Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Seat Toledo 1.2 TSI 105 CP
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
ianacosti
O sa incep aici un jurnal de bord cu noua mea achizitie, pentru ca pe forumul dedicat marcii e cam liniste.

Sper sa nu degenereze in versus sau a mea consuma mai putin etc....

E vorba de un Seat Toledo 1.2 TSI 105 CP varianta de echipare Reference

si urmatoarele optionale:

-jenti aliaj 16' cu roti 215/45 R16
-proiectoare ceata cu cornering
-tempomat
-stergator luneta.

Datorita guvernului Romaniei si taxei lui de timbru nu am mai putut sa vand vechea mea Dacia Solenza asa ca am casat-o. La 83 000 km.

Initial am cerut oferta la un Logan Laureate si la o Skoda Rapid.
Cand am vazut ca Skoda Rapid, doar la o diferenta de 70 ron/luna la rata are o infinitate de
dotari fata de Logan m-am hotarat sa iau Skoda Rapid.

Dar am descoperit ca la acelasi pret cu Skoda Rapid, Seat Toledo arata mai bine, asa ca am fost la Dip Motors si am facut un drive test cu motorul 1.2 TSI 105 CP si mi-a placut cum trage.

Din pacate pentru mine, mi-a placut foarte mult masina prezentata de Dip Motors, care era mai scumpa cu 1000 de euro decat am vrut eu, asa ca am luat-o.

Eu as fi vrut ca optionale doar incalzire in scaune, AC-ul manual e OK (doar se produce la mine la fabrica, la fel ca butoanele din volan)

A costat 13900 euro minus 1450 euro tichetul rabla minus 1100 euro reducere de la Dip Motors, adica vreo 11300 euro.

Am mai luat separat covorase cauciuc si tava de protectie in portbagaj: 520 lei

Mai tarziu despre motorul incredibil, consum etc.

[attachmentid=1627954047] [attachmentid=1627954048] [attachmentid=1627954049] [attachmentid=1627954050]

[attachmentid=1627954051] [attachmentid=1627954053] [attachmentid=1627954054]
R E M U S
De prima data mi-a plăcut toledo ăsta. Sper sa nu ajungă la topit ca și Solenza. smile.gif
cdadan
Ai primit multa masina pentru pretul platit. Motorul e super ok, carcotasii sunt nestiutori care n-au avut ocazia sa-l testeze. Multi kmp fara probleme!
ianacosti
Solenza a fost foarte buna mai ales pentru oras, dar nu avea AC si dupa ce am lovit-o

lateral in bordura i s-a strambat caroseria si era instabila.

Mi-a parut rau cand am vazut-o pe cantar la Silnef.

Am vrut in primul rand o masina sigura pentru ca am o fetita de 1,5 ani.

Seatul are airbaguri volan, pasager, cortina si laterale in scaunele din fata, ESP, ASR.

Pana acum am 1200 km cu ea 800km in afara orasului si restul in oras.

Consumuri:

Brasov-Ploiesti-Buzau 170 km, 67 km/h viteza medie , fara AC 4,9 l/100km

Buzau-Ploiesti-Brasov 172 km, 72 km/h viteza medie, AC pornit pana la Busteni 5,4 l/100km

Brasov-Sinaia (Peles) 5,9 l/100km (mers tare, haotic, depasiri multe)
Sinaia-Brasov 4,6 l/100km (mers cu maxim 70km/h, regulamentar)

Consum in oras in ora de varf 7,9 l/100km (Brasov)

Consumul mediu pe ultimii 900km: 5,8 l/100km.

Singurul incident pana acum e ca am ramas fara benzina la 300 metri de dealer, cand am ridicat-o.
Markos
QUOTE(ianacosti @ 16 Jul 2014, 11:29)
Singurul incident pana acum e ca am ramas fara benzina la 300 metri de dealer, cand am ridicat-o.
*


radmasa.gif

Nu te-au avertizat sa tragi în primul Peco? biggrin.gif
b76bgaarh
nu pot sa cred, ce tarani sa dea masina decat pe vapori de benzen......

ps asta e motorul nou?
argon
QUOTE(ianacosti @ 16 Jul 2014, 10:58)
Mai tarziu despre motorul incredibil, consum etc.
*



Incredibil e cum consuma un motor de 1.2 1,4 l/h, ca un aspirat de 1.6 ia ~ 1l/h, iar un diesel de 1.6 0.6l/h.
ianacosti
Argon, masina era oprita si AC-ul pornit.

