Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Deblocare pistoane etrier
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vasi1453
Rog pe cine a mai facut asa ceva sa-mi spuna daca dupa ce se demonteaza un etrier de la furtun pentru deblocarea pistonului ( sau pt.schimbare garnituri ) si se munteaza la loc, este suficient a lasa sa curga lichidul prin cadere libera prin etrier pana cand prin purjor nu mai iese aer ( completand nivelul lichidului din rezervor ). Cat timp etrierul e demontat racordul se infunda cu un dop.
Am pompa cu patru conducte si nu vreau sa dezechilibrez tot sistemul facand aerisire.
tunderbird
Se poate, numai ca trebuie ca dopul pe care il pui la furtun sa fie etans, altfel iti curge tot lichidul de frana din vasul de la pompa...sau pui pe cineva sa aiba grija ca vasul sa aiba lichid in el atata timp cat tu lucrezi la roata.

Daca vasul se goleste, va intra aer in pompa si vei fi obligat sa faci o aerisire completa la toate rotile.
argon
QUOTE(vasi1453 @ 12 Oct 2005, 14:59)
Rog pe cine a mai facut asa ceva sa-mi spuna daca dupa ce se demonteaza un etrier de la furtun pentru deblocarea pistonului ( sau pt.schimbare garnituri ) si se munteaza la loc, este suficient a lasa sa curga lichidul  prin cadere libera prin etrier pana cand prin purjor nu mai iese aer ( completand nivelul lichidului din rezervor ). Cat timp etrierul e demontat racordul se infunda cu un dop.
Am pompa cu patru conducte si nu vreau sa dezechilibrez tot sistemul facand aerisire.
*




ar fi bine sa faci o aerisire completa dupa..sa nu ai surprize..si eu am incercat ca si tine in speranta ca nu va trebui..(am schimbat pistonasele), DAR nu mai prindea frana bine, oricata grija am avut sa fac cum a spus tunderbird mai sus...si fara o aerisire in "diagonala" ca la carte nu am rezolvat problema...
DodoBird
QUOTE(vasi1453 @ 12 Oct 2005, 14:59)
Rog pe cine a mai facut asa ceva sa-mi spuna daca dupa ce se demonteaza un etrier de la furtun pentru deblocarea pistonului ( sau pt.schimbare garnituri ) si se munteaza la loc, este suficient a lasa sa curga lichidul  prin cadere libera prin etrier pana cand prin purjor nu mai iese aer ( completand nivelul lichidului din rezervor ). Cat timp etrierul e demontat racordul se infunda cu un dop.
Am pompa cu patru conducte si nu vreau sa dezechilibrez tot sistemul facand aerisire.
*



Imediat dupa slabirea furtunuui de la etrier se apasa frana la maxim blocandu=se la podea cu ceva , surubelnita lunga de exemplu. Din acest moment nu va mai curge nici o picatura de lichid. !
Asa se poaste lucra linistit. Se deblocheaza frana si se aeriseste etrierul respectiv.
Dyda
QUOTE(vasi1453 @ 12 Oct 2005, 13:59)
Rog pe cine a mai facut asa ceva sa-mi spuna daca dupa ce se demonteaza un etrier de la furtun pentru deblocarea pistonului ( sau pt.schimbare garnituri ) si se munteaza la loc, este suficient a lasa sa curga lichidul  prin cadere libera prin etrier pana cand prin purjor nu mai iese aer ( completand nivelul lichidului din rezervor ). Cat timp etrierul e demontat racordul se infunda cu un dop.
Am pompa cu patru conducte si nu vreau sa dezechilibrez tot sistemul facand aerisire.
*




QUOTE(DodoBird @ 12 Oct 2005, 21:16)
Imediat dupa slabirea furtunuui de la etrier se apasa frana la maxim blocandu=se la podea cu ceva , surubelnita lunga de exemplu. Din acest moment nu va mai curge nici o picatura de lichid. !
Asa se poaste lucra linistit. Se deblocheaza frana si se aeriseste etrierul respectiv.
*



Deci ai pompa cu 4 conducte , ai si manocontact ICP, cind se face aerisirea sau interventii unde este necesar sa se actioneze pedala de frina, asta trebuie demontat, astfel se avariaza pompa si nu mai frineaza decit pe spate.

Intradevar pentru a nu mai curge lichid de frina , trebuie atacata pompa dar nu apasata pedala pina la podea, ci doar citiva mm si ptr asta foarte buna este manivela ce se pune capatul de antrenare cric la pedala iar coarba se fixeaza in scaun
cromo
QUOTE(vasi1453 @ 12 Oct 2005, 15:59)
Rog pe cine a mai facut asa ceva sa-mi spuna daca dupa ce se demonteaza un etrier de la furtun pentru deblocarea pistonului ( sau pt.schimbare garnituri ) si se munteaza la loc, este suficient a lasa sa curga lichidul  prin cadere libera prin etrier pana cand prin purjor nu mai iese aer ( completand nivelul lichidului din rezervor ). Cat timp etrierul e demontat racordul se infunda cu un dop.
Am pompa cu patru conducte si nu vreau sa dezechilibrez tot sistemul facand aerisire.
*



Daca inainte de montaj ai umplut etrierul cu lichid de frana la maxim si, ulterior, ai insurubat racordul flexibil fara sa prinda bule de aer este posibil sa nu fie necesar nici macar sa completezi cu lichid in vasul de expansiune.
Varianta este testata personal si folosita in mai multe randuri cu succes.
cmres80
QUOTE(Dyda @ 13 Oct 2005, 00:44)
Deci ai pompa cu 4 conducte , ai si manocontact ICP, cind se face aerisirea sau interventii unde este necesar sa se actioneze pedala de frina, asta trebuie demontat, astfel se avariaza pompa si nu mai frineaza decit pe spate.

Intradevar pentru a nu mai curge lichid de frina , trebuie atacata pompa dar nu apasata pedala pina la podea, ci doar citiva mm si ptr asta foarte buna este manivela ce se pune capatul de antrenare cric la pedala iar coarba se fixeaza in scaun
*


Care este treaba cu manocontactul ICP, eu am 4 conducte(dublu circuit), dar manocontactul ICP nu stiu ce este. Si daca poate cineva sa mai detalieze o data care e faza cu apasarea pedalei pentru a nu mai curge lichid, nu am inteles din ce s-a scris mai sus.
Va multumesc.
Kruger
Eu a trebuit sa schimb la un moment dat pompa, imi cerea la ITP sa am cu dublu circuit, si eu aveam pe simplu.

Am facut rost de pompa, am mers la mecanic. Cand a vazut ca aerisitoarele de la etrieri sunt rupte, s-a cam desumflat omul. A dat pompa mea jos, a pus pompa cu dublu, a facut aerisirea doar la pompa, si apoi mi-a zis sa ma plimb toata ziua cu masina, ca a doua zi dimineata aveam ITP-ul.

La inceput tinea destul de indoielnic si aiurea, si pe masura ce am tot pus frane in trafic s-a aerisit. A doua zi a luat ITP-ul pe bune.


Apoi operatiunea s-a desfasurat exact invers. A pus-o pe a mea cu simplu la loc, a aerisit la pompa, si dupa inca o zi de frane a tinut bine. Si astazi, dupa atatea operatiuni care s-au facut la pompa aia (am mai schimbat garniturile din ea de 2 ori) niciodata nu am aerisit la etrieri, si am frane de ma pun in cap.

Singura treaba (nu stiu daca influenteaza pozitiv sau negativ aerisirea asta in trafic) e faptul ca dupa ITP am blocat repartitorul pe spate, sta deschis incontinuu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.