Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Leguma Doi
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
andri1940
De cateva saptamani am cumparat aceasta Renault Laguna II Grand Tour 1.6 16v din 2001, pe care am gasit-o la un pret foarte bun. Berlina pentru mine nu exista, caroseria break mi se pare cea mai practica.

Urmeaza inmatricularea pentru ca intre timp m-am despartit de fosta masina, o Laguna 1 Nevada 1.6 din 1999, de care am fost foarte multumit, dar tocmai terminase rodajul (302.000 km) si am avut mare noroc sa o dau repede si avantajos.

Ce m-a determinat sa iau Leguma de generatie a doua e confortul foarte bun la rulare. Are niste suspensii incredibil de suple, chiar comparat cu Laguna 1, te dai jos din masina odihnit. Sper sa nu inceapa prea curand troncanelile, masina deocamdata e deosebit de inchegata. Au contat si dotarile, in special farurile cu xenon- fata de lumanarile de pe Laguna 1, combinate cu parbrizul cu zgarieturi fine, dar multe, acum chiar vad noaptea.

Cum era de asteptat, cand am luat-o avea mici defecte, care tin 100% de electrica infecta, facuta tocmai la mine in oras, adica la LEAR Pitesti. Toate etichetele de pe cabluri tin sa ma avertizeze ca imi vor da de lucru in viitor... I-am reparat cartela, avea o lipitura rece si butonul de descuiere mergea cand avea chef, am inlocuit cateva sigurante, am facut sa mearga semnalizarea pe spate tot timpul (are carlig after-market si modulul electronic era plin de apa, de unde buba in functionare). Deocamdata nu a necesitat investitii, doar un pic de atentie. Sper sa se rezume la maruntisuri si sa nu crape ceva mai serios.

O sa revin cu impresii, pentru ca de cand am luat-o nu m-am mai dat jos din ea, lucru care a insemnat si sfarasitul Legumei Unu pentru mine. Deocamdata niste poze cu fosta si actuala:
jiku
Felicitari pt achizitie.Trebuie udatajava script:add_smilie(":party:","smid_96")
Da mai multe detalii despre preturi sa ne facem o idee si noi.Sper sa ne mai vedem in forum leguna1.
Mabate si pe mine gindul sa fac o schimbare la fel ca tine
Numa bine
StefanT
Cati KM?
Eu inca am si Laguna II, iar pe langa toate masinile detinute, aceasta ocupa un loc special. Are ceva al ei. Este prima masina cu care am facut 1200-1300 de kilometri doar cu pauze de tigara si mancare, iar cand am ajuns la destinatie nu ma durea nimic.
Pentru pretul de achizitie SH, ofera ce nu iti dau multe masini.

Sa o stapanesti sanatos.

P.S.: A mea acum e trecuta de 260.000 km si nu mi-a pus probleme niciodata. E 1.9 DCI
Laurentziu83
Cablajele electrice la multe masini din afara se fabrica la Pitesti, dar asta nu inseamna o garantie a proastei calitati.
Cablajele respective au fost montate la fabricarea masinii si ani de zile nu au pus probleme.
Markos
QUOTE(andri1940 @ 9 Sep 2014, 01:38)
O sa revin cu impresii, pentru ca de cand am luat-o nu m-am mai dat jos din ea
*


Cum se doarme-n ea?
argon
QUOTE(andri1940 @ 9 Sep 2014, 01:38)
De cateva saptamani am cumparat aceasta Renault Laguna II Grand Tour 1.6 16v din 2001, pe care am gasit-o la un pret foarte bun. Berlina pentru mine nu exista, caroseria break mi se pare cea mai practica.
*


Sa ma anunti cand gasesti Laguna 2 berlina, vreau si eu 3.
andri1940
Multumesc pentru urari, fie ele rautacioase biggrin.gif

Argon, stiu ca Laguna e hatchback, doar spuneam ca breakul e stilul meu preferat de caroserie de masina.

