis). Se schimba greu?
Am avut probleme cu sistemul de franare. Am cumparat repartitoru l(pe langa ce am mai crezut eu), si trecand pe la doi mecanici, amandoi au evitat sa il schimbe. Au facut aerisire (simpla nu cum am spus mai sus), au mai umblat pe la etrieri, unul a umblat la pompa de frana, au mai schimbat cate ceva , au reglat altceva... A mers o luna-doua si gata frana. Chiar nu se poate face nimic? Daca te duci la el si ii spui "fa-mi omule franele" apoi nu tre sa faca orice numai sa mearga si sa si tina? Dai banii pe piese noi necesare, ti le pune, regleaza pe acolo...si ar trebui sa mearga. IIi dai banul si pleci linistit ca pana stiu eu, la anul nu mai ai probleme.
Cine se ocupa de astfel de probleme? atelierele de mecanica auto?
La dacia service sunt exagerati. Iar de prieteni cunoscatori m-am saturat.
Spuneti-mi tot ce stiti despre repartitorul asta.
*



Repartitor este o piesa in forma de teu T din fonta in care vine un furtun din limitator in coada mai lunga si pleaca cite o conducta la fiecare roata deci este o simpla piesa de trecere.Taica mergi la un service cu mecanici adevarati caci altminteri devii un cetatean ff periculos pe soselele patriei
florinutzu
Nu stiu cum e prin localitatile in care sunteti voi , dar la Piatra Neamt prin service-uri sunt doar pustani carora nu le-a placut cartea si au tras cu ochiul pe la unul pe la altul, au prins si ei ceva si acum sunt buni mecanici.
Intr-un service,[unde am lasat 2500lei noi si 300 spaga mecanicului sa faca treaba buna], nu aveau nici scule, ca isi imprumutau unul altuia cate o cheie, un patent ... si erau patru mecanici acolo. Iti face directia dar nu are stand sa faca si unghiurile.Iti face franele dar nu are stand sa le si verifice... Tre sa mergi prin trei patru locuri sa rezolvi o problema...
Asta daca nu te apuci tu sa inveti pe masina ta si sa vezi ce iese.
Si de asta iti vine sa nu te mai duci prin service si sa apelezi la prietenii din fata blocului.
florinutzu
Sumele erau asa: 2.500.000 si respectiv 300.000.
rtulea
Daca esti constient ca nu sunt mecanici buni atunci vorbeste cu seful de atelier ca poate el cunoaste ceva meserie. Daca nici asa nu se poate rezolva du-te cu masina intr-un service Dacia care este dotat si cu statie ITP si dupa ce se termina lucrul la masina fa o verificare a franelor la stand. Este ieftin si asa esti si tu impacat.
Cristy
Am si eu o intrebare: frana de pe spate poata influenta franarea masinii daca sunt singur in masina?Mi-am facut franele doar pe fata(placute,garnituri etrieri)...si tineau f bine,am facut 1000 km...acum o saptamana am constatat ca tine pedala f jos si nu prea franeaza bine, lichidul nu scazuse in vas... si in drum spre mecanic, pe piatra cubica m-am oprit intr-un iveco...pur si simplu nu s-a oprit! are vreo legatura cu faptul ca franele pe spate nu prea tin?(tot vorbeati de repartitor,dar subliniez ca merg singur in masina)


Off-topic blush.gif :
Stiu cum e in Piatra neamt, am fost la bunici anu asta si a inceput sa traga dreapta rau de tot volanu(cu roti echilibrate si presiune adecvata). Am fost la Auto Moldo pe undeva langa bazar, mi-au schimbat T amortizor p dreapta si bucsa de la caseta de direstie,mi-au facut geometria computerizata si totalul a fost 2 milioane blink.gif
mst
Conteaza foarte mult franele pe spate.
La mine scapa limitatorul si nu mai aveam frane pe spate deloc. Dupa mult timp am reusit sa rezolv problema. Si diferenta la distanta de franare e imensa. Practic nu mai e senzatia de oboseala a franelor.

