Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Duster Adventure
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Discutii generale - Dacia Duster
SiminaC
Buna ziua,

Am o mica problema, si sper sa puteti sa ma ajutati.
In iunie 2013 am cumparat o Dacia Duster Adventure (4WD) - editie limitata. Masina este rulata in Belgia, si putin in Romania din iunie cand am venit aici, in total aproap 17mii km. Are cateva extra optiuni pe ea, aproape tot ce am putut sa punem si nu avea inca.
Acum avem nevoie sa o vindem deoarece ne mutam iar...problema este ca ma uit pe site-urile de specialitate, si mi se par destul de mici preturile pentru Duster 2013, si plus nu prea am cu ce sa compar, fiind o editie limitata care din cate vad, nu se gaseste la vanzare in Ro.
Stiu ca valoarea unei masini scade foarte mult chiar si imediat dupa cumparare, dar sa scada aproape de jumatate in doar un an mi se pare prea mult, eu as vrea sa cer cu cel putin 2-3mii euro peste preturile pe care le vad pe site.
Credeti ca puteti sa ma ajutati sa calculez/cer valoarea (aproximativ) adevarata?

Va multumesc foarte mult!
Simina
IRONICK
@Iszy, ai legatura!
klaus
vinde-o in belgia, poate or fi alte preturi acolo, si de noi si de sh...
SiminaC
Sunt deja in tara, nu mai ajung inapoi in Belgia...
tarzy
QUOTE(SiminaC @ 3 Sep 2014, 10:22)
....
Stiu ca valoarea unei masini scade foarte mult chiar si imediat dupa cumparare, dar sa scada aproape de jumatate in doar un an mi se pare prea mult, ....


chestia asta cu scaderea este relativa .... tie ca vrei sa vinzi ti se pare mult ... celui care vrea sa cumpere sigur gandeste altel

trebuie sa iei in consierare urmatoarele:
- masina noua - garantie, poate la vanzare se transfera .... dar nu e chiar acelasi lucru (perioada mai scurta, etc)
- masina noua - poti valorifica tichete RABLA .... in functie de costul masini ai o pondere mai mare sau mai mica .... la masina SH ai zero avantaj din acest punct de vedere
- masina noua - ai acces la credite in conditi destul de avantajoase, masina SH foarte rar o iei cu credit iar conditiile difera. Similar la CASCO

Eu personal la o masina de genul acesta nu as accepta un SH decat cu un minim 6.000 Euro diferenta fata de nou (3.000 Euro echivalare ticket RABLA, 2000 "creditare", restul - risc de a cumpara o masina uzata)
Iszy
Piata auto SH ( second hand ) in Romania are citeva caracteristici privind marile comercializate ( unele marci sunt dorite altele dimpotriva ) , tara de origine a marcii (!) si bineinteles preturile vehiculate.
La noi se vinde pe piata BMV, Mercedes, Golf, Pasat la o enumerare succinta.Preturile acestora sunt deja traditional fixate prin tirguri.
Romanul nu are bani de masina noua sau putin rulata ( si scumpa ). Se multumeste cu SH ( shit ) vecinului pe care il cumpara azi in piata, i-si baga piciorul 2-3 luni in ea, pe urma o lustruieste si o vinde la vecinul cu casa mai in vale. Este arhi multumit daca reuseste sa dea un ' tun '.
Exceptiile ( bulibasele ) cumpara Ferarri, Lamborghini. Asta este structura societatii.
Dusterul nu prea se incadreaza in nici unul din tipicurile descrise si dorite de majoritate, deocamdata.
Reamintesc ca nici firmele de leasing autovehicole, nu au reusit sa valorifice masinile putin uzate din contractele anulate. Ar fi puitut dar cu o pierdere semnificativa de pret. Au preferat sa le reexporte in Europa de Vest si sa le valorifice acolo
In acest context subscriu la sfatul dat mai sus, este mai eficienta valorificarea Dusterului unde a fost cumparat sau oriunde dar nu in Romania.