StefanT: 180.000 km, avea 150.000 in 2012 dupa actele de la ultimul TUV (AU, HU, etc). Sincer, nu credeam ca sunt reali, dar cand am studiat mai bine documentele am vazut ce scria pe ele.

jiku: pot sa fac o comparatie obiectiva intre Laguna 1 si Laguna 2 1.6 pentru ca vreo doua saptamani le-am avut pe amandoua. Modelul vechi inca il am la suflet.

PLUSURI Laguna 2 vs Laguna 1:

-confort si suspensii
-spatiu mai mare pentru pasagerii din spate (ampatament mai mare fata de Leguma1)
-faruri xenon (nu toate au dar in general breakurile erau mai bine dotate)
-caroserie zdravana, doar a fost prima masina din luma cu 5 stele la EuroNCAP
-siguranta: ABS, AFU, ESP, airbaguri multe (fata de 4 la Leguma 1ph2)
-nu mai balangane motorul si schimbatorul, am o obsesie cu chestia asta- are doua tampoane anti balans, unul jos la cutie si unul sus in compartimentul motor partea cu distributia. Rezulta o plecare de pe loc foarte fina si usoara.

MINUSURI Laguna 2 fata de Laguna 1:

-e mai lenta (are anvelope mai late 205/55 R16 vs 195/65 R15)
-nu se tine la fel de bine pe curbe, suspensia e setata exclusiv pentru confort
-portbagaj mai mic
-interiorul de la versiunea Concorde a Legumei 1 era mai vesel
-bordul de la aia veche nu schita nimic, practic nu aveam greieri inauntru. Astalalta are, bordul e facut din bucati (de ce??????)
-electrica de doi lei, ma astept oricand sa pice cate ceva, noroc ca nu ma dau in laturi sa-mi bag nasul. La aia veche mergea orice butonas si luminita din ea.
-sa vad ce-oi mai descoperi...

Intre timp a primit o baterie noua Caranda de 55Ah- cea de pe masina era o nemtoaica de 60Ah fara ochi magic, fara capace (ma rog, avea, dar nu se puteau scoate), fara nimic si nu-mi inspira incredere. Am avut ocazia sa pun mana pe una gratis, prin natura meseriei si de ce nu?
Raduchu
Sa o stapanesti sanatos!
andri1940
Multumesc, sa va traiasca si voua multi km renoaiele!
b76bgaarh
QUOTE(argon @ 9 Sep 2014, 11:34)
Sa ma anunti cand gasesti Laguna 2 berlina, vreau si eu 3.
*


http://fahrzeuge.autoscout24.de/?atype=C&m...=addB||bodytype

sa ne anunti pe care le-ai ales.

Merced
S-o stapanesti sanatos consatene! Ai luat-o inmatriculata?
Pretul nu-l divulgi?
Bwwlan
Ii frumoasa smile.gif s-o stapanesti sanatos si multi kilometri fara probleme.
Pune ceva poze si de la interior...
argon
QUOTE(b76bgaarh @ 9 Sep 2014, 13:54)


Nici una, nu e nici o berlina acolo blink.gif
andri1940
Poze cu interiorul la cererea cititorilor smile.gif

Merced, pretul e indecent de mic, mai ales caa atunci cand am luat-o se descuia numai cu cheia... si alte maruntisuri din astea. Daca vrei detalii, pe PM.

