Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sfaturi pt incepatori
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Stash
Sunt mandrul posesor al unui carnet de conducere tongue.gif ma rog luni o sa fie eliberat dar examenul este luat din prima icon_mrgreen.gif Masina pe care o sa o conduc o sa fie o Dacie 13xx, de prin 70-80, spre rusinea mea nu stiu inca dar o sa intreb, este modelul cu cate 2 faruri rotunde unul langa altul blush.gif
Am tot cautat pe forum, dar nu am gasit sfaturi pt incepatori, abia astept sa incep sa conduc dar nu vreau sa fac vreo prostie unsure.gif asa ca sunt curios ce imi recomandati.
Si ce ar trebui sa pun pe masina pt ocazionalele drumuri Brasov - Poiana la iarna??
paulp
Eu iti recomand sa conduci, cit mai mult, si in conditii cit mai diverse wink.gif
E lucrul cel mai bun pe care-l poti face ca incepator, sa acumulezi experienta.

La iarna, lopata, saculet cu nisip, cauciucuri de iarna, benzina pe saturate, aprindere si incalzire beton, curaj wink.gif
tarzy
felicitari

ca sfaturi este valabil ce au spus colegii de mai sus, in plus eu as spune ca ptr inceput este bine sa ai in dreapta un posesor mai vechi de permis

a ... sa nu uit e o chestie universal valabila pe care am retinut-o de la instructor

nu misti niciodata masina fara sa te uiti in directia de deplasare, adica nu intrii in intersectie asigurandu-te pana ajungi in mijlocul intersectie - ptr asigurarea laterala este suficient o privire fugara apoi iti indrepti ochii in directia in care mergi, oricand ala din fata poate pune frana sau ... mai rau se gaseste vre-un tolomac de pieton sa creada ca tu ai incetinit sa poata traversa el. bineinteles ca asigurarea "fugara" trebuie facuta cu toata atentia, daca ai macar un mic dubiu ca trebuie sa opresti atunci opresti, iesi mult mai bine atat financiar cat si legal daca esti lovit in spate decat daca nu acorzi prioritae.

Smudo
La cele spuse de paul si taarzy as mai adauga ceva: sa nu "te joci" cu gazul, si sa nu te uiti prea mult pe trotuare cind masina e in miscare. Adica nu chiar atit de mult incit sa nu vezi daca cel din fata frineaza. Iti spune un om patit. wink.gif
ovidiusoft
As mai adauga un "Fii foarte calm!", nu te grabi chiar daca primesti claxoane la stop in prima milisecunda dupa ce s-a pus verde. Nu te panica daca masina pleaca usor in spate in panta. Gandeste-te la manevrele pe care le faci, incet-incet o sa-ti intre in instinct. Incearca sa-ti stabilesti niste limite viteza/turatie ca sa stii in ce viteza trebuie sa te afli la un moment dat fara sa subturezi sau supraturezi motorul. Nu te lasa distrat de nimic (asta inseamna sa mergi cu aparatul stins, fara sa fumezi, fara telefon si discutiile cu pasagerii la minim - singura exceptie facand asa cum a zis si tarzy un pasager-instuctor care te ghideaza).

PS: Hai ca am scapat cu viata si in a 5-a zi de condus cu prietena la volan biggrin.gif Cand ma dau jos din masina sunt incordat tot smile.gif
Smudo
QUOTE(ovidiusoft @ 13 Oct 2005, 18:48)
PS: Hai ca am scapat cu viata si in a 5-a zi de condus cu prietena la volan biggrin.gif Cand ma dau jos din masina sunt incordat tot smile.gif
*


Uite cum faci: ori dai muzica taaaareee, da' tare rau de tot, ori cind auzi ceva din dreapta raspunzi: "da... aha.... nuuuuu... aaaaa, ba da, cum sa nuuu.... pai sigur ca da.... mai intrebi?..." Dar iti trebuie totusi ceva antrenament. Daca exersezi mult si perfectionezi chestia asta, sa vezi ce misto o sa fie smile.gif . Dupa un timp o sa se plictiseasca si renunta sa mai spuna ceva smile.gif.
ovidiusoft
QUOTE(Smudo @ 13 Oct 2005, 20:29)
Uite cum faci: ori dai muzica taaaareee, da' tare rau de tot, ori cind auzi ceva din dreapta raspunzi: "da... aha.... nuuuuu... aaaaa, ba da, cum sa nuuu.... pai sigur ca da.... mai intrebi?..." Dar iti trebuie totusi ceva antrenament. Daca exersezi mult si perfectionezi chestia asta, sa vezi ce misto o sa fie  smile.gif . Dupa un timp o sa se plictiseasca si renunta sa mai spuna ceva smile.gif.
*