IRONICK
QUOTE(Iszy @ 3 Sep 2014, 22:07)
Piata auto SH ( second hand ) in Romania are citeva caracteristici privind marile comercializate ( unele marci sunt dorite altele dimpotriva ) , tara de origine a marcii (!) si bineinteles preturile vehiculate.
La noi se vinde pe piata BMV, Mercedes, Golf, Pasat la o enumerare succinta.Preturile acestora sunt deja traditional fixate prin tirguri.
Romanul nu are bani de masina noua sau putin rulata ( si scumpa ). Se multumeste cu SH ( shit ) vecinului pe care il cumpara azi in piata, i-si baga piciorul 2-3 luni in ea, pe urma o lustruieste si o vinde la vecinul cu casa mai in vale. Este arhi multumit daca reuseste sa dea un ' tun '.
Exceptiile ( bulibasele ) cumpara Ferarri, Lamborghini. Asta este structura societatii.
Dusterul nu prea se incadreaza in nici unul din tipicurile descrise si dorite de majoritate, deocamdata.
Reamintesc ca nici firmele de leasing autovehicole, nu au reusit sa valorifice masinile putin uzate din contractele anulate. Ar fi puitut dar cu o pierdere semnificativa de pret. Au preferat sa le reexporte in Europa de Vest si sa le valorifice acolo
In acest context subscriu la sfatul dat mai sus, este mai eficienta valorificarea Dusterului unde a fost cumparat sau oriunde dar nu in Romania.
*


Concluzia este simpla: romanul nu da nici macar un shit pe Dacia.
Squirrel
Revânzarea după o perioadă atât de scurtă nu este recomandabilă din punct de vedere economic.
tarzy
QUOTE(IRONICK @ 3 Sep 2014, 22:51)
Concluzia este simpla: romanul nu da nici macar un shit pe Dacia.
*



Locuiesti in Romania? ... arunca o privire pe feresatra ... nu-i asa ca minim 50% din masinile pe care le vezi sunt "Dacia"?
SiminaC
Intr-adevar, Dusterul este foarte popular si apreciat in vest, acolo nu exista conceptia: ai dacie, esti sarac smile.gif multumesc de sfaturi si informatii, voi incerca sa o vand si inapoi in Belgia, nu doar aici, desi e complicat acum, fiind deja in Ro...
Iszy
Aici in Romania sunt prejudecati.

Daca ne uitam pe geam Dacii vedem, Duster mai putin.

Acelas trend este si la cumpararea de masini de cusut.
klaus
QUOTE(Iszy @ 4 Sep 2014, 10:02)
Acelas trend este si la cumpararea de masini de cusut.
*


Clar exemplul cu masini de cusut e edificator!
Toata lumea a luat contact cu piata de masini de cusut, avem producatori interni cat cuprinde...
zanzie
Exemplul cu masini de spalat era edificator.
klaus
De ce, se vand foarte bine masinile de spalat artic si mult mai prost cele beko?
sorin1983
si producatorul roman unde e? biggrin.gif
velceani
salut,

romanul se ghideaza pe idea ieftin si bun.
Si bineinteles majoritatea cumpara prost si scump, fiind pacaliti de publicitate, firma si ce zice vecinul, prietenul si mai ales televizorul.

Cati dintre voi nu aveti acasa obiecte, lucruri si altele, pana si o masina
care nu va e de folos dar le-ati cumparat ca sa fie?

Strainii au o alta mentalitate, iti trebuie ceva cumperi, si de ce sa iei scump cand poti sa iei ieftin (Dacia), pe cand romanul zice: '' de ce sa iau o dacie noua cand pot sa iau un VW, BMW, Mertzan, Opel la mana a doua?" pe care in final daca faci un calcul dai mai mult decat ai lua o Dacie noua, pe revizii si reparatii..
klaus
Banuiesc ca opinia despre "strainii care au o alta mentalitate" e bazata pe o extinsa experienta personala si analiza unor studii privind obiceiurile de consum din UE...
Sau ma insel?
velceani
1)Am avut norocul sa lucrez pana in momentul de fata cu peste 90 % straini... am cunoscut multi chiar si in persoana.
Daca ii vezi pe strada fara sa ii cunosti nu dai doi lei pe ei, si mai ale nu iti inchipui ca au in cont zeci sau chiar sute de mii de euro.
Am vazut pana si englezi mergand cu noul logan MCV. Dar stiu o multime de romani care sunt in anglia si au BMW-uri, Mercedes si Audi, cu volan pe dreapta (oare de ce?)

2)si ma bazez si pe succesul pe care il are Dacia in afara tarii,
dar sa nu uitam ca tinta este omul din clasa financiara mijlocie, spre saraca (ca na e si a fost, si dupa unii va fi criza).