Cu cat e mai incarcata masina cu atat frana tine mai mult pe spate. Nefiind incarcata si deci spatele usor, daca frana e prea tare ti se blocheaza rotile de pe spatele si iti fuge spatele. De aceea exista limitatorul, sa iti dea atata forta de franare pe spate cat sa nu se blocheze rotile.

coruxco_ccr
Stii cumva cum se regleaza tija de pe bascula de spate ? Ai schita limitatorului in sectiune ?
mst
Tija mica a limitatorului e legata de tija mare a limitatorului printr-un surub. Cu cat mai strans e surubul, cu atat mai multa forta de franare pe spate. Se observa foarte usor,imediat langa puntea spate,undeva in mijloc.

Nu il strange prea tare,doar cat sa ai frane bune si sa nu se blocheze spatele la franare mai puternica.
De fapt ar trebuie sa il regleze la un service cu stand de proba, ca sa iti masoare exact cat sa il stranga.
coruxco_ccr
Am uitat sa va spun ca am inaltatoare de cauciuc sub arcuri .Daca ii slabesc putin (1cm) tija filetata , cand pun frana se aude un pacanit in spate si pedala de frana parca se opreste in podea are cursa limitata si nici nu franeaza bine.Acum l-am strans de tot sa pot frana . La limitatorul vechi care doar curgea nu am avut asa problema . Stii cumva daca in interiorul lui se afla vreun arc ca asta in afara de supapa nu are nimic ?Oricum multumesc de ajutor !
argon
QUOTE(florinutzu @ 10 Oct 2005, 11:41)
Mecanicul spune ca e fff greu, ca ia o zi de munca si ca trebuie rasturnata masina.
*




Eu l-am schimbat fara nici o rampa, doar cu ajutorul unui cric hidraulic si a unei capre in 30 de minute(a intrat si reglajul in timpul asta)...si nu sunt mecanic de meserie....oamenii ca mecanicul tau ar trebui impuscati.. mad.gif
cristu
In legatura cu REPARTITORUL

Am fost astazi la ITP si mi s-a spus ca pierd lichid de frana pe la repartitor (ce-i drept am mai completat in borcan cu cate 2-30 ml la 2-3 saptamani cu lichid de frana)
In cazul schimbarii repartitorului, este necesar sa schimb si limitatorul ? Se regleaza ceva la el ? sa udoar limitatorul suporta reglaje ?

As incerca sa fac treaba asta cu frate-meu daca nu-i asa de complicat schimbarea repartitorului si dup-aceea aerisesc, ca am mai aerisit-o dupa ce am schimbat cindindri spate si piston dreapta etrier.
Frane am ce-i drept dar vreau sa revolv cu repartitorul asta ca sa-mi iau si eu ITP-ul

Merci ptr. sfaturi
dyogenes
Daca pierzi pe la repartitor, nu ai de ce sa umbli la limitator. Pur si simplu desfaci conductele ce duc spre cilindrii spate si furtunul care duce la limitator. Vezi ca furtunul acela nu trebuie desfiletat din limitator. Se schimba foarte usor.
gugul
nu mai folositi inaltatoare ca sunt periculoase. daca vreti o tinuta mai buna, schimbati arcurile si puneti de break. sunt mai groase doar cu 1 mm (verificati chestia asta cand cumparati).
cu limitatorul de presiune spate, am avut probleme chiar in mijlocul ierni, m am dus la service, am lasat masina, cand am venit sera, canci frana, mosu de la service a strans franle pe spate ca disperatu si mi a spus ca daca merg cu spatele tine radmasa.gif .

A doua zi am luat sculele din dotare si am stat pe capul lor de la 8 am pana la 9 pm. rezultatul, au incercat 11!!!! limitatoare (toate curgeau, prindeau aer, sau aveau filetul stricat !!!!) dupa chestia asta am mai platit si o gramada, aia s au jurat ca nu mai iau dacia 1310 pentru service frane???? si in plus in vara am schimbat pistonul etrierului fata si garniturile (idiotii au dat cu jmilgher si au distrus stratul de protectie = in vara blocaj etrier blush.gif ).

Asa ca feritica de magarusi!!!
Eu zic sa va dati masina pe mana cuiva care chiar le iubeste, si sa ceretiiii garantiiii!!!

