Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Da "in nas"
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Tropy
Dacia Berlina 1,4

Saptamana trecuta am schimbat : bujii (Champion), platini (Doduco), capac delco, am luat 1L Decarburol, demontat si spalat carburator, schimbat jicloare cu unele originale Carfil 1,4, schimbat garnituri carburator, schimbata membrana pompa spritz.

Problema este ca la pornire, daca nu o ambalez mai tare, da in nas; sau, daca stau pe loc, cand accelerez brusc, in loc sa se tureze, tinde sa moara (cand ii dau un spritz); in mers, la turatii mici, pana in 2000, tot asa face, da in nas.

Am reglat platinile la 0,45, bujiile la 0,65. Am invartit de delco de l-a luat naiba si nimic (am zis ca o fi din avans). La ralanti sta bine, merge rotund, dar cand plec de la stop da in nas si uneori se opreste. Care poate fi cauza ?

Si inca o intrebare: in capul bobinei, unde intra fisa centrala, e normal sa fie umed de ulei ? Acolo are un surub pe care l-am strans, dar tot gasesc ulei.

Multumesc anticipat .
Dreamer
problema asta am avut-o si eu cand am curatat si reglat carburatorul ... simtopmele astea sunt de la plutitor .. mareste nivelul benzinei in carburator ( modifici nivleul plutitorului )
Iti garantez ca asta este ... inainte sa verifici alte teorii de la coforumisti incearca chestia asta ... excl.gif
cipri20
asta e sigur de la avans. regleaza-l prin metoda becului. si vazi sa cureti toate contactele (cabluri, fise, etc) si sa fie uscate. dupa ce reglezi avansul regleaza si amestecul. daca ai turometru iti va fi usor pt amestec. spor
Dreamer
QUOTE(cipri20 @ 15 Oct 2005, 10:14)
asta e sigur de la avans. regleaza-l prin metoda becului. si vazi sa cureti toate contactele (cabluri, fise, etc) si sa fie uscate. dupa ce reglezi avansul regleaza si amestecul. daca ai turometru iti va fi usor pt amestec. spor
*



Nu e de la avans .... asa am crezut si eu in acel moment .... dar le-am luat la rand pe toate ... si e de la carburator.
Daca toate sunt reglate bine ( stii sigur asta ) at rezolva ce ti-am spus !
argon
Bine, dar avansul static tot e bine sa-l reglezi cu metoda becului..asta dc motorul nu are uzuri pronuntate....din experienta va spun ca merge cel mai bine cu avansul static la 0 grade.
cipri20
Dreamer, de unde poti fi SIGUR ca e de la carburator daca nu ai vazut masina??? nu poti sti sigur de ceva. poate is mai multe defecte, poate e doar unul. poate e ce ai zis tu, poate e ce am zis eu. sa-l lasam pe Tropy sa ne spuna ce a fost.
Tropy
QUOTE(argon @ 15 Oct 2005, 12:12)
Bine, dar avansul static tot e bine sa-l reglezi cu metoda becului..asta dc motorul nu are uzuri pronuntate....din experienta va spun ca merge cel  mai bine cu avansul static la 0 grade.
*



motorul nu are uzuri... pana sa-mi bag eu nasul a mers impecabil smile.gif are 47.000 km., consuma 7,5 in oras ...

avansul static la 0 grade inseamna ca reperul de pe delco trebuie sa fie in dreptul reperului de pe bloc ?

astept sa stea ploaia si ma voi uita la plutitor ... acum mi-am amintit ca nivelul lui nu l-am verificat; din cate imi aduc eu aminte nivelul trebuie masurat cu garnitura pusa si sa fie cat o tigara, nu ??
cipri20
da, in dreptul reperului de pe bloc, numai vezi ca sunt 2 repere, 0 grade sunt la reperul dinspre delcou (cred, nu-s 100% sigur), la celalalt reper e 1 grad. si nivelul la plutitor trebuie sa fie 6 mm, iar cursa libera 7 mm
argon
QUOTE(cipri20 @ 15 Oct 2005, 11:50)
da, in dreptul reperului de pe bloc, numai vezi ca sunt 2 repere, 0 grade sunt la reperul dinspre delcou (cred, nu-s 100% sigur), la celalalt reper e 1 grad. si nivelul la plutitor trebuie sa fie 6 mm, iar cursa libera 7 mm
*




