Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: CALDURA
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
pais_valenciano
Bord scoica, sistemul de climatizare clasic, ma-m incumetat si eu sa incep repararea celebrului datator de dureri de cap. Iernile trecute abia ca imi venea o adiere palida de caldura care reusea sa dezabureasca parbrizul in zona stergatoarelor, partile parbrizului dinspre stalpi ramaneau aburite sau inghetate (imaginativa ce vedeam cand trebuia sa dau prioritate unui pieton la un viraj stanga sau dreapta, adica nici nu vedeam cine traverseaza).
Am demontat tablia de sus , cea cu prizele de aer si am constatat urmatoarele:
-cateva frunze si pietricele pe sub calorifer si in turbina (cele din turbina imi dadeau un sunet de valtoare cand eram la bord si o porneam);
-perdelutele de culori diferite (erau intacte dar nu stau drepte, si prizele de aer au o inclinatie de la verticala catre parbriz , deci perdelele chiar daca stau gravitational drepte nu au cum sa etanseze spatiile de afara);
-am pornit fara tablia de sus turbina care are si un fel de volet sa dirijeze aerul spre calorifer (turbina baga destul de bine aer , daca ar iesi si prin bord la fel ce bine ar fi, dar aerul suflat de turbina cand ajunge la prima panza in loc sa o impinga si sa inchida priza de aer o da la oparte si aerul iese afara in loc sa o ia prin calorifer, am lipit in doua puncte perdeluta de priza ca sa ramana inchisa si dupa ce am pus tablia se simtea un oarecare flux de aer ca iesea pe la parbriz, am pus o hartiuta si o arunca la cativa centimetri);
-tabla compartimentelor este destul de stramba in toate directiile (parca a fost facuta manual cu ciocanul);
-compartimentele sunt izolate termic destul de rudimentar , practic 2 traverse una are un cauciuc, cealalta un burete adeziv si ala pus din 2 bucati si o parte din el era cazut pe langa traversa, 2 chedere strambe , la colturile dintre traversa cu burete si cheder are 2 bucati de cauciuc pentru umplut rosturi, unul e pus bine iar celalalt era pus la ,,misto,, din fabrica, la traversa izolata cu cauciuc la colturi nu are nimic, pur si simplu se ating intre ele, deci sunt spatii de iesire a aerului peste tot;
-cele 2 gauri de scurgere a apei (una nu are montat nimic, cealalta dinspre pompa de frana are un mot de plastic cu un tub de cauciuc montat pe el);
-caloriferul este din aluminiu, cu capace din plastic (ma impresionat montajul lui destul de bun pentru ca am vazut aici pe forum ca se tot recomanda punerea de bureti sau carpe intre spatiul dintre calorifer si compartiment pentru a forta trecerea aerului numai prin calorifer, la mine nu e nevoie deoarece partea din spate este lipita de tablia compartimentului, nu ramane nici un fel de spatiu, iar gaura care duce spre cei 2 voleti este mai mica decat dimensiunile caloriferului deci e imposibil ca aerul sa o ia prin alta parte decat prin calorifer);
Problema este cum sa fac ca cele 2 perdelute sa etanseze corect la pornirea turbinei, restul compartimentului loi izola eu cumva sa nu treaca aerul decat prin calorifer. Chiar nu am nici o idee cu perdelutele, nu vreau sa le lipesc de priza de aer pentru ca vreau caldura si din mers cu turbina oprita.
nikuniku
poti renunta la acele perdelute si sa acoperi golurile cu ceva care sa stea lipit cu ceva adeziv
pais_valenciano
QUOTE(nikuniku @ 14 Sep 2014, 17:47)
poti renunta la acele perdelute si sa acoperi golurile cu ceva care sa stea lipit cu ceva adeziv
*



bun sa spunem ca renunt la perdelute si le izolez complet, cum mai intra aer din mers (fara sa pornesc aeroterma) ?
nikuniku
nu va mai intra aer in mers,va trebui sa folosesti aeroterma
payty
Am avut si eu aceleasi probleme cu climatizarea la bordul de tipul asta.


Am rezolvat asa:

1. Pe buza aia unde tu ai burete am pus o bucata de cheder de usa sau portbagaj, nu mai stiu exact.
2. La capetele capacului mai sunt niste bucati de cheder care de regula sunt mai scurte decat ar trebui si atunci nu sunt etanse. Eu le-am inlocuit si pe alea cu unele de dimensiunea necesara.

