Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ulei cutie de viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mihaitamar
Scuzati-ma, dar sunt cam nedumerit .Acum cateva zile am fost la un drum mai lung cu dacia mea si am remarcat aproape sa ajung acasa inapoi ca intra mai greu in a 5a si in masalier .Care este cauza?Eu cred ca este de la ulei , dar nu stiu daca trebuie schimbat sau completat.Nu stiu de care ulei este in cutie , si de aceea va intreb daca merge sa completez uleiul cu un alt ulei fata de cel din cutie .Merge sa il pun chiar daca are alte caracteristici?
Babaq139QMB2
Da-l AFARA , pune

SAE 90 EP2
mihaitamar
Pai problema sta cam asa , de bagat stiu cum sa bag uleiul dar de scos cum se face.Nu puteti sa-mi explicati intreaga pcocedura?Si cam cat ulei intra in cutie?
ydaniel
Uleiul pentru cutia de viteze la Dacia clasic este 80w90,iar daca ai ceva banuti in plus poti folosi 75w90.
Babaq139QMB2
Eu am din asta de la petroame merge brici 5+1 SAE 90 EP2 . smile.gif
mihaitamar
Dar tot nu ma-ti lamurit.Deci cum se scurge uleiul din cutia de viteze , si cum se baga altul ?
val2011
sub cutie este un surub patrat il desfaci si gata. daca intra mai greu in a 5 nu are o treaba cu uleiul
daniel93
Se poate baga si valvolina in cutie, merge mai bine la cald, insa la rece aproape pleaca de pe loc, cand ridici ambreajul, scoasa din viteza (presupunand ca stii ca se calca ambreajul la pornirea la rece).
RaduWra
Eu am bagat Valvoline 80w90 in cutie, iar in motor Valvoline 15w40. Nu am treaba de loc, merge ok.
KeO
80w90 e specificatia corecta. Calitatea, dupa buget. De la alea din benzinarie, pana la Castrol.
cristio_79
Nu-i sta in gat nici cu 75W90, dimpotriva. La rece, iarna cand sunt temperaturi scazute, e mai bine. Isi face ungerea mai bine. Vascozitatea la cald este aceeasi.
Eu am luat Mobil 1 75W90 sintetic pentru Solenza, dar la tipul respectiv de cutie nu se potrivea. Vascozitatea la cald era mai mare si imi agata. Dupa 2-3 zile am schimbat uleiul din nou si am bagat cu specificatiile recomandate, 75W80. Cel 75W90 il am si acum, am cheltuit doar o caciula de bani pe el.
La berlina cu 80W90, la temperaturi scazute, simteam cum se misca de pe loc cand dadeam drumul ambreiajului si abia miscam schimbatorul pana se incalzea uleiul.
mihaitamar
In sfarsit am cumparat si ulei , VALVOLINA, dar ca sa vezi la mine la cutie era doar un singur surub in loc de doua , si acela avand un cap hexagonal , nu patrat , din cate stiam eu.Am dat sa il desfac, surubul este de 21 , dar ce sa vezi nu se desface nici chip. Am incercat si cu chei fixe si cu chei tubulare , dar tot nimic,nu vrea si nu vrea.Cum as putea sa desfac acel surub , sau ar exista alta modalitate pe unde sa bag uleiul?
Leo0608
80w85 era un super ulei, dar daca gasesti, pune un 75w85 sau 75w90 in cutie
surubul incearca cu tubulara de 21, incearca sa starangi/destrangi , trebuie sa isi dea drumul, eventual pune-i niste lichid de frana/petrol lampant , in zona cu surubelnita sau siringa wink.gif si lasa-l cateva ore, dupa care incearca
eventual pui cheia tubulara si bati cu ciocanu usor,in sensul de desfacere, trebuie sa isi dea drumul
maho
QUOTE(mihaitamar @ 12 Apr 2014, 13:28)
la mine la cutie era doar un singur surub in loc de doua , si acela avand un cap hexagonal , nu patrat ,