Bafta la toti.
adrianne
Franele de spate influenteaza masina. Sunt de principiul sa am masina pe care mi-o pot permite, astfel incat am berlina 1310 fabricata in '96, pe care am pus doar piese de origine si ulei ARAL. Nu e de joaca cu franele - e mai ieftin de reparat impecabil masina cu piese noi decat cheltuielile implicate de un eventual accident. La masina mea, daca ceva nu merge bine, se schimba, nu se repara, mai ales cand e vorba de siguranta. Mecanici sunt multi, mecanici buni sunt putini. Desi unele lucruri le pot face eu, un mecanic stie multe chestii, care uneori sunt trecute cu vederea. Repet, e si chestie de siguranta - banii se fac, dar sanatatea sau viata nu prea..., iar cine vrea sa aiba masina impopotonata dar nesigura - treaba lui.
Andrei87
Hmm... probleme cu franele am si eu, si banuiesc ca este legata tot de repartitor... Zilele astea, am avut ocazia sa confirm o banuiala mai veche:
La franare puternica, cu masina in frana de motor ( treapta a 3-a in general), rotile din fata NU se blocheaza, le tin la limita blocarii, dar masina pleaca de spate spre dreapta. Practic, danseaza. Pe uscat mi s-a intamplat de mai putine ori, dar de fiecare data tragea dreapta ... am zis ca poate mi se pare. Azi dmineata am incercat si pe ud (ploua bine prin cta) si ... surpriza, masina pleaca de spate spre dreapta, si trebuie sa ridic piciorul de pe frana.
Nu ma plang ca nu m-ar tine franele, ca ele ma tin foarte bien atata timp cat nu le apas prea mult, si le tin la limita, dar daca apas prea mult pedala de frana, ma deranjeaza faptul ca trage dreapta de spate.
E normal sa se blocheze mai intai rotile spate in frana de motor+frana avand in vedere ca dacia ar trebui sa repartizeze peste 60% din forta de franare pe fata?
diaconuliviu
1. Repartitorul e un TEU.
2. Limitatorul impiedica blocarea.
Asta ca vad ca lumea insista sa numeasca REPARTITOR acel LIMITATOR.
3. Daca se blocheaza dreapta sau stinga spate ai cel putin doua probleme: limitator dereglat + problema cilindru-pistonase-"ferodo"-uri pe una din parti.
ghitza
Dezgrop topicu caci astazi m-am lovit si eu de limitator.Am 2 bucati si am zis hai sa fac unu bun si toate sunt bune deschide dar nu mai inchide,acuma va intreb daca este ceva arc in el si UNDE mai exact ca ma macina ideea asta ,si daca nu trebuie arc atunci cum inchide ?e hidraulic sau cum naiba .In schema lui zice ca este un arc dar eu nu am gasit nimic in ele sa semene cu arc,va rog care aveti o poza cu el defacut sa puneti sa vad si eu
bac.
si eu am desfacut unul si nu are nici un arc in el
ghitza
Bun deci e hidraulic sa zic asa ,mss de informatie credeam ca tre sa fie si un arc in el care sa readuca supapa pe inchis,mss
nikuniku
ghitza profesor cu esti tu, nu iai dat de cap la un limitator/repartitor?
eu am schimbat vreo 3 bucati si frane pe fata ....neam.... ,pe standu de frana totu este OK dar pe drum se schimba situatia,daca franez bursc se rasuceste de spate ,daca franez la inceput incet si apoi apas tare intepeneste toate rotile,mam obisnuit cu acest sistem de fanare
repartitoru lam reglat,cu masina,pe standu de franare dar tot degeaba
am incercat sa bag un arc slab in repartitor si tot asa face,ca si unu fara arc
PH-06-BOA
Ghita, repartitorul, ca asta e numele lui, face repartitia franarii pe spate in comparatie cu cea de fata, in functie de greutatea pe puntea spate, indiferent de forta de apasare pe peda. Oriunde ai merge, repartitor se numeste. In interior are doua pistoane cap pn cap. Unul mai subtire care are pe jumatate si o garnitura identica ca forma, dar mai mica, cu cea din pompa, iar la un cap are o supapa ce inchide si deschide drumul lichidului catre rotile din spate. La apasarea pedalei, lichidul apasa pe supapa si inchide drumul catre roti. Deci nu franeaza. Ca franarea sa aiba loc, intra in actiune cel de-al doilea piston, care e actionat de parghiile de afara, una e cea cu arc, de forma lata, iar alta e cea rotunda ca o tija, ce e actionata de bascula centrala, functie de cum e reglata din acel surub ce se leaga de bascula. Cu cat e mai strans surubul, cu atat traseul spre roti va fi mai liber, pentru ca apasarea pe peda (presiunea creata), nu poate invinge forta celor doua parghii.
Am facut un desen mai artistic, sa inteleaga toti, in care intrarea e pe la teava din stanga, intra lichidul in camera A, si pentru ca trecerea pe langa pistonul 1 e ingusta, lichidul apasa pe piston si inchide, garnitura etansand pe scaunul dintre camera A si B. Aceasta se vede in momentul cand cineva e sub masina urmarind, si altcineva apasa pe frana, prin iesirea pistonului 2 in jos, impingand cele doua parghii. Daca arcul e tensionat, ajutat de tija reglata si ea tensionat, pistonul 2 nu va putea fi impins in jos de pistonul 1, si atunci trecerea din A in B ramane deschisa, lichidul ajungand pe furtun la roti. Un reglaj slab, va permite inchiderea pistonului 1, la o apasare slaba pe peda, deci nu va frana spatele. Tensionand din reglajul de pe bascula, plusat de greutatea din partea de spate a masinii ( acea tija e de fapt , un cantar), face ca presiunea creata de peda sa fie invinsa, si pistonul 1 sa nu poata bloca drumul lichidului, favorizand franarea. Pistonul 1 impreuna cu cele doua parghii si pistonul 2, formeaza un regulator, ce deschide la o anumita greutate dictata de pozitia , inaltimea spatelui masinii.
ghitza
da eu profesor tongue.gif uite ca nu stiam daca trebuia sa fie in el un arc(nu am mai desfacut) sau ceva ,pentru ca m-am gan dit ca trebuia ceva ce sa inchida supapa la loc dar se pare ca este fara arc (asa sunt unele modele cica)ce am acum pe masina e teapan nu mai misca in el nimic dar frane am nu pot sa zi cnimic decat ca,pe roata stanga spate nu franeaza destul de teapan ca si pe dreapta spate si ma dispera caci iarna era sa o pun de vre-o 2 ori ca m-a sucit noroc ca eram pe drum intr-un sat si am zis sa il schimb poate isi revine,pe spate totu e nou in afara de parghiile alea de autoreglaj care si alea nu sunt tepene sau gripate nush ce poate sa fie