3. La perdelutele alea am bagat niste benzi de metal la extremitatea de jos (la mine sunt niste pliuri acolo si am putut sa le fac sa stea acolo). Benzile le-am facut din niste coliere din alea model vechi.
Pe tabla aia pe care vin perdelutele, in partea opusa am pus niste magneti in asa fel incat perdelutele se inchid cand masina sta iar de la curentul de aer se deschid in mers.

4. La colturi exista niste piese de cauciuc care trebuie sa etanseze acolo si care de regula lipsesc sau sunt rupte. Trebuie rezolvat si aici intr-un fel. Pui ceva sa fie etans.

Asta e asa in general. Dupa ce faci cele de mai sus, montezi capacul, dai drumul la aeroterma, vezi sa nu sufle aer pe la imbinari, mai ajustezi pe ici, pe colo pana esti multumit de debitul pe care il baga aeroterma in habitaclu.


Ca idee, eu n-as renunta la sistemul cu perdelute pt ca aeroterma e si asa cam anemica si nu prea baga mare lucru.
pais_valenciano
QUOTE(payty @ 14 Sep 2014, 21:34)
Am avut si eu aceleasi probleme cu climatizarea la bordul de tipul asta.
Am rezolvat asa:

1. Pe buza aia unde tu ai burete am pus o bucata de cheder de usa sau portbagaj, nu mai stiu exact.
2. La capetele capacului mai sunt niste bucati de cheder care de regula sunt mai scurte decat ar trebui si atunci nu sunt etanse. Eu le-am inlocuit si pe alea cu unele de dimensiunea necesara.

3. La perdelutele alea am bagat niste benzi de metal la extremitatea de jos (la mine sunt niste pliuri acolo si am putut sa le fac sa stea acolo). Benzile le-am facut din niste coliere din alea model vechi.
Pe tabla aia pe care vin perdelutele, in partea opusa am pus niste magneti in asa fel incat perdelutele se inchid cand masina sta iar de la curentul de aer se deschid in mers.

4. La colturi exista niste piese de cauciuc care trebuie sa etanseze acolo si care de regula lipsesc sau sunt rupte. Trebuie rezolvat si aici intr-un fel. Pui ceva sa fie etans.

Asta e asa in general. Dupa ce faci cele de mai sus, montezi capacul, dai drumul la aeroterma, vezi sa nu sufle aer pe la imbinari, mai ajustezi pe ici, pe colo pana esti multumit de debitul pe care il baga aeroterma in habitaclu.
Ca idee, eu n-as renunta la sistemul cu perdelute pt ca aeroterma e si asa cam anemica si nu prea baga mare lucru.
*


si la perdelutele mele au un pliu, materialul e intors in sus si tras la masina cusut, si ma gandeam sa bag si eu ceva acolo, de genul unui electrod decojit ca sa le tina mai ferm, dar fantele pe care le inchide nu sunt intrun plan vertical ci e inclinat spre parbriz si deci nu va functiona, ma m gandit si la magneti dar nu stiu ce succes vor avea, cand eram mic tin minte ca ma jucam cu nite bare magnetice modelabile, erau un fel de magneti ca un cauciuc mai tare si se puteau curba cu mana, poate vor lipi perdelele de fantele alea, iar puterea curentului de aer in mers sa i dezlipeasca inapoi, la stationare sa se lipeasca iar. e o idee nu stiu daca e functionala, altceva ar fi niste placi de plastic cu balamale acolo unde perdelele sunt prinse in nituri si actionate de un cablu sau o tija de la bord, eventual cu un motoras ceva care la pornirea aerotermei sa traga placile iar la oprirea ei sa le deschida, sau aacum mia trecut prin cap sa pun pe partile laterale ale perdelelor tot banda metalica de la coliere si sa le indoi in forma planului pe care il are caroseria in zona aceea, sigur vorsta pliate iar curentul de aer le va inpinge usor, iar la pornirea aerotermei nu le va mai da la o parte de pe gurile alea ce trebuiesc astupate, cred ca asta e cea mai functionala idee, o so pun in practica, restul cu izolarea gaurilor ma descurc eu.
bucatzel
Cine cauta, gaseste

Dar nooo, noua ne trebuie topic dedicat.

