Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Benzinării și tipuri de benzină...
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Dr.Cross
Salut! smile.gif Deschid acest topic ca să vă întreb de unde puneți voi benzină și care credeți că sunt cele mai bune tipuri de benzină, cele mai bune benzinării.

Eu pun doar de la Socar de cam jumătate de an încoace..e cea mai ieftină benzină (c.o. 95) pe care o găsesc în orașul meu (Focșani) și, după părerea mea cea mai bună. Litrul de benzină 95 la stația respectivă e 6.07 Lei.

La voi cum e? Cu ce alimentați?

Întrebare...are ceva dacă pun benzină cu c.o. 100 ?
MyKe89
N-are nimic daca pui benzina de 100, din contra. Foloseam chiar si la DSN (Extra 99 de la Petrom) si se simtea diferenta, motorul se comporta mai bine si era mai silentios. smile.gif Momentan folosesc doar Efix S 98 de la Rompetrol fiindca am si card la ei.

Nu recomand Lukoil.
Dr.Cross
QUOTE(MyKe89 @ 1 Sep 2014, 23:33)
N-are nimic daca pui benzina de 100, din contra. Foloseam chiar si la DSN (Extra 99 de la Petrom) si se simtea diferenta, motorul se comporta mai bine si era mai silentios. smile.gif Momentan folosesc doar Efix S 98 de la Rompetrol fiindca am si card la ei.

Nu recomand Lukoil.
*



Deci nu sunt singurul care are o părere nu prea bună despre Lukoil...
bogdanelkva
Eu bag numai de la Mol.In primavara am facut un plin de la Lukoil platit de socru ca are card acolo,dar abia am asteptat sa termin rezervorul,s-a puturosit rau motorul.Deci,o bulina neagra pt Lukoil si din partea mea.
velceani
salut,

hai sa fiu eu singurul care lauda Lukoil.
benzen 90 % de la ei 95 si merge de rupe, nu mai zic 99,
dar am facut odata o alimentare la Petrom cu 95 si nu am mai depasit nimic in ziua aia, nu am putut, dadea sa moara motorul de ce buna era benzina. (Curtea de Arges).
10tacl3
In Oltenita, cu benzina de la Rompetrol masina e puturoasa(dupa un an de alimentat numai de la ei a inceput pompa de benzina sa nu mai bage la debit bine si a trebuit curatata si ea si rezervorul, am gasit de la nisip pana la fire de par in rezervor si in sita la pompa)...
La Petrom se fura la pompa grav dar benzina e ok.
La Lukoil...iei pe riscul tau smile.gif)

PS: Vorbesc numai despre benzina cu CO 95
neacsugabrie
In ultimii 12 ani am lucrat numai la benzinarii:prima independenta ce avea contract cu Petrom,apoi la Rompetrol si acum la alta independenta care a schimbat in primul an furnizorii de carburant (Socar,Luckoil,Oscar...) si in ultimii doi ani numai Rompetrol.Am alimentat de-a lungul anilor ,masinile personale cam de la toate benzinariile de renume.Asa ca-mi pot permite o analiza ,fara sa fac reclama ,a carburantilor din Romania.
Socar,Oscar folosec carburanti de import ,in special din Ucraina si Kazahstan.Aici problema ca loturile de import difera calitativ,incadrandu-se totusi in standardele de calitate.
Mol se aprovizioneaza in cea mai mare parte de la Rompetrol.
La Petrom am observat o diferenta de caliatate (dar si de pret) intre statiile ramase cu brand-ul Petrom si cele cu OMV.Gurile rele spun ca nu intotdeauna carburantul este adus de la OMV ci mai folosesc si ei importurile din est.
De la Luck imi placea doar gpl-ul,benzina si motorina fiind mai slabe calitativ.
Rompetrol,pune mare accent pe calitate dar si aici mai sunt scapari.Exemplu:In perioadele in care Petromidia Navodari intra in revizie tehnica sau cand cererea de carburanti era mare (campanie agricola,sezon estival ,etc) in benzinariile proprii se aducea si carburant de la Luckoil ,dar care era ,cica,aditivat in depozitele Rompetrol.
Eu de regula merg pe Efix,dar la nevoie alimentez destul de des si de la OMV(am o ruda care-mi mai face cadou din cand in cand cate un bon valoric de carburanti )
Si acum cateva sfaturi:
Alimentati pe cat putinta la statiile proprii ale principalilor producatori,sau la statii de care stiti de unde se aprovizioneaza.
Nu alimentati cand vedeti cisterna in statie.in momentul transvarzari carburantului,se mai pot ridica eventuale gunoaie sau apa chiar,de pe fundul bazinului.
Apropos de apa in carburant:nu exista carburant cu puritatea de 100%.Daca cititi un buletin de analiza continutul de apa este intre 120-200 mg/kg plus ca mai apare si din condensul creat pe peretii bazinului,in urma schimbarilor de temperatura.Apa se decanteaza pe fundul bazinelor,de unde ,de regula,nu este trasa de sorbul pompelor distribuitoare,aflat la cativa cm mai sus.Exceptie momentul descarcarii cisternei,cand apa se mai poate ridica in urma agitarii.(aici mai intervine si vechimea statiei si (ne)respectarea procedurilor care spun ca cca 5 ani sau la un volum mare de vanzari se face o golire totala)
Scuze pentru postarea cam lunga! Drumuri bune si multi bani de benzina!
urdavid
ce ziceti de tabelu asta:
romanvs
Interesante valorile din tabel,cine a facut testele?