Fara AC la relanti consumul e 0,5 l/h.

b76bgaarh, e motorul CBZB, nu stiu daca are lant sau curea.

Markos, mi-au zis ca masina are 5 litri din fabrica, primul peco era la vreo 600 metri.

I-am sunat si mi-au adus o canistra de 5 litri.

Pentru cei interesati de motor: (2 pompe de apa din care una electrica, 2 termostate etc.)

[attachmentid=1627954060]
argon
Fara AC e normal cat iti consuma, dar mi se pare mare diferenta cu AC pornit, 0.2-0.3 am vazut in medie o masina oarecare ca ia in plus pe loc la ralanti.
ianacosti
Inseamna ca daca iti zic cat consuma la pornire te sperii.

La pornire cu motorul rece, daca nu plec de pe loc imediat consuma 3l/h in primul minut.

In primul minut injecteaza benzina a doua oara la sfarsitul fazei de compresie sa iasa flacari pe galeria de evacuare sa se incalzeasca catalizatorul.

Prima data m-am speriat ca se auzeau relee clantanind pe la motor.

Partea buna e ca nu simt in mers si nici la consum daca e AC-ul pornit sau oprit.

Am vazut ca daca aprind faza lunga si dezaburirea si aeroterma pe pozitia 4 urca la 0,8 l/h.
argon
Poate estimeaza gresit si calculatorul ala, important e consumul la 100 km.
pishky
frumusica masina, sa iti fie intr-un ceas cu cuc!!
ce nu imi place (dar nu mie tre sa imi placa) ii nuca de la schimbator (ar fi mers oleac de aluminiu / lemn ceva acolo)...dar mno....are fainosag si asa.
MuciX
Multi kmp fara probleme.

Acum intreb si eu, asta nu-i de fapt tot o scodarapid? unsure.gif
pishky
nu, scodarapid are optzecisi sasacai frumosi, si rapizi
centurion
Sa o stapanesti sanatos si fara probleme.

Din pacate, pe cat este de frumoasa masina la exterior, pe atat de urata si de stearsa este plansa de bord. Oricum, important este sa-ti placa tie.





In final, o remarca :
QUOTE(ianacosti @ 16 Jul 2014, 10:58)
Datorita guvernului Romaniei si taxei lui de timbru nu am mai putut sa vand vechea mea Dacia Solenza asa ca am casat-o. La 83 000 km.
*



Inteleg ca tu injuri guvernul ... atunci este din cauza lui si nu datorita lui.
IRONICK
QUOTE(centurion @ 16 Jul 2014, 19:16)
Inteleg ca tu injuri guvernul ... atunci este din cauza lui si nu datorita lui.
*


Vinovatul principal al taxei este Dacia. S-a vrut un program de protectie al producatorului autohton. Ce usor uita lumea.
hepea
QUOTE(ianacosti @ 16 Jul 2014, 09:58)

Datorita guvernului Romaniei si taxei lui de timbru nu am mai putut sa vand vechea mea Dacia Solenza asa ca am casat-o. La 83 000 km.



Crezi ca ai fi scos mai mult de 1450E daca nu era taxa de timbru?
centurion
QUOTE(IRONICK @ 16 Jul 2014, 21:21)
Vinovatul principal al taxei este Dacia. S-a vrut un program de protectie al producatorului autohton. Ce usor uita lumea.
*


Ideea era despre folosirea eronata a lui datorita. Din pacate, sunt multi care nu stiu cand se foloseste din cauza si cand datorita, ele nefiind sinonime.
RadulescuRomulus
up.gif

- rar mai vezi cate unu p'aci ce stie vorbi / scrie corect romaneste -
AndreiMR
Sa o stapanesti sanatos! Pretul cu reduceri e unul ok, insa interiorul ala mi se pare urat rau de tot. Chestie de gusturi, dar merita si el un pic de design. Stiu ca la Rapid au schimbat materialele din interior, au pus si ceva plasitce mai moi si mai aratoase dupa ce au lansat varianta Spaceback. Inainte erau de aceeasi calitate ca cele de pe Logan. Sunt curios daca au facut treaba asta si la Seat.
ianacosti
Multumesc pentru urari.