Ce reper de pe delco domle, nu exista asa ceva, se ia reperul de pe volanta sa fie in dreptul semnului de pe carcasa ambreiajului, si pe urma cu lampa de control se stabileste pozitia delcoului.
Delcoul nu se pune dupa nici un reper, se pune dupa cum se aprinde/stinge lampa de control!!
cipri20
stai putin. stiu ca nu este reper pe delcou. citeste inca odata ce am scris. am zis ca pe fereastra aia de pe carcasa ambreiaj sunt 2 repere !!! si 0 grade sunt la reperu dinspre partea stanga cum te uiti de pe scaunul soferului, nu prea stiu cum sa explic... deci reperu din stanga
argon
QUOTE(Tropy @ 15 Oct 2005, 11:38)


avansul static la 0 grade inseamna ca reperul de pe delco trebuie sa fie in dreptul reperului de pe bloc ?


*




Mda..am citat altceva....acum e mai bine blush.gif

Si la Daciile mai noi nu sunt 2 repere..eu am numai unul pe carcasa ambreajului..cel de O grade..depinde de anul fabricatiei..
Dreamer
A mea nu are nici un reper excl.gif
hadrian_
Salut
cunosc simptomul de "dat in nas".POate sa apara,in 90 la suta din cazuri fie d ela carburator,fie de la avans.La avans simti ,pt ca si merge putin aiurea(mai putin la ralanti,unde daca avansul e usor mai mic,masina merge mai frumos).Se pare ca acei 7 mm(nu 6 cum scria cineva) masurati intre capac cu garnitura si plutitor au un f mare rol.Eu aveam carbul reglat la carfil,nu e mare lucru oricum si mergea masina de rupea.Ei,dupa vreun an juma de mers cu ea ,mi-am bagat nasu sa curat,etc.Hop,imi pare nivelul cam mic,ia sa umblu,ca imi parea ca cam consuma.Umblu,reglez tot la "tigare", si gata ,masina da in nas,etc.De unde inainte se tura in sarcina rapid,acum da in nas.Deci vorba aia foarte veche si de demult e valabila ca lumea:merge bine masina?nu umbla la carburator. biggrin.gif
Sa vedem ce rezolvi s ne spui si noua.
cipri20
eu stiu din carte ca e 6mm si cursa libera e 7mm...
Tropy
salut

azi am fost in targ si am luat cui poantou si plutitor noi, le-am schimbat; am reglat si avansul cu lampa, dar de pomana, pentru ca nu merge ... nici nu imi porneste daca e s-o las dupa reglajul cu lampa, da numai rateuri... ma rog; am reglat avansul, plutitorul, dar ... tot da putin in nas .

ce mai poate fi ? ... sunt foarte debusolat, mai bine o lasam asa, cu jicloarele vechi ...

inca o data intreb: este normal ca in capul bobinei sa fie putin ulei ??
poate fi de la avansul vacuumatic ? desi el functioneaza ... mi se pare ca tacane putin.

multumesc.
cipri20
nu, nu e normal sa ai ulei in capul bobinei. pune mana pe ea dupa o tura cu masina, si vzi daca nu se incalzeste.
iubitordedacie
la unele modele se mai intampla sa fie putin ulei acolo, dar nu ar trebui sa influenteze prea mult.
bahone
Salut, cam aceeasi problema am avut'o si io, demontat carburator, spalat, inlocuit jicloare, garnituri, tot, montat, dat in nas. Injurat, verificat aprindere, tot. Pana la urma demontat, injurat, pus la loc jicloarele vechi, rezolvat problema biggrin.gif.
succes
Tropy
QUOTE(bahone @ 17 Oct 2005, 10:18)
Salut, cam aceeasi problema am avut'o si io, demontat carburator, spalat, inlocuit jicloare, garnituri, tot, montat, dat in nas. Injurat, verificat aprindere, tot. Pana la urma demontat, injurat, pus la loc jicloarele vechi, rezolvat problema biggrin.gif.
succes
*



depinde ce jicloare ai luat ... eu am luat de carfil, originale; alea "de SRL" erau mai ieftine cu 100.000 .

