Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1300 neagra cu plafon galben
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
XenoRad
Buna ziua tuturor si bine v-am gasit,

Am o dacie 1300 din '82 ramasa amintire pe care incerc sa o restaurez. A fost construita pentru a fi exportata in Columbia sa serveasca drept masina pentru taxi, dar a ramas in tara unde a fost cumparata de catre bunicul meu.

Diferente principale fata de modelelele obisnuite constau in arcuri spate mai tari, un radiator marit si o placuta stantata pe care scrie taxi, lipita in compartimentul motor pe contra aripa dreapta. In afara de acestea masina are din fabrica elemente de caroserie de 1310 si vopsea din doua culori: negru in partea inferioara si galben la plafon si montanti.

In ultimii ani s-a circulat mai putin cu ea si a trebuit sa infrunte capriciile vremii si mediul ostil din Bucuresti. Spun ostil pentru ca anul trecut, in primavara, cineva crezand probabil ca este abandonata, a spart portbagajul de unde a furat cricul.

In acel moment am considerat ca a venit vremea sa ma ocup de ea mai serios si am dus-o la mecanic s-o amelioreze d.p.d.v. functional dar si estetic. Partea mecanica s-a facut, dar am mai avut niste probleme cu franele, releul, stopurile si consumul de carburant care ajunsese in primavara aceasta la 20 l / 100 km.

A fost si revopsita atunci dar din pacate rugina de dedesubt si calitatea mai slaba a vopselei si-au spus cuvantul si a ajuns sa arate din nou uzata asa ca am luat hotararea sa o duc din nou la un alt mecanic.

S-a eliminat rugina, s-au inlocuit usi, o aripa fata, tabla de la portbagaj, rezervorul de benzina, cateva elemente din interior, s-a reglat din nou motorul si s-a revopsit inca o data, tot integral dar cu vopsea mai buna si cu lac separat.

Lucrarea a fost mult mai buna doar ca la primul plin a iesit benzina pe la sonda de pe rezervor si printr-un por de pe teava de alimentare si a inundat portbagajul.

A trebuit sa scot impreuna cu un prieten benzina in doua bidoane si am lipit cu poxipol in jurul sondei. De atunci nu am mai avut probleme dar n-am mai indraznit sa fac plinul.
Acum nici nu stiu cata benzina mai are pentru ca indicatorul din bord a murit si nu a mai putut fi resuscitat.

Alta problema a ei ar fi pierderea de ulei din cutia de viteze (cutie cu 4 trepte, planetare lungi). Anul trecut, cand a inceput problema, s-au schimbat simeringurile si a tinut cateva luni fara sa curga, dar anul asta a reaparut pierderea si la un control mi s-a spus ca joaca planetarele in cutie si ca nu se poate remedia decat prin schimbarea pivotilor(?) din interiorul cutiei, care nu se gasesc decat foarte greu. Alta varianta ar fi inlocuirea completa a cutiei insa ea acum schimba bine si nu huruie si mi-e teama sa nu gasesc una intr-o conditie mai proasta.

In afara de aceste doua probleme mecanice mai sunt cateva piese exterioare pe care as vrea sa le inlocuiesc din cauza aspectului lor uzat sau neconform.

Aici ma refer la:
- oglinzi cromate stanga-dreapta;
- stergatoare + brate cromate;
- capace de la roti;
- benzi cromate de la praguri;
- lampa cromata pentru nr. de inmatriculare;
- butuci incuietori usi + portbagaj;
- far exterior-dreapta.

As fi recunoscator daca ar putea sa ma ajute cineva cu sfaturi si cu indicatii referitoare la piese de calitate. Stiu ca se gasesc greu si nu stiu la care magazine, parcuri de dezmembrari/remat sa ma duc sa le caut in Bucuresti, in conditiile in care timpul meu pentru aceste lucruri este limitat.

Va multumesc si va las cu cateva poze facute in acest weekend.