E o parere personala si nu vreau sa influentez pe nimeni,
mai mult decat atat eu unu mi-as lua Dacia Logan 2 fara sa clipesc, daca as avea banii, e mai mult decat ok... Duster in schimb e un nivel mai sus, mare diferenta de pret, si in fond in 75/80 % din locurile unde te duce Dusterul te duce si Loganul.

klaus
Ferice de tine!
Eu stiu destul de multi corporatisti care lucreaza cu tot felul de straini, dar, sincer, nu stiu nici unul care sa fi lucrat, in tara, aproape exclusiv (peste 90%) cu straini. Chiar daca au niste sefi straini, niste colegi straini, tot mai au contacte cu niste clienti, cu niste furnizori etc, care nu-s chiar straini toti.
Si daca au contact cu 5 furnizori/clienti romani si in firma au 6 straini, deja "persoanele cu care lucreaza" sunt doar 54% straini, ca restul sunt romani...
Doar sa fii emigrant prin alte tari (atunci logic ca lucrezi cu 90% straini) sau poate sofer de tir pe curse externe.
Chiar ar fi interesant pentru mine sa stiu ce angajator din Curtea de Arges lucreaza doar cu straini, fara romani (vorba aia, de ce naiba a venit sa investeasca aici daca lucreaza doar cu straini?)
velceani
ok, hai sa nu fim laudarosi smile.gif (mai mult rautaciosi)
cauta pe net GDM ELECTRONICS NV si ai sa vezi si mai completez - din portfoliul de cateva sute de furnizori , avem doar 2 din Romania, si astia la randul lor tot cu strainatatea lucreaza asa ca...

are rost discutia asta?
eu cred ca tu tii cu ursul, nu?

klaus
@velceani: scrie undeva ce ai zis pe aici in ultimele 2-3 postari si reciteste-le peste vreo 10 ani, cand o sa mai cresti...
Poate atunci o sa stii ca "strainii" sunt tot oameni normali nu sunt cine stie ce creaturi supranaturale, ca e absolut normal sa te comporti normal chiar daca ai "conturi cu zeci de mii de euro" (numai toparlanii ajunsi si scroafele urcate in copac de se cred privigehtori de pe la noi sunt altfel, dar asta nu e "normaulul"), ca si strainii au problemele lor financiare si isi iau masinile pe care si le permit.
Si ca majoritatea celor care isi iau Logan in vest sunt fosti cumparatori de masini SH (ca atata isi permiteau), sh-uri care aveau pretul unui logan, si si-au luat logan ca e o masina noua, cu garantie. Nu sunt fosti posesori de mercedes (luat de nou) care acum cu bucurie au trecut la Logan.
In ce priveste procentul, imi mentin opinia, nu mi se pare ca in fabrica ar lucra 90% straini. Si cu aia din fabrica tot trebuie sa lucrezi, chiar daca tu ai lucra "in centrala" nu la productie.
IRONICK
QUOTE(klaus @ 10 Sep 2014, 16:26)
cand o sa mai cresti...
*
Lasa ca sunt unii pe topic mult mai in varsta si tot la fel gandesc. Degeaba.
velceani
Mosu Klaus, tu te contrazici cu mine, eu avand aceeasi parere ca si a ta.
Ori eu nu stiu sa ma exprim, ori tu ai citit printre randuri..
smile.gif
AR-18-MOS
QUOTE
Strainii au o alta mentalitate, iti trebuie ceva cumperi, si de ce sa iei scump cand poti sa iei ieftin (Dacia), pe cand romanul zice: '' de ce sa iau o dacie noua cand pot sa iau un VW, BMW, Mertzan, Opel la mana a doua?"

Sa nu uitam de o alta mentalitate romanesca:
QUOTE(velceani @ 5 Nov 2010, 09:17)
Eu unul iubesc tuningul auto, si daca nu am bani sa imi iau o frumusete straina, cu n sute de cai putere si cu lacuri si vopsele perfecte, as vrea totusi sa am putin din acele masinute...  wub.gif

Si eu vreau sa imi fac un tuning la motor, exterior, interior dar asta nu se poate face fara cativa bani... muuulti bani.