se pare totusi ca acum merge mai bine, eu cred ca a fost din cauza "ciocului de papagal", pe care l-am schimbat cu cel vechi ... cel nou , optic vorbind, avea diametrul mai mare si baga mai multa benzina , jetul era neuniform, mai mult picura decat sa pulverizeze.

acum in schimb am gasit alta dracie ... tamponul din dreapta de la motor este rupt, nu cauciucul ci montantul metalic; este sectionat in doua ; acum mi-am dat seama de ce mi s-a rupt si jugul de la cutie acum cateva luni si de ce imi huruie planetara pe dreapta ...

ceva sugestii, schimb tamponul cu totul sau il sudez ? trebuie dat motorul jos sau merge si daca dai jos doar galeriile ?

multumesc.
vaally
QUOTE(bahone @ 17 Oct 2005, 09:18)
Salut, cam aceeasi problema am avut'o si io, demontat carburator, spalat, inlocuit jicloare, garnituri, tot, montat, dat in nas. Injurat, verificat aprindere, tot. Pana la urma demontat, injurat, pus la loc jicloarele vechi, rezolvat problema biggrin.gif.
succes
*


Exact la fel am patit-o si eu. Jigloare noi de Carfil, montate si mergea motorul inecat. S-a rezolvat cind le-am pus pe cele vechi. mad.gif sad.gif blink.gif blush.gif
argon
Pai daca ati pus de 1300 la motor de 1400.....
vaally
QUOTE(argon @ 17 Oct 2005, 11:42)
Pai daca ati pus de 1300 la motor de 1400.....
*


Am luat jiglere de 1400 si am motor de 1400
bahone
Carfil "originale" am luat si chiar de 1400, adica asa scria pe eticheta biggrin.gif. In schimb, mie nu mi s'a parut ca s'ar ineca, dimpotriva. Si la un drum pe care'l fac destul de des de vreo 100km, mi s'a parut ca am consumat mai putin, ma rog, cu ceva mai multi nervi smile.gif).
georgelng
Eu mi-am montat un carburator nou, si masina face exact invers, la accelerari fine merge parca in hopuri, in schimb daca apas mai tare pedala sau la acceleratii bruste merge foarte bine. Ati mai auzit de asa ceva. (Am umblat la surubu de aer de mi-a venit rau, am bobina,fise,bujii,platina noi)
Dreamer
QUOTE(georgelng @ 19 Oct 2005, 00:03)
Eu mi-am montat un carburator nou, si masina face exact invers, la accelerari fine merge parca in hopuri, in schimb daca apas mai tare pedala  sau la acceleratii bruste merge foarte bine. Ati mai auzit de asa ceva.  (Am umblat la surubu de aer de mi-a venit rau, am bobina,fise,bujii,platina  noi)
*



Daca ai umblat la aer ... mai bine mergi si regreaza-l pe stand ... sfatul meu ...
macar asa sti si consumul exact ...
trotil_trist
Problema de gen "da in nas" am si eu cu D1300. Diferenta fata de ceea ce s-a discutat pana acum e urmatoarea: Indiferent de temperatura, la pornire nu o ia decat cu socu tras. Trebuie sa plec dupa loc cu el tras, ca altfel moare. Dupa 50-60 metri parcursi asa, las socu de tot si nu mai am probleme nici in mers, nici la relanti. Mentionez ca ulei (10W40) schimbat acu 200-250km, curatat motor, carburator, verificat tot ce inseamna electrica pe ea.
Multumesc anticipat pt raspunsuri.
AC
QUOTE(trotil_trist @ 20 Oct 2005, 02:54)
Problema de gen "da in nas" am si eu cu D1300. Diferenta fata de ceea ce s-a discutat pana acum e urmatoarea: Indiferent de temperatura, la pornire nu o ia decat cu socu tras. Trebuie sa plec dupa loc cu el tras, ca altfel moare. Dupa 50-60 metri parcursi asa, las socu de tot si nu mai am probleme nici in mers, nici la relanti. Mentionez ca ulei (10W40) schimbat acu 200-250km, curatat motor, carburator, verificat tot ce inseamna electrica pe ea.
Multumesc anticipat pt raspunsuri.
*


