Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cu motorul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Florin bleu
salut.Am si eu o problema si daca ati putea sa ma ajutati vas fi foarte recunoscator.Am si eu o dacie si acuma vreun an jumatate a inceput sa imi fiarba apa in motor dar dupa ce mergeam 20,30 de km.Am crezut ca e caloriferul de bord asa ca lam schimbat dar tot asa facea am dat termostatul afara dar tot asa facea.Pana la urma am gasit problema era pompa de apa stricata am schimbato si de atunci tot schimb la bujii de ma plictisesc ptr ca bujiile 2 si 3 mi le afuma.Sa fie chiuloasa ovalizata sau sa fie supapele poate sa fie si altceva?Va rog care stiti zicetimi si mie Va multumesc
maru
florin in primul rand trebuie sa incepi printr`un mic reglaj la :
1. carburator - desfacut bucati si bagat intr`un pet taiat in decarburol si lasat cateva ore acolo apoi suflat bine prin orificii, in special acele 3 gaurele mici de sub clapeta de acceleratie
2. bujii - desfacute,curatate,reglate si testate
3. verificat la delcou: reglare platina,avansul vacumatic , capacul si pipa curatate, fise si reglaj avans
4.reglaj culbutori : 15A - 20E

daca ar fi ovalizata chiuloasa ai avea niste probleme de genu`: mers neregulat,apa in ulei,lipsa putere,motorul fierbe sau sta la temperaturi de peste 95 grade dar poti incerca sa`i iei si o compresie pentru linistea ta
Florin bleu
bun si daca dupa toate astea tot asa imi face ce sa fac?
maru
pai ai incercat sa faci ceva din ce ti`am spus mai sus ? hai sa`ti pun niste intrebari si sa`mi raspunzi pe rand:
1.motorul functioneaza neregulat ? (porneste greu,nu trage,da rateuri la relanti pe evacuare)
2.cate seturi de bujii ai schimat si ce marca ai pus ? (banuiesc ca bujii noi nu ce mai aveai tu prin portbagaj si credeai ca`s bune)
3.temperatura apei la cat sta ?
4.nivelul antigelului scade din vas ? (uita`te daca la o decelerare mai puternica da cu bule in vas si daca nivelul uleiului din baie a crescut sau pe joja e formata o pasta galbuie)
5.motorul consuma ulei ? (cam ce ulei folosesti,cat completezi de la schimb la schimb si cat de des il schimbi)
nikuniku
Maru-le dute frate si fai masina colegului,ca mai nou masinile se repara online,tu doar stai in fata monitorului si motoru/masina se repara singura
maru
nikuniku n`am mai reparat o masina de la a la z de cand lucram noi doi la serviceul ala iar eu am ramas in urma de tot cu mecanica si acu` incerc sa mai ajut si eu cat pot cu un sfat (bun sau prost icon_mrgreen.gif ) din lucrurile invatate de la tine .. de 8 ani de cand n`am mai practicat meseria de mecanic fac experiente doar pe cazanu` meu radmasa.gif
Florin bleu
da motorul merge in 3 pistoane prima data cand pornesc masina imi porneste greu dar dupa asta imi porneste usor nu da rateuri bujiile leam pus tot timpul noi pe toate 4 bule de aer in borcan nu iesuleiul ce e drept nu lam schimbat dar am mai adaugat cam 200/300 de ml intr-un an iar apa in ulei nu are ptr ca joja e curata nu are nimic alb pe ea iar daca schimb bujiile le pun noi merg cam 100/150 de km si tre sa le schimb din nou ca bujiile 2 si 3 nu mai merg
nikuniku
ai mai pus 200-300 ml ulei,INTRUN AN (da nu mai stii in ce an)
tu ai sute de mii de kilometri cu un ulei,cred ca nu mai stii nici de care este si te vaiti ca nu mai merge bine masina si se aprind becuri in bord!
scuzama dar esti un,,,calau de masini,,,
maru
florin bleu ai facut reglajele alea de ti`am scris mai sus ? (daca nu te pricepi uita`te pe net la tutoriale ca sa`ti dai seama cam cum se fac reglajele)
daca bagi 200-300 ml / an nu e foarte mult (depinde si cati km faci pe an) ca altfel ma duceam cu gandu` ca daca ai facut reglajele alea si ai schimbat bujiile 1 4 cu 2 3 si tot asa le face ai o problema din motor (daca le afuma apoi le ancraseaza nu prea e bine) adica segmentii de la acele pistoane ar avea o problema dar mai fa un efort si fa reglajele la toate ce ti`am scris mai sus si incearca si cu un ulei nou (daca vrei baga`i 2l de 20w40 si un aditiv 2+2 cutie galbena pe baza de teflon) ca poate`i mai prelungesti putin viata sau mai exista varianta sa cauti un mecanic sa te jupoaie de $$ si o rezolvi

p.s: nu te speria de nikuniku ca zice si el asa,da` e baiat de "zahar" (am lucrat cu el)
Florin bleu
eu uleiul lam schimbat acu 2 ani si fac cam in jur de 3000-4000 de km pe an si daca tot sunteti mecanici uleiul se schimba la 3000-4000 de km?
maru
pai daca l`ai schimbat acu` 2 ani si faci 3-4 mii pe an acu` dupa tine cam cati km ai ? nu ai intre 6-8 mii ? nu la 5 mii se schimba la dacia 1310 ? uleiul nu se schimba neaparat la nr de km ci se poate schimba si la perioada (de obicei cand trece o iarna peste ulei trebuie schimbat deoarece isi pierde din propietati) daca ai o masina si o tii mai mult prin garaj si faci decat 1000 km pe an asta ar insemna sa`i schimbi uleiul dupa 5 ani ?

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.