QUOTE(draku @ 13 Nov 2005, 00:04)
se pot inlocui f usor cu musama, din aia de se punea pe masa...
numai in partea de jos a acelor fasii de musama trebuie facut un tiv care sa tina forma (in caz ca musamaua a stat pliata) si sa constituie un fel de greutate care sa tina inchisa "supapa" cand functioneaza aeroterma
*




QUOTE(andutzu @ 15 Nov 2005, 20:43)
Eu am facut dintr-o pelerina de ploaie.Merge perfect pentru ca e mai maleabila si inchide orificiile foarte bine. Iar niturile le-am schimbat cu suruburi. Nu i-am facut nici un tiv pentru ca nu e nevoie.Aerul suflat de aeroterma le tine presate si astupa gaurile.
*


pais_valenciano
am revenit si cu o schita blush.gif
bygy007
poti incerca sa refaci perdelutele din musama pinzata apoi trebuie musai sa inlocuiesti buretele ala care este deteliorat , eventual sa cauti ceva mai gros si mai compact
pais_valenciano
QUOTE(bygy007 @ 15 Sep 2014, 06:21)
poti incerca sa refaci perdelutele din musama pinzata  apoi trebuie musai sa inlocuiesti buretele ala care este deteliorat , eventual sa cauti ceva  mai gros si mai compact
*



ma gandesc ca daca indoi musamaua la un capat si o cos la masina, se va curba usor in partea indoita, oricum din moment ce aerul trimis de aeroterma vine din lateralul perdelutei nu vad cum sa o lipeasca peste fantele alea (mi se pare ilogic), mai ales daca masina se pune in miscare si intra aer de afara prin perdea chiar nu vad logica functionarii aici, ca no fi asa de puternic curentu de aer trecut prin fante incat sal dirijeze si pe cel trimis de aeroterma prin calorifer. pana la urma tot bordul de cn este mai bun , dar mie nu mi place cum arata e prea patratos, ala scoica e mai frumos.

15 Sep 2014, 11:08:
m-am gandit si tot razgandit si am ajuns la urmatoarea concluzie:

1.blocarea perdelutelor pe pozitia inchis nu reprezinta o solutie pentru ca aeroterma trebuie folosita nonstop;
2.orice mod de a confectiona perdeluta nu o va face sa inchida total niciodata, cat timp aerul suflat de aeroterma vine din lateralul lor tot va iesi si afara;
3.solutia trebuie sa fie cat mai simpla, citisem pe forum cum unul pusese un volet actionat manual printr un cablu de la bord (e aiurea si greoi sa tot tragi de parghia aia de cate ori opresti pornesti aeroterma), alta solutie de actionare cu motor electric etc este complicata, cum sa tragi curent electric prin compartiment pe unde trece apa, iarna sunt minus grade etc), in loc de perdele niste supape unisens dar nu mi imaginez cum ar trebui sa arate
4.deocamdata singura solutie pe care o gasesc aplicabila este eliminarea perdelutelor si confectionarea in locul lor a unei carcase de plastic cu unul sau doi voleti confectionati tot din plastic, am facut si o schita in mare graba , 5 minute , scuzatimi calitatea smile.gif
payty
cred ca te complici. sistemul desi rudimentar, functioneaza asa cum e destul de bine.

