Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1300 1981 "Old school" PH 88 VBA
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4
Rob3rto
Va salut!
Imi prezint si pe aici batrana. Initial n-am vrut deoarece aici majoritatea prezinta masini de generatie noua iar Dacioarele cu usoare modificari sunt "luate la misto", dar mai e nevoie de cate-un sfat. Pe alte forumuri nu te ajuta mai nimeni sleep.gif

Bun, imi doream o dacie inca de la 15 ani dar pe atunci eram prea mic, parintii imi spuneau c-o sa ma maturizez si n-or sa-mi mai placa..

Ajuns la varsta de 17 ani si jumatate, am inceput sa-mi caut o Dacioara ieftina, bunicica la tabla si neaparat 1300! Am vazut mai multe masini, niciuna nu m-a convins dry.gif

Apoi am recurs la un "plan" mai vechi, si anume dacia unui unchi cumparata de el in 2003, pe atunci originala "la sange", luata de la un domn mai in varsta.. Si uite asa pe 24 iunie, anul trecut, masina unchiului era la mine in curte! rolleyes.gif

Masina nu mai era in stare tocmai buna. Unchiu' cand a luat-o a inceput sa taie din ea sa-i puna lampi mari, grila din plastic pentru 4 faruri, bare din plastic model CN, oglinzi din plastic, volan "sport" in 3 spite si multe altele wacko.gif De atunci a fost doar pusa la munca, fara mari interventii in intretinere.. Eu m-am bucurat de ea pentru ca tabla in proportie de 90% era originala si am primit-o "cadou"


Apoi am inceput lucrarile.. A fost demontat de pe ea toata mecanica, data intr-o parte, curatat zonele afectate, grund si antifon pe toata podeaua. Singurele "bube" au fost: partea inferioara a suportului rotii de rezerva, un suport de cric pe dreapta fata, "ochelarii" de la faruri si fusta fata care avea lateralele "mancate".

In materie de "tuning" am optat pentru o suspensie coborata, jante latite si un motor de 1.6(cu set motor nou, facut de mine). Asa-mi place mie, sunt tanar, imi plac masinile usor personalizate.. sleep.gif

Probabil cativa dintre voi ati vazut-o pe 10 mai in Piata Sfatului. Nu era cea mai frumoasa de acolo si nici cea mai bine lucrata. Caroseria a fost pregatita de vopsit de mine si are ulele valuri, de la chit. M-am simtit mandru de ea pentru faptul ca am primit aprecieri de la mai multe persoane, iar la sfarsitul intalnirii am primit premiul pentru "Cel mai tanar participant". Am realizat ca nu am muncit degeaba 5 luni la ea, chiar daca am investit ceva banuti, nu-mi pare rau de niciun leu! blush.gif

Un clip in care apar "in prim plan" wub.gif

https://www.youtube.com/watch?v=rf8CVED-pRw
MuciX
Mie-mi place. Sa te bucuri de ea. smile.gif
Iulikk
Misto!
Daciotul_98
ce parere a avut unchiul de rezultat?Credea in minuni?
pishky
foarte tare,
daca ala din poze esti tu, si dupa "robert" suspectez ca esti, e de apreciat ca generatia tana inca apreciaza masinile retro.
iar daca ce s-a facut la masina aia s-a facut in mare parte cu manutele tale, cu forte proprii si lucru mecanic propriu - jos palaria.
cata munca si cati bani s-au bagat in masina aia sigur iti luai o masina de generatie mai noua, faptul ai restaurat-o asa cum ai facut-o inseamna un singur lucru - pasiune.
95bogdi
imi place mult de tot dacia asta smile.gif
diferenta ca de la cer la pamant....cum a fost inainte si cum e acum biggrin.gif ma bucur ca ti-ai facut topic aici !
Rob3rto
Va multumesc mult baieti!