Totusi eu as incepe cu suspensii sport, evacuare performanta si resoftarea si apoi cu exteriorul.
*


Iti cumperi o masina de 2 lei, pe care mai apoi, o incarci de kitsch crezand c-o vei face "frumusete straina". Asta in loc sa-ti cumperi o "frumusete straina" care sa-ti ofere din start suspensii sport, evacuare si mai multa putere.
tavi_ro
Dacia a incetat demult sa mai fie o firma romaneasca. Din partea mea Loganul precum si Dusterul sunt ok din punct de vedere al fiabilitatii. Cel putin motorizarile pe benzina. Fata de cazanul numit passat B6 Dacia e praf din toate punctele de vedere mai putin al fiabilitatii. Acum depinde ce se prefera, o masina care scartie, partaie dar te duce unde vrei sa ajungi, sau o masina de fite pentru care ajungi sa iti vinzi casa si restul ce mai ai pentru piese si nu intotdeauna ajungi unde vrei.
Daca ai "fonduri" o masina puternica, moderna, intotdeauna va fi pe primul loc si chiar merita din toate punctele de vedere, mai ales al sigurantei, in caz de lipsa de fonduri merge si un logan sau duster.
Totusi eu zic ca "marfa" Renault e al naibii de scumpa.
Totul se reduce la un numitor comun si anume banii....
PS: Daca ai bafta, o masina straina va fi cu mult peste orice low cost de la Renault.
IRONICK
Unii nu isi vand casa pentru o masina. Asta-i doar o vorba pentru cei care nu au, dar sufera.
velceani
De asta zic, mai bine casa si masina sa isi faca treaba, decat "masina casa"
IRONICK
QUOTE(velceani @ 12 Sep 2014, 17:22)
De asta zic, mai bine casa si masina sa isi faca treaba, decat "masina casa"
*


nu ne-ai povestit cum este cu tiuningul?
velceani
cred ca ai confundat borcanele domnule .. smile.gif
IRONICK
QUOTE(velceani @ 15 Sep 2014, 08:39)
cred ca ai confundat borcanele domnule .. smile.gif
*


pai continua ce a inceput mai sus AR-18-MOS
velceani
ce sa continui? nu am ce.. tunning = imbunatatire,
ca sa faci tuning pe solenza, logan sandero = muuulti bani =>
masina mai buna, mai scumpa.

Nu sunt adeptul tuningului, sincer, daca as avea bani as merge direct pe
skoda RS, Vw GTI, leon Cupra etc.
Visul meu este Mitsu Lancer Evo, poate o sa imi permit vreodata, dar sincer nu cred ca in viata asta.

PS: Oricine isi doreste o masina buna, dar nu toti ne permitem asa ca eu imi mentin preferinta, Dacia, recte noul Logan.
klaus
Tu ti-ai propus ca toata viata ta sa fii platit sub salariu mediu pe economie?
velceani
Traim in Romania....
fa-mi o oferta smile.gif

bineinteles ca nu, dar trebuie sa fim realisti si sa ne asteptam la ce e mai rau, nu crezi?
Lord Hades
Dacia are succes in tari unde consumul de pasta de dinti e net superior celui din romania, doar pt ca e o masina ieftina de cumparat si intretinut dar mai ales pt ca are prea putine optionale care se pot strica des. Nemtii sunt satui de masini de 4 ani in care investesc sute de euro pe senzori ecu-uri si altele de genul.

Un A3, Golf sau Astra de 4 ani si 120k km ca si masina ingroapa lejer orice logan nou. Asta pana te loveste bucuria enuntata mai sus ...

paul_p
Dupa acest rationament ar trebui sa se relanseze productia Daciei 1300.
Lord Hades
Nici chiar asa. Partea de siguranta activa si pasiva oferita de logan este in standarde actuale. Pe cand dacia 1300 ...
Un exemplu simplu de functie inutila spre exemplu: scaune cu ajustare electrica. La logan nu sunt si reprezintă un +. Mai sunt destule însă (senzori de ploaie, de lumina ...).

Am discutat pe această tema cu niște prieteni nemti care susțineau loganul tocmai din acest punct de vedere. Asta dupa ce au investit ceva bănuți in VW lor nu foarte vechi. Discuția a pornit de la succesul dacia in europa de vest. Care succes este incontestabil. Si asta ar trebui să ne bucure deoarece Dacia este primul exportator al țării si hraneste multe guri. Pacat ca după ce am ratat investiția Daimler ne batem joc si de Renault cu autostrada Sibiu - Pitești. Dara asta e alta treaba ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.