Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme temperatura apa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
pais_valenciano
Salutare, de ceva timp acul la temperatura apa a inceput sa joace cand sus cand jos, acum a murit de tot , ce poate fi? ce rezistenta are sonda de temperatura? ce sonda ar trebui sa-mi cumpar (ce marca) ? Multumesc rolleyes.gif
DJ-55-AMC
Prima data ia si verifica daca ceasul e bun. Pune firul de la sonda la masa ( - ), daca acul se duce la maxim inseamna ca ceasul e bun.

Ar fii bine daca ai gasii de ElectroPrecizia, se mai gasesc uitate pe raft. Bafta!
RaduWra
Intrebare: De ce apa nu trece de temperatura de 60 de grade ? O singura data a urcat la 90(pentru cateva secunde), iar apoi a scazut la 60. Eu tin sa cred ca antigelul este "batranel".. am de gand cat mai curand sa-i schimb lichidul de racire. Termostatul daca nu ma insel este de 89.
DJ-55-AMC
Daca nu trece de 60 sunt 2 variante:
- nu iti indica bine ceasul\sonda
- nu inchide termostatul. Ramane in pozitia "deschis" si lasa toata apa sa se duca in radiator.
Masina iti baga caldura?
ilie.claudiu90
daca are termostat...
RaduWra
Pai din ce stiu eu, imediat dupa pornirea motorului pui mana pe furtunul de la termostat, daca acesta se incalzeste repede inseamna ca e deschis, daca nu se incalzeste repede inseamna ca e "bun". Metoda asta de verificare a spus-o cineva pe forum si zic eu ca este adevarata. Sonda cred ca indica bine. Mai de graba cred ca lichidul de racire este prea batran (nu a fost schimbat niciodata, ci doar mici completari), m-am uitat mai atent la el si pare mai "ruginiu".
sebymesteru
N-are nici o treaba cat de "batran" e lichidul cu oscilatia temperaturi. La tine e ori contact prost pe cablaj,in ceas sau la sonda,ori sonda e pe duca. Scoate papucul de pe sonda si da-l la masa,cum a spus AMC mai sus si vezi daca si ce indica sonda. Daca ceasul merge bine,probabil sonda e pe duca si trebuie schimbata. Cat priveste faptul ca apa nu se ridica mai sus de 60 de grade,probabil e termostatul de vina,poate nu inchide suficient de bine sau a ramas deschis mai degraba. Nici mie nu imi ridica apa mai sus de 80 desi termostatul e de 89,de Master. Cred ca e un mare rahat termostatul asta si in functie de cum se va comporta la vara cred ca il voi monta pe cel de Klaxcar de pe vechea masina,care tinea bine temperatura... wink.gif
RaduWra
Baieti, temperatura nu oscileaza, doar acum cateva saptamani cand am inchis caldura de la robinet a urcat pana la 90 de grade, iar dupa 1 minut a scazut la 60. Temperatura sta mereu la 60 de grade. Am vazut pe forum, ca tot asa la un coleg a fost de la antigelul imbatranit problema. Oricum, am sa incerc ce mi-ati recomandat si voi. Apropo, dupa un drum de 20-25 km, se simte fierbinte furtunul de la radiator-termostat, la fel si radiatorul cand pun mana pe partile lui laterale.
ilie.claudiu90
scoate termostatul si pune apa intr-o oala mica,baga-l acolo si vezi aproximativ cand se deschide,ar trebuii sa se deschida cu putin timp innainte sa inceapa apa sa fiarba
ChrisSs
Colegii pierd din vedere un lucru important, ai spus ca apa e ruginie, uitate daca nu ai cumva mizerie pe fundul vasului de expansiune, daca da inseamna ca ai mizerie la termostat si ti-e blocat pe deschis.

Eu am patit ca la o luna dupa ce am schimbat antigelu am gasit pe fundul vasului de expansiune NAMOL si antigelu era ruginiu, termostatu care si el era schimbat de o luna era blocat pe inchis si mi-a fiert apa.
RaduWra
Intradevar, in vasul de expansiune exista pe fundul lui un namol...antigelul nu a fost schimbat niciodata, ci doar completat. Cand o sa fie frumos afara, am sa cumpar antigel + apa distilata, si am sa ma apuc de ea. Daca o sa fie cazul, am sa schimb si termostatul.
DJ-55-AMC
Eu zic sa te apuci sa speli instalatia de racire bine de tot, nici nu vreau sa ma gandesc ce e acolo. Eu unul m-am speriat cand am vazut ce a fost in a mea cand am luat-o... Am spalat instalatia de cel putin 10 ori in 2 zile cand am luat masina ( prin ianuarie laugh.gif ) ca sa pot sa scot NAMOLUL si RUGINA ( nu exagerez deloc) din acel motor. Si tot nu am reusit pe deplin.

Nu baga antigel din prima ca nu faci nimic mai mult decat sa arunci cu banii, iti spun ca sunt patit. Iti recomand ca cumperi si niste solutie de spalat instalatia de racire, prima tura o pui dupa primele 2-3 spalari iar cea de-a doua printre ultimele. In tot acest timp te sfatuiesc sa nu menajezi masina, ia si tureaz-o cum trebuie, se curata mai bine.

Iti urez multa rabdare si nervi de fier! Bafta!
RaduWra
Mersi frumos de sfat, cred ca asa am sa fac. Nu vreau sa-mi imaginez ce e acolo, lichidul nu mai are culoarea lui si e ruginiu inspre maro.
ChrisSs
Daca tot te apuci sa cureti instalatia de racire, verifica furtunele daca sunt coapte/ crapate si schimbale, termostatul si ala te sfatuiesc sa-l schimbi. Nu cred ca e o invetitie asa de mare, mai bine schimbi preventiv decat sa ai surprize pe drum.
Daca ai grija de masina si ea o sa aiba grija de tine. smile.gif
Bafta!
RaduWra
Mersi din nou pentru ajutor, crede-ma ca am grija cum pot eu mai bine de ea. smile.gif
Sa curat si caloriferul de caldura nu ? Asta cand o sa fie frumos afara, il dau jos, il clatesc bine cu apa, la fel si radiatorul, o sa incerc sa scot si lichidul din blocul motor daca gasesc acel surub. smile.gif
maho
QUOTE(RaduWra @ 18 Apr 2014, 14:11)
lichidul nu mai are culoarea lui si e ruginiu inspre maro.

Vezi ca si antigelul tip G12 e portocaliu spre maroniu. Daca ai radiator de aluminiu, doar de asta ar trebui sa folosesti.

QUOTE(RaduWra @ 18 Apr 2014, 18:13)
Sa curat si caloriferul de caldura nu ? Asta cand o sa fie frumos afara, il dau jos, il clatesc bine cu apa, la fel si radiatorul, ..

Daca s-a depus ceva calcar, foloseste ožet, e mult mai eficient decat apa, daca esti sigur ca elementele metalice ale instalatiei (radiator, calorifer) sunt ok. Daca insa ai radiatorul fisurat, atunci e posibil sa se deblocheze si fisura, si sa inceapa sa curga.
RaduWra
Mersi de sfat maho, momentan vreau sa rezolv cu pompa de frana, m-am pus sa schimb ce e uzat la frane (furtunele)..garniturile la pistonase si uite ca acum nu mai iese pompa din avarie....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.