12 Jun 2011, 12:44:
BOA:mss de desen si explicatie ,foarte buna si pe inteles ca de obicei,vad si la tine in desen ca nu are nici un fel de arculet deci e asa cum l-am montat eu, deci e bine ,mai trebuie sa il plantez sus zilele astea si sa vad poate isi resine si roata stanga spate sa fie teapana ca si dreapta,am observat ca daca trag2dinti de frana de mana si pun frana e beton frana dar nu imi explic de ce pentru ca reglajele la roata suint facute cat se intre puitn fortat tamburu dar sa nu rama blocat,deci nu imi dau seama ce poate sa fie .Frana de mana la 7 dinti roata soate dreapta e intepenita pe cand stanga spate daca pun cheia pe prezon o invart si asta ma macina

12 Jun 2011, 12:45:
De aici m-am derutat putin pentru ca arata un arc innauntru
PH-06-BOA
Am uitat sa spun, ca scotand pistonul de jos (2) si filetand cu M16 locul unde sunt liniile cu verde si bagand in locul lui un surub de M16, etansat cu teflon si silicon rosu formand un dop similar cu cel de sus, eliminand si pistonul 1, se asigura trecerea libera a lichidului catre roata, si franarea va fi concomitenta cu cea de pe fata si cu aceeasi intensitate. Avantaj, nu vor mai rugini niciodata pistoanele pe spate, blocandu-se pe cilindrii, din nefunctionare, datorita lipsei de cunostinte la reglarea repartitorului, unde nici nu se franeaza. Franarea va fi sigura, dar o sa spuneti ca ineficienta. Aiurea. Odata sigur va frana, a doua, orice masina care franeaza se ridica de spate si simuleaza descarcarea, blocand franarea pe spate iar rotile oricum merg taras, micsorandu-se aderenta datorita descarcarii, ridicarii de spate. Aerisirea se va face mult mai usor...
ghitza
La mine asta e problema ca nu merge taras ambele roti pe spate ci doar dreapta care lasa urma pe asfalt la frana dar cea de pe stanga se invarte parca nu ar avea forta acolo p[istonasu sa deschida saboti sau ii descghide si nu are forta sa ii tina pe tambur nush ce sa zic.Mie mi sa nu schimb repartitoru si sa fie tot asa ca fac cu nervi
nikuniku
ghitza inainte sa am dacia asta am avut o masina made in germani,cu aceleasi propleme la repartitor,cum lam reparat?,lam dat jos si lam inlocuit cu un T-eu.Frane? rupea asfaltu,la itp,era pitit in sasiu masinii si nu se vedea,la dacie nu stiu daca merge aceeasi metoda,adica scos tot di el si sudat,nu am incercat,dar am auzit pe la altii ca au facut aceasta,,inventie,,si merge,dar ce faci la itp?
incarca sa faci reglaju la saboti,curata cilindrii de frana de rugina si da in interioru lor cu vaselina siliconica(se gaseste greu si cam costa)si daca tot umbli la ei schimba si garniturile
cum faci sa vezi daca sabotii sunt bine reglati?tragi frana de mana 2-3 dinti si rotesti de una din roti,merge cam greu,si cealalta roata sa mearga la fel,mai tragi 1-2 dinti si trebuie sa mearga rotile mai greu,nu blocate,daca nu se invartesc rotile la fel de greu, se regleaza din sectoru dintat de pe sabot,pana se face reglaju egal,pe dreapta si pe stanga,acum se regleaza frana de mana,?sa tina 6-8 dinti trasa lejer si 8-10 trasa cu forta,cu cat se misca cablu mai mult pe camasa,cu atat pericolu de a ramane blocat este mai mic,eu am cablu de frana de mana al masinii din 2002 ne uns niciodata
PH-06-BOA
Eu v-am mai spus, ca cel ce scrie o carte e unul, cel ce proiecteaza e altul si n-are niciun interes sa spuna tot. Ar fi tradare, autotradare. Asa ca mai trebuie ca si noi sa gandim. Fa proba cu unul cu dop, si vreau sa te aud injurandu-ma ca nu merge mai bine ca in varianta originala. Nu-ti va lua decat o ora. Mai greu e de facur filetul. Largesti gaura cu un burghiu de 14, si filetezi cu 16. Daca ai cu ce, faci dopul identic cu pistonul, ca aspect, bagi si burduful peste el, asa de fenta, si n-ai dureri de cap cu franele.
ghitza
Eu acuma ce am pe amsina ii teapan adica vine lichidu pe spate ca si cand ala nu ar fi acolo dar ma dispera frana pe spata stanga care nu se intepeneste la franare brusca ci numa pe dreapta si cuma zi s daca trag frana de mana 3 dinti ii beton si pedala zici ca am logan biggrin.gif
nikuniku
ghitza citeste postu 30
PH-06-BOA
Ori pistoanele sunt blocate, sabotii nu adera la tambur, ori presiunea catre acea roata e mica, datorita unei strangulari. Frana de mana e independenta de cea hidraulica. Daca cea de mana tine perfect, sabotii apasa corect, deci tot de la cilindru trebuie sa fie ceva. Poate fi aer intre Teu si roata.
Nicu, de sudat e greu pe fonta. Eu am alamit si e o grosolanie. Acum trei zile am facut unul filetat, pe strung un dop identic cu pistonul, si l-am montat pe aceeasi pozitie la locul lui, cu burduful pe locul lui, si e perfect. Franele incremenesc masina pe loc, asemenea trecerii de la cea fara servo, la cea cu tamburi mari si servo.
nikuniku
PH-06-BOA de facut ,,inventia,,asta se face ,dar ce faci la ITP?,ai sa spui ca dai dreptu...si cred ca ai dreptate,cand am spus ,,,sudat,,, mam referit la alamit,stiu ca fonta nu se sudeaza
PH-06-BOA
Nicu, nu e necesar reglajul separat ca rotile sa tina identic, pentru ca la jumatatea cablului, prinderea e flexibila. Fortele in cele doua capete ale cablului sunt egale. Numai daca unul e blocat de rugina, apare diferenta. E adevarat ca daca e cursa mai mare, cablul nu va incremeni pe manta, mai ales daca e folosit mereu.
El are probleme cu frana hidraulica, de nu tine egal. Ghita, regleaza scaunul asa fel, incat manivela sa poata fi pusa untre scaun si pedala apasata in asa fel, incat sa poti roti de rotile suspendate, sa poti vedea cat de greu se roteste fiecare la aceeasi forta de apasare pe peda. Daca incerci cu o dinamometrica, e si mai concludent.