Da e cam urat interiorul, nuca nici mie nu-mi place, dar nu e ceva de speriat trebuia sa taie si ei de undeva ca sa faca profit. Daca ati stii ce reduceri de cost se fac la masini de 100 000 de euro, la asta nici nu mai vorbesc.


Pe mine motorul, portbagajul si cele 5 stele m-au interesat, as fi vrut eu mai multe dar si asa m-am intins mai mult decat planuisem.

@hepea, niciodata nu m-am gandit sa scot mai mult pe ea dar macar sa pot sa o vand. Luam vreo 3000 de ron pe ea mai puneam ceva si imi luam una second. (acum ma bucur ca nu am putut s-o vand)

Da, e produs pe aceeasi linie de productie cu Skoda Rapid la fabrica Skoda. Cu piese romanesti. smile.gif (consola de AC si butoanele din volan se fac la Brasov, volanul in Arad, inflatoarele de airbaguri tot in Brasov etc.)

Referitor la gramatica, nimeni nu e perfect, sunt nascut in Campulung, unde Nichita Stanescu a zis ca se vorbeste "cea mai corect gramatical limba romaneasca". smile.gif

Maine o sa scriu ce imi place la ea si ce nu-mi place.
Bwwlan
S-o folosesti sanatos smile.gif
@all: asta e o Ibiza cu portbagaj, cam ca Symbolul pentru Clio si are "vechiul" motor TSI de 77kW, ala pe lant care caraie dupa o perioada si care trebuie schimbat mai devreme sau mai tarziu, indiferent ce benzina bagi, de 95 sau 99 si indiferent daca sofezi bland sau agresiv.
argon
Confunzi, Cordoba era Ibiza cu portbagaj, nu Toledo
dr_mKe
Sa-l stapanesti sanatos fara incidente neplacute, mecanice sau de alt fel !

Sunt oarecum contrariat de consumul la mers ''in forja''.
Merced
QUOTE(argon @ 17 Jul 2014, 09:38)
Confunzi, Cordoba era Ibiza cu portbagaj, nu Toledo
*



Era. Acum nu mai e 2002.
b76bgaarh
argoane laso ase, ca iar ejti de bula.
corbex
QUOTE(MuciX @ 16 Jul 2014, 18:37)
Multi kmp fara probleme.

Acum intreb si eu, asta nu-i de fapt tot o scodarapid? unsure.gif
*


Se numeste Skoda Tzushti.

Multi kmp fara giratorii!
Bwwlan
Cordoba nu se mai fabrica smile.gif
argon
Atunci Leon cu portbagaj, decat Ibiza..

@b76bgaarh, iar te-ai trezit vorbind?
dr_mKe
Argoane, lasa invidia. O sa treci si tu la un tCe sehaș ca nou tongue.gif
b76bgaarh
QUOTE(argon @ 17 Jul 2014, 09:46)
Atunci Leon cu portbagaj, decat Ibiza..

@b76bgaarh, iar te-ai trezit vorbind?
*


specialistu-le.

ejti praf.
Bwwlan
Nici asa. Ala era Exeo, care nu se mai fabrica.
argon
Bine atunci, fie si Ibiza, desi eu zic Leon ph34r.gif

referitor la pretenu gaarh, oare nu se poate purta o dicutie normala pe aici fara sa apare cate un plictisit care-i pe langa sa zica si el ceva?

@doctoru, intradevar, mare invidia ca nu-i leon si Ibiza, care-i legatura? blink.gif
R E M U S
Cordoba e Ibiza cu portbagaj.
Toledo ~2000 e Leon 1 cu portbagaj.