[attachmentid=1627959009] [attachmentid=1627959010] [attachmentid=1627959011] [attachmentid=1627959012] [attachmentid=1627959013] [attachmentid=1627959014]

DACIOTUL_97
Superba si mai ales RARA ! Felicitari pentru munca depusa wink.gif Cu modelul asta de bord a iesit pe poarta fabricii ?
Equinox
Foarte interesanta masina..
Ai grija de ea!
cata50
Frumos exemplar, felicitari!

Mai era un membru pe forum cu o 1300 tot din '82 negru-galben.
STORMTROOPER
Cumva masina a stat intr-o vreme parcata pe linga Sala Palatului?
XenoRad
Multumesc pentru aprecieri.

Bordul este cel original. De fapt in afara faptului ca am adaugat oglinda dreapta nu am schimbat-o fata de cum era cand a iesit din fabrica.

Intr-adevar ridica intrebari aspectul hibrid si eu intr-o perioada (in liceu - facultate) cand nu stiam prea multe despre masini mentionam ca am 1310 si nu 1300 pentru ca atunci nu era vorba de dacii clasice ci doar de dacii mai vechi sau mai noi. M-a ajutat si faptul ca nu aveam sigla cu 1300 pusa pe portbagaj (a scos-o bunicul sa nu fie furata).

Intre timp am aflat si eu mai multe despre dacii, am observat ca se imputineaza nr. lor pe strazi si am ajuns sa apreciez masina pentru ce este ea, nu prentru ce mi-as fi dorit eu sa fie.

Sper doar sa nu ma fi trezit prea tarziu cu aceasta pasiune. Eu nu sunt mecanic si nu am nici un loc, garaj in care sa tin masina sa mesteresc la ea. Trebuie sa o tin afara si sa sper ca nu se strica nimic din ce nu poate fi reparat. Pana acum am avut noroc.

Masina a stat la Sala Palatului. Inainte statea in parcarea subterana de la Intercontinental dar au crescut preturile incat nu mai este rentabil decat poate pe perioada iernii.
Ov
Interesanta masina. Te-am vazut duminica in fata la casa poporului (eu eram cu 2000-ul), dar pana sa vin la tine ai plecat smile.gif

Incearca totusi sa-i gasesti un acoperis.
STORMTROOPER
Felicitari pentru ca ai salvat masina. Eu o stiu pentru ca am trecut de foarte multe ori pe acolo si mi-a atras atentia. Ornamente de prag, am eu de vinzare daca esti interesat. Ne intilnim odata, ti le arat si daca le vrei, le iei.
Recomandarea a r fi ca sa-i gasesti un loc/spatiu acoperit in care sa o tii pentru ca exteriorul unui garaj devine un loc foarte periculos pentru o Dacie, stiu din propria experienta. La capitolul table dupa cum observi optiunile se imputineaza pe zi ce trece, iar cele din comerc care se mai gasesc sunt foarte slabe calitativ.
Bafta si sper sa ne tii la curent cu ce mai faci la masina.
iustin_uap
Arata bine si e un model rar. Felicitari pt. intentia de a o pastra si de a o aduce intr-o stare cat mai buna! Ar fi interesant daca ati reusi sa gasiti un semn de taxi pt. plafon si un taxator de pe vremuri. Sunt sigur ca ar atrage multe priviri daca ati participa cu ea la viitoarele evenimente dedicate masinilor retro.
Adrian_pt
Superb, si rar. Am vazut masina in traffic ultima data cand am fost in Romania si m-a impresionat foarte mult.

Un exemplar din Bogota, dintr-o serie un pic mai noua:
roby_1300_rap
oare nu era model si cu stopuri mici pentru export columbia ?? blink.gif
Dr.Cross
O întrebare am și eu...cât te-a ajuns revopsirea, cu tot ce ține de această operațiune?
XenoRad
De model cu stopuri mici pentru export Columbia nu stiu. Am mai vazut asa dar doar cu stopuri mari, la modele de tranzitie catre 1310.

Tinichigeria si revopsirea le-am facut la un baiat care sta destul de departe de Bucuresti. Au fost in jur de 2000 de lei.