12 Jun 2011, 12:32:
Atat cat am frana mai buna ca cu el functional, si e si perfect identic p-afara, mai putin posibil sa fi tras la raspundere, de ce ai frana mai buna.
nikuniku
PH-06-BOA reglaju la saboti/distanta dintre sabot si tambur,o faci cu frana de mana+sectoru dintat de pe sabot,daca pe o parte distanta este de 3mm si pe cealalta parte este de 1 mm cum crezi ca va tine frana de picior? ca la Ghitza,frana de mana va tine si ia ceva pe acolo dar nu va fi eficienta
asta o poti face singur fara sa mai fie pe langa tine vreun vecin atotstiutor+consumator de bere ,in timp ce tu fierbi ca nu ai frane pe masina
PH-06-BOA
Asa e cu distanta dintre saboti si tambur. Altfel va trebui o peda pentru apropiere si a doua pentru franare. Pentru reglajul AUTOMAT al sectorului dintat, e un arc mic si ascuns sub unul din saboti, care trage de acea parghie danturata, arc care , daca e lung si are joc mare intre furca si parghie, nu mai face servici si de aceea trebuie sa intervi tu. Normal, el face treaba.Faceti ca arcul de la capatul furcii sa nu mai aiba joc mare, si se va regla singur jocul intre saboti si tambur. Cand sabotii se departeaza intre ei si se apropie de tambur, unul din saboti trage de arc, arcul de furca, furca trage de parghia dintata, mutand cu un dinte. La urmatoarea franare nu va mai muta undinte, pentru ca cursa sabotilor e aceeasi, ca si pentru urmatoarele sute de franari. Pe masura ce sabotii se mai uzeaza sa zicem cu o jumatate de milimetru, ei se vor departa intre ei mai mult, si va trage iar de parghia danturata cu un dinte. Asta inseamna ca jocul arcului sa nu permita prea mare departare si apropiere intre saboti, fara a muta un dinte. Nu arcul lung dintre saboti e in discutie, ci cel mic de la un cap al furcii, care e pe sub sabot. Nu se vede. E asemanator cu cele doua ce tin sabotii pe taler.
panter1
Eu unul.. nu inteleg prea bine ce rol are acest repartitor.. in momentul in care pistoanele etrierelor de pe fata sunt late si deci forta de apasare a lichidului este mai mare decat forta de apasare a pistonaselor mici pe spate.. Daca presam cu 30 de bari lichidul ca de exemplu se va vedea faptul ca frana din constructie franeaza mai mult pe discuri cu etrier pe fata(datorita pistonului etrier lat) si mai putin pe spate 65% cu 35% ceva de genu... Am cautat repartitorul la matiz dupa ce am schimbat placute.. si nu l-am gasit, nici o tija nici o parghie.. iar majoritatea masinilor straine nu au din ce am citit pe forumuri.. cred ca la dacie este o complicareala a unei piese in + inutila.. sa aibe ce se strica..

Conform repartitorului cand masina nu are greutate franeaza doar fata iar cand pui greutate va apasa parghia acel piston si va debloca lichidul si va frana si spatele..

