Bord scoica, sistemul de climatizare clasic, ma-m incumetat si eu sa incep repararea celebrului datator de dureri de cap. Iernile trecute abia ca imi venea o adiere palida de caldura care reusea sa dezabureasca parbrizul in zona stergatoarelor, partile parbrizului dinspre stalpi ramaneau aburite sau inghetate (imaginativa ce vedeam cand trebuia sa dau prioritate unui pieton la un viraj stanga sau dreapta, adica nici nu vedeam cine traverseaza).
Am demontat tablia de sus , cea cu prizele de aer si am constatat urmatoarele:
-cateva frunze si pietricele pe sub calorifer si in turbina (cele din turbina imi dadeau un sunet de valtoare cand eram la bord si o porneam);
-perdelutele de culori diferite (erau intacte dar nu stau drepte, si prizele de aer au o inclinatie de la verticala catre parbriz , deci perdelele chiar daca stau gravitational drepte nu au cum sa etanseze spatiile de afara);
-am pornit fara tablia de sus turbina care are si un fel de volet sa dirijeze aerul spre calorifer (turbina baga destul de bine aer , daca ar iesi si prin bord la fel ce bine ar fi, dar aerul suflat de turbina cand ajunge la prima panza in loc sa o impinga si sa inchida priza de aer o da la oparte si aerul iese afara in loc sa o ia prin calorifer, am lipit in doua puncte perdeluta de priza ca sa ramana inchisa si dupa ce am pus tablia se simtea un oarecare flux de aer ca iesea pe la parbriz, am pus o hartiuta si o arunca la cativa centimetri);
-tabla compartimentelor este destul de stramba in toate directiile (parca a fost facuta manual cu ciocanul);
-compartimentele sunt izolate termic destul de rudimentar , practic 2 traverse una are un cauciuc, cealalta un burete adeziv si ala pus din 2 bucati si o parte din el era cazut pe langa traversa, 2 chedere strambe , la colturile dintre traversa cu burete si cheder are 2 bucati de cauciuc pentru umplut rosturi, unul e pus bine iar celalalt era pus la ,,misto,, din fabrica, la traversa izolata cu cauciuc la colturi nu are nimic, pur si simplu se ating intre ele, deci sunt spatii de iesire a aerului peste tot;
-cele 2 gauri de scurgere a apei (una nu are montat nimic, cealalta dinspre pompa de frana are un mot de plastic cu un tub de cauciuc montat pe el);
-caloriferul este din aluminiu, cu capace din plastic (ma impresionat montajul lui destul de bun pentru ca am vazut aici pe forum ca se tot recomanda punerea de bureti sau carpe intre spatiul dintre calorifer si compartiment pentru a forta trecerea aerului numai prin calorifer, la mine nu e nevoie deoarece partea din spate este lipita de tablia compartimentului, nu ramane nici un fel de spatiu, iar gaura care duce spre cei 2 voleti este mai mica decat dimensiunile caloriferului deci e imposibil ca aerul sa o ia prin alta parte decat prin calorifer);
Problema este cum sa fac ca cele 2 perdelute sa etanseze corect la pornirea turbinei, restul compartimentului loi izola eu cumva sa nu treaca aerul decat prin calorifer. Chiar nu am nici o idee cu perdelutele, nu vreau sa le lipesc de priza de aer pentru ca vreau caldura si din mers cu turbina oprita.