Saptamana asta am fost pe la REMAT VEST in Militari si la REMAT GREEN pe Sos. Bucuresti-Magurele. La primii nu era nici o dacie 1300/1310 iar ceilalti sunt in vacanta pana in a doua saptamana din Septembrie. Nici la magazinele de cartier din zona nu am avut mai mult noroc si cred ca de acum incolo degeaba ma duc caci piese de care am eu nevoie nu se mai fac noi.

Nu stiu ce sa fac cu cutia de viteze care pierde ulei. Variante ar fi trei: cautat si schimbat pinioane din interior ca sa nu mai curga, schimbat cu una tot cu 4 viteze sau schimbat cu una cu 5 viteze ceea ce inseamna si schimbarea planetarelor si cel mai probabil imposibilitatea de a o mai inscrie ca masina istorica.
Sau mai schimb inca o data simeringurile si merg linistit cateva saptamani/luni pana incepe sa curga din nou...

Mai am nevoie sa schimb si butucii de la incuietori si gasesc numai incuietori de 1310 care se monteaza direct in portiera.


Ov
eu as cauta o cutie frantuzeasca in 4 wink.gif
pana gasesti mergi asa si aia e
sorin105
In Pitesti este o rabla tot 82 in 2 culori,rosu si galben,sa fie ca aceasta,model de export pentru Columbia?
Semnalmec
Salut. Am si eu o masina ca a ta. Te-as ruga mult daca poti sa faci cateva poze de la motor.
Stiu ca aceste modele erau echipate si cu un filtru decantor pt benzina cu corpul metalic.Il mai are a ta?
O alta nelamurire este actionarea spalatorului de parbriz. La a ta este pe pompita de picior sau are motoras electric ? Cateva poze de la motor ar fi lamuritoare daca poti.
XenoRad
Salutare. Azi s-au efectuat mai multe operatii la masina.

- S-au montat doua simeringuri cu pasla la cutia de viteze in incercarea de a stopa pierderea de ulei. Voi urmari aspectul asfaltului de sub masina in zilele urmatoare pentru a verifica reusita.

- S-au inlocuit racordurile de frana pe fata. Cele vechi de 1 an si cateva luni erau deja crapate in mai multe locuri dry.gif. Poate cele noi, Arteco, tin mai mult.

- S-a curatat si terosonat o zona de la prag ce avea rugina superficiala.

- S-a dat jos electromotorul, s-a curatat si s-au schimbat bucsele pentru a stopa tendinta acestuia de a ramane cuplat scurt timp dupa pornirea motorului. Acum merge foarte frumos si nu mai haraie.

- S-a montat o tavita sub carburator pentru a preveni orice scurgere de benzina direct pe galerie (pana acum nu am avut astfel de probleme dar m-a prevenit mai multa lume si e mai bine sa fiu in siguranta). Ma gandesc s-o vopsesc in negru sa se integreze mai bine in peisaj. smile.gif

- S-a mai strans putin furtunul superior de la radiator sa nu mai curga.

Incet-incet incep sa invat si eu ce piese sunt si pe unde vin in aceasta masina.

Semnalmec, filtru decantor cu corp metalic nu stiu daca a avut vreodata desi cred ca am pe acasa asa ceva (sau poate e de Renault 16...) iar pompita este la picior. Am atasat mai multe poze de la motor sa te lamuresti.

[attachmentid=1627960565] [attachmentid=1627960567] [attachmentid=1627960568] [attachmentid=1627960569] [attachmentid=1627960570] [attachmentid=1627960571]
oldtimercraiova
Foarte frumoasa !

Ce vesti mai ai cu ea?
razvan32
frumoasa
Adrian Frigo
QUOTE(XenoRad @ 25 Aug 2014, 22:59)
.... si o placuta stantata pe care scrie taxi, lipita in compartimentul motor pe contra aripa dreapta.

Poți face,te rog,o poză cu această plăcuță? smile.gif
XenoRad
Salutare din nou,

N-am mai scris de mult, ce-i drept, in acest forum insa nu am stat degeaba. Am avut norocul sa cunosc si sa tin legatura cu cativa oameni in care sa pot avea incredere si cu ajutorul lor, incet-incet, am adus masina intr-un stadiu mai mult decat bun d.p.d.v. tehnic dar si vizual.