Eu merg numai cu OMV si sunt multumit(nu am avut niciodata probleme) dar am sa incerc si benzinele cu valori bune reprezentate in tabel.Sper sa fie un test corect.

In cea mai mare parte a timpului folosesc CO 95 ,iar la drumuri lungi in afara CO 100. CO 100 imi scoate valori bune de consum la stilul meu de mers.
MuciX
Strict placebo. CO nu se traduce prin calitate, sau putere calorica, impotriva miturilor urbane.
In teorie, un motor conceput pentru 95 va avea un consum crescut daca se foloseste CO mai mare.
romanvs
La Solenza in carte scrie:a se folosi benzina cu CO minim 95.

Benzina cu CO 98-100 are rezistenta mai buna la autoaprindere,mai exact nu face autoaprindere spre deosebire de cea cu CO 95 care are o rezistenta mai mica si poate face autoaprindere.

Autoaprinderea scade durata de viata a motorului.

Placebo sau nu,cum am scris mai sus, la drumurile in afara am scos consumuri mai bune cu CO 100(sau cat o avea OMV Carrera 100).
Bicicleta galbena
QUOTE(romanvs @ 5 Sep 2014, 16:10)
Interesante valorile din tabel,cine a facut testele?

*



E rezultatul unui test facut prin 2008, pe o Honda Accord cu motor 2.2 din cate-mi amintesc. Nu stiu cat mai e de relevant acum.


MyKe89
QUOTE(MuciX @ 5 Sep 2014, 17:21)
Strict placebo. CO nu se traduce prin calitate, sau putere calorica, impotriva miturilor urbane.
In teorie, un motor conceput pentru 95 va avea un consum crescut daca se foloseste CO mai mare.
*


Nu imi dau seama daca/cu cat a crescut consumul, fiindca nu tin cont de el, dar motoarele merg mult mai bine cu benzina cu CO "min. 98", comparand cu perioada in care primeau doar benzina cu CO 95. Nu e placebo. smile.gif
klaus
QUOTE(romanvs @ 5 Sep 2014, 18:52)
Placebo sau nu,cum am scris mai sus, la drumurile in afara am scos consumuri mai bune cu CO 100(sau cat o avea OMV Carrera 100).
*

Intrebarea mea e economica: diferenta de pret a fost acoperita de diferenta de consum?
eugen261
CO reprezinta viteza de raspuns la scânteie, temperatura degajata, si forta degajata la detonare, nu are cum sa creascâ consumul, in cel mai rau caz ramâne acelasi. In anii "80 am umblat cu batrâna 1300 cu diluant amestecat cu motorina, 15 litri la suta, maxim 70km/h, la zece mii km. segmentare. Dupa "89, benzina 98 la liber, 6,5 litri/100, 120 km/h
PaulT
@eugen261 - Cifra octanica nu reprezinta absolut nimic din ce ai scris acolo....
urdavid
QUOTE(Bicicleta galbena @ 5 Sep 2014, 19:30)
E rezultatul unui test facut prin 2008, pe o Honda Accord cu motor 2.2 din cate-mi amintesc. Nu stiu cat mai e de relevant acum.
*


exact testul a fost facut prin 2008 pe o honda accord.
Pana acuma am alimentat numai de la MOL 95 si de vreo 2 ori 98 da parca a crescut consumu, nu am avut probleme, dar ma gandeam sa bag si de la alte statii poate ii mai buna decat MOL, pareri?
neacsugabrie
QUOTE(eugen261 @ 5 Sep 2014, 21:30)
CO reprezinta viteza de raspuns la scânteie, temperatura degajata, si forta degajata la detonare, nu are cum sa creascâ consumul, in cel mai rau caz ramâne acelasi.
*


O benzină cu CO mai mare permite realizarea unor rapoarte de comprimare mai mari, deci motoare cu randament indicat mai mare și, la aceeași cilindree, cu puteri mai mari.[3]

La un motor cu raport de comprimare dat, folosirea unei benzine cu CO mai mică decât cea prevăzută prin proiect deformează diagrama indicată, micșorând randamentul indicat, și determină apariția detonației, distrugând motorul. Folosirea unei benzine cu CO mai mare decât cea prevăzută prin proiect deformează și ea diagrama indicată, micșorând de asemenea randamentul indicat, ducând la o risipă inutilă.

Cifra octanică nu este legată de cantitatea de căldură degajată prin ardere, adică de puterea calorifică a combustibilului, deci o benzină cu o CO mai mare nu e „mai bună” în acest sens.
Sursa Wikipedia.
urdavid
Mie unu benzina de la lukoil si socar mi se pare foarte slaba(nu trage, turometru oscileaza), in rest is multumit de Mol atat aia de 95 cat si de 98, motoru mere rotund, ii destul de silentios, creste fain in ture mai ales aia de 98 dar are un consum crescut,; cea de la petrom 99 motoru merge rotund, creste repede in ture, am scos consum mai bun decat cea de la Mol, dar in rest motoru ii mai galagios pana prin~ 2600 ture, urmeaza sa vad cea de la OMV si Rompetrol, vreau sa vad ce parere avetzi si voi!
romanvs
QUOTE(klaus @ 5 Sep 2014, 21:18)
Intrebarea mea e economica: diferenta de pret a fost acoperita de diferenta de consum?
*



Nu.
Dr.Cross
Update. 95 la Socar și 95 la OMV, ambele s-au ieftinit la 5.95 (cel puțin în Vrancea..)
urdavid
la lukoil in oradea ii 5.84
Wolfman
De benzinariile ARAL din RO ce parere aveti? Din cate am aflat, n-au nici o legatura cu ARAL-urile de afara (nici macar franciza nu sunt) si carburantul e adus din est.
Dr.Cross
Eu unul nici măcar n-am auzit de astfel de benzinării...
psychoo
ARAL au cel mai bun pret in Timisoara. Din necesitate am bagat o data de acolo si nu am sesizat nici o diferenta fata de Petrom95 sau OMV95. Daca se mai iveste ocazie, eu mai iau de la ei!
marius80_eugen
Nu inteleg de ce nu ati scris in topicul dedicat acestui subiect ! Cautati pe forum si veti gasi si acest topic ! Adica luati informatii din alte topicuri , dar scrieti in altele , de parca acum veti redescoperi roata !
QUOTE(MuciX @ 5 Sep 2014, 16:21)
Strict placebo. CO nu se traduce prin calitate, sau putere calorica, impotriva miturilor urbane.
In teorie, un motor conceput pentru 95 va avea un consum crescut daca se foloseste CO mai mare.
*


CO nu se traduce prin calitate sau putere calorica ... dar in ce ?
In teorie ... dar in practica ?
Nu ai rezolvat NIMIC prin acest post , doar ai dezinformat ! Nici macar nu ai citit nici tu celalalt topic , facut de-a lungul a mutor ani , nu prin super-experienta a catorva proaspeti posesori de SLZ.

