Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema AC 1.5 dCI E3
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
ziron
Buna ziua,

Am o problema cu aerul conditionat de vreo 2-3 ani. Mai exact pierd freon-ul din instalatie dar cu toate acestea nimeni nu imi gaseste fisura sau cauza pierderi. In primul an pierdeam foarte putin dar anul acesta am ajuns sa pierd din freon in cateva zile / 2 saptamani.

In primul an am fost in service Dacia sa vad care este problema. Acolo mi-au zis ca nu au gasit fisura fiind prea mica de detectat.

In al doilea an am fost iar in service Dacia si mi-au zis ca s-ar putea sa am un por pe conducta de joasa presiune.

Anul acesta am fost la doua service-uri diferite. La primul mi-a zis lafel ca nu poate detecta problema si sa revin in 4-5 zile sa verifice din nou. M-am dus dupa 4 ore inapoi fiindca nu imi mai baga aer rece deloc. Cei de la service mi-au zis ca am mai multi pori pe conducta de inalta presiune. (nu prea am fost convins si am fost la alt service).

La al doilea service lafel nu au gasit nici o fisura nimic.. mi-au zis sa revin in 4-5 zile. Am revenit la control, lafel nu au gasit nici o fisura. Ei au zis in felul urmator, ca ar fi compresorul de AC defect si mi-ar recomanda sa-l schimb.

As dori sa va intreb daca a mai patit cineva asa si daca intradevar a fost de la compresorul AC.
Mi s-a spus ca un compresor AC de origine costa aprox 3000 ron si ar mai fi o varianta un compresor AC facut la Iasi de 1200 ron. Bineinteles mai exista varianta SH intr 400 - 600 ron.

Ce parere aveti, ce ma sfatuiti sa fac ?

Mentionez ca masina este logan 1.5 dCi 65 CP an fab. 2006 (ambition).


Multumesc.
bygy007
cum au detectat pierderile ? cu ochelari si lumina UV ? zi- le sa iti arate si tie pe unde pierde

miroase ciudat cind dai dreumul la ac dpa ce a stat o zi?
eu am avut vaporizatorul fisurat , o gaura mica de pierdea freonu intr- o luna jumate , se simtea un miros ciudat la pornire.....
pina la urma a fost descoperit cu greu , aveam o banuiala ca la fel nu se gasise mici o pierdere , si singurul loc pe unde nu se vede este acolo

am vazut personal pe unde pierdea (cu ochelarii si lumina UV)
ziron
Da, cu ochelari UV. Nu m-am uitat, dar ultima oara (la ultimul service) mi-au zis ca nu am nici o fisura pe conducte.. si ca ar fi de la compresorul AC.
Pentru verificarea vaporizatorului trebuie dat jos tot bordul nu ?

La pornire nu imi miroase ciudat sau poate nu am eu mirosul fin.

Tind sa cred varianta cu compresorul AC deoarece am mers mult cu AC-ul pornit si fara freon in instalatie.

Eu intreb poate s-a mai confruntat cineva cu situatia aceasta si sa nu ma arunc sa schimb compresorul din prima.
bygy007
eu am filtru de polen , pe acolo m-am uitat , l-am dat afara si cu o oglinda m-am uitat , pai la compresor ar trebui sa se vada , am vazut eu scaparea aia mica...
poti incerca cu spuma sa vezi daca pierde , bine trebuie incarcata instalatia pierde prea mult ca sa nu se vada
ziron
Revin cu detalii, pana la urma mi-a cedat compresorul AC.

Din ce am inteles a crescut presiunea prea mult in compresor, s-a blocat compresorul, s-a rupt cureaua de accesorii, fulia, etc.

Am schimbat compresorul AC si acu vad ca nu mai am probleme (momentan) cu racirea.




kert
Postez si eu aici...
Azi stand la semafor a inceput motorul de unde mergea "rotund" sa aiba un zgomot ca o bataie.
Am pornit AC-ul sa mai creasca un pic turatia motorului sa vad daca se mai aude si surpriza AC-ul n-a cuplat.
La un moment dat au incetat bataile, am cuplat iar AC-ul si a crescut si turatia, am auzit cum a pornit si compresorul, dar dupa citeva secunde bataile au revenit si nici aer rece nu baga.
Vad ca zgomotul (bataile) s-au redus in intensitate (dar mai sint), dar AC-ul nu mai cupleaza/functioneaza (led-ul din buton se aprinde) - ieri functiona totul OK.
S-o fi bulit/gripat compresorul si de aici bataile alea?
Pot sa merg cu ea asa sau risc sa stric mai multe?
Rog ajutor/pareri!

kert
Banuiesc din pacate iar o lipitura rece ca in cazul de aici.
Problema se manifesta cam asa:
- uneori motorul are un zgomot ciudat ca o bătaie;
- cind se aude motorul nasol daca pornesc AC-ul, nu cupleaza compresorul (am masurat si nu primeste comanda), GMV porneste pe tr.2;
- daca trântesc capota... porneste si AC-ul si motorul merge "rotund".
Am luat la ciocanit/mișcat releul de comanda al compresorului - nimic.
Suspectez ceva la calculatorul de injectie: cind merge ciudat motorul, banuiesc ca nu face ceva contact prin mufele/pinii acestiua si ori nu autorizeaza pornirea compresorului (desi GMV-ul o ia pe tr.2), ori pinul (din UCE inj.) ce comanda releul pentru compresor, nu face contact
kert
Parca ar fi topicu' meu... ( ohmy.gif )
Pozele vorbesc de la sine...

[attachmentid=1628034370] [attachmentid=1628034371] [attachmentid=1628034372] [attachmentid=1628034373] [attachmentid=1628034374] [attachmentid=1628034375] [attachmentid=1628034376] [attachmentid=1628034378] [attachmentid=1628034379]
psihoursu
Salut!
astazi cand am plecat cu masina ( Logan 1.6 MPI, din 2011) am constatat ca nu mai baga aer rece. Se aprinde ledul de AC, ventilatorul de la radiator porneste dar aer nu baga si nici nu se simte socul de la pornirea AC-ului. Acum 2 saptamani cand am pornit ultima oara aerul functiona fara probleme. Imi puteti spune de la ce ar fi?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.