N-ai inteles, e pe dos smile.gif Eu am carnet de ani de zile, ea de o saptamana smile.gif Eu sunt in dreapta si trebuie sa ma asigur din toate partile, sa dau indicatii, explicatii... Of... greu mai e, deja cand sunt eu la volan ma odihnesc smile.gif
FLEX
Despre condusul cu "supervizor": io l-am dat jos pe taica-meu din masina de la al doilea drum, mi se pare o pura pierdere de vreme sa conduci "la dictare" - si soferii cu experienta nu se vor putea abtine sa nu dicteze - pina la urma vei fii obligat sa conduci si singur si e ca si cum n-ai mai fi condus deloc, o iei de la capat cu construirea propriei experiente.
Hai, primul drum mai merge, sa-ti explice un pic hachitele masinii (turatie, viteza, taria comenzilor, etc.) dar apoi asuma-ti conducerea masinii de unul singur.
Daca ai nervii tari (sa nu te lasi influentat de claxoane si porcaieli) si mergi incercind sa aplici ce ai invatat la scoala de soferi, cu ritmul (viteza) la care te simti stapin pe masina si pe reflexele tale vei prinde repede in scurt timp abilitati de sofer.
Mergi mult, cit se poate de mult.
bertro
felicitari!
si eu sunt de acord cu FLEX. poate e intr-adevar bine sa ai un sofer cu vechime primele 2-3 "curse", dar dupa aia cel mai bine inveti tu singur, altfel ajungi sa depinzi mereu de indicatii si ti-ar fi greu sa te descurci fara ele. eu am luat carnetul in iunie si am condus singur din secunda 1. am facut greseli (din fericire fara urmari), mi-am luat flashuri, claxoane, frane in fata, dar am invatat din ele.

trei sfaturi mari si late am pt tine:
1. fiind proaspat trecut prin examenul teoretic, probabil stii legislatia foarte bine si poate ai impresia ca si toti ceilalti participanti la trafic o stiu si o respecta. WRONG! Invata sa fii mereu pregatit sa nu ti se acorde prioritate cand ai dreptul, sa ti se bage in fata pe banda fara semnal tot soiul de giboni, sa puna frana si sa "parcheze" fara semnal si in ultima clipa (asta daca mergi pe banda 1), sa iasa din parcari, curti, strazi laterale fara macar sa se asigure (de semnal nu mai zic), etc. Aplica-le mereu celorlalti participanti "prezumtia de vinovatie", adica asteapta-te mereu sa faca o tampenie si pastreaza atentia si distanta necesara pentru a evita eventualele consecinte.

2. nu brusca masina. nu pleca cu "scart" de pe loc, nu tura la 5000rpm, chiar daca ti-e frica sa nu opresti motorul. daca dai drumul incet la ambreiaj, nu o sa-l opresti. "scartul" se transforma in nervi si lacrimi pe zapada sau gheata wink.gif la fel cu franele: nu lasa pe ultimul moment, incetineste din timp, mai intai prin ne-accelerare, apoi foloseste frana (preferabil cea de motor iarna). Nu frana brusc, ca risti sa aluneci pana la cel din fata, sau sa nu mai aiba timp cel din spate sa opreasca. daca masina se duce la vale cand pleci din rampa, nu te alarma, ridica putin ambreiajul si coreleaza cu ceva acceleratie si ai sa vezi ca pleaca in directia care trebuie. Nu te grabi la parcari, curbe stranse, etc. Exerseaza si invata sa misti masina la viteza cea mai mica posibil. te ajuta mult la manevre precise in locuri ingramadite.