Pai din ce spui, ai o masina care se comporta foarte normal, asa si trebuie sa faca. Care-i problema de fapt?
argon
QUOTE(AC @ 20 Oct 2005, 09:45)
Pai din ce spui, ai o masina care se comporta foarte normal, asa si trebuie sa faca. Care-i problema de fapt?
*




nu e normal...eu pornesc pana la 0 grade fara soc, nici nu-l ating , si porneste perfect...cand temperatura scade sub O grade, trag socul numai la pornite..pret de 2 secunde, dupa il bag inapoi, si plec fara probleme....
trotil_trist
QUOTE(argon @ 20 Oct 2005, 09:50)
nu e normal...eu pornesc pana la 0 grade fara soc, nici nu-l ating , si porneste perfect...cand temperatura scade sub O grade, trag socul numai la pornite..pret de 2 secunde, dupa il bag inapoi, si plec fara probleme....
*


Pai asta ziceam si eu. Nu mi se pare normal ca atunci cand afara e cald sa-i fac pornire cu socu tras... Si inca un amanunt: - i-am dat capacu de la carburator jos intr-o dimineata pt a vedea daca benzina mai ramane acolo peste noapte...si era acolo, deci nu poate fi vorba de evaporarea benzinii din carburator sau chestii de genu asta.
De ce n-o ia fara soc tras? mad.gif
argon
incearca o chestie...inainte sa pornesti..fara soc, apesi pe acceleratie(dai un sprit, dar nu ti apasat) si incearca atunci..da sa nu fie frig afara, si cu motoru rece.
trotil_trist
Incercat si faza cu sprit....nu vrea. Cred ca singura chestie care as putea s-o fac e sa ma obisnuesc cu ideea ca fara soc nu va porni...Pana la urma nu-i rau. Adica asta e cam singura problema pana acum (e in posesia mea de putin timp), si zic eu ca nu e grava, fata de ce am vazut prin forum pe la ceilalti. Oricum...daca mai aveti vreo idee, sunt dispus sa incerc...
AC
QUOTE(trotil_trist @ 20 Oct 2005, 13:38)
Incercat si faza cu sprit....nu vrea. Cred ca singura chestie care as putea s-o fac e sa ma obisnuesc cu ideea ca fara soc nu va porni...Pana la urma nu-i rau. Adica asta e cam singura problema pana acum (e in posesia mea de putin timp), si zic eu ca nu e grava, fata de ce am vazut prin forum pe la ceilalti. Oricum...daca mai aveti vreo idee, sunt dispus sa incerc...
*


Stii ca este o vorba: daca porneste doar cu socul inclusiv vara, masina consuma putin (normal). Crede-ma ca trebuie sa porneasca cu soc, temperatura amestecului fiind scazuta, necesita o cantitate mai mare de benzina. Cei ce pot porni fara soc si sa mai si mearga masina asa au o defectiune ceva, intra o cantitate prea mare de benzina!
Hormonelul
Am si eu o problema similara "da in nas" din ce in ce mai des in ultima perioada. Fenomenul apare insa numai spre sfarsitul plajei de turatie la acceleratii puternice. Cum nu am turometru deocamdata, nu va pot spune peste ce turatie apare. Deci doar la acceleratii puternice in a 2-a si a 3-a spre sfarsit.... apare chiar si la o acceleratie normala dar cand motorul urca puternic in ture.

Ce credeti ca e - amestecul aer-benzina ? Sau poate fi si altceva ?

