QUOTE
si mie imi facea la fel, adica doar in a 1-a cand ii dadeam talpa ... deocamdata problema s-a rezolvat de la sine (adica nu am facut nimic mecanic).
Pateam asta imediat dupa ce am trecut de la carb la inj si probabil nu eram obisnuit, cert e ca acum nu mai face (asta pt ca nu o mai calc la fund din prima, ci o iau usurel, adica apas pana undeva la jumatatea cursei si apoi o calc mai departe). Cred ca nu e nimic anormal. Plus ca face asta cand e motorul mai recisor ... asa ca eu cred ca nu are absolut nimic masina. Poate ca e normal sa faca asa...
Si eu am patit la fel de la inceput, asa ca pot sa va spun care sunt constatarile mele dupa ce am controlat-o la "doctor" de nenumarate ori (si nu i-au dat de cap):
1. Fenomenul apare foarte pregnant cind e frig afara si motorul e aproape de temperatura de regim - caz in care socul electronic iese din functiune, dar aerul admis este foarte rece (sub 5 grade C). Functionarea se amelioreaza dupa mai multa vreme (cam dupa 1 ora de functionare), abia atunci cind temperatura din zona motorului creste, astfel incit aerul absorbit in motor este preincalzit de exteriorul cald al motorului
2. Am inteles ca daciile 1300Li nu au senzor de temperatura exterioara, deci computerul motorului nu stie cum sa-si regleze amestecul decit in functie de temperatura apei de racire
3. Fenomenul nu apare cu motorul rece, deoarece amestecul este imbogatit (socul automat) ca urmare a faptului ca temperatura apei de racire este f. mica
4. Am incercat multe Dacii noi (vreo 6) venite la garantie cu diverse probleme, toate faceau la fel ca a mea.
5. Problema s-a rezolvat de la sine (cind s-a incalzit afara) dar a reaparut iarna urmatoare.
6. Efectul poate fi micsorat sau chiar anulat daca la intrarea in sarcina maxima se pleaca de la o turatie mai mare de 2000rpm in loc de relanti (850rpm).
Asa cum zicea cineva mai sus, trebuie sa te inveti la aceste masini sa apsi pedala PROGRESIV si nu mai face nici o problema. Si chiar daca te inveti, dificultatea consta in stapinirea reflexului de a accelera in situatii limita (intrarea intr-un trafic sustinut si aglomerat, venind de pe un drum fara prioritate - ma refer la Bucuresti), cind pentru a te "insera" trebuie sa accelerezi repede (ca sa nu jenezi sau sa te pocneasca cel caruia nu i-ai dat prioritate). In aceste situatii te nu mai poti controla sa apesi progresiv, vrei mai mult de la motor - si, ce se intimpla? Motorul moare sau in cel mai fericit caz "da in nas" doar pentru 2-3 secunde - ceea ce, sa recunoastem, e totusi foarte mult intr-o asemenea situatie - ceilalti te injura, te claxoneaza, eventual te pocnesc in fund.
Personal consider ca sistemul de injectie a fost gindit prost, dar daca cineva are vreo idee de imbunatatire (poate chiar cei de la fabrica), cred ca foarte multi care conduc mai "sportiv" le-ar ramine indatorati. Repet, defectul este la TOATE Daciile Li, insa nu-l sesizeaza decit cei care calca pedala pina la fund dintr-o data.