Markos
QUOTE(argon @ 9 Sep 2014, 21:39)
Nici una, nu e nici o berlina acolo  blink.gif
*


Io cred că tu încă confunzi berlina cu sedanul, la vârsta ta.
argon
Cata cultura auto, pe un forum auto, berlina, care vine din french, si sedan, e acelasi lucru. Laguna e liftback, o denumire mai pompoasa pentru hatchback.
b76bgaarh
laguna e berlina. in franta e berlina, la noi, dupa definitia din dex, e berlina.

spor la cumparat, specialistu-le.
StefanT
QUOTE(andri1940 @ 9 Sep 2014, 13:42)

MINUSURI Laguna 2 fata de Laguna 1:


-bordul de la aia veche nu schita nimic, practic nu aveam greieri inauntru. Astalalta are, bordul e facut din bucati (de ce??????)
-electrica de doi lei, ma astept oricand sa pice cate ceva, noroc ca nu ma dau in laturi sa-mi bag nasul. La aia veche mergea orice butonas si luminita din ea.
-sa vad ce-oi mai descoperi...

*


Ca si zgomote de interior, iti dau dreptate. Am avut Megane 1, si cred ca Laguna e cam tot pe acolo ca zgomote...adica nu schiteaza nimic. Laguna 2 nu te lasa sa asculti muzica la volum mic, asta-i clar smile.gif Eu am pus la mine pe seama faptului ca vreo 150.000 i-a facut cu jante pe 17, de cand am trecut la 16 a fost mult mai bine.

Cat despre electrica, eu nu am avut nicio bataie de cap cu ea. A cedat o broasca la usa, i-am anulat senzorii de presiune ca mi-i buleau astia la vulcanizari..si cam atat.
andri1940
Primul lucru pe care l-am facut a fost sa anulez senzorii aia cu DDT2000.
Sa speram ca ia o pauza de defectiuni biggrin.gif pentru ca masina chiar imi place.
espacern
Senzori de presiune nu se pot anula electronic....doar fizic daca scoti bateria!
In schimb sistemul de supraveghere a presiunii poti sa-l dezactivezi...cu tester.

@+
andri1940
Pai asta am zis si eu, am dezactivat sistemul, acum apare pe afisaj iconita cu toate rotile ok si nu se mai aprinde simbolul de pana in bord.

Laptop+DDT2000+cablu de diagnoza nu e cel mai al naibii tester pe care il poate folosi un amator?
Alexul
Consum? este adusa cumva din Olanda? merge un GPL pe ea...in rest vad ca arata bine...in Olanda era in jur 900-1000 euro. Cam cat a fost pretul? se merita trecerea de la 1 la 2?
andri1940
Consumul esta cam cu 0,5 l/100km mai mic decat la cea veche. Ciudat, mai ales ca are anvelope mai late si e mai grea, dar probabil e facut altfel softul calculatorului de injectie.

Masina e din Germania, nu din Olanda si pentru confort pot spune clar ca se merita fata de Laguna 1. Mai departe nu pot sa ma pronunt, nici nu a trecut o luna de cand o am. Maine ma duc cu ea la RAR.
Alexul
cat arata in cp?
andri1940
Maine Leguma isi va primi numerele de Arges, dupa o alergatura de doua zile si vreo 3000 lei...
andri1940
Azi Leguma a fost stropita cu niste Elf 5W40 900 SXR, sper sa-i priasca pentru ca in weekend o asteapta o cursa de 1000 km smile.gif
andri1940
Dupa 800 km pana la manastirea Prislop din Hunedoara si la castelul Corvinilor si un pic prin Arges, cu masina full, am ramas impresionat de consum: 6,5 l/100km (afisat pe CB, dar verificat si la pompa).

Ma mir pentru ca am prins o coada teribila pe Dealul Negru, la intoarcere, se lucra la drum si eram in rampa, am facut o gramada de porniri de pe loc, etc. Drumul asta m-a convins ca masina consuma intr-adevar mai putin decat Laguna 1, n-a fost deloc o impresie.