Toledo asta nou e geaman cu skoda rapid, atat.
Bwwlan
Pai tocmai de aici vine confuzia, ca au schimbat platforma dar au pastrat numele.
Rapidul e un Polo putin mai lung su elemente de Skoda. De aia n-au facut Polo sedan (decat pentru rusi) sau combi.
Dealtfel, nici Fabia nu se mai ofera ca sedan sau combi, acum ii zice Rapid sedan si spaceback.
Skoda Fabia sedan = Skoda Rapid sedan = Seat Toledo 2014.
Everybody happy now? smile.gif
b76bgaarh
argoane s.a umflat fibra tehnica pe tine?
R E M U S
Inca nu am gasit nicaieri scris negru pe alb ca toledo actual si rapid se bazeaza pe o platforma noua facuta pentru ele sau sunt pe o platforma tehnica vw, cum sunt de altfel restul de skode si seaturi. Ca imprumuta tehnica de la vw e clar, dar platforma in sine inca nu am aflat de la ce model de vw este.
dr_mKe
Măcar argon are fibră radmasa.gif



Eu aștept un răspuns cu privire la consum rolleyes.gif
hitman1234
QUOTE(ianacosti @ 16 Jul 2014, 11:39)
Argon, masina era oprita si AC-ul pornit.

[attachmentid=1627954060]
*



Turometrul te contrazice. Faina masina, singurul lucru pe care nu-l suport la ea e schimbatorul stil Vitan..

QUOTE(IRONICK @ 16 Jul 2014, 21:21)
Vinovatul principal al taxei este Dacia. S-a vrut un program de protectie al producatorului autohton. Ce usor uita lumea.
*



Vinovati suntem noi toti ca votam jegurile astea..
m3st_tce
QUOTE(ianacosti @ 16 Jul 2014, 10:39)
b76bgaarh, e motorul CBZB, nu stiu daca are lant sau curea.
*


Asta e pe curea, e cel initial...
Esti sigur ca e codul corect?

QUOTE(Bwwlan @ 17 Jul 2014, 10:47)
Pai tocmai de aici vine confuzia, ca au schimbat platforma dar au pastrat numele.
Rapidul e un Polo putin mai lung su elemente de Skoda. De aia n-au facut Polo sedan (decat pentru rusi) sau combi.
Dealtfel, nici Fabia nu se mai ofera ca sedan sau combi, acum ii zice Rapid sedan si spaceback.
Skoda Fabia sedan = Skoda Rapid sedan = Seat Toledo 2014.
Everybody happy now? smile.gif
*


Da, platformele sunt aceleasi. Totusi...
Rapid-ul de acum e Skoda Rapid 2. Prima masina vanduta de VAG sub acest nume a fost cea din India, o Octavia mai mica.
Mai mult, deja de anul trecut avem la Rapid o varianta revizuita (suspensie modificata, servodirectie electrica, volan 3 spite in loc de 4).
pishky
QUOTE(dr_mKe @ 17 Jul 2014, 09:49)
Argoane, lasa invidia. O sa treci si tu la un tCe sehaș ca nou  tongue.gif
*


nu-I place lu argon astea cu turbo, e nasoale, produce putina benzina,
mai bine un sexpero
slider2
s-o stapanesti sanatos si fara probleme. si mie imi place mai mult toledo fata de rapid. in ceea ce priveste denumirea am si eu un pic confuz pentru ca sedanul bazat pe clasa mica la seat (adica pe ibiza) se numea cordoba, iar sedanul bazat pe clasa compacta (adica pe leon) se numea toledo, dar asta este acum nu-i asa important numele
m3st_tce
@ianacosti
Si la Toledo se face prima revizie dupa 2 ani?
ianacosti
@m3st_tce motorul e CBZB, scrie si in cartea de identitate, inca nu m-am lamurit daca e pe lant sau curea.

Am intervalul de service flexibil, adica la 2ani / 30 000 km sau cand decide masina sa-mi zica in bord. Cica in functie de stilul de condus poate sa-mi afiseze in bord sa ma duc mai devreme la service.

Ieri am patit urmatoarea chestie: motor cald, stergatoare pornite pe temporizare, ploaie marunta, fara balti pe strada

la accelerare in treapta 1 si 2, exact cand se auzea in bord releul de la stergatoare atuci imi intrerupea motorul, smucea ca si cum se taia benzina.

Mi-a facut de vreo 4 ori si nu am mai reusit sa reproduc, in treapta a 2-a la 2500 rpm a facut odata.

Bine ca am garantie 4 ani si tractare, cazare, taxi, avion etc. gratis.

