Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce poate avea Dacia mea?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
agstoyopsly
1300, din '80, nu am mai pus-o in functionare de 4 ani! I-am pus aprindere... electronica! Pana aici, toate bune si frumoase!
Porneste, da-n "nas" la accelerare, se incalzeste.... si incepe sa mearga (oarecum).
La turatie mare ( 90-110 km/ora) parca "zboara"! PERFECT! Vine "vremea" sa decelerez (intru in oras) iar Dacia mea.... tinde sa "moara"! La relanti, moare de tot! I-am facut relantiul mai mare -sa pot sta-n circulatie- apa se incalzeste la 95 de grade dupa care scade usor la 80-85 si iar se incalzeste si iar scade.... cu toate ca are radiator mare!
Probleme:
1) Carburatie -sigur, dar ce?!
2) Culbutorii ar trebui reglati
3) Sa fie capacul de delco?! Nu prea cred , fiindca daca ar fi fisurat, n-ar mai porni!
4) Bujiile?
5) Garnitura de chiuloasa? Nici asta nu prea cred, fiindca daca ar fi "impuscata" s-ar mari nivelul la ulei, ar fi picaturi de apa pe joja, ar putea fi apa unsa (cu urme de ulei)
Chiar ca nu mai stiu ce sa-i fac!
Vreau o parere!
AJUTOR!!!
ChrisSs
IN PRIMUL RAND reglat carburatorul calumea, cauta pe forum ca sigurat gasesti metode.
Apa ca se incalzeste pana la 95 si apoi scade, nu vad nici o problema, e din cauza termocuplei care isi face treaba.
Culbutorii trebuie reglati DOAR daca se aude o mica bataie la relantiu.
Bujiile se pot verifica, daca dupa un drum (20-30 km) la 90 km/h opresti imediat masina si le scoti si au culoare caramizie sunt bune.
taipan2
Verifica jiclorul de relanti!Sigur este infundat!
RaduWra
Mai mult ca sigur carburatorul este infundat-reglat prost. Dal jos, curata-l bine, sufla-l bine, apoi monteaza-l pe masina si regleaza-l asa cum trebuie. Initial adu-l la turatia de 900 rpm, apoi strange surubul de aer pana cand motorul incepe sa moara, apoi desurubeaza-l pana cand turatia motorului incepe usor sa creasca si motorul merge rotund. smile.gif Si daca nu ai mai reglat de mult culbutorii, ar cam fii cazul, nu-ti trebuie mare lucru, doua lere o cheie si un patent. Lerele sa fie de 15 la A (admisie) si 20 la E (evacuare). Daca nu sti cum se face, cauti pe acest forum si gasesti.
sebymesteru
Chris,tu cam de pe unde ai dedus ca omul are termocupla si ELV,ca eu am citit de 3 ori ce a scris acolo si nu am dedus asa ceva. Nu ai precizat cand se incalzeste apa la 95 de grade,in oras sau la drum intins si nici cand iti oscileaza temperatura. Daca oscileaza la drum intins,cand turatia motorului e relativ constanta,asteapta-te sa fie garnitura de chiuloasa ciupita,chiar daca nivelul in baie nu creste si nu ai ulei in apa. Te poti uita si in vasul de expansiune,dupa ce o turezi de 3-4 ori daca face bule. De la garnitura dusa sau pe duca apare si mersul neregulat la ralanti sau chiar oprirea. Oricum,asa cum au spus si colegii mai sus,carburatorul ala ar trebui dat jos si fie spalat cu Decarbusolv fie facut "ciorba" si uscat cu aer comprimat prin toate gaurelele,dupa 4 ani de stat degeaba mai mult ca sigur ai gome din benzina pe traseele interioare. Apoi poti sa te apuci daca e cazul de reglat culbutorii si aprinderea.
ChrisSs
Ma refeream la termostat dar din neatentie sau fiind cu gandul in alta parte am scris termocupla.