si la mine perdelutele alea sunt confectionate din ceva panzat, un fel de musama. nici nu stiu daca sunt originale ca vad ca sunt prinse la locul lor cu niste nituri pop si din cate stiu la dacie nu se folosea asa ceva.
owy_2010
QUOTE(pais_valenciano @ 14 Sep 2014, 16:21)
Bord scoica, sistemul de climatizare clasic, ma-m incumetat si eu sa incep repararea celebrului datator de dureri de cap. Iernile trecute abia ca imi venea o adiere palida de caldura care reusea sa dezabureasca parbrizul in zona stergatoarelor, partile parbrizului dinspre stalpi ramaneau aburite sau inghetate (imaginativa ce vedeam cand trebuia sa dau prioritate unui pieton la un viraj stanga sau dreapta, adica nici nu vedeam cine traverseaza).
Am demontat tablia de sus , cea cu prizele de aer si am constatat urmatoarele:
-cateva frunze si pietricele pe sub calorifer si in turbina (cele din turbina imi dadeau un sunet de valtoare cand eram la bord si o porneam);
-perdelutele de culori diferite (erau intacte dar nu stau drepte, si prizele de aer au o inclinatie de la verticala catre parbriz , deci perdelele chiar daca stau gravitational drepte nu au cum sa etanseze spatiile de afara);
-am pornit fara tablia de sus turbina care are si un fel de volet sa dirijeze aerul spre calorifer (turbina baga destul de bine aer , daca ar iesi si prin bord la fel ce bine ar fi, dar aerul suflat de turbina cand ajunge la prima panza in loc sa o impinga si sa inchida priza de aer o da la oparte si aerul iese afara in loc sa o ia prin calorifer, am lipit in doua puncte perdeluta de priza ca sa ramana inchisa si dupa ce am pus tablia se simtea un oarecare flux de aer ca iesea pe la parbriz, am pus o hartiuta si o arunca la cativa centimetri);
-tabla compartimentelor este destul de stramba in toate directiile (parca a fost facuta manual cu ciocanul);
-compartimentele sunt izolate termic destul de rudimentar , practic 2 traverse una are un cauciuc, cealalta un burete adeziv si ala pus din 2 bucati si o parte din el era cazut pe langa traversa, 2 chedere strambe , la colturile dintre traversa cu burete si cheder are 2 bucati de cauciuc pentru umplut rosturi, unul e pus bine iar celalalt era pus la ,,misto,, din fabrica, la traversa izolata cu cauciuc la colturi nu are nimic, pur si simplu se ating intre ele, deci sunt spatii de iesire a aerului peste tot;
-cele 2 gauri de scurgere a apei (una nu are montat nimic, cealalta dinspre pompa de frana are un mot de plastic cu un tub de cauciuc montat pe el);
-caloriferul este din aluminiu, cu capace din plastic (ma impresionat montajul lui destul de bun pentru ca am vazut aici pe forum ca se tot recomanda punerea de bureti sau carpe intre spatiul dintre calorifer si compartiment pentru a forta trecerea aerului numai prin calorifer, la mine nu e nevoie deoarece partea din spate este lipita de tablia compartimentului, nu ramane nici un fel de spatiu, iar gaura care duce spre cei 2 voleti este mai mica decat dimensiunile caloriferului deci e imposibil ca aerul sa o ia prin alta parte decat prin calorifer);
Problema este cum sa fac ca cele 2 perdelute sa etanseze corect la pornirea turbinei, restul compartimentului loi izola eu cumva sa nu treaca aerul decat prin calorifer. Chiar nu am nici o idee cu perdelutele, nu vreau sa le lipesc de priza de aer pentru ca vreau caldura si din mers cu turbina oprita.
*


acelasi bord scoica am si eu. , dar sincer mor de cald in masina iarna biggrin.gif
nu trebuie facut mare lucru sa ai caldura wink.gif
pais_valenciano
QUOTE(payty @ 15 Sep 2014, 19:09)
cred ca te complici. sistemul desi rudimentar, functioneaza asa cum e destul de bine.

si la mine perdelutele alea sunt confectionate din ceva panzat, un fel de musama. nici nu stiu daca sunt originale ca vad ca sunt prinse la locul lor cu niste nituri pop si din cate stiu la dacie nu se folosea asa ceva.
*


LA mine tot cu nituri pop sunt din fabrica, nu a umblat nimeni altcineva la masina,doar eu


QUOTE(owy_2010 @ 15 Sep 2014, 23:41)
acelasi bord scoica am si eu. , dar sincer mor de cald in masina iarna  biggrin.gif
nu trebuie facut mare lucru sa ai caldura  wink.gif
*


nu sper sa ajung la o asemenea performanta, vreau doar parbrizul si geamurile de la oglinzi sa fie cristal, la aerul captat din atmosfera simt caldura mai sanatoasa de la 60 km in sus (pe unde merg eu nu ating viteza asta biggrin.gif ), cred ca voi folosi aeroterma la greu, tu ai ventilator clasic?
owy_2010
QUOTE(pais_valenciano @ 16 Sep 2014, 00:02)
LA mine tot cu nituri pop sunt din fabrica, nu a umblat nimeni altcineva la masina,doar eu
nu sper sa ajung la o asemenea performanta, vreau doar parbrizul si geamurile de la oglinzi sa fie cristal, la aerul captat din atmosfera simt caldura mai sanatoasa de la 60 km in sus (pe unde merg eu nu ating viteza asta  biggrin.gif ), cred ca voi folosi aeroterma la greu, tu ai ventilator clasic?
*


normal, am ventilator clasic
uita-te ;la geamul drpt pasager
vz cum sa aburit inauntru?
acolo era cald, cum am deschis usa, cum a intrat aerul rece
uite ce tre sa faci
scoate robinetul de caldura - asta stranguleaza- parerea mea
are orificiul mic
eu am confectionat un robinet , si e mult mai fain
+ ca am spalat caloriferul din interior wink.gif
si ptr prima data am pus altfel de antigel , G12, din ala ptr masini straine biggrin.gif
fff multumit
iar acolo la mn la acele perdele, acel material e ff mulabil, nu sta scortos- bafta