Unchiu' e foarte mandru de mine si de masina lui "transformata" care a aparut in mici cadre la televizor! smile.gif

Da, eu sunt cel din poze, am doar 18 ani si jumatate! Toate lucrarile la masina au fost facute de mana mea, in afara de suduri si suflatul vopselei! Cu banii aia sigur imi luam o masina de generatie noua, dar am vrut sa ies din tiparul Golf MK3, BMW 316 etc. wacko.gif

Da Bogdan, nici mie nu-mi vine sa cred. Chiar mi-am adus aminte zilele astea cand masina a stat la noi in curte vreo 3 zile.. De pe atunci aveam "idei" dar aveam 14 ani neimpliniti.. rolleyes.gif

Acum o serie de poze cu motorul de 1.6.. Si aici tot de mine este facut tot! biggrin.gif

Si un clip cu motorul nerodat, 0 km:
https://www.youtube.com/watch?v=l3vFdccvXqQ
maho
QUOTE(Rob3rto @ 16 May 2014, 17:05)
Am realizat ca nu am muncit degeaba 5 luni la ea, chiar daca am investit ceva banuti, nu-mi pare rau de niciun leu! blush.gif

Felicitari pt. realizare, binenteles ca n-ai muncit degeaba, si nici nu-i prea mult 5 luni.
As avea o retinere doar fata de afirmatia asta:

QUOTE(Rob3rto @ 16 May 2014, 17:05)
set motor nou, facut de mine

Demontat, curatit, cumparat, montat ... dar facut e altceva.
S-o stapanesti si ingrijesti sanatos.
Rob3rto
Multumesc pentru aprecieri! Nici cu a dumneavoastra nu mi-ar fi rusine!

Nu stiam cum sa ma exprim, dar se intelege smile.gif
Def Jam
Felicitari pentru munca depusa si pentru rezultatul final. Sa o stapanesti sanatos fara probleme.
iustin_uap
Felicitari! Sa te bucuri de ea!
maho
Bine ca ai timp suficient, si conditii (curte, dotari, etc.). Conteaza mult.
Rob3rto
Conteaza foarte mult spatiul si sculele dar cel mai important e timpul, care l-am avut din plin biggrin.gif

Ce placute de frana recomandati? Am Ferimit, de cand le-am pus pedala e tare dar frana nu tine foarte bine. Azi am scos-o la o tura mai in forta si la cateva franari de la 120-130 iesea fum de sub roti si mirosea foarte tare a ars blink.gif
DACIOTUL_97
Stiu masina de pe 4tuning.Foarte bine lucrat la masina.Placutele de frana de care zici tu,adica firma,e un SRL foarte prost si care isi bate joc la propriu(ca toate celelalte).Si eu am pe masina placute de Fermit si nu sunt prea bune...din pacate asta e tara in care traim.Bafta in continuare !
STORMTROOPER
Ferodo Premier sau FDB. Ceva mai scumpe dar net superioare din punct de vedere calitativ celor de la Fermit.
iulica89
Pai daca nu stiti sa va uitati decat la ce e mai ieftin...
Nu zic ca Dragos nu are dreptate, dar exista placute Renault la 30-35 lei(am luat cu 30 acum doua luni) te tin mult mai mult, nu creeaza santuri in discuri-am avut asa ceva pe masina(FERMIT), in 5000 km erau duse placutele si apareau santuri in disc. De atunci am de origine uit sa le mai schimb si discurile sunt perfecte(aproape de 200kkm).

**Fermit sunt de origine...romaneasca, erau in dotarea uzinei inainte de anii 2000 si aveau alta reteta/calitate. Acum sunt pietre de polizor, nu franeaza si fac un praf negru pe jante.
***Sunt in cutie alba pe care scrie Renault pentru solenza si SN.
Rob3rto
Eu stiam ca Fermit sunt de origine. Tanti la magazin mi-a oferit dinastea si Brekner smile.gif

Si astea de care zici tu sunt in cutie alba pe care scrie "Renault"? Tocmai si-a luat un prieten si are frane beton..
Ov
Fermit sunt de origine. Nu sunt proaste. Eu pe 1300 am și plăcuțe și ferodouri Ferodo. Nu sunt o avere. Dacă tot umbli, recomand și o înlocuire a lichidului de frână și o verificare a racordurilor.
Rob3rto
E absolut totul nou la frane! Racorduri Arteca, pistonase la etrieri, garnituri de import(Autofren), ferodouri+cilindri pe spate, pompa de frana noua!