3. procura cartea lui Corneliu Mondiru. daca ai si un parinte sofer experimentat e si mai bine. roaga-l sa-ti arate ce si cum se intimpla pe sub capota. incearca sa inveti alcatuirea si functionarea masinii si sa faci singur micile reparatii. nu numai ca te scuteste de timp si bani pierduti prin service, dar in mod sigur tu le-ai face cu mult mai mult simt de raspundere decat "mecanicii". desigur, nu te bagi nicaieri pana nu citesti in carte sau aici pe forum.

bafta la condus.
afh
1. e important să conduci cât mai mult și imediat după ce ți-ai luat carnetul dacă se poate. ignoră claxoanele nervoșilor dacă mergi prea încet, nu există limită inferioară de viteză. personal înclin pe varianta fără îndrumător în dreapta.
2. la parcările laterale încearcă să le faci "din ochi". mie nu îmi ieșeau deloc după metodele didactice de la școala de șoferi până când mi-a zis un prieten să le fac "din ochi". dacă ai distanța inițială laterală bună, aprox. 1 m, intră fără probleme fără să mai îți trebuiască tot felul de repere.
Buyaka
1. Incearca sa faci un drum de preferat inafara orasului pentru a te familiariza putin cu masina... sa incepi sa o simti cum reactioneaza la acceleratii, frane, manevre putin mai rapide etc...
2. Atentie multa, multa, multa si 10 inimi sa ai la tine, fii foarte calm si accepta ca esti incepator si ai sa fi injurat de fel de fel de dobitoci
3. Orice ar fi nu intra in panica, aminteste-ti ceea ce ai invatat de la instructor ca nu-i degeaba
4. Un sfat de la o persoana mai experimentata e intotdeauna binevenit... pe mine ma stresa tata de-mi venea sa o iau pe jos cateodata... insa acum dupa 10 ani de condus fara evenimente nu pot decat sa-i multumesc.
5. Intotdeauna sa conduci preventiv si sa te astepti la cele mai neobisnuite reactii din partea celorlalti participanti la trafic
6. In primii doi ani de condus NU FACE EXPERIENTE CU MASINA asta daca nu ai mai condus (experiente: viraje bruste la viteze mari, frane, intoarceri cu frana de mana, samd)
7. Sfatul unui fost mecanic: "Masina e ca femeia: cu cat esti mai finut cu ea, cu atat obtii mai multe de la ea si cu cheltuieli minime"
8. Condu cat mai mult pe drumuri cunoscute si in conditii cat mai diverse.

Bafta, sa-ti stapanesti sanatos permisul si sa n-ai parte de evenimente neplacute.
Numai bine.
Stash
Multumesc de sfaturi.
N-am treaba cu claxoanele, sa se streseze cat vor daca altceva nu pot sa faca...Cam la cat timp dupa ce conduc prin oras ar trebui sa fac un drum in afara?Drumul e de 60 km si il stiu cap-coada, fara serpentine, o singura curba periculoasa.
Si masina e buna pt incepator?Cum o sa mi se para daca masina de pe scoala era o dacie 1410 pe GPL, iar Dacia mea e pe benzina?
Buyaka
Ideea era sa faci primele drumuri inafara sa te obisnuiesti cu "naravurile" masinii, cu comenzile si in general cu masina in perioada de inceput e de preferat sa eviti drumurile mai aglomerate (orasul), dar cum toate au un inceput nu-i nimic daca mergi prin oras din prima, voiam sa-ti spun ca atat masina cat si soferul se comporta diferit in oras si in afara orasului.
Masina pe gaz e putin mai "puturoasa" decat cea pe benzina dar dupa parerea mea n-ai sa simti nici o diferenta... e o chestie neglijabila.
Bafta!
CosminM
Dupa parerea mea .... mergi cu masina fara "instructor" in dreapta sau in spate. Nu inveti sa conduci daca te "toaca" la cap cineva din drepta. Eu am avut experienta asta ...si pana nu m-am urcat singur la volan nu am invatat(aveam tot timpul inca un "stres" in plus). Numai asa poti sa-ti dezvolti un stil de a conduce.Si fi tot timpul atent la trafic. Alte sfaturi eu nu am sa-ti dau pentru ca ti le-a dat instructorul (sau ar fi trebuit sa ti le dea).Bafta.
Ant
Kilometri cat mai multi si ochii cat sarmaua ... incearca sa te deplasezi cat mai mult singur ca inveti sigur mai usor (si masina si drumurile). Nu te lasa influentat de claxoane sau de diverse provocari din trafic. Incearca sa prevezi ce se va intampla in trafic nu te uita in dosul masinii din fata. Felicitari pentru carnet.
Dreamer
eu sunt din brasov, o sa iti las pe prv nr meu de tel, daca ai nevoie de ceva sfaturi poti sa ma suni.
alex275
Felicitari!
Eu cand mi-am luat permisul, parca simteam nevoia sa-l arat tuturor.
Cea mai buna scoala este cea a experientei. Drumuri cat mai multe. Nici un instructor din lume nu te invata sa conduci. Iti expica niste reguli generale! Sa conduci, te invata experienta! Casca ochii la trafic! Fii tu cel ce nu greseste! Fii tu cel mai bun! Nu te enerva, desi ai sa ai multe motive! O sa le arati ca esti mai bun ca ei!!! La inceput mergi usor, relaxat, apoi dupa ce-ti vor fi la indemana deprinderile, condu cum iti place tie. Parerea mea e ca-ti formezi deprinderi dupa 6 000KM. Nu incerca marea cu degetul.......
alex275
Imi cer scuze moderatorilor, dar am uitat sa-i fac o recomandare!
Daca nu e binevenita, stergeti-o "din temelii"!
Mergi mult noaptea, cand traficul nu este intens!
Este o mare reusita sa inveti intersectiile din orasul tau , atata timp cat nu "se leaga" nimeni de tine!
Invata semafoarele, intersectiile, benzile de incadrare, indicatoarele, si-ti va fi totul mult mai usor!!!

Iti doresc sa devii un sofer "al naibii de bun" !!!

Petea
Tot ca incepator iti recomand sa mergi mult in afara orasului. Traficul urban este mult mai stresant decat cel extraurban. Primii mei 2000 km i-am facut mai mult pe afara. Fa plimbari intre localitati. Viteza sa nu fie mare pentru inceput pana iti formezi reflexele, eu la inceput mergeam cu 60...65 km/h in afara.
Privitor la mersul seara si eu il recomand prin oras ca sa inveti intersectiile. Dar sa nu iesi noaptea din oras ca o sa ai mari surprize cu carutele nesemnalizate si cu "jmecherii" care nu au farurile reglate si te orbesc.
Si pregateste-te cu multa rabdare ca multi papagali or sa te claxoneze ca nu mergi tare sau ca nu pleci de la intersectie cu rotile scartaind. Pur si simplu ignora-i. Din nefericire la capitolul asta o sa capeti repede experienta. Chiar daca mergi cu 60km/h in oras tot o sa se gasesca unul sa te claxoneze (am patit-o si nu odata smile.gif ). Pe mine m-a injurat unul care avea "Cedeaza trecerea" ca nu i-am dat prioritate (eu mergand pe drumul cu prioritate). Ce si-a zis omul, e incepator si nu stie. Asa ca sa fii atent.
Oricum spor si pentru inceput nu apasa acceleratia prea tare.
anpop
incearca sa conduci cat mai mult in oras, primele dati la ore in care sa nu ai trafic si nici filtre...sambata, duminica6:30~9:00..in rest trebuie doar sa te obisnuiesti cu masina, si kilu' meu: sa inveti sa conduci!!! radmasa.gif
toate cele bune.....
alex275
Eu nu sunt intru-totul de acord cu Petea.

Una e sa circuli in localitate.

Alta e sa circuli in afara localitatii.

In afara localitatii intervine capacitatea de apreciere a distantei la care te afli fata de masina ce se deplaseaza din sens opus si viteza pe care o are. (In cazul depasirii)
Ziua e simplu dar sa vedem noaptea, cand vine berbecul cu luminile de drum..! Iar masina ta nu e tocmai un 24V!

Ideea e urmatoarea: iti trebuie experienta in oras si experienta in afara orasului.
Poti conduce 100 000km in oras, dar afara esti varza. Ia-o incet, condu si afara si in oras.
Prin condus capeti experienta
Mergi usor ca sa poti avea timp de reactie!!!!!!!
Stash
O intrebare legata de asigurare, cam cat m-ar costa CASCO? Mi-a recomandat cineva si sunt curios ce pareri aveti si voi.
Si daca as vrea sa pun un MP3 player in masina, nu e o chestiune de fite, nu vreau sa scol tot cartieru cand merg cu masina, dar am facut 5 CDuri si nu mai am treaba si eram curios cum se poate face un suport pt player neaparat sa se poata scoata ca sa nu ma usureze de el dry.gif

Edit : masina e de prin 70-80 si nu are deloc suport de radiocas dar am vazut la unele dacii sub scrumiera dar oare nu ma incomodeaza schimbatorul la introdus/ejectat CDuri?
alex275
Mai Stash, da' nu cumva vrei sa-ti dam "taraful" nostru la schimb?
Pai mai ai putin si ne intrebi cate ceva de neveste tongue.gif
Cu dacia 13XX ce-ai facut?
Te-ai "prins" de care ai?
ovidiusoft
QUOTE(Stash @ 15 Oct 2005, 19:55)
Edit : masina e de prin 70-80 si nu are deloc suport de radiocas dar am vazut la unele dacii sub scrumiera dar oare nu ma incomodeaza schimbatorul la introdus/ejectat CDuri?
*



Nu stiu exact cum este la masina ta, dar ai mei au desfiintat complet scrumiera si bricheta si au pus casetofonul in locul ramas liber - a incaput perfect. Dacia 1310 model 1997 (faruri dreptunghiulare). Desigur, asta daca esti nefumator smile.gif
anpop
QUOTE(Stash @ 15 Oct 2005, 19:55)
O intrebare legata de asigurare, cam cat m-ar costa CASCO? Mi-a recomandat cineva si sunt curios ce pareri aveti si voi.
Si daca as vrea sa pun un MP3 player in masina, nu e o chestiune de fite, nu vreau sa scol tot cartieru cand merg cu masina, dar am facut 5 CDuri si nu mai am treaba si eram curios cum se poate face un suport pt player neaparat sa se poata scoata ca sa nu ma usureze de el  dry.gif
*


CASCO e foarte bun, dar din pacate pt tine nu cred ca-ti va face vreo societate de asigurari....stiu ca se face la masina pana la 10 ani vechime...cel putin la allianz...
MP3 playerul are pe spate (de obicei) un sistem de prindere...o piesa din plastic care se lipeste de bord ...in care intra MP3'u si se roteste ca sa stea fixat...
sinaxis
Mai, toate cele de mai sus is bune.
Eu adaug una: dupa ce-ti pui centura, fa o cruce mare si spune un Doamne ajuta!
wink.gif

Cele bune!
thunder
1. drumuri in afara orasului, pt. a te obisnuii cu masina
2. in oras incearca sa fi cu ochi in 4 ... sunt multi "meseriasi" pe strada. Incearca sa pastrezi o distanta mai mare fata de cel din fata ta ... la inceput reactionezi mai greu in diverse situatii.
3. de preferabil sa ai pe cineva in dreapta la primele drumuri, dar numai ca suport moral, nu unul care sa-ti spuna ce sa faci ... pana la urma trebuie sa inveti sa conduci si singur.
4. ar fi bine sa inveti cateva lucruri despre mecanica masinii, sa nu ramai cu ea in drum si sa nu sti ce sa faci.
5. incearca sa aplici regulamentul cat mai corect ... daca de ex. ajungi intr-o intersectie si nu esti sigur pe tine daca ai sau nu prioritate, mai bine opresti 5-10 secunde, analizezi situatia si iei o decizie cat mai corecta. Mai bine asa decat sa intri cu ochii inchisi intr-o intersectie.
7. e bine sa inveti si drumurile din oras: prioritati, diferite indicatoare, etc ... dar nu te ajuta prea mult ... poate se schimba un indicator sau poate ajungi intr-un alt oras despre care nu stii nimic si atunci esti pierdut, etc ...
6. si poate cel mai important ... FI CALM ... nu-i lasa pe alti sa-ti strice starea de spirit (claxoane, injuraturi, degete ridicate, manevre de genu ... da-te bah la o parte)

7. si corect ... centura de siguranta ... te poate salva in multe cazuri ... pana la urma e viata ta si nici un mertzan nu ai cu 10000 de airbaguri si alte sisteme de siguranta
alex275
QUOTE(sinaxis @ 16 Oct 2005, 13:28)
Mai, toate cele de mai sus is bune.
Eu adaug una: dupa ce-ti pui centura fa o cruce mare si spune un Doamne ajuta!
wink.gif

