Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme electromotor (sau masa)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Dyzy
Salutare tuturor, scriu aici in speranta ca ma puteti ajuta cu un raspuns inainte sa incep sa dau cu bani pe la service-uri.Treaba sta cam asa, am o dacie papuc din 2004 injectie benzina, o am din 2009 cumparata si nu mi-a facut probleme degenul pana anul trecut, cand in peco cand sa opresc sa alimentez, masina s-a oprit insa ceva mergea in continuu(nu stiu ce, banuiesc ca electromotorul, se auzea cum invartea ceva undeva in partea dreapta, mai in fata de unde e discul de ambreiaj, sper ca am fost destul de explicit, nu ma pricep mai deloc). Nu mai functiona nimic, am incercat sa-i scot computerul de bord repede, nimic, cheia din contact, nimic..am incercat sa dau la automat sa porneasca insa martorii se aprindeau si masina nu facea nimic, ca si cum nu era alimentata. In cele din urma am scos o borna, dupa ce am pus borna (masina era scoasa din viteza) a dat sa porneasca ca si cum era in 1 treapta dupa care s-a oprit si a pornit normal. A mai facut asa de vreo 2-3 ori si faceam la fel, luam borna si dupa cand o porneam pornea normal. Azi observai ceva ciudat, bateria e cam slaba, cred ca are peste 6 ani bateria, o folosesc doar vara 2-3 luni si o scot de pe masina, dupa o pun pe redresor si o pun pe masina, dupa ce facui vreo 30 km, fara probleme la pornire sau altceva, o lasai in fata casei circa 4-5 ore, cand sa dau la automat, bateria moarta. O pornii impinsa si o lasai pornita cam 1 ora, cu gandul sa o incarce, o oprii si iarasi incepu sa se auda acel sunet (de la electromotor banuiesc eu), iincercai sa fac aceeasi schema, sa iau borna insa dupa ce puneam borna, nici o sansa sa se opreasca, incepea iar sa faca sunetul ca si cum ceva se invartea acolo, insa ea nimic... dupa vreo 20 de minute de incercari, am sunat un prieten, pusei plusul la baterie, pusei cablu si trasei curent de la masina lui, cand faceam masa si cu minusul (la fel legat de bateria lui) nu se intampla nimic, doar ca bazaia mai tare electromotorul, facui masa de 3-4 ori si pana la urma se oprii, prinsei borna si o tractai 5-10 m pana pornii, acum ajunsei acasa si ii scosei borna. Din ce sa fie? Ori ma gandesc ca pierde pe undeva curent, si imi descarca bateria astfel incat nu mai da curet suficient in electromotor, ori electromotorul are problema. Ce parere aveti? Multumesc anticipat, sper ca am detaliat cat de bine.
paul_p
Eu nu intelesei nimic. Dar nimic. Pe scurt, care e oful tau?
Dyzy
Mai pe scurt: dupa ce o opresc imi ramane ceva care invarte in continuare (electromotorul cred) si orice as face, nu il pot oprii, nici daca ii iau bornele(inainte se oprea dupa ce le puneam la loc), nici impinsa, nici daca ii scot computerul de bord. Pur si simplu ala invarte in continuu si nu o mai pot pornii smile.gif din ce cauza?
bygy007
desfa capota si uita-te atent in fata la radiator si la cutie vezi ce se invirite, posibil sa ramina electroventilatorul pornit daca ar fi electromotorul ar face urit si cind ai opri motorul in viteza ar trebui sa se deplaseze
maru
pai daca i`ai luat borna ce se mai invarte ? doar nu ai vreun soricel prin aeroterma si se distreaza pe acolo radmasa.gif