O sa cumpar ceva de calitate, e a nu stiu cata oara cand imi iau teapa cu piesele romanesti sad.gif
razvan32
QUOTE(STORMTROOPER @ 24 May 2014, 18:22)
Ferodo Premier sau FDB. Ceva mai scumpe dar net superioare din punct de vedere calitativ celor de la Fermit.
*




ce cod au ? unde se gasesc?
sorin105
Placutele de fermit sunt bunicele,eu am puse pe super nova si singurul inconvenient este ca dimineata scartie ca ''dracu'' pana se incalzesc un pic,praful mult pe jante nu conteaza,se spala mai repede masina icon_mrgreen.gif
MyKe89
Placutele Ferodo Premier au codul FDB113.
razvan32
QUOTE(MyKe89 @ 25 May 2014, 21:23)
Placutele Ferodo Premier au codul FDB113.
*




mersi
Rob3rto
Am dat o fuga pe la remat si m-am pricopsit cu doua frumuseti de faruri Cibie cu tot cu becuri galbene si o grila completa Cipo biggrin.gif

Imi plac la nebunie farurile, au imbunatatit mult aspectul! wub.gif
iulica89
Remat Ploiesti? Ce mai aveau pe acolo?
Rob3rto
Da, erau multe masini in interior, am intrat pana acolo in capat si portarul mi-a spus ca nu pot intra ca nu e nimeni inauntru, decat dupa ora 12. Astea le-am luat de pe o batrana de afara. M-am interesat la cantina aia acolo si am facut rost de un nr. de telefon biggrin.gif
BTL gordini
Frumos a iesit masinuta, ar fi bine sa nu te hazardezi la viteze mari cu franele mai ales ca am vazut ca esti si incepator, e o varsta inselatoare cu privire la ce poate masina iar cei din jur sigur zic nu prea incurajeaza acest aspect. Garnitura de chiuloasa pe care ai pus-o nu prea imi inspira incredere, din ce vad eu este variant romaneasca cea mai slaba calitativ nici decum sa aiba si silicon ,acest aspect este doar informative.

Spor la munca.
maru
felicitari robert pentru masinuta smile.gif ai facut o treaba foarte buna cu aceasta bijuterie de dacia 1300.. iti atasez mai jos un link cu o masina identica poate mai furi cate ceva biggrin.gif
bafta multa si tine`o tot asa !
claumob
Salut
Intai de toate as vrea sa te felicit pentru realizarea ta. Este tunningul finutz care imi place si mie si, asta e, niciodata nu te mai poti opri din Upgradeuri...
Apoi vreau sa te intreb cine ti-a facut tinichigeria? Poti sa imi dai datele de contact?
Mersi
Stima!
Rob3rto
Multumesc pentru aprecieri BTL. Ai avut si tu mici contributii la masina(am luat de la tine o nuca de schimbator si cateva butonase biggrin.gif ) Garnitura de chiulasa m-a incantat pentru ca are inelele din cupru. Cat despre viteze, crede-ma nu merg deloc tare(De obicei ma axez mult pe demaraje puternice biggrin.gif ), atunci a fost un gest de inconstienta din partea mea. Eram foarte nervos din pricina fuliei de la arbore care ma chinuise toata dimineata.

Multumesc Maru, stiu masina. Seamana mult cu a mea, dar e mult mai frumoasa, nu as vrea sa fur mai nimic. Culoarea s-a nimerit, jantele s-au nimerit sa aiba aceeasi latime etc. blush.gif

Clau, iti multumesc! Tinichigeria mi-a facut-o un meserias de la mine din localitate. E mai in varsta si lucreaza foarte bine! Din pacate sudeaza cu oxiacetilenica, alta varianta n-am avut sad.gif

