Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema motor berlina injectzie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
daciaclub-MATRIX
salut,o intrebare pt voi



am o berlina injectzie shi din cind in cind mai dau cite o liniutza ca tot omu tongue.gif

problema e ca la plecarea cu 1a cam la 15-20 la ora se ineaca,da in nas shi se opreshte din sprint,iar apoi isi revine si nu mai face figuri la treptele urmatoare

am incercat sa o turez progresiv,sa accelerez pe vreme calda sau rece...tot asha face de fiecare data,deci nu doar cind ii vine ei,nu e problema de la benzina putzina sau de la aprinderea electronica(cind e rece si e socu sus)

Deci cam asta e chestia pe care o patzesc cind plec tare cu ea de la stop(daca plec batraneshte merge linie nu se ineaca deloc) ...suspectez pompa de benzina sau injectorul....se poate sa fie de la ele?

A mai patzit cineva asha?? Vreo idee de la ce poate fi?
RaduMan
S-ar putea sa fie si calculatorul de injectie, care nu raspunde prompt la comanda data de pedala de acceleratie.

Am remarcat, cateodata, ca accelereaza mai bine daca mai ridici putin piciorul de pe acceleratie decat daca mai apesi putin. Cam ciudat.
daciaclub-MATRIX
tre sa mentzionez ca am mashina cam de 6 luni shi nu am patzit asha ceva cu ea pina acum o luna,banuiesc ca daca era de la calculator facea de la inceput nuu? :?:
RaduMan
Mie imi face asa de la inceput (tot de 6 luni am masina), dar nici nu am incercat sa trag de ea la limita.

Poate mai are cineva idei/cunostinte ce ar putea influenta comportamentul acceleratiei.
Marty
Ia vezi, pe linga "carburator", legat de cablul de acceleratie, n-ai un potentiometru ?
RaduMan
poate sa nu lucreze cum trebuie acest potentiometru? Se poate curata?
Marty
S-ar putea sa fie de la el. Intreb pentru ca nu cunosc exact modelul de pe Berlina . In principiu, daca poseda asa ceva, ar fi cam primul loc unde sa te uiti. Oricum, trebuie sa aiba un martor sau senzor care sa transmita la comp. pozitia pedalei.
RaduMan
Motorul de berlina/break ar trebui sa fie la fel cu cel de Nova GTI/GLI.

Poate cunoaste cineva mai bine aceste motoare.
daciaclub-MATRIX
da,motorul e la fel ca la nova gti(la cit ma pricep eu :? ) ca am avut o nova inainte...oricum ma gindesc ca daca problema e de la senzorul de la acceleratzie ar trebui sa faca la fel shi la treapta a2a etc..... :?:........si nu prea face asta decit la 1a
Ov
si mie imi facea la fel, adica doar in a 1-a cand ii dadeam talpa ... deocamdata problema s-a rezolvat de la sine (adica nu am facut nimic mecanic).

Pateam asta imediat dupa ce am trecut de la carb la inj si probabil nu eram obisnuit, cert e ca acum nu mai face (asta pt ca nu o mai calc la fund din prima, ci o iau usurel, adica apas pana undeva la jumatatea cursei si apoi o calc mai departe). Cred ca nu e nimic anormal. Plus ca face asta cand e motorul mai recisor ... asa ca eu cred ca nu are absolut nimic masina. Poate ca e normal sa faca asa, in fond, in momentul cand calci acc blana, admisia se deschide complet si probabil (adica sigur:)) este o latenta intre comanda data de potentiometru de pe clapeta si reactia calculatorului prin injector, si probabil motorul se "inneaca" cu aer.

Asa ca daca zici ca masina merge perfect in celelalte trepte, probabil ca asta este. Incearca sa-ti schimbi stilul de "calcat". La mine functioneaza bine, o calc la inceput mai putin, si dupa ce intra motorul nitel in sarcina, ii dau de-i sar capacele.
daciaclub-MATRIX
lolz intrebarea mea era pentru liniutze man nu pentru mers batranesc,daca i-o dau lu taica-miu sa faca o tura ii merge perfect,nu se ineaca biggrin.gif

oricum aduc nishte completari...am fost azi la service,am miscorat din injector latentza aia intre apasarea pedalei si raspunsul calculatorului pe cit posibil,ba in plus am si dat o tura cu alt calculator shi tot asha face :cry:

avetzi alta idee?? sa fie cumva de la evacuare?? ca e cam indoit catalizatorul de la "drumurile noaastre toate" smile.gif

astept raspuns de la altcineva care a patzit ceva asemanator...
cristimm
Cum anume ai micsorat latenta?
daciaclub-MATRIX
la injector (pe-acolo) e un arculetz smile.gif care se largeste un pic,oricum se poate doar micsora nu si elimina,din pacate... :|
Ov
eu vorbeam de latenta datorata partii electronice, adica timpul scurs intre momentul in care un senzor trimite spre calculator date si momentul in care decizia calculatorului este trimisa spre elementul de actionare (in cazul asta injector). Ala cred ca se poate modifica in service, pe tester, e un parametru logic (informatic, de program al calculatorului)
Rew
Io am aceeasi problema. Daca incetinesc in tr.4, intru in curba, bag tr.3 si dau talpa sa-i fac pe ghertoi, sta ca proasta citeva secunde.

Cred ca problema e de sistem cu injectie in totalitate. E un fel de facatura sa-l pui pe motor de 40 de ani. Se cam vede ca Dacia a pus ceva ieftin si cam neterminat, ca pt estul Europei. Io lucrez automatizari si cam stiu cind un calculator isi face treaba pt care a fost gindit, nu proiectat.
Ov
repet, e foarte normal sa se intample asa, motorul n-are nimic, injectia n-are nimic, doar ca e cam veche (adica e monopunct si d-asta sunt probleme). Daca infigeau ei o injectie multipunc pe acelasi motor vechi de 40 de ani, tragea si mai bine, consuma si mai putin si era si mai fiabil (oricum, teoretic si asta cu injectia monopunct ar cam trebui sa fie mai fiabil decat ala cu carb). Asa ca daca vreti sa dati liniute cu berlina cu injectie, mai bine va luati alta masina smile.gif
daciaclub-MATRIX
QUOTE
eu vorbeam de latenta datorata partii electronice, adica timpul scurs intre momentul in care un senzor trimite spre calculator date si momentul in care decizia calculatorului este trimisa spre elementul de actionare (in cazul asta injector). Ala cred ca se poate modifica in service, pe tester, e un parametru logic (informatic, de program al calculatorului)


Nu se baga nimeni la calculator,cel putzin cit o ai in garantzie :wink:
daciaclub-MATRIX
QUOTE
Asa ca daca vreti sa dati liniute cu berlina cu injectie, mai bine va luati alta masina smile.gif


eh,se poate lejer sa dai liniutze cu ea,da tre sa fii un pik nebun s-o faci,vorba unui tov mecanic "sa faci pe Mac-Gyveru cu ea vro saptamana" biggrin.gif laugh.gif...scotzi 90-100cp din ea fara sa pice motoru la fiecare 5000km

:wink:
Mihai1962
QUOTE
si mie imi facea la fel, adica doar in a 1-a cand ii dadeam talpa ... deocamdata problema s-a rezolvat de la sine (adica nu am facut nimic mecanic).

Pateam asta imediat dupa ce am trecut de la carb la inj si probabil nu eram obisnuit, cert e ca acum nu mai face (asta pt ca nu o mai calc la fund din prima, ci o iau usurel, adica apas pana undeva la jumatatea cursei si apoi o calc mai departe). Cred ca nu e nimic anormal. Plus ca face asta cand e motorul mai recisor ... asa ca eu cred ca nu are absolut nimic masina. Poate ca e normal sa faca asa...

Si eu am patit la fel de la inceput, asa ca pot sa va spun care sunt constatarile mele dupa ce am controlat-o la "doctor" de nenumarate ori (si nu i-au dat de cap):

1. Fenomenul apare foarte pregnant cind e frig afara si motorul e aproape de temperatura de regim - caz in care socul electronic iese din functiune, dar aerul admis este foarte rece (sub 5 grade C). Functionarea se amelioreaza dupa mai multa vreme (cam dupa 1 ora de functionare), abia atunci cind temperatura din zona motorului creste, astfel incit aerul absorbit in motor este preincalzit de exteriorul cald al motorului

2. Am inteles ca daciile 1300Li nu au senzor de temperatura exterioara, deci computerul motorului nu stie cum sa-si regleze amestecul decit in functie de temperatura apei de racire

3. Fenomenul nu apare cu motorul rece, deoarece amestecul este imbogatit (socul automat) ca urmare a faptului ca temperatura apei de racire este f. mica

4. Am incercat multe Dacii noi (vreo 6) venite la garantie cu diverse probleme, toate faceau la fel ca a mea.

5. Problema s-a rezolvat de la sine (cind s-a incalzit afara) dar a reaparut iarna urmatoare.

6. Efectul poate fi micsorat sau chiar anulat daca la intrarea in sarcina maxima se pleaca de la o turatie mai mare de 2000rpm in loc de relanti (850rpm).



Asa cum zicea cineva mai sus, trebuie sa te inveti la aceste masini sa apsi pedala PROGRESIV si nu mai face nici o problema. Si chiar daca te inveti, dificultatea consta in stapinirea reflexului de a accelera in situatii limita (intrarea intr-un trafic sustinut si aglomerat, venind de pe un drum fara prioritate - ma refer la Bucuresti), cind pentru a te "insera" trebuie sa accelerezi repede (ca sa nu jenezi sau sa te pocneasca cel caruia nu i-ai dat prioritate). In aceste situatii te nu mai poti controla sa apesi progresiv, vrei mai mult de la motor - si, ce se intimpla? Motorul moare sau in cel mai fericit caz "da in nas" doar pentru 2-3 secunde - ceea ce, sa recunoastem, e totusi foarte mult intr-o asemenea situatie - ceilalti te injura, te claxoneaza, eventual te pocnesc in fund.

Personal consider ca sistemul de injectie a fost gindit prost, dar daca cineva are vreo idee de imbunatatire (poate chiar cei de la fabrica), cred ca foarte multi care conduc mai "sportiv" le-ar ramine indatorati. Repet, defectul este la TOATE Daciile Li, insa nu-l sesizeaza decit cei care calca pedala pina la fund dintr-o data.
Mihai1962
Am uitat sa argumentez de ce se "vede" mai mult intr-a 1-a: pentru ca cei care "o calca" de obicei schimba foarte repede vitezele, caz in care in treptele superioare motorul nu mai intra in sarcina incepind cu 900 ture ci cu 2000 sau mai mult (cind calca pedala din nou, motorul nu apuca sa scada sub 2000), si deci fenomenul neplacut nu mai apare.
Mihai1962
Si pentru ca veni vorba de calculator si probleme, am o intrebare, poate cine stie, primesc vre-un raspuns, ca la service mi-au zis sa schimb calculatorul. :cry:

Dupa ce a fost la un service de tablarie (nu cred ca au pus sudura pe ea) am luat-o avind 1500 rpm la relanti !!! Am verificat, nu mi-au schimbat nici calculatorul nici altceva, toate erau originale si prafuite.

Am fost la service, unde mi-au desfacut o chestie care e sub injector (strinsa cu 4 suruburi pentru cheie inbus cu gaura in centru) au rotit-o pina au obtinut turatia necesara. Era toamna si cald, n-am avut probleme pina la lasarea frigului, cind am constatat ca nu mai aveam shoc la pornirea la rece. Pina la urma am descoperit singur ca :idea: trebuia resetat computerul (se scoate mufa din computer pentru 1-2 minute), dupa care - merge ca noua: are soc, are demaraj, tot ce trebe! Problema apare insa dupa 1-2-3 zile, cind, incet incet socul la fiecare pornire e tot mai mic, pina cind dispare cu totul, si trebuie "resetat" computerul din nou 022.gif .

Are cineva idee de ce? Poate sa fie paraziti in instalatia electrica? Sau ce? In orice caz pare sa fie ceva care se "acumuleaza" (sarcini electrostatice :?: ) si deregleaza jucaria de computer. Ma gindesc ca poate stie cineva mai bine cum lucreaza computerul si isi poate da seama unde e problema. Nu de alta, dar am cautat in tot internetul si asta e singurul forum pe care am gasit respunsuri mai inteligente. In rest, bate vintul. Iar la service-uri, nu mai spun - se uita crucis la mine cind le spun, imi zic sa schimb computerul, dar nu sunt siguri ca e de acolo! De parca computerul ala ar costa doar 100-200k lei :!:
Nike
Am si eu pb asta cu datul in nas la demaraje, se rezolva daca o calc inainte, nu in timp ce debreiez...Mihai'62 a scris niste lucruri interesante legate de senzori si temp exterioara, poate problema nu ar mai exista daca filtrul de aer ar avea priza pt aer cald asa cum au daciile vechi. :?:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.