Cele bune!
*



Parinte, de fiecare data cand plec la drum lung, fac trei cruci mari si rostesc un "Doamne ajuta" si slava Domnului, m-a ajutat mereu.

p.s.Tare bine ar fi daca Stash ar receptiona macar 10% din mesaje!
Uncle-Sam
cei mai stresanti pt incepatori sunt soferii care au claxon in pedala de acceleratie. Asta e singura explicatie ca(,)claxoneaza imediat cum se pune verde biggrin.gif
inca ceva: poarta semnul de incepator! daca faci accident ai ceva sanse sa te gaseasca vinovat pt ca celalalt nu a fost "Atentionat". In plus, e o "povara" pe care trebuie sa o porti fara sa-ti fie rusine
Reed
QUOTE(Stash @ 13 Oct 2005, 16:42)
Sunt mandrul posesor al unui carnet de conducere tongue.gif ma rog luni o sa fie eliberat dar examenul este luat din prima  icon_mrgreen.gif Masina pe care o sa o conduc o sa fie o Dacie 13xx, de prin 70-80, spre rusinea mea nu stiu inca dar o sa intreb, este modelul cu cate 2 faruri rotunde unul langa altul  blush.gif
Am tot cautat pe forum, dar nu am gasit sfaturi pt incepatori, abia astept sa incep sa conduc dar nu vreau sa fac vreo prostie  unsure.gif asa ca sunt curios ce imi recomandati.
Si ce ar trebui sa pun pe masina pt ocazionalele drumuri Brasov - Poiana la iarna??
*


Intra pe www.incepator.ro si o sa gasesti ceva sfaturi pt conducerea preventiva.
Lacaru
Incepe cu un drum in afara orasului pentru a te obisnui cu masina. Iti recomand urmatorul traseu: Brasov-Rasnov-Poiana Brasov-Brasov.
Eu mi-am luat carnetul in noiembrie, asa ca toata iarna am urcat Poiana la schi. Drumul asta e un foarte bun exercitiu, inveti cum sa negociezi viteza in viraje, trebuie sa schimbi intr-una treapta de viteza.
Pe drumuri drepte si tare oricine poate circula. Incet si pe serpentine e adevarata soferie.
MAS
QUOTE(Lacaru @ 21 Oct 2005, 08:51)

Pe drumuri drepte si tare oricine poate circula. Incet si pe serpentine e adevarata soferie.
*



Ooooo daaaaaaaaaa
ce poate fi mai "kul" decat sa intri in curbe cu 20 la ora, si s-o arzi lejer "ca graba strica orice efect"?
Daca vrei sa fii extrem poti s-o calci sa ajungi si pe la 10-15km/h ca s-arati ca esti cel mai Shumahar dintre toti "j-oferii" de pe drum...
Lacaru
Cu "incet" ma refeream la faptul ca e mai greu sa mergi incet (sa-ti reglezi viteza din ambreaj si acceleratie) decat sa-i dai talpa.
Am vazut destui "soferi de campie" care pe curbe mergeau ca niste cisme, in viraje franau de se prapadeau iar cand soseaua devenea mai dreapta accelerau puternic, pentru a frana la extrem in urmatorul viraj.
Ideea la condusul pe serpentine este de a-ti regla in asa fel viteza incat sa franezi cat mai putin si de a lua virajul cu viteza optima.
silviu2002
Am si eu o observatie legata de timpul de mers. Atunci cand esti proaspat posesor de permis experienta fiind mica se consuma foarte multa energie cu atentia la volan. Asa ca se oboseste psihic mult mai repede decat fizic si mult mai repede decat cei cu mai mult de minim 10.000 km la volan. Pentru inceput e bine sa faci pauze de refacere dupa condus de o jumate de ora sau o ora, ca nici nu-ti dai seama cand iti scade atentia la volan. Obisnuinta vine cu timpul cand informatiile se prelucreaza mai usor de catre creer pe baza situatiilor deja-vu.
alex275
Da de ce sa mearga spre Poiana? Ca sa ma incurc eu de el? tongue.gif
lapescuit
QUOTE(alex275 @ 25 Oct 2005, 00:07)
Da de ce sa mearga spre Poiana? Ca sa ma incurc eu de el? tongue.gif
*