In week-end am reinceput activitatea. Aveam cutie de viteze in 4 trepte, cam nepotrivita pentru 1.6 huh.gif
In urma cu 3 saptamani am achizitionat o cutie de viteze in 5 trepte(fosta cutie de pe 58 BAR) cu pinioanele pe treapta 5 de Nova.
Zis si facut. Sambata-dimineata am purces cu un prieten la fostul garaj al masinii(are canal) sa punem cutia inarmati cu scule si tot ce ne trebuia. Cutia in 4 a iesit foarte usor(spre deosebire de fosta cutie in 5 care a iesit foarte-foarte greu!), apoi am ridicat-o pe cea in 5. A intrat cam greu datorita podului pedalier de 1300 rolleyes.gif Am montat toate cele, pus ulei, pornit si plecat la o proba.. Mergea frumos dar intra putin greoi in viteze datorita schimbatorului cu uzuri foarte mari(intentionam sa-l schimb imediat ce ajungeam acasa). Apoi s-a urcat tata in ea, a inceput sa amestece pana s-a blocat in treapta 5 blink.gif Am dat cateva telefoane, n-am mai stat pe ganduri si am impins masina inapoi pe canal sa-i desfacem capacul din spate. Furca de la treapta 5 era intradevar apasata. Trag de ea si iese cu totu' laugh.gif Dat iar telefoane, nenumarate incercari de a remedia, insa cei 3 craboti erau foarte uzati si nu mai aveam nicio sansa sa remediez. Am lasat-o pe alta data si am plecat acasa. A doua zi am facut rost de craboti(mii de multumiri domnului Nelu, PH 06 BOA aici pe forum) si m-am pus pe montat. Am scos cutia "pe liber", am montat capacul, strans tot ce trebuie pe-acolo, pus ulei(am varsat pe mine cam jumatate de litru bash.gif ), dat cheie si..... blocata in treapta 5, din nou! gun3.gif Problema era din capac. In momentul in care il puneam inapoi, apasa pe furca de la treapta 5 si iar ramanea blocata..
Era ora 19:30, m-am pus iar pe demontat, multe incercari de a pune capacul fara a mai actiona furca, intr-un final am gasit solutia. Am bagat in treapta 5 si am infiletat un tarod in cautator sa-l pot trage afara cand capacul este presat. Am pus jugul si toate cele cat sa vad daca e "pe liber" si tot era blocata.. M-am enervat si am inceput sa strang tot pe sub ea, hotarat sa plec acasa in treapta 5(apucasem sa plec si sambata dar m-am intors sa remediez problema).. In tot acest timp(cam jumatate de ora), unchiu', a stat in masina si s-a tot jucat cu maneta, si-a reglat scaunul.... L-am citit, se reindragostise de masina lui wub.gif . Apoi am pus uleiul si zic "Hai s-o impingem afara" la care unchiu' "Stai putin" si se urca in ea, ii da cheie si o scoate afara din garaj in marche-arriere ohmy.gif Nemaireusind s-o scoata din marche-arriere, unchiu' se da jos si ma lasa pe mine. Ma urc, ii trag doi pumni zdraveni la maneta, bag treapta 1 si plec in tromba, cand sa ii dau 2 incepe si caraie si acolo ramane. Strang tot si ma hotarasc sa plec cu ea blocata, plin de ulei cum eram si fara evacuare. Ma urc iar, incep sa o mai gadil si o ia in treapta1, intra si 2, 3 intra foarte greu si gonesc spre casa asa fara evacuare. Intra foarte greu in viteze, am trecut si pe langa un echipaj de politie ph34r.gif si ajung acasa. Luni-dimineata prima grija a fost sa schimb maneta cu una impecabila la partea de jos. Un lucru foarte bun, intra in viteze ca o masina straina! blush.gif Am plecat sa-i bag benzina si apoi inapoi la unchiu' sa-i punem evacuarea insa cu o finala "custom", full inox, conceptie proprie icon_mrgreen.gif Multi o sa ma criticati.. E masina mea, sunt tanar, imi plac masinile sport. Cam asa se aude:
https://www.youtube.com/watch?v=GR6QTSvH54E
Ieri mi-am facut timp si am mai coborat putin spatele si am montat o pereche de amortizoare intarite. S-a schimbat mult treaba. Nu ma topaie si s-a rigidizat considerabil!
Azi mi-am facut de lucru cu placutele pe fata. Am cumparat placute cu ambalajul alb, cu "Groupe Renault" Cum am gasit placutele vechi se vede in poze, n-au nici 5000 de km! wacko.gif Am iesit la o tura, tine foarte bine frana! rolleyes.gif
RaduWra
Salut, imi place foarte tare masina ta, si ma bucur ca ti-ai facut topic aici. smile.gif Ma bucur ca esti incepator si conduci 1300 ! Chiar e o masina de colectie, si frumoasa foc. Si eu sunt incepator, si conduc o dacie 1310, imi place sa o tin cat mai originala si curatica. biggrin.gif Mult succes cu masina si multa sanatate !
sorin105
Imi dau si eu cu parerea,acum sa nu ma injuri...parca jantele alea ar cere alta culoare,un rosu sau un visiniu.
Rob3rto
Multumesc Radu, am vazut cateva poze cu masina ta, e foarte intretinuta! blush.gif
Pregatesc ceva si pentru jante, Sorin tongue.gif
maho
QUOTE(Rob3rto @ 9 Jul 2014, 19:17)
(De obicei ma axez mult pe demaraje puternice biggrin.gif ),
Plang planetarele...
Din pacate sudeaza cu oxiacetilenica, alta varianta n-am avut sad.gif
Nasol pt. tabla, incearca totusi sa gasesti alta solutie.