In realitate am avut astfel(apoi l-am reglat sa franeze indiferent de greutate si spatele) deoarece am avut un accident din cauza ca nu m-a ajutat si spatele cu masina usoara(fara greutate) si m-am dus cu rotile scartaind pe fata iar spatele a somat.. injur si acum faptul ca mecanicii nu mi-au indreptat capota calumea dupa huh.gif

Nu mai zic de faptul ca daca mergi in oras va frana la greu fata iar pistonasele de spate nefolosite la franare se vor bloca si nu vor functiona nici cand va trebui sau va actiona slab.. iar la o frana de urgenta nu vor fi prea eficiente
ghitza
QUOTE(PH-06-BOA @ 12 Jun 2011, 15:31)
Asa e cu distanta dintre saboti si tambur. Altfel va trebui o peda pentru apropiere si a doua pentru franare. Pentru reglajul AUTOMAT al sectorului dintat, e un arc mic si ascuns sub unul din saboti, care trage de acea parghie danturata, arc care , daca e lung si are joc mare intre furca si parghie, nu mai face servici si de aceea trebuie sa intervi tu. Normal, el face treaba.Faceti ca arcul de la capatul furcii sa nu mai aiba joc mare, si se va regla singur jocul intre saboti si tambur. Cand sabotii se departeaza intre ei si se apropie de tambur, unul din saboti trage de arc, arcul de furca, furca trage de parghia dintata, mutand cu un dinte. La urmatoarea franare nu va mai muta undinte, pentru ca cursa sabotilor e aceeasi, ca si pentru urmatoarele sute de franari. Pe masura ce sabotii se mai uzeaza sa zicem cu o jumatate de milimetru, ei se vor departa intre ei mai mult, si va trage iar de parghia danturata cu un dinte. Asta inseamna ca jocul arcului sa nu permita prea mare departare si apropiere intre saboti, fara a muta un dinte. Nu arcul lung dintre saboti e in discutie, ci cel mic de la un cap al furcii, care e pe sub sabot. Nu se vede. E asemanator cu cele doua ce tin sabotii pe taler.
*



Da cred ac ai dreptate cu acel arculet minune si saptamana dau jos tot platou de sabti sa vad ce fac cu el si daca are joc sa vad adca se poate strange sau facut ceva cu el,mss frumos de sfat si va tin la curent
PH-06-BOA
Atentie, nu trebuie sa-i iei jocul de tot, sau ca arcul sa stea tensionat, ca va sta franata. La franarea din peda, sabotii se vor apropia de tambur, si daca arcul e intins, trage si parghia dintata mutand cu un dinte, ramanand franata. Daca ai joc de numai un mm, e bine, dar si mai bine simulezi franarea departand sabotii intre ei putin cate putin, sa vezi la ce cursa muta un dinte.
ghitza
Astazi am desfcaut spatele sa vad ce drac ii acolo mai ales pe stanga,sa lasat cu schimbarea conductei de pe stanga spate (la desfacere rea intepenita si sa rupt)bu cumparat alta pus innapoi ,dupa care vad ca musteste pistonasu ,fuga si ia altu ca de garnituri nu are rost ca sunt praf ,dupa 3 ture de magazin si dumnezei coborati pe ea ma pun sa montez la loc tot pe stanga ce tine de frana (saboti parghiile ARCULETU minune cel micul din spatele parghiei)montez tot si pun pe tata sa traga frana de mana dinte cu dinte sa vad la al catelea dinte misca cablu parghia de la sabot si pe la dintele 4 incepe pe cand roata de pe dreapta era deja semiinfranata lasa frana de mana jos parghia nu mai revione la locu initial decat ajutata ,nu am mai avut nervi si idei si o las pe maine

15 Jun 2011, 18:15:
Asrazi i-am dat de cap ,am schimbat cablu de la frana de mana cel de la roti era partial gripat pe stanga (roata care era cu probleme )adica nu mai revenea la loc dupa lasarea manetei jos ,am aerisit prin cadere fare pedale si ep stanga a iesit aer de m-am plictisit si nu imi vene sa cred ca iese atata aer pana nu a mai iesit nimic,dupa care am micsorat cursa pedalei de frana din interior dar fara sa ramana infranata si am frane beton ,acum sa vad cat o sa tina minunea