Din pacate anumite componente vitale, cum ar fi pompa de benzina si mai recent radiatorul au facut probleme fara avertisment in prealabil si asta chiar inaintea unor evenimente la care nu as fi vrut sa lipsesc.

Din fericire, cu ajutorul pe care l-am mentionat mai devreme, am rezolvat si aceste neplaceri cu foarte putin timp ramas rezerva.

In mare de la inceputul primaverii si pana la momentul actual s-a intervenit serios la compartimentul motor unde s-a facut o revizie temeinica, s-au facut reglajele necesare la carburator, culbutori, aprindere, la sistemul de racire, s-au inlocuit bornele de la baterie, s-au curatat vopsit si zincat multe piese mai mici sau mai mari.

Eu inainte ziceam ca arata cat de cat decent compartimentul motor , dar fata de ce e acum ...

De asemenea s-a inlocuit ambreiajul original care saracul se tinea bine dar altfel nu mai ramasese mult din el. S-au schimbat si planetarele si rulmentii caci inainte aveam parte de niste zgomot in plus la viteze mai mari de cativa kilometri la ora.

Pentru manevrabilitate mai buna dar si siguranta s-au schimbat si amortizoarele fata-spate dar mai ales franele unde a fost destul de munca. Merita insa pentru ca acum am mai multa incredere in masina si in abilitatea ei de a frana la timp pentru evitarea obstacolelor neanuntate.

Aspectul exterior s-a imbunatatit si el deoarece am dus jantele la roluire, sablare si vopsire si capacele lor la cromare. Am schimbat si anvelopele sa fie pachetul complet. De unde inainte rotile erau punctele slabe al masinii in ceea ce priveste aspectul exterior acum pot spune ca acompaniaza cu success vopseaua lucioasa in doua culori.

Am mai schimbat si alte piese si ornamente, mult prea numeroase pentru a le enumera aici. Cert este ca a fost un efort, atat financiar cat si al timpului, pentru ca din pacate in acest an nu am apucat sa ma plimb prea mult cu masina din cauza sau datorita acestor operatii.

Atasez mai jos cateva poze noi sa va dati seama de diferenta fata de ultimele poze postate de mine aici, care sunt de anul trecut. (Prima este poza bonus cu motorul cum arata el acum multi ani cand nu era nici cel putin curatat.)

[attachmentid=1628003946] [attachmentid=1628003948] [attachmentid=1628003953] [attachmentid=1628003954] [attachmentid=1628003955] [attachmentid=1628003956] [attachmentid=1628003957]
oldtimercraiova
A iesit masina bine ce-i drept , fata de cum arata inainte!
Alex 23
Este foarte frumoasa, ma bucur ca ai salvat-o. In fiecare zi treceam pe langa acum cativa ani pana sa fie restaurata si o admiram.
STORMTROOPER
Intr-o companie mai mult decat selecta, masina va putea fi vizionata astazi intre orele 18-20 la Palatul Pionierilor din capitala. Va fi expusa in cadrul evenimentului Fabricat in Romania.
ydaniel
QUOTE(XenoRad @ 25 Aug 2014, 21:59)


Diferente principale fata de modelelele obisnuite constau in arcuri spate mai tari, un radiator marit si o placuta stantata pe care scrie taxi, lipita in compartimentul motor pe contra aripa dreapta. In afara de acestea masina are din fabrica elemente de caroserie de 1310 si vopsea din doua culori: negru in partea inferioara si galben la plafon si montanti.