  In urma cu 3 saptamani am achizitionat o cutie de viteze in 5 trepte(fosta cutie de pe 58 BAR) cu pinioanele pe treapta 5 de Nova.
  Zis si facut. Sambata-dimineata am purces cu un prieten la fostul garaj al masinii(are canal) sa punem cutia inarmati cu scule si tot ce ne trebuia....
Esti "nebun" laugh.gif 
evacuarea insa cu o finala "custom", full inox, conceptie proprie icon_mrgreen.gif
Tabla de la interior e cam ruginita, deci nu-i chiar full inox tongue.gif .Suna foarte bine !
  amortizoare intarite. .. placutele pe fata...
Buna treaba !

Una peste alta, nu-mi pare rau ca "m-am abonat" la topicul tau !
Rob3rto
Sa planga planetarele, le schimbam/rectificam tongue.gif La un moment dat o sa-mi treaca de "nebunii" biggrin.gif
La tabla nu mai am ce sa-i fac.. La momentul respectiv am tratat zonele cu feruginol(asemanator cu pasivantul care l-ati folosit si dumneavoastra) si cateva straturi de grund auto rolleyes.gif

Va multumesc, aprecierile inseamna ceva pentru mine atunci cand vin din partea unei persoane ca dumneavoastra blush.gif
G I M
Eu n-am fost multumit deloc de placutele originale, poate nu fac treaba buna cu discurile klaxcar...insa dupa ce am pus din nou placute fermit s-a schimbat treaba radical.
Rob3rto
Astea care le-am avut cred ca doar ambalajul era Fermit.. Sigur au fost chinezarii!
Rob3rto
Ieri am facut si o mica plimbare pana in Brasov. E minunata cutia asta in 5 trepte blush.gif
Stefan.alex78
Cat ti-a consumat?


Rob3rto
Pai consumul mediu a fost de 7 si ceva, dar m-am invartit foarte mult si am si fugarit-o prin Brasov
razmwm
Salut Robert,ma numesc Razvan sunt din Ploiesti si sunt tot un impatimit de Dacia,problema fiind ca inca nu am masina in sine java script:emoticon(':D') vroiam doar sa te intreb daca in viitorul apropiat cand o sa imi trec in posesie o Dacia 1310 TX pot sa vin la tine pentru cateva sfaturi ?
Rob3rto
Te ajut cu cea mai mare placere daca am si timp smile.gif
Rob3rto
Va salut, n-am mai postat de ceva timp aici, aproape ca uitasem de topic icon_mrgreen.gif

Intre timp s-au intamplat mai multe chestii.. Am primit cadou un carburator dublucorp De Lada Samara, nou, de la Muttley si inca unul de Lada 1200 , cu tot cu carcasa filtrului de aer care se potriveste la fix si pe celalalt carburator. L-am montat pe cel de 1200, trage foarte bine, iar consumul este foarte decent! O sa-l montez si pe cel de la Muttley cand o sa primesc un capac de culbutori de la un motor pe injectie(are busonul de ulei in partea opusa, ceea ce ma ajuta sa montez asa cum trebuie cablul de acceleratie).