pais_valenciano
QUOTE(owy_2010 @ 16 Sep 2014, 08:36)
normal, am ventilator clasic
uita-te ;la geamul drpt pasager
vz cum sa aburit inauntru?
acolo era cald, cum am deschis usa, cum a intrat aerul rece
uite ce tre sa faci
scoate robinetul de caldura - asta stranguleaza- parerea mea
are orificiul mic
eu am confectionat un robinet , si e mult mai fain
+ ca am spalat caloriferul din interior  wink.gif
si ptr prima data am pus altfel de antigel , G12,  din ala ptr masini straine  biggrin.gif
fff multumit
iar acolo la mn la acele perdele, acel material e ff mulabil, nu sta scortos- bafta
*



pe timpul iernii vreau sa scot robinetul de tot si sa pun un teu;
de spalat nu am de ce, am folosit numai antigel si cand ma uit in radiator e curat luna;
materialul meu de perdele pare o taranie cusuta stramb la masina (cine stie ce srl) nu e scortos dar sau curbat in partea opasa fantelor pe care trebuie sa le acopere
aseara am studiat pe net acei doi voleti de sub bord (sub ansamblu stergatoare)si practic aerul dupa ce trece prin calorifer este dirijat in sus si in jos de acesti 2 voleti, dar nu are nici o tubulatura, pur si simplu aerul este aruncat in eter pe sub bord, jumate in sus si jumate in jos, de asta se plang toti ca nu simt un curent de aer, nici nu are cum pentru ca de la volet la orificiile de la parbriz cred ca sunt mai mult de 25 cm,aerul este imprastiat pur si simplu pe acolo, si tot asa imi explic cum se dezaburea numai zona din mijloc pentru ca voletii sunt pe mijloc si gaurile alea in grila bordului sunt mai multe pe mijloc, cu cat se merge spre extremitatile parbrizului aerul nu prea are fizic cum sa ajunga acolo , de asta am mereu colturile si geamurile de la oglinzi aburite. radmasa.gif
payty
pai daca vrei sa vezi vreun efect, nu te astepta sa arunce aer si pe sus si pe jos in debit mare, cu atat mai mult cand vrei sa dezaburesti geamul. La mine sta deschis doar cel de sus, pt dezaburire. Cel care ar trebui sa dea aer pe jos il tin inchis tot timpul. Mai bine iei niste ciorapi mai grosi iarna daca suferi de frig la picioare smile.gif

sau le deschizi pe rand daca chiar vrei aer cald la galosi.

Robinetul n-are rost sa il scoti ca nu face nicio restrictie. Doar ca va fi enervant ca iarna o sa stea mereu deschis si se va incalzi motorul mai greu.

Bine ar fi sa pui o fulie din aia model mic, ca sa aiba putere mai mare la relanti si turatie mica pompa de apa. Altfel s-ar putea sa ajunga apa calda mai greu in calorifer.
pais_valenciano
QUOTE(payty @ 19 Sep 2014, 22:01)
pai daca vrei sa vezi vreun efect, nu te astepta sa arunce aer si pe sus si pe jos in debit mare, cu atat mai mult cand vrei sa dezaburesti geamul. La mine sta deschis doar cel de sus, pt dezaburire. Cel care ar trebui sa dea aer pe jos il tin inchis tot timpul. Mai bine iei niste ciorapi mai grosi iarna daca suferi de frig la picioare smile.gif

sau le deschizi pe rand daca chiar vrei aer cald la galosi.

Robinetul n-are rost sa il scoti ca nu face nicio restrictie. Doar ca va fi enervant ca iarna o sa stea mereu deschis si se va incalzi motorul mai greu.

Bine ar fi sa pui o fulie din aia model mic, ca sa aiba putere mai mare la relanti si turatie mica pompa de apa. Altfel s-ar putea sa ajunga apa calda mai greu in calorifer.
*



azi am mai mesterit putin pe la masina
-robinetul nu il mai scot,
-perdelutele pana la urma le voi lipi , am vazut ca si la masinile straine comanda de aer proaspat si recirculare se face tot manual de la bord, in luna mai cand va da caldura le dezlipesc sau daca gasesc finante poate fac un volet actionat manual de la bord;
-fulie nu stiu de care am, ce dimensiune are cea mica si de ce sa u fabricat doua dimensiuni?
-nu sunt chiar asa rau de frig prima idee este ca macar parbrizul si geamurile laterale din fata sa se desghete si sa nu se mai abureasca pe interior;
-cum spuneam mesterind azi pe la masina am cautat o modalitate de a ajunge la cei doi voleