george.cristian
8 Jun 2014, 22:07
Salutare. De ceva timp am o problema cu masinuta.(1310'98 carburatie cu gpl) Nu vrea sa porneasca deloc la rece decat dupa 10 chei
. Am schimbat fise, delcou, carburator, bobina de inductie, bujii si tot nu vrea. La cald imi ia cheia din mana. De tras trage foarte bine si nici ulei nu mananca. Inca ceva: Mi se incinta comutatoru de la gaz foarte tare. Sa fie problema de la el?
Va multumesc anticipat
daca se incinge comutatorul ffff tare, atnci sa stii ca el e problema, sau vre-o electrovalva
giuscam
9 Jun 2014, 11:01
Pe benzina cum porneste la rece?
george.cristian
9 Jun 2014, 11:09
tot asa greu. ma gandesc ca e de la comutatorul ala. ca nu schimba de pe gpl pe benzina. si pe gaz deschide valvele cu intarziere..Daca il scot de tot comutatorul masina ar trebuii sa porneasca pe benzina, NU?
DJ-55-AMC
9 Jun 2014, 11:57
Cand pui contactul astepti cumva pana se aud electrovalvele de gaz iar dupa dai la automat?
Daca faci asa nu o sa iti porneasca in veci.
george.cristian
9 Jun 2014, 12:55
nu astept mult. contactu- stau o secunda -2 si dau
DJ-55-AMC
9 Jun 2014, 16:24
Butoanele speciale de GPL au o functie desteapta ( asta daca sunt legate cum trebuie). Daca depisteaza ca motorul nu merge iti taie electrovalvele de GPL; de asta te intrebai.
giuscam
9 Jun 2014, 17:20
Pe furtinu de benzina care duce la carb. ai electovalva de benzina care are un robinet [ in pozitia normala e inchis, se deschide din comutatoru gpl cind comuti pe benzina]. Deschide acel robinet manual [are 2 pozitii inchis-deschis, dar fai semn cum l-ai gasit ca sa il dai inapoi ca daca il lasi deschis iti baga si benzina si gplsi ineci motoru].comutatoru sa fie dat pe benzina. In situatia asta instalatia gpl e nula. Daca iti porneste usor pe benzina la rece atunci problema e de la gpl, dute la un service si fati un reglaj cu analizoru de noxe. Succes
george.cristian
9 Jun 2014, 21:00
o sa vad maine ce pot face. azi a fost zi de odihna
ilie.claudiu90
16 Jun 2014, 10:25
cu reglajul culbutorilor cum stai?de cand nu i-ai mai reglat?ca sa vezi daca iti merge bine butonul, da pe gpl si scoate furtulul de la carburator sa vezi daca in continuare baga benzina, daca atunci cand pui contactul se aud electrovalvele cum declanseaza,inclusiv cea din portbagaj, lasa butonul acolo ca nu este defect
BuggyDacia
17 Jun 2014, 18:00
Înainte să oprești motorul, trece-o pe benzină. De pornit, încearcă să-l pornești de prima dată pe benzină, nu da la automat când e pe gaz, și de abia după ce a plecat, trece-o pe gaz.
Vezi dacă mai face figuri procedând așa.
Nu este normal să se încingă comutatorul, să nu ai un scurt pe undeva, sau contact imperfect.
ilie.claudiu90
18 Jun 2014, 00:01
buggy daca si vara mai porneste pe benzina ,iarna cum mai procedeaza colegul? indiferent cum ar fi daca are reglat gazul de relanti reglat bine,trebuie sa porneasca la prima cheie? ce pleosca ai?aveam o pleosca la o masina ii spunea vikars, foarte proasta,dupa ce opream motorul electrovalva declansa dar tot mai baga gaz in carburator si masina pornea foarte foarte greu
BuggyDacia
18 Jun 2014, 01:22
Și lui tot din cauza asta îi pornește greu. Pentru că electrovalva nu îi închide și se îneacă motorul. Spre exemplu, la o Dacia pe injecție cu instalație GPL (știu că diferă comutatorul și modul în care trece de pe benzină pe gaz față de cele pe carburație) s-a stricat comutatorul. La cele pe injecție pornește pe benzină și trece pe gaz după ce dai de buton și o accelerezi puțin, iar după oprire trece singură pe benzină.
Comutatoul se stricase așa că i-am făcut trecerea "manuală" pe buton. Dar dacă uitam butonul în poziția în care deschidea electovalva de gaz și apucam să dau așa la automat, nu mai pornea. Chiar dacă după prima cheie pe gaz, îmi dădeam seama și o treceam pe benzină, mă plictiseam dând la automat până pornea. Cu cât dădeam mai multe chei fiind pe gaz, cu atât timpul în care pornea pe benzină era mai mare.
Iarna de ce nu poate proceda la fel? Să o oprească pe benzină și să o pornească tot pe benzină. Oricum producătorii nu recomandă pornirea direct pe gaz decât dacă afară temperatura este peste 30 de grade sau dacă motorul este deja cald.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.