Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aluneca ambreajul Dacia 1300, din 74
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vincere
Am o dacie 1300 din 1974. Discul de ambreaj original (desi nu imi facea probleme)mi l-au schimbat acum vreo 5 ani niste mesteri cautand alta problema (nu intra in viteze de la schimbarea podelei - au descoperit in final ca trebuit sa scurteze bieleta de comanda a vitezelor). Au spus ca oricum trebuia schimbat ambreajul ca era uzat. Acum vreo 2 ani am vazut ca imi aluneca discul de ambreaj si mi-au umblat la el (nu cred ca l-au schimbat) nu stiu ce au facut dar a mers. Acum vad ca imi aluneca din nou: la demaraj si in deal se supratureaza motorul si pierde putere. Ce e de facut? Sa pun disc de ambreaj de Renault 12, merge ? o fi in alta parte problema?
maru
incercati sa mai strangeti putin cablul de ambreiaj (desi daca tot ati circulat cu el "alunecand" s`au uzat prematur discurile de frictiune)
madalin78
Daca vati ambreiaj de 200 e ceva normal au fost mai spabe din fabricatie daca e dimensiunea originala de 170 vrificati cum a zis di maru jocul cablului de ambreiaj
Placa de ptesiune cum e dau fe cind e nrschmbata ?

28 Jul 2014, 11:50:
Daca vati ambreiaj de 200 e ceva normal au fost mai spabe din fabricatie daca e dimensiunea originala de 170 vrificati cum a zis di maru jocul cablului de ambreiaj
Placa de ptesiune cum e dau fe cind e nrschmbata ?
giuscam
In primu rind ambreiaju nu aluneca, el patineaza, in al doilea rind dacase supratureza motoru sigur e placa de presiune dusa [ori e arsa ori e ovala]
payty
nu e deloc obligatoriu sa fie placa de presiune.

Poate fi cablul prea strans in asa fel incat ambreiajul nu cupleaza cum trebuie pt ca nu ii da voie cablul, sau discul uzat. Sau cine stie, poate s-a scurs ulei in carcasa de ambreiaj cine stie de pe unde. Se mai intampla , in cazuri rare.

Eu in mod sigur am patit asta la o dacie din 98 cu ambreiaj de 200. Am schimbat doar discul si a mai mers o gramada asa.


Evident, poate fi si placa, dar nu neaparat.

Oricum, singura chestie care poate fi facuta fara scoaterea motorului/cutiei, e sa se umble la tensionarea cablului. Daca nu merge asa... bafta la reparatii.

Ca idee, daca nu gasesti o placa de presiune de pe vremuri (cred ca e plin net-ul de ele), si asta pe care o ai pe masina nu are probleme, mai bine o tii pe asta chiar daca mecanicii or sa iti zica sa o schimbi. La placile de presiune de 200, cele de aluminiu, forta de apasare este vizibil mai mica pt placile noi, altele decat cele cu care au iesit din uzina masinile. Deci, evident, sunt mult mai proaste.
giuscam
Dacia din 74 nu are placa si disc de 200 [hai sa fim seriosi], dar pina nu da omu cutia sau ,dupa caz motoru jos, nu stie ce-i acolo
PH-06-BOA
Tu stii ce spui? Cum sa stranga cablul, ca sa mearga mai bine?Daca-l strange, va patina si mai rau !
Ca sa vezi ce ambreiaj ai, uita-te prin fereastra de punere la punct, de la cutie, si daca se vede ferodourile la disc, nu e de 170. Cel de 170 e ascuns in volanta. Auzi, placa ovala patineaza ! Madalin, esti din Pitesti, deci Limba Romana se vorbeste si acolo !
Verifica tragand usor si repetat de cablu, din apropiera suportului de pe cutie, si vezi daca simti putin joc in gol, pana se apropie rulmentul de placa. Daca are joc, e bine. Jocul prea mare, duce la debreiere incompleta, si caraie la intrare in viteze sau nu intra. Daca nu are joc, sau e asa de STRANS cablul, incat e "bat" , d-aia si patineaza, ca e mereu debreiata, rulmentul a mers permanent cuplat pe diafragma placii, si l-a "terminat" si p-ala.
Deci, patineaza daca e discul uzat, volanta si placa s-a degrosat de atata frecare, daca placa e fisurata, daca are ulei pe disc, din cauza uzurii simeringului de la priza (sau palier la motor), cablul prea strans.
Daca discul e bun, adica are aproape de 8mm grosime, si placa nu e fisurata, degeaba pui disc nou, daca nu se rectifica volanta si placa , incat sa i se faca strangere de in jur de 3mm. La motorul din '74, nu se poate pune volanta de 200 si chiar unele tipuri de 180, pentru ca nu se potriveste la gauri si diametre, cu flansa arborelui.
renaultlover
vincere,din ce stiam eu placa si disc de 180 nu merge pe masina ta din simplu motiv ca ai arbore cu palierul mic;normal ar trebui sa ai 46 mm pt motorul de 1289.
dupa 1980 cand s-a facut trecerea spre motorul de 1397 au aparut niste hibride cu motor de 1289 si arbore cu palier marit de 54 de mm in cazu asta.
da poti pune un ambreiaj de renault 12 dar atentie ca si acestea se gaseste in 2 variante de 170 si 180 de mm.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.