Concluzia mea si a mutor altora din celalalt topic , de-a lungul anilor si a multor zeci de mii de km :
1. Mol este pe primul loc. Urmeaza Rompetrol si OMV;
2. CO conteaza , daca benzina este de calitate , CO 99-100 se simte la puterea motorului . DACA mergi in acelasi regim de turatii si viteze , un CO ridicat duce la un consum mai mic si un motor mai sprinten . Problema este ca simti ca masina este mai sportiva si te arunci in pedala , asa ca multi au ajuns la concluzia ca le consuma mai mult . In realitate , daca mergi in acelasi regim ca si cum ai avea CO95 , consumi mai putin . Diferenta de bani NU merita , normal , adica diferenta dintre CO95 si CO100 este mai mare decat scaderea consumului , dar unii pot spune ca prefera o masina mai sprintena si in sistem de alimentare mai curat decat o benzina mai ieftina .
3. eu prefer sa folosesc numai Mol 95 si sa pun cam la al 3-lea plin un aditiv-tratament pentru sistemul de alimentare (25-40 lei) , iar in regim de iarna , cam la 2 plinuri sau la fiecare un aditiv anti-apa in benzina (9-14 lei).
- prefer aditivii , pentru ca acea calitate de 99-100 nu mi-o garanteaza nimeni , asa ca prefer sa-mi aditivez singur benzina asa cum stiu eu , din ultimii 9 ani .
4. cand e urgenta de alimentare si nu gasesc un Mol , bag de oriunde , dar de 98 sau 99 , nu neaparat plin , ci doar cat sa-mi ajunga pana la un Mol .

Cea mai proasta benzina este la Lukoil si la unele statii Petrom . Am patit pana la relantiuri fluctuante , accelerari foarte proaste si chiar rateuri pe frana de motor.

Va rog sa CAUTATI topicurile pentru problemele discutate ! PUTINE subiecte nu au fost discutate pana in prezent si au trecut totusi peste 11 ani de SLZ intoarse pe toate partile ! Daca mai observ topicuri create aiurea , dau REPORT !
MuciX
Cifra Octanica = rezistenta la detonatie. Pe scurt, o benzina cu CO mare se va aprinde mai greu.
De altfel ai inteles perfect totul si observatiile tale sunt corecte si la obiect.
Dr.Cross
Focșani - Rompetrol , 4.99 wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif .
kingviper
Adu-mi si mie o cisterna biggrin.gif.

Si cand ma gandesc ca era aproape de 7 lei...

Sa mearga tot asa preturile ca nu plangem smile.gif
Dacia-OEM
eu bag doar de la omv, dar am auzit de la mai multe persoane ca MOL are benzina foarte buna ... nici nu stiu ce sa zic ...
urdavid
Io de la Mol bag numa, am incercat mai multe da parca cu asta porneste mai bine iarna, fuge mai bine, nu tremura.
romanvs
Desi cum am scris mai sus am mers in general cu benzina OMV si am fost multumit,de curand ramanad fara benzina pe la Orsova am intrat sa alimentez intr-o statie LUK si am alimentat cu ECTO sport 98(afland de oferta lor pt weekend -benzina super la pret de standard).Desi din cate am citit pe net combustibilii Lukoil sunt cam blamati,mie mi s-a parut foarte buna benzina de 98,asa ca am facut vreo 3 plinuri pana acum.Motorul trage bine ,nu vibreaza,tacanitul de diesel specific motoarelor de 1.4mpi este de tonalitate mai scazuta.
Voi ce parere aveti despre aceasta benzina?
red_runner
Da, benzina LUK ECTO sport 98 , am folosi si eu ,este mult peste LUK classic de 95 , care e de o calitate inferioara . Dar parerea mea MOL de 95 e ok si pentru a vedea o diferenta clara MOL EVO (benzina de 99+ ) si aditivata bine , dar si pretul este pe masura.
neacsugabrie
Benzinariile MOL se aprovizioneaza cu carburant de la Rompetrol (mai putin cele din vest,cica) deci este fix acelasi carburant.Luck---de la Ploiesti, din import sau uneori de la Rompetrol. asa cum si Rompetrol in paerioadele de revizie ale instalatiilor de la rafinarie se aprovizioneaza de la Luck sau OMV.Am lucrat la o benzinaria Rompetrol si s-a mai intamplat sa fim aprovizionati de la "concurenta"






Iulikk
Eu pun numa' de la Romnamol, benzina aia scumpa de 98 sau de cat o fi...
benkenobi
numai rompetrol. nici un fel de pb cu injectoarele pana acum. luk oil e jale. am pus odat demult in masina si-mi murea motorul cand debraiam pentru a schimba vitezele. am scos benzina, am alimentat din alta parte si ....minune, masina mergea iar.
adyy100
Eu m-am înțeles cel mai bine cu Efix de 95, iar la drumuri lungi Mol Evo
ebi
Eu zic ca trebuie avut grija de la ce statie alimentam!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.