dyzy pana la urma da`l la balamuc de electromotor ca nu e mare lucru sa`l dai jos (dureaza cam 5 minute-in caz ca nu ai al 3 lea surub) si il desfaci sa te uiti prin el la carbuni,rotor,stator, il cureti putin si ii ungi putin axul la bendix, desfaci starterul si cureti bine in interior si stergi toate componentele apoi ungi putin si in interior sa culiseze bine
daca nu ai mai desfacut pana acum vezi ca sunt tutoriale pe net si`ti arata pas cu pas cum sa faci
daca se invarte cu borna pusa (cu siguranta nu cred ca e electromotorul ca ar fi luat foc) vezi ca e cum zice bygy si iti ramane electroventilatoru` cuplat (paleta de la radiator) din cauza la vreun releu defect,sonda sau poate e pus pe direct (are strap facut)
Dyzy
M-am exprimat eu gresit, defapt incomplet...am specificat clar, inainte cand imi facea asa, luam una din borne, atunci se oprea din facut, acum am luat borna si cand o puneam la loc, incepea iarasi sa faca...daca ar fi acel ventilator, nu l-as vedea? intreb si eu...
Si bygy, face ceva de genul cum ai zis, cand o opresc, se aude invartitul respectiv, cand iau borna se opreste si cand pun borna la loc da sa plece de pe loc, indiferent daca e sau nu in viteza insa se opreste instant, e doar un impuls.

Inca o chestie ce am observat-o, eu ii luam contactul cand puneam borna la loc, aseara daca am vazut ca tot nu se opreste din invartit, am incercat sa ii pun si contact si cand ii puneam borna una din sigurantele alea din fata de la motor, se auzea pacanind.
r3d
ti sa invarte ventilatoru in fata tie.pana nu sa raceste radiatoru suficient nu sa opreste ventilatorul.cu toate ca tu ai oprit masina el tot sa invarte.ai lasato sa vezi cat timp sa invarte???
Dyzy
eu nu imi dau seama cum poata sa faca asta din moment ce nu a facut niciodata de cand am masina, o data a facut anul trecut in vara si anul asta de 2 ori, aseara fiind a 3-a oara si din ce in ce mai grav..am ridicat capota si nu se invartea nici un ventilator, ba din contra, am incercat eu sa-l invart cu mana crezand ca poate a ramas ceva cuplat si reusesc sa decuplez...
clawoodiu
In primul rand afla daca este de la electromotor. Cand se aude zgomotul ala apasa pe ambreiaj, cupleaza o viteza si lasa ambreiajul. Daca vrea sa se miste inseamna ca este de la electromotor.

Eu am avut asa simptome - dat la cheie, pornit motorul si ramanea electromotorul cuplat, chiar daca scoteam cheia. Pentru a-l opri trebuia sa scot borna de masa. Treaba era aleatorie, aparuta din senin. La inceput facea rar, apoi a devenit din ce in ce mai des, 2-3 porniri OK, una cu electromotorul ramas cuplat. Si pentru ca am suprasolicitat electromotorul, a topit cositorul de la carbunele de + si a imprastiat cositorul de la peria rotorului. Asa ca am schimbat electromotorul si acum merge.
Electromotorul defect scos de pe masina l-am recositorit si pus direct pe bornele bateriei, dar tot asa se manifesta, dupa ce ii puneam masa si + general, ii dadeam + si pe firul ala mai subtire, care vine din cheie. In mod normal cand se ia curentul de pe firul subtire bendixul este aruncat inapoi si electromotorul nu se mai invarte. Dar el ramanea cuplat, functionand chiar si numai cu masa si + pe firul gros. Banuiesc ca era defect solenoidul, asa ca am dat 50 lei pe alt electromotor.

Nota - am Dacia 1310 Break 1995, pe carburator.
Dyzy
Am fost cu electromotorul la 4 mesteri diferiti, toti n-au stiut ce are, le-au luat prin eliminare, am incercat 4 bobine noi si degeaba, din intamplare unul din ei avea un electromotor aproape ca al meu si am incercat sa ii dam curent pe cablul de contact si se manifesta la fel, drept raspuns mi-a zis ca fiind un model mai nou sa actioneze asa, acum i-am schimbat contactul si pana acum nu mi-a mai facut, sa vedem de acum inainte, sper sa fi fost din contact si sa se fi rezolvat...ramane de vazut.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.