Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Help! martor lichid racire aprins..
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
nairam
Salutare,
Problema: Toyota Avensis 1.8 benzina, martorul pentru lichidul de racire sta aprins. Am verificat nivelul lichidului si este ok, am si completat putin pentru ca mi se parea ca ar fi fost cam putin in rezervor dar nu se vedeau semne cum ca ar curge pe undeva.
Problema a aparut cam la km 50 pe autostrada Bucuresti-Constanta dar pentru ca temperatura apei era ok am mers mai departe pana in Constanta. senzorul de teperatura functioneaza pentru ca azi dimineata cand am pornit masina temperatura apei a inceput sa creasca de jos pana cand a ajuns la nivelul la care sta in mod normal si pe tot drumul nu sa clintit de acolo ca de obicei.. NU sa aprins nici un alt bec pe bord si masina a mers super ok fara nici un fel de problema..

Autoturismul are 5 ani si 4 luni (deci a iesit din garantie) si 151.000 km. La ultima revizie (cu vreo 3000 km inainte la 147.000 km) nu m-am mai dus la reprezentanta ci la un prieten care are un service si am schimbat ulei filtru ulei filtru aer filtru habitaclu 3000 km nu au fost probleme. Am pus ulei 5w30 fix 4 litri (cam trebuiau pusi 4,3 litri) si pe joja mai erau cam 4 mm pana la nivelul maxim si 3 cm peste nivelul minim. Ieri inainte sa plec la mare si sa se aprinda becul de lichid de racire am mai completat cu ulei si am scapat putin cam mult (cam 2 mm peste nivelul maxim pe joja) Nu stiu daca are vreo legatura cu lichidul de racire... adica nu vreau sa ma gandesc la garnitura de chiuloasa...

Va rog sfaturi si pareri pentru identificarea si rezolvarea problemei?

In poze va rog sa ignorati semnul exclamarii rosu (era frana de mana trasa pozele sunt facut pe loc)
In poza 1 este nivelul de la care pleaca temperatura lichidului cand motorul este rece. Poza 2 temperatura intermediara si poza 3 temperatura la care sta in mod constant apa in mers.
Indicatorul naravas este cel din dreapta care arata ca un termometru cu valuri sub el ....

Ar mai fi o posibilitate ... da sa nu radeti deocamdata .... ca indicatorul ala si fi fost tot timpul aprins de cand am cumparat masina .... si eu sa fi avut abia ieri revelatia ca el este de fapt aprins... maine ma duc in service si show room sa vad daca la alta masina de acelasi tip este tot aprins sau nu ... va anunt maine ... daca a fost aprins tot timpul e destul de grav .... inseamna ca am imbatranit si am condus degeaba 150.000 km cazanul asta ....
P-A-C-O
o fi ca la Logan: aprinderea senzorului de temp. avertizeaza asupra unei defectiuni la sist. de injectie
MyKe89
FAIL. Ala e martorul aferent ceasului din dreapta.

Daca e sa o luam asa, si in stanga ar trebui sa fii pe rezerva, dat fiind ca iconita e aprinsa. Dar mai ai cel putin jumatate din rezervor.

Martorii de bord nu sunt in culoarea bordului.

Forjeaz-o linistit!
nairam
DECI DA .... va rog sa radeti ...... sa dovedit ca sunt tampit ... dupa un simplu search pe google "toyota avensis top speed" am constatat in filmuletele postate de diversi ca acel martor este aprins de la mama lui si A FOST APRINS DE CAND AM CUMPARAT-O... pentru ca rolul lui este sa arate prostului (adica mie) ce face acel indicator ... adica arata temperatura apei (lichidului de racire) si a fost aprins toti cei 150.000 km pe care i-am condus ...

ROG MODERATORII sa NU inchida acest topic cel putin 3-4 pagini pentru ca merit toate mistourile care vor urma ...

Frate ... si nu sunt blond ... da am inceput sa imbatranesc ....

MyKe89 ai dreptate cand intru pe rezerva de benzina langa indicatorul de combustibil se aprinde si un bec rosu sa vada prostu ... adica eu ....
MyKe89
N-au de ce sa urmeze mistouri, multi nici nu stiu ce fac 8 din 10 martori din bord.
cris06
Intr-adevar, e simbolul indicatorului, iluminat ca si celelalte elemente. Iluminarea asta a tabloului de bord induce in eroare multa lume si mai ales noaptea cand uita sa aprinda luminile in oras. Cand pui contactul se face rosu sau e martor separat?
nairam
Cand pun contactul are aceeasi culoare galbui... cand pornesc se stinge 2-3 secunde dupa care se aprinde iar .. Nu stiu daca are si un bec separat de atentionare ca la benzina cand intri pe rosu... O sa fac proba sa scot lichid din vas sa-l las sub nivel sa vad ce si cum se intampla pe bord... Oricum nu am nici o scuza, am condus 150.000 km cu el aprins si acum efectiv nu mai stiam daca trebuie sa fie aprins sau nu .... m-am panicat ... sa fi vazut ce cuminte mergeam pe A2 ...
roland
Nu cred ca are rost sa scoti lichid din vas. Martorul nu avertizeaza la nivel scazut de lichid, ci la temperatura ridicata.
MyKe89
Pentru nivel scazut e posibil sa aiba un martor galben.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.