las' ca te descurci...doar esti expert excl.gif
si eu recomand:
-mergi cu masina cat te tine benzina, si in oras si afara, in oras parcari multe si semafoare. nu-ti fie teama de masini si de claxoane.afara mergi mult pe serpentine, invata sa folosesti frana de motor, schimba vitezele ca d-aia ai 5(4)... daca te inveti pe serpentine si drumuri de munte o sa stii sa mergi si in linine dreapta...incearca in orice situatie orice viteza ai avea, sa ai motorul la o turatie optima, sa nu fie subturat dar nici turat.pune frana cu motorul in viteza, nu calca mai intai ambreiajul si apoi frana.
si mai sunt o gramada dar si eu sunt incepator... nu le stiu pe toate. wink.gif
alex275
lapescuit tongue.gif

stash,
Daca te "freaca" din spate unu cu farurile, atingi usor cu stangu frana(cat sa se aprinda lampile, dar sa nu franeze) iar cu dreptu ii dai talpa la greu!
Si mai e o varianta: daca sta in fundul tau, pui frana cu stangul!
biggrin.gif
Stash
Alex275 faina ideea cu frana icon_mrgreen.gif
Oricum am observat ca sunt soferi care in momentul in care vad semnul de incepator incearca sa depaseasca masina respectiva pe unde pot dry.gif Eram pe o portiune de 100 m intre 2 curbe in oras si aveam 40 km/h ca mai mult nu ma lasa strada si se baga un 'teligent in depasirea mea fara sa vada ca vine masina de pe contrasens, noroc ca am franat eu si l-am lasat sa intre in fata mea.Si s-a tot dus, fara macar sa zica un mersi sa ridice o mana, un gest acolo, nimic frate... huh.gif
Acu masina e in service da nu mai am rabdare sa o scot si se pare ca eu o aduc din Ghimbav pana in Brasov smile.gif E primu drum in afara blush.gif
Petea
Partea cea mai proasta daca esti incepator este ca toti "jmecherii" iti iau fata cand vad ca ai mamaliga-n geam. Nu mai departe de ieri ieseam dintr-o parcare iar un destept care iesea cu spatele fara sa se asigure (parcase cu fata) imi reproseaza ca ce fac, intru in el ? Eu nu vad ca el da cu spatele ? Pai prostu' nu a invatat sa se asigure cand iese cu spatele ? Mai mult, legea il obliga ca, daca iese cu spatele si nu are vizibilitate sa aiba o a doua persoana care sa il dirijeze. Si apropo, de ce o mare parte din soferii "experimentati" parcheaza cu fata in parcare ?
Vorba cuiva de pe forum: pentru incepatori trebuie rabdare si tutun. Dar eu ce ma fac ? Ca nu fumez.
alex275
Imi aduc aminte cu bucurie de primele mele "escapade" cu masina. Invatasem ca daca trebuie sa fac stanga, peste linia de tramvai, opresc paralel cu linia si dau prioritate(mai conteaza cui!?) Imaginati-va voi cum a stat boul de mine cu semnalul pus 10min, paralel cu linia, asteptand sa fac stanga, cand veneau aia pe linie cu 80km/h si se duceau inainte!!!
cosming
Hai ca dau si io 2 sfaturi : cand treci pe langa un camion(masina mare) ce stationeaza mereu sa te uiti sub roata ding fata stanga dupa picioarele soferului (pietonilor) si nu depasi niciodata in panta o masina mare (are viteza + masa mai mare).
Dreamer
Aspectul legat de privitu-l pe sub roata masini stationate se aplica cel mai bine in cazul autobuzelor oprite in statie, cand toti sinucigasii se arunca pe partea carosabila prin fata autobuzului. In felul asta mai castigi cateva secunde pretioase si poti evita un accident rutier cu urmari grave.
Radduu
QUOTE(Dreamer @ 5 Nov 2005, 02:17)
Aspectul legat de privitu-l pe sub roata masini stationate se aplica cel mai bine in cazul autobuzelor oprite in statie, cand toti sinucigasii se arunca pe partea carosabila prin fata autobuzului. In felul asta mai castigi cateva secunde pretioase si poti evita un accident rutier cu urmari grave.
*



