Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Montare bendix
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vaally
Am inlocuit bendixul. Am montat electromotorul la loc si dau la cheie..... ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif nimic. Cred ca am montat starterul gresit. Va rog aratati-mi cum trebuie montat!!!!
PS nu am scos bornele la baterie si dimineata era moarta. Ce pote fi???? huh.gif ohmy.gif ohmy.gif
vaally
PS Scuze dar nu reusesc sa atasez o schita.
paulp
Poate fi ca-ti da la masa rotorul sau ai jumulit bendixul sau ai ars bobina, sau nu ai legat un fir cum trebuie.
Pot fi multe la electromotor.
Dar nu inteleg cu adica nu ai decuplat bateria cind ai lucrat la electromotor, ca masa bateriei e pusa la surubul de la electromotor wink.gif.

Scoate electromotorul si du-l la un electrician sa-l masoare (poti face si tu asta daca te pricepi cit de cit wink.gif. Si eventual roaga-l sa ti-l monteze el cum trebuie...
paulp
si ca o minune, ia uite ce poate face Search-ul wink.gif
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=3421
vaally
QUOTE(paulp @ 13 Oct 2005, 08:13)
Poate fi ca-ti da la masa rotorul sau ai jumulit bendixul sau ai ars bobina, sau nu ai lejat un fir cum trebuie.
Pot fi multe la electromotor.
Dar nu inteleg cu adica nu ai decuplat bateria cind ai lucrat la electromotor, ca masa bateriei e pusa la surubul de la electromotor wink.gif.

Scoate electromotorul si du-l la un electrician sa-l masoare (poti face si tu asta daca te pricepi cit de cit wink.gif. Si eventual roaga-l sa ti-l monteze el cum trebuie...
*


Am demontat bateria, am demontat electromotorul, am schimbat bendixul l-am montat la loc si nimic. Dupa ce am incercat sa pornesc am uitat sa deconectez bateria desi m-am gindit ca ceva nu este in regula.
vaally
QUOTE(paulp @ 13 Oct 2005, 08:16)

Problema este cu firul legat aiurea!!!!!!!
vaally
Va rog un raspuns de specialitate eventual o schema!!!! Miine ma apuc de masina si trebuie sa o fac sa mearga bine.
vaally
QUOTE(vaally @ 14 Oct 2005, 08:59)
Va rog un raspuns de specialitate eventual o schema!!!! Miine ma apuc de masina si trebuie sa o fac sa mearga bine.
*


paulp
Daca ai fi la Iasi, mi-ar lua o juma de ora sa ti-l pun la punct wink.gif (daca nu e scurtcircuitat ceva smile.gif

Si nu sint electrician auto 243.gif

Asa e greu sa-ti spun ca ai legat ceva gresit sau iti da la masa ceva wink.gif

Postasem pe aici pe undeva cum se testeaza daca ai vrun pol care da in scurt, sau rotorul e in scurt wink.gif
bertro
daca tot s-a adus in discutie demarorul si ale sale probleme, hai sa spun si buba mea, poate aflu un raspuns mai precis (am citit topicul de 7 pagini spre care a dat link Paul. Am vazut ca au mai fost si altii cu probleme oarecum similare, dar nu prea am gasit un raspuns clar).
infractoarea: una bucata nova gt din '98. nu stiu daca are elm "lung" sau "scurt", nu l-am demontat niciodata. (inca)
problema: pana acu 2 zile, la primele 1-2-3 chei (depinde de cum avea chef) invartea elm-ul in gol (se auzea caraitul ala), apoi anclansa si pornea fara probleme. In ultimele 2 zile a angrenat motorul din prima, insa tare m-as mira eu sa fi "disparut" problema asa din senin. Planuiesc sa o remediez inainte sa se faca prea frig.
Banui ca de vina e electromagnetul care ar trebui sa cupleze si care face lucrul asta numai cand vrea el. dintii de pe coroana volantei arata ok.
cat de dificil e de demontat elm-ul? se poate repara releul asta sau trebuie inlocuit cu totul?
cand pui cheia pe "D", circuitele de la elm si releul asta sunt inchise separat, sau releul este cel care da curent in elm in timp ce cupleaza pinionul respectiv? intreb asta pentru ca mi se pare ca atunci cand tin cheia intr-o anumita pozitie in contact cupleaza mai des. in cazul in care releul ar fi cuplat separat, asta ar insemna ca de vina e contactul care ar cupla doar elm si nu si bobina respectiva.
paulp
Daca faci miine o vizita la locu de intilnire, ma uit la "infractor" si incerc sa lamuresc buba wink.gif
paulp
Faptul ca se invirtea in gol e posibil sa fie din cauza sigurantei de pe rotor care limiteaza miscarea bendixului. Dar de obicei daca e sarita siguranta ai toate sansele sa spargi bucsa din capul ELM wink.gif.
De demontat se demonteaza usor daca stii cum.
Trebuie niste chei fixe si inelare de 12-13, 10-11, un patent si ceva indeminare wink.gif

Adu miine astea, ca eu nu mai umblu cu trusa in masina, si o rezolvam pe loc.
bertro
hm, buna idee. cred ca o sa fac. tot la 13:00, nu?
sa vad poate reusesc sa curat si tona de mizerie de pe acolo pana atunci 243.gif
paulp
tot la 13, tot in parcarea de la Bancpost wink.gif

Daca nu uit, arunc si trusa mea de scule prin masina smile.gif
bertro
worship.gif worship.gif
deci numai noi daciotii suntem pedepsiti sa umblam cu geanta de chei dupa noi... si socru'meu cand mi-a pasat nova mi-a dat trusa, spunand: "ia-o tu, ca eu oricum nu mai am nevoie de ea". smile.gif
vaally
Montajul este corect!!!! Am demontat numai electromotorul (ere blocat) si la montare am ciocanit usor, cu un ciocan, in stator pentru ca sa se centreze rotorul si a mers. Topicul poate fi inchis. Multumesc!!!
paulp
Nu are ce sa se centreze (e centrat de cele 2 bucse de bronz, din capac si din fundul elm wink.gif), daca ti s-a blocat si s-a deblocat la ciocaneala, e uzata bucsa din capul elm.
Costa 5000 lei vechi, si te scapa de necaz wink.gif

Daca s-a blocat o data se va bloca si a doua oara, si are prostul obicei sa se blocheze dimineata cind e graba mai mare si frigul mai a dracu'.
vaally
QUOTE(paulp @ 17 Oct 2005, 11:32)
Nu are ce sa se centreze (e centrat de cele 2 bucse de bronz, din capac si din fundul elm wink.gif), daca ti s-a blocat si s-a deblocat la ciocaneala, e uzata bucsa din capul elm.
Costa 5000 lei vechi, si te scapa de necaz wink.gif

Daca s-a blocat o data se va bloca si a doua oara, si are prostul obicei sa se blocheze dimineata cind e graba mai mare si frigul mai a dracu'.
*


I-am schimbat si bucsile de bronz. Si sa sti ca bucsile se monteaza in doua piese, cea din fata se centreaza deoarece are o cota de centrare pe corpul statoric dar capacul din spate are tolerante mai largi la centrare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.