Toba a ajuns sub pragul din dreapta, in fata rotii din spate, o mica nebunie de-a mea, sunt convins ca n-o sa placa multora.

Urmeaza partea urata sad.gif Pe 28 august am avut accident, nu am avut nici cea mai mica zgarietura, nu vreau sa intru in detalii, vina imi apartine in totalitate si am invatat multe din aceasta experienta. A fost o perioada foarte grea, am fost foarte suparat vreo doua saptamani, am stat mai mult prin garaj. Am reusit sa gasesc si tablele necesare si impreuna cu tata ne-am pus pe treaba. A iesit aproape la fel cum era, farul din stanga imi sta putin aiurea(fusta fata de conex sad.gif ) si capota imi sta ridicata tot in stanga. Urmeaza o capota impecabila, doua aripi bune de 1300 si o revopsire totala, cu simt de raspundere! blush.gif

Apoi a urmat alt incident, un bolovan luat in plin de roata stanga fata, fapt care m-a determinat sa duc la roluit toate jantele. Le-am dat si o vopsea proaspata intr-o noua schema de culori biggrin.gif

Un clip cu mersul motorului la rece:
https://www.youtube.com/watch?v=j0QOFehz7T0&feature=youtu.be

Pun si niste poze, sper sa fie in ordine cronologica rolleyes.gif
AmunDei
Singura chestiune care nu-mi place la evacuare e ca o sa ai ceva mai mult de lucru la ferit gropile smile.gif
iulica89
Iti dau eu capac de injectie la schimb pe unul de 1310 clasic(fara busonul de ulei inaltat sau cel cu suportul cablului de acceleratie sudat). Sa nu fie stramb biggrin.gif
Rob3rto
Oricum e de lucru la ferit gropile biggrin.gif

Iulica, deja am gasit la un prieten capacul, ti-l donez pe cel de pe masina cand il dau jos tongue.gif Am inca unul cromat, pe ala nu il dau rolleyes.gif
DACIOTUL_97
Misto rau furia asta a ta wub.gif
Daciotul_98
ba da cum a rezistat farul ala cibie ph34r.gif la impact banuiesc ca becul s-a ars radmasa.gif
Rob3rto
Odata cu vacanta de iarna, a urmat un nou episod cu cutia de viteze. Cea mai mare problema era faptul ca avea o smucitura cand motorul era pornit si cutia "pe liber" dry.gif . Dupa ce am desfacut-o am constatat pagubele: rulmentul mare de la arborele secundar fisurat, sincroanele treptelor 1 si 2 foarte zgariate(se vedea ca au trecut crabotii peste ele)+crabotii, siguranta de la pinionul treptei 1 facuta bucatele, pana sigurantelor zdrelita in capat, un rulment mic, din spate spart si sincronul treptei 5 care prezenta niste urme suspecte(acum intra normal si treapta 5 sleep.gif ). Bineinteles ca sincroane noi abia am gasit la 2 magazine din orase diferite.
Cu ocazia asta am inlocuit si tot ce tine de articulatii pe fata (schimbasem doar T-utile de amortizor in 2013). Pivotii am cautat sa fie cei mai calitativi, la fel si bucsele(cele de bascula inferioara sunt de papuc diesel)

Dupa toate cele efectuate masina ruleaza foarte bine, cutia intra bine in toate vitezele si nu mai smuceste cand stationez cu motorul pornit! blush.gif Nu a mai iesit din garaj dinainte de craciun, ii mai dau cate o cheie sa-i mai incarc bateria smile.gif Pornirile la temperaturi joase nu sunt o problema rolleyes.gif
George Hermenean
Superba smile.gif ! Felicitari!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.