@dr_mKe am pus niste consumuri in post-ul 4
cosmin_2300
QUOTE(argon @ 16 Jul 2014, 11:34)
Incredibil e cum consuma un motor de 1.2 1,4 l/h, ca un aspirat de 1.6 ia ~ 1l/h, iar un diesel de 1.6 0.6l/h.
*


Un disesel de 1.7 (Opel din semnătură) ia 0.3-0,4 l/h când e motorul cald. La rece trece de 1 l/h. Cu AC pornit, consumă cam 1 l/h în plus.
m3st_tce
QUOTE(ianacosti @ 18 Jul 2014, 06:21)
@m3st_tce motorul e CBZB, scrie si in cartea de identitate, inca nu m-am lamurit daca e pe lant sau curea.

Asta e pe lant.
Am inteles ca pe Rapid pun CBZF. Tot lant. Sa fie doar pe pt. Spaceback?
dr_mKe
@ianacosti: intocmai, sunt contrariat de consumul in ritm ''de forja'', pentru ca mie imi pare consum de mers usor rapid, doar tongue.gif
ianacosti
QUOTE(dr_mKe @ 18 Jul 2014, 08:31)
@ianacosti: intocmai, sunt contrariat de consumul in ritm ''de forja'', pentru ca mie imi pare consum de mers usor rapid, doar  tongue.gif
*




Adica e prea mic sau prea mare?

Daca accelerez consuma de rupe dar consumul asta e compensat la mers constant si in frana de motor.

Adica nu prea are frana de motor, sunt frecarile prea mici in motor si eu folosest tot timpul frana de motor. In treptele 4, 5 si 6 nu simt nimic cand iau piciorul de pe pedala. La Solenza si Sandero se simte imediat decelerarea in frana de motor.

Am inteles ca primul centimetru din cursa pedalei e pentru mentinerea vitezei (pe drumul Brasov-Ploiesti prin dreptul paralelei de 45 cu a 6-a la 100km/h arata consum instantaneu 2,5 l- 100 km).

In schimb pedala are si pozitie de kick-down, adica pedala la fund si atunci consumul instantaneu e vreo 30 l/100 km, baga benzina la maxim.

Pana acum am condus dupa indicatiile computerului de bord, adica la 70 km/h ii dadeam a 6-a, dar dupa ciudatenia de ieri m-am hotarat sa conduc dupa indicatiile mele adica mai turat, ma gandesc ca nu prea ii fac bine turatiile mici.
dr_mKe
Frana de motor este data de compresie, nu de frecarile interne. Fiind turbo, raportul de compresie este mic, pentru a permite supraalimentarea.

Pedala nu are pozitie de kick-down, ai cutie manuala. Partea cu primul centimetru din cursa pedalei, este iar, confuzanta maxim.

In ''forja'' consumul la toate agregatele astea turbo de cilindree mica este maricel: 0.9 tCe consuma mult, 1.0 ecoboost idem, cel de la FauVe nu mai tin mine, am condus prima generatie de 1.2 TSI, putin si nu m-am uitat sa vad de consum. Conduse frumos, mers normal sau usor rapid, scot consumuri foarte bune, mai ales in mediu urban.

Constatarea mea generala este ca-n regim de mers cu adevarat rapid, consuma mai mult decat suratele aspirate de 1600 cmc si ~100 cp pe caroserii de 1200-1300 kg. In oras insa, au un avantaj clar la consum si cuplul disponivbil la turatii mici.

C a t a l i n
QUOTE(ianacosti @ 18 Jul 2014, 08:58)
nu prea are frana de motor, sunt frecarile prea mici in motor
*



Ai dracu nemți, au eliminat frâna de motor prin reducerea frecărilor!!! Dacă acum, în rodaj, frecările sunt atât de mici, înseamnă că mai târziu frâna de motor va deveni accelerație de motor.

QUOTE(ianacosti @ 18 Jul 2014, 08:58)
Am inteles ca primul centimetru din cursa pedalei e pentru mentinerea vitezei
*



Cu alte cuvinte, dacă apeși fix 1 cm pedala, e ca și cum ai avea cruise control, ba chiar cruise control activ, fie deal, fie vale, viteza se menține constanta.


QUOTE(ianacosti @ 18 Jul 2014, 08:58)
In schimb pedala are si pozitie de kick-down
*



Ti-or fi montat o pedală de DSG pe transmisia ta manuala.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.