Imi cer scuze ca am creat confuzie! smile.gif
agstoyopsly
Va multumesc tuturor!
Am strans kiuloasa si am reglat culbutorii (fara lera- ca nu mai stiu pe unde am ratacit-o).
Nu am nici termostat, nici termocupla!
Seby, se incalzeste si in oras si in afara - se incalzeste si scade- oricum, cred ca tu ai dreptate cu garnitura de chiuloasa, s-ar putea sa fie "ciupita"!
Acuma seara am revenit in oras cu peste 100 (km/h) si... a naibii... nu s-a mai incalzit (temperatura afara este de 23 C.
De cand am strans kiuloasa, motorul "toarce" satisfacut.
S-ar putea sa am gome in carburator - cum zicea Sebymesteru.
Oricum, bujia de la 2 era cam innegrita si.... neavand nici un pic de smirghel la indemana, am departat electrozii si am frecat-o pe beton (dupa care... normal, am apropiat electrozii aproximativ la 1 mm).
La aprindere, nu mai am ce sa reglez, la carburatie, la fel. Toate astea le-am reglat innainte de a o repune in functiune - si de atunci... inca de 100 de milioane de ori.
(Tin sa precizez ca motorul l-am refacut complet - acu' 5 ani- si nu cred ca are 2000 km - facuti se socra-miu- totul este cota "0")
Acuma.... s-a ivit o alta problema... cu blocul de lumini!
Dupa ce am "iesit" de la verificarea tehnica - pe care am luat-o fara probleme- nu am mai avut faruri decat numai "semnal far"?!
Am mers asa, pana la tara unde... speram sa gesesc prin "piesele lui socra-miu" un bloc!
La naiba!
Nimic, decat unul care... avea maneta de semnalizare rupta - fiind din plastic de 1310.
Am pus blocul, aproape ca era perfect -fara lumini bord, dar.... aveam faruri - iar pentru maneta de semnalizare... am facut o... improvizatie, adica: an taiat maneta de semnalizare de la vechiul bloc, am batut-o cu ciocanul si am latit-o ( e din alama), i-am dat 2 gauri, la fel si la manera de semnalizare a blocului de 1310 si.... am prins-o cu 2 suruburi de "4"
De unde sa gasesc un bloc de lumini de 1300?!
Asta-i problema, deoarece.... la magazin, au blocuri dar fara "papucii" in care intra firele din bord!
Incet, incet, imi readuc aminte de DACIA 1300 pe care- saraca- trebuie sa o folosesc pentru drumurile la tara (avem drum Judetean) drumuri care... nici asfaltat nu a fost NICIODATA, decat pe hartie!
La acest drum, ma ajuta baloanele cauciucurilor Daciei, care "simt" altfel gropile, iar bucsele si pivotii, capetele de bara etc. sunt mult mai ieftine!
Inca o data, va multumesc tuturor celor care v-ati exprimat o opinie, sarindu-mi in ajutor, asa cum v-ati priceput fiecare.
Laudabila solidaritatea posesorilor de Dacia.
Va multumesc!
Dan
maru
-reglezi culbutorii fara lera
-cureti bujia pe asfalt
si te mai miri ca ai probleme cu ea..
bygy007
poti repara blocul este simplu , gasesti informatii pe forum
bucatzel
Numa' pentru titlul complet vag ar trebui sa sterg topicul, dar trecem peste asta.
De proaspat stersul off-topic "ce trebuie sa avem dupa noi cand ni se strica masina" (nu ca n-ar fi pe undeva un topic si pentru asta), nu mai zic.

Asta-i arie tehnica. Ori discutam problema initiala, ori ne mai si abtinem.
Mircea Zahan
Verifica jiglorul de relanti , poate sa fie infundat , si eu pateam ceva asemanator , dar la mine , cand luai piciorul de pe acceleratie,murea motorul...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.