Am cautat pe forum dar nu am gasit nimic care sa ma ajute. Azi dimineata masina a pornit ca de obicei fara probleme. Am mers 20 km normal. Am oprit si am lasat-o vreao 3 ore in pace. Apoi am dat sa pornesc dar nu a mai vrut sa mearga. Desfac capota si vad umed deasupra sondelor pt temperatura apei. Sterg praful si vad cu groaza o fisura in zona respectiva, in partea dintre capacul chiulasei si placuta pe care sint montate sondele de apa. Dat fiind ca eram la 20 km de oras am pus mastic de etansare (rosu) si am asteptat pina a etansat apoi m-am tirit spre service.
Pe linga faptul ca s-a derajat aprinderea (dimineata a mers OK!), a ancransat 2 bujii si consuma si benzina. Apa in ulei nu am vazut sa fie iar nivelul lichidului de racire a ramas constant dupa 100 km (exceptind pierderea de pina la descoperirea fisurii). Martorii sint ok, nu a sarit nici temperatura apei, nici a uleiului si am mers aproape normal (nu am depasit 90 )
Verdictul mecanicului a fost ca pot sa merg cu chiulasa asa o vreme dar ca pina la urma tot va trebui sa o schimb.
Intrebarile mele sint:
1. Se putea fisura de la aprinderea dereglata?
2. Cit mai pot merge asa?
3. Se poate face ceva la chiulasa asta? (una noua imi depaseste deocamdata posibilitatile financiare...)
4. Daca se poate face o reparatie stie cinva un service in Iasi capabil sa faca asta?
Multumesc anticipat