PS: Ca impresii de calatorie, desi vin mii de oameni in weekend la manastire, nu s-a gandit niciunul mai istet de pe acolo sa faca o pensiune ceva, cazarea se face numai la case din 1900 toamna. Parcarea e pe unde apuci, in cel mai bun caz pe pamnt ,nici vorba de asfalt, se chinuie aia cu autocarele pe un drumulet pe care balariile l-au ocupat jumate, etc. La castelul Corvinilor nu mai vorbesc, iti lasa un gust foarte amar tigania si mizeria, jegul si atmosfera posomorata din oras, fabricile parasite si ce mai e pe acolo. Pacat de castel ca nu e pus mai bine in valoare, e grozav, dar orasul ala pur si implu nu-l merita...

andri1940
Astazi a fost zi de revizie pentru Leguma: placute frana pe fata, filtru de polen, o planetara noua pe dreapta si am cumparat, fara sa apuc sa mai montez, rulmentii de sarcina de la amortizoare. Nu aveau presa hidraulica in service pentru arcuri, fusese data cuiva, asa ca n-am decat sa revin altadata.

Cu planetara a fost o chestie foarte ciudata, initial am crezut ca am rotile dezechilibrate. De cateva zile, fix la 70 km/h masina incepea sa tremure usor (stanga-dreapta) si numai daca eram in accelerare. Cum in frana de motor si pe liber nu facea, am concluzionat ca face figuri o planetara. Investigand problema am vazut ca la astea planetara dreapta e facuta practic din doua bucati, ca la Megane2, de unde riscul sa se duca naiba "laleaua" de la mijloc- si asa a fost. De ce nu or fi lasat ei sistemul gen Logan, cum era pe Laguna 1, cu contragreutatea aia de cauciuc, nu-mi explic... Poate e masina mai lata, suspensia mai supla, nu stiu, dar aia n-avea moarte. In fine, din ciudateniile Renault, sper sa ma lase in pace de acum incolo.

PS: Cred ca planetarele de LAguna 2 nu sunt prea stralucite, aia de pe stanga a fot schimbata anul trecut, are o eticheta pe ea cu data de fabricatie... Acolo era balamucul si mai mare, cu uleiul din cutie, bine ca a picat la altul.




argon
QUOTE(andri1940 @ 22 Sep 2014, 22:24)
iti lasa un gust foarte amar tigania si mizeria, jegul si atmosfera posomorata din oras, fabricile parasite si ce mai e pe acolo. Pacat de castel ca nu e pus mai bine in valoare, e grozav, dar orasul ala pur si implu nu-l merita...
*



Ce vorbesti, e un lux desavarsit, [attachmentid=1627963765]

ai ajus tu in mahala icon_mrgreen.gif

Serios vorbind, de cand a murit industria, sunt vai de capul lor, si aia care lucra, fac naveta la Deva, si primarul si l-au ales colorat.

espacern
QUOTE(andri1940 @ 22 Sep 2014, 22:24)
Ca impresii de calatorie, desi vin mii de oameni in weekend la manastire, nu s-a gandit niciunul mai istet de pe acolo sa faca o pensiune ceva, cazarea se face numai la case din 1900 toamna.

Slava Domnului....asa sa ramana!
andri1940
argon, pai atunci isi merita soarta!

Espacern, ai si tu dreptate, in prezent pelerinajul la manastirea Prislop este cat se poate de "autentic".
mezym
Cata ghiorlanie e acolo la Prislop .... dovada cea mai clara despre cat de prosti si primitivi sunt romanii!

Vara si in weekend se fac cozi imense la mormant fiindca vin toti taranii sa dea cu portofelul peste crucea lui Arsenie Boca. Sau cu lantocul de aur, hainele rudelor si prietenilor de n-au putut sa vina etc. . Se sta la coada vara undeva la 3-4 ore din cauza unor astfel de specimene.
Specimene de fac galagie, se dau in stamba, fac "caterinca".

Manastirea Prislop nu prea mai e locas de cult din cauza celor de mai sus. E mai mult o chestie de bon ton, de facut ca sa-ti mearga bine cum spun masele de merg acolo. Cele mai multe dintre ele, caci mai sunt ai oameni piosi, credinciosi, de vin sa se impace cu ei insisi, cu Creatorul. Ori despre asta e vorba la un loc de cult, sa fii in liniste si pace cu ceea ce te inconjoara, sa reflecti asupra locului si motivului ce-l reprezinta.