Multumesc anticipat,
trotil_trist
QUOTE(Hormonelul @ 20 Oct 2005, 14:37)
Am si eu o problema similara "da in nas"  din ce in ce mai des in ultima perioada. Fenomenul apare insa numai spre sfarsitul plajei de turatie la acceleratii puternice. Cum nu am turometru deocamdata, nu va pot spune peste ce turatie apare. Deci doar la acceleratii puternice in a 2-a si a 3-a spre sfarsit.... apare chiar si la o acceleratie normala dar cand motorul urca puternic in ture.

Ce credeti ca e  - amestecul aer-benzina ? Sau poate fi si altceva ? 

Multumesc anticipat,
*



Pai nu ai specificat daca ai umblat la jiclorul respectiv ( cel care regleaza aerul ). Incearca sa-l reglezi p-ala ( daca e cazul ) si da si tu ceva mai multe detalii despre ce ai mai facut p-acolo.
Hormonelul
Da, ai dreptate am umblat la surubul de reglare a aerului. Acum cateva saptamani piulita care tinea tot mecanismul cazuse. Am pus-o la loc si am reglat surubul dupa "ureche". Cam care ar fi pozitia ideala in care trebuie sa stea ? (Ex: o tura, doua a surubului )
vaally
QUOTE(Hormonelul @ 21 Oct 2005, 12:39)
Da, ai dreptate am umblat la surubul de reglare a aerului. Acum cateva saptamani piulita care tinea tot mecanismul cazuse. Am pus-o la loc si am reglat surubul dupa "ureche". Cam care ar fi pozitia ideala in care trebuie sa stea ? (Ex: o tura, doua a surubului )
*


Eu fac reglajul astfel:
- insurubez la maximum surubul si apoi desfac 5.5 ture apoi pornesc motorul si insurubez surubul pina incepe motorul sa "tuseasca" din acel moment desurubez 1-1.5 ture pina merge rotund.
trotil_trist
Eu am reglat dupa cum urmeaza:
Insurubat pana la capat, dat 5 ture inapoi, pornit si strans juma' de tura. Bineintes. chestia cu turele e relativa, difera de la o masina la alt, dar, in general tre sa fie undeva intre 4-5.5 ture, la aprecierea urechii smile.gif
Sper sa se rezolve...
Hormonelul
QUOTE(Hormonelul @ 20 Oct 2005, 12:37)
Am si eu o problema similara "da in nas"  din ce in ce mai des in ultima perioada. Fenomenul apare insa numai spre sfarsitul plajei de turatie la acceleratii puternice. Cum nu am turometru deocamdata, nu va pot spune peste ce turatie apare. Deci doar la acceleratii puternice in a 2-a si a 3-a spre sfarsit.... apare chiar si la o acceleratie normala dar cand motorul urca puternic in ture.

Ce credeti ca e  - amestecul aer-benzina ? Sau poate fi si altceva ? 

Multumesc anticipat,
*



Era pompa de benzina, un arc rupt in corpul superior. Am schimbat corpul superior si merge struna. Nu mai "da in nas" biggrin.gif !
amc
la mine s a rezolvat de la pompa de sprit!am schimbat membrana
ideea este ca pompa de sprit sa dea jet la cea mai mica apasare a pedalei!!!atentie mare la parghii sa nu aiba joc prea mare, sa nu scape benzina pe langa ajutajul de descarcare si supapele sa functioneze!!!
lgabyy
...am avut si eu un topic acum o luna cu asa ceva... imi dadea in nas cand plecam cu ea si daca trageam soclul o lua ... si la viteza daca o calcam brusc dadea in nas. eu stii ce am facut dupa ce am inlocuit tot ce se putea pe la instalatie electrica, delcou, carburator, am scos filtrul de aer care era imbacit si nu mai tragea aer deloc si surprizaaaaa... nu mai da in nas... acum nu mai am filtru.. si merge bine.. o sa-i pun altul
DeXteR_G
Simptomele astea de "DAT IN NAS ESTE DIN CAUZA CIOCULUI DE PAPAGAL(sprituitorul) nu are putere sa dea benzina si se mai infunda
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.