La diferente mai adaug:
-lonjeroane fata intarite si latite
-prinderea tendoanelor pe caroserie este intarita cu profil tip U.
maho
Felicitari, acum e timpul sa te bucuri de ea.
Daciotul_98
Pe langa asta motorul are raportul de compresie redus (pentru a tolera benzina proasta din tarile respective) + o cutie ce favorizeaza cuplul (in special 1-2-3). La partea de suspensie, aceasta este mai inalta fata de o dacie pentru a face fata celor 5 pasageri de la bord+bagaje. Toate generatiile de taxi pentru export au scaune de vinilin !
ydaniel
Cautand ceva prin Pc,am dat de o poza cu masina ta de ceva ani.
Mi s-a parut tare curioasa atunci... rolleyes.gif
XenoRad
He he, curioasa e si acum. Poza cred ca e din 2013 sau 2014. Nu-mi dau seama daca este vopseaua mai veche cu care a stat sub un an sau cea actuala.

Stergatorul de la sofer e inca cel negru pe care l-am schimbat cu unul argintiu in toamna 2014.

28 Oct 2015, 20:57:
Ma gandeam sa fac o compilatie cu poze de atunci si de acum, adica de dinainte si de dupa restaurare.

Am reusit sa strang pana la urma 8 perechi de poze in functie de unghiul din care au fost facute.

Pozele de dinainte sunt din 2008-2010 iar cele de dupa din 2014-2015.

Vizionare placuta!

[attachmentid=1628012079] [attachmentid=1628012080]
[attachmentid=1628012081] [attachmentid=1628012082]
[attachmentid=1628012083] [attachmentid=1628012084]
[attachmentid=1628012085] [attachmentid=1628012086]
[attachmentid=1628012087] [attachmentid=1628012088]
[attachmentid=1628012089] [attachmentid=1628012090]
[attachmentid=1628012091] [attachmentid=1628012092]
[attachmentid=1628012093] [attachmentid=1628012094]
maho
Am vazut recent prin cartier una la fel (aceeasi combinatie de culori), dar fusese revopsita (mai demult, dupa cum arata) la pensula, se vedeau rau urmele... ohmy.gif
Pe jante, lasata in paragina.
sobolan
frumos exemplar....n-am mai vazut dacie 1310 cu bari de 1300 .....era si prin galati una cu aceleasi culori ca a ta dar era 1310 oem(ca sa zic asa)....ceva pentru export din ce am inteles eu,oricum nu mai exista.....

Da-mi si mie te rog dimensiunile de la simeringurile planetarelor....am unul nasol si n-as vrea sa pun ceva no name ca vad ca fartec nu mai se gasesc,merg pe ceva respectabil,acolo nu umblu zi de zi....
johnybic
salut frumoasa masina sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea ,ce cod de culoare ai folosit la galbenul de pe plafon
tunderbird
QUOTE(sobolan @ 28 Oct 2015, 22:17)
frumos exemplar....n-am mai vazut dacie 1310 cu bari de 1300 ....


Masina este Dacia 1300 cu elemente de Dacia 1310! A fost o perioada prin 81-82 cand se faceau hibrizi de genul asta.
XenoRad
@sobolam - daca te referi la acele simeringuri pe care le-ai vazut in poza in acest topic imi pare ca nu te pot ajuta, dar n-am stiut niciodata ce dimensiuni au iar acum sunt montate si nu am altele sa masor. Alti membri ar putea sa stie.

@johnybic - nu stiu exact codul de culoare dar este galben de Opel Astra OPC.
maho
QUOTE(sobolan @ 28 Oct 2015, 22:17)
Da-mi si mie te rog dimensiunile de la simeringurile planetarelor....am unul nasol si n-as vrea sa pun ceva no name ca vad ca fartec nu mai se gasesc,merg pe ceva respectabil,acolo nu umblu zi de zi....
*


simeringuri pt. planetare lungi: AS 36x54x11.
Daca-ti gasesc de Fartec (nu promit) scap de berea pt. plafoniere ? tongue.gif
sobolan
QUOTE(maho @ 29 Oct 2015, 12:51)
simeringuri pt. planetare lungi: AS 36x54x11.
Daca-ti gasesc de Fartec (nu promit) scap de berea pt. plafoniere ? tongue.gif
*




daca gasesc plafoniere iti aduc,nu asta era buba,azi n-am ajuns pe-acolo dar ajung curand.......simeringuri fartec as gasi si eu pana la urma dar as putea sa merg si pe V.Reinz sau TRW,etc.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.