si la autobuzele oprite pe autostrada, si acolo sunt destui retarzi care sa treaca prin fata autobuzului si sa iti sara in fata. rolleyes.gif
thegodsglory
dada, atentie la trecerile de pietoni, mai ales noaptea si mia ales unde sunt parcate masini chiar pe zebra. nu stii cum sare dintre masini un ametit.
diesel2002
QUOTE(Radduu @ 5 Nov 2005, 11:11)
si la autobuzele oprite pe autostrada, si acolo sunt destui retarzi care sa treaca prin fata autobuzului si sa iti sara in fata.  rolleyes.gif
*


pe autostrada oprirea este interzisa. tongue.gif
paulp
Si unde-i tutorialul in fericirea lui?
Daca vrei sa faci un tutorial despre conducerea masinilor cu tractiune spate, fa-l, dar nu mai acuza moderatorii pe tonul ala ultimativ, ca au sters off-topicul (vad ca pricepi mai greu, asa ca te lamuresc inainte de a sterge moderatorul aceasta discutie inutila: Exclamatia domnului viitor proaspat posesor de permis e total infara discutiei. Iar daca moderatorul ar fi sters doar aberatia lui dumneata ai fi cazut de papagal, ca vorbeai singur. Asa ca acum pricepi de ce ti s-a sters si mnetale mesajul?).

Poate am gresit eu la chestia cu taximetristii si pietonii pe trecere, si era din alt topic, ca unii citesc mai mult pe aici, si mai si pricep, dar ai grija cu aluziile ca sint sensibil tare la atacuri la persoana 022.gif

:Later edit: Am gasit citatul respectiv, era din topicul cu pietonii smile.gif
Si apartine chiar matale:

QUOTE
Stash 
post 8 Nov 2005, 22:41
Mesaj #103


Dupa ce am terminat scoala asa bine m-am simtit cand nu am dat prioritate pietonilor care erau cu picioru jos smile.gif Da asta a fost scurt, ca ma tot stresa instrocturo care imi punea frana pe la treceri si m-am dezlantuit dupa tongue.gif Bine ca nu m-a prins politia smile.gif
De obicei cand trec strada calc pe zebra si astept sa opreasca careva...Dar am patit o faza iarna trecuta de m-am crucit.Treceam strada pe la ora 22:00 cu un prieten, pustiu si ma uit in dreapta un taxi la vreo 50 m mergea incet pt ca nu era dezapezit drumu si normal ca n-am stat dupa el, tipu ajunge la 10 m de noi si a trebuit sa franeze usor, aveam prioritate pt ca eram in traversare pe zebra si dobitocul accelereaza si da dreapta de volan sa intre in mine, a trecut la 20 cm de picioru meu si mi-am iesit din pepeni.Si ma uitam tamp cum opreste masina si ma injura tot el pe mine :| Deci nu mi-a venit sa cred...
Lupu84
Foarte util acest thread. Si eu sunt incepator, ieri am luat examenul si astept nerabdator sa intru in posesia permisului. smile.gif. Masina inca nu am dar cred ca in vreo 1 - 2 saptamani o sa am o dacie berlina din '99. Am citit de la cap la coada mesajele de aici si ma bucur ca am gasit o comunitate de soferi inteleg unii dintre ei cu experienta care sa dea sfaturi si pentru noi incepatorii.
Stash
Text sters de moderator:

Domnule "Stash",
Nu va pot recomanda decat sa va calmati ca nu va face bine la nervi. La urmatoarea iesire de genul celor vazute pe aceasta sectiune va veti alege cu o suspendare de cel putin 2 saptamani.
Acum am vrut sa va dau WARN +10% dar vad ca deja aveti unul primit ieri exact pentru acelasi motiv si ar fi pacat sa va "imbogatesc" cu inca unul.
Va multumesc pentru intelegere,
Liviu
alex275
QUOTE(Lupu84 @ 10 Nov 2005, 12:02)
Si eu sunt incepator, ieri am luat examenul si astept nerabdator sa intru in posesia permisului. smile.gif. Am citit de la cap la coada mesajele de aici si ma bucur ca am gasit o comunitate de soferi inteleg unii dintre ei cu experienta care sa dea sfaturi si pentru noi incepatorii.
*



Felicitari pentru permis!
Condu, condu si iar condu, ca numai asa capeti experienta!!!
Si ai grija, nu te da rotund la inceput. Asteapta sa te obisnuiesti cu masina, cu viteza, cu distantele......
Mi-ar placea sa inveti cate ceva de pe acest forum!

Bafta multa!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.