15 Jun 2011, 18:16:
Multumesc tutror de sfaturi si idei
kog
pana la urma cablul era... ma bucur ca ai rezolvat problema smile.gif
ghitza
Da nenorocitu ala de cablu era problema dar cum am zis am schimbat si cilindru pe stanga si conducta de la repartitor la roata stanga si aerisit prin cadere
TRK
cum se aeriseste prin cadere?
ghitza
adica faci singur,iei o sticla de jumate cu dopu gaurit,prin care treci un furtun (furtun de la instalatia stropgel ca e si transparent) sa fie mai lung sa ajunga de la aerisitor la sticla care sta jos pe paman sau beton ce ai in curte,Scoti manocontactu de la pompa de frana te duci frumos la limitator si daca functioneaza pui o cheie franceza pe el si strangi cheia simuland masina incarcata si sa vina lichid pe spate dupa care te apuci de roata dreapta spate desfaci aerisitoru pana vezi ca vine lichid si pui furtunasu pe aerisitor si lasi sa curga vre-o 5 min de roata asta pana nu se mai vad bule pe furtun si curge doar lichid,pe urma strangi aerisitoru si te muti pe rand la roata stanga spate ,dreapta fata ,stanga fata si repeti operatiunea pana vine lichid fara bule de aer.Cand ai terminat cu rotile mergi la aerisitoru de la pompa si faci la fel ,adica sa vina lichid fara bule (de obicei aici nu tre sa stai 5minute ci o sa vezi ca vine din prima fara bule )strangi si pe asta cu simt sa nu il rupi sau sa ii strici filetu dupa care te duci in masina ii tragi vre-o 3 pedala sanatoase ca si cum iti iese ceva in cale dupa care montezi manocontactu la loc si pui firu ce venea la el(daca il mai ai eu nu il am)dupa care pornesti masina si vezi cum stai cu franele si sa nu ti se aprinda becu in bord de la frana adica asta(!),daca se aprinde ai pompa in avarie,si era sa uit dupa ce termici de aerisit dai franceza jos de pe limitator sa nu pleci la drum cu ea laugh.gif ,Daca sistemu il ai in regula fara scurgeri si alte minuni dupa treaba asta ai frane beton ,iti garantez eu asa am momentan sper sa ma si tina,bafta si daca am gresit ceva rog colegii sa ma corecteze
panter1
vreau sa adaug un lucru.. indiferent de metoda de aerisire.. asta pentru cei care nu au mai aerisit nicionata.. sa urmariti si vasul de plastic al masinii in care se pune lichidul de frana caci va tinde sa se goleasca aerisind la roti.. Deci nu aerisiti si uitati de el.. trebuie sa il completati incat sa nu se goleasca acolo caci daca prinde aer o luati de la capat cu aerisitul inclusiv pompa

Ghitza ce este acela "manocontact de la pompa" si ce importanta are la aerisit ??

si chiar da rezultate metoda asta de aerisire fata de cea cu 2 oameni??... caci si eu am frane pe toate rotile dar trebuie sa apas cam tare daca vreau sa tina bine..

deci apasatul pe pedalele ca si cum ti-ar aparea ceva in fata se fac dupa ce se aerisesc toate cele 4 roti, am inteles bine?
ghitza
Manocontactu este acel bulb cu un papuc tata pe el si in care vine un fir,el trebuie scos pentru a se dep[lasa pistonasele de la circuiti de bypass(asa stiu eu si a intra pompa in avarie)
Acele pedale mai energice se face dupa ce aerisesti cele 4 roti si pompa asta e valabil la aerisirea prin cadere caci la cea la pedala nu mai e nevoie sa faci pe urma pentru ca faci destula in timpu aerisirii
panter1
ai testat asta adica aerisind metoda cu 2 oameni apoi prin cadere(1 om) si ai simtit diferenta?
ghitza
Da,la 2 oameni la atatea pedale se spumeaza lichidu si nu scoti aeru in veci
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.