Cand langa tine sunt mii de oameni de vorbesc vrute si nevrute, mananca seminte, isi arata tatuajele si lanturile, tutele isi acopera picioarele dar isi etaleaza decolteul si tatuajul de pe ceafa/gamba, cand nu pot trece doua masini una langa alta pe drum fiindca sute de idioti merg pe mijlocului drumului caci si-au lasat masinile pe camp la 1 km in spate desi Manastirea are doua parcari, una pentru autocare, alta pentru masini, ambele imense, parca tot ce e sfant e stirbit de romanachi!
andri1940
mezym, cand am fost eu, cu o saptamana in urma, am stat 3 ore la coada sa ajung la mormantul lui Arsenie Boca si toti vorbeau in soapta, ordine si disciplina, cu cateva mici exceptii "corectate" de jandarmi.

La treaba cu parcarea te contrazic, cat ar fi de mare se umple foarte repede, mai ales in weekend, e normal ca oamenii sa-si lase masinile pe unde pot daca nu mai este loc in zonele special amenajate.
mezym
De mers la.mormant este seara, dupa ora 18.30. Mai putina lume, stai maxim o ora, mult mai multa liniste.
andri1940
Azi mi-am facut curaj si am rezolvat o problema care ma sacaia de cand am luat masina. Desi reparasem cartela, usa soferului nu se incuia nici din cartela, nici din butonul din interior. Doar se descuia... Ca s-o incui si pe ea trebuia sa folosesc cheia din cartela.

Am desfacut fata de usa si apoi broasca cu maner cu tot. Vinovat era motorasul din broasca, de tipul celor folosite la jucariile chinezesti pe vremuri icon_mrgreen.gif Mergea numai cand avea chef si foarte putin, facea flama... L-am demontat complet si l-am curatat, am pus totul la loc si acum functioneaza perfect inchiderea. Me happy biggrin.gif

Citisem pe forum ca sunt probleme cu o piesa de plastic actionata de motoras, o cremaliera, dar aia era intreaga. O poza cu vinovatul:

b06fcn
Ala imi facea si mie probleme la Megane, din cauza uzurii si frecarilor, plus oxidare, nu mai fac contact periile. Am cautat motoras din ala dar nu am gasit, vad ca usa dreapta iar imi face figuri uneori, trebuie sa il desfac iar, a tinut un an de zile de la ultima reparatie.
andri1940
E fix motoras ca la jucarii- scrie si marca pe el, Mabuchi. Daca nu se mai poate repara, cred ca se gaseste broasca cu totul la dezmembrari.

Uite modelul aici. Culmea, astia spun ca s-a montat si pe Lexus tongue.gif

http://www.goldmine-elec-products.com/prod...p?number=G18235
andri1940
Inca o mostra de electrica varza de tip LEAR Pitesti:

De cand am luat masina nu aparea usa soferului deschisa pe afisajul din bord, deci zero avertizare faruri aprinse si zero lumina usa! Microswitch-ul din broasca l-am testat cand am umblat la motorasul inchiderii si era bun. Am cumparat cateva becuri cu led de tip W5W si le-am montat in usi. Problema rezolvata in 10 minute!

Beleaua a fost explicata de mult pe forum, e vorba de subdimensionarea microswitch-ului din broasca, care in timp se oxideaza si nu mai "tine" curentul cerut de bec. Din schema se vede ca prin intrerupatorul ala trece curentul pentru bec si pentru semnal usi deschise. Daca se scoate becul din soclu, totul revine la normal, mai putin lumina din usa. Cu leduri se reduce consumul de la 0,35A la 12V (4-5W) la 0,022A (0.3W), deci microswitchul face fata, oricat de "obosit" ar fi.
pishky
si daca face "cateodata" asa e tot de microswitch-ul ala?
andri1940
Da! Imi sutin ideea ca electrica e de cenzurat la masina asta.

Din fericire, rezolvi usor inlocuind cu leduri becurile din usi. Sau, de proba, scoti becul din usa si vezi ce zice martorul din bord.
pishky
"cateodata" se aprinde becul din portiera, alteori nu. (dreapta spate),
cand e becu aprins simte ca e usa deschisa, cand nu e aprins crede ca e inchisa.
am schimbat becul acum ceva vreme, face la fel - sunt ferm convins ca l-am schimbat degeaba.
ce-i drept l-am schimbat tot cu un bec incandescent - nu LED.
nici nu mai stiu ce model era, dar daca le schimb le schimb pe toate 4.
treaba e ca am keyless, si daca las usa deschisa si ma invart pe langa masina pana ma organizez cu bagajele - pac se incuie, si e enervant.
w5w cred nu mai stiu,
as aprecia nespus daca imi reimprospatezi memoria.
andri1940
E W5W si pe fata si pe spate. Am explicat mai devreme care e treaba: becul consuma prea mult si solicita intrerupatorul oxidat dupa atatia ani de frecus. In schema electrica se vede clar ce se intampla. Poti scoate becul de tot si martorii de la bord vor functiona, asta pana pui becuri cu led.
todhiere
Asta e adevarat, si eu asa patisem, exact la usa dreapta spate, cand mergea, cand nu. Am pus led la toate cele 4 usi, merg fara probleme, si lumineaza mai bine fara a fi taranesti, chiar vezi ceva seara cand te urci in masina. Pe mine lumina chioara de la becul original ma enerva.

PS andri1940 frumoasa masina, sa ai spor cu ea.
andri1940
Multumesc, sa mearga mult si bine si Leguma ta smile.gif
Laurentziu83
QUOTE(andri1940 @ 2 Oct 2014, 19:20)
Da! Imi sutin ideea ca electrica e de cenzurat la masina asta.
*


Daca se strica dupa 13 ani inseamna ca e proasta? blink.gif
andri1940
Da, la cealalta a tinut 15 ani si inca mergea tot ce e electric! Deci am pretentii de la Legume biggrin.gif Oricum, trebuia sa aiba si modelul asta o hiba, altfel nu se deprecia atat de tare. Pentru mine nu e o problema asa grava, nu ma deranjeaza sa rezolv singur problemele astea mai marunte. Vorba aia, e Renault, daca nu iti da de lucru, e dubios icon_mrgreen.gif
OVIDIUS
Microcipul nu cred ca e fabricat la Pitesti. Ar fi fost mai bun daca era asa...

(si eu am trecut pe leduri, din acelasi motiv)
Laurentziu83
Inainte de Megane am avut un kkt de Symbol pe care au picat piese cu nemiluita, piese care nu erau romanesti. E pur si simplu faptul ca Renault a facut grav rabat la calitate in perioada 2001-2008. Noroc ca a venit criza si au cazut puternic vanzarile, prin urmare au fost nevoiti sa umble la calitate, altfel ajungeau la egalitate cu chinezariile in materie de cifre de vanzari.
andri1940
Dap... Actualul proprietar al fostei mele Legume a lovit masina, de fapt altul l-a lovit pe el din spate, la o trecere de pietoni.

Bineinteles ca nu o trecuse pe numele lui, desi termenul legal, de 30 zile, expira in doua zile. Acum e obligat sa o faca, daca vrea despagubire pe RCA-ul vinovatului. Intr-un fel imi pare bine, scap eu de ulterioare probleme daca asta umbla in continuare cu masina asa (i-am dat si numerele), dar imi pare rau de masina.
ss_remus
Pentru situatii din astea e bun carligul de remorcare smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.