Ar trebui sa fie doua, unul jos, de golire, si unul pe la jumatea cutiei (pe o parte), de umplere si "vizitare". Trebuie sa folosesti o cheie cu brat lung (macar 50 cm), ca sa poti avea moment de torsiune (pt. desurubare) suficient de mare; am patit-o si eu.
mihaitamar
Mersi pentru sfaturi , o sa caut o astfel de chieie si apoi sa vedem ce reusesc
iulica89
Baga'te sub masina pentru ca s'ar putea sa ai hexagon de 21 si la umplere si la scurgere(dupa masina din semnatura).
Valvolina, la rece, se lipeste de peretii cutiei ramanand astfel fara ungere-rupere/blocare parti in miscare...
Recomand 80w90 din categoria Mobil undeva la 27 ron, am luat acum 2 saptamani, 2 litrii iti ajung.
Ai aici cum am adaugat eu ulei: http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=221077&st=30
maho
QUOTE(mihaitamar @ 12 Apr 2014, 17:23)
o sa caut o astfel de chieie si apoi sa vedem ce reusesc
*


E greu sa gasesti o astfel de cheie, dar poti baga o teava pe coada unei chei normale, pe post de maner lung. Sa ai grija sa fie bine intepenita masina (cric + roti blocate), ca sa n-o misti si sa se-ntample vreun accident... preferabil sa beneficiezi de un canal. wink.gif
mihaitamar
O cheie normala , nu ar merge deoarece sau cam tocit marginile hexagonului, mie m-iar trebui o inelara sau tubulara , am incercat cu o tubulara asemanatoare celei de bujii dar tot nu merge.Mai exista o alta procedura pe unde sa bag ulei?
nikuniku
daca nu merge cu nici o cheie din cauza ca sau tocit muchiile hexagonului poti folosi un astfel de cleste(cu falci in S,cel cu falci drepte nu este bun,ca poate sa alunece pe surub,cel cu falci in S se infige in surub)
ulei mai poti pune pe la sonda de marsarier (cheie de 22mm)dar trebuie sa stii cantitatea exacta sa nu pui mai mult
un astfel de cleste mia scos/desfacut multe suruburi/piulite la care nu mai aveam ce face decat sa le tai
mihaitamar
Multumesc pentru raspuns, dar cum anume pot baga ulei pe la sonda de masalier , in caz ca nu pot desface surubul , si mai exact unde este?
Leo0608
mergi la un service de cartier si sudeaza 2 piulite la ei dupa care desfaci cu tubulara, daca ai rotunjit hexagonul la ambele suruburi
mihaitamar
Daca nu ii bag ulei acum exista vreun risc ?Precizez ca in viteze intra bine , a 5a trebuie impinsa mai bine , dar in rest merge.
Cristi1980
QUOTE(nikuniku @ 13 Apr 2014, 10:15)
un astfel de cleste mia scos/desfacut multe suruburi/piulite la care nu mai aveam ce face decat sa le tai
*


confirm si eu
e mult mai bun decat cel cu falci drepte, am desfacut si eu multe tevi si coturi, ala S e cel mai fain, cel cu falcile drepte mai aluneca radmasa.gif etc mad.gif de ziceam ca mai bine taiam direct cu flexu ... si refiletam cu filiere, etc ... smile.gif

<span class='edit'>14 Apr 2014, 21:08:</span>
QUOTE(mihaitamar @ 14 Apr 2014, 18:59)
Daca nu ii bag ulei acum exista vreun risc ?Precizez ca in viteze intra bine , a 5a trebuie impinsa mai bine , dar in rest merge.
*


pune-i 200ml ulei pe la sonda de marsalier si vezi dupa aia cum intra a 5-a
Dar daca nu stii ce ulei ai avut inainte si de cand este, mai bine mergi pe la un service de cartier si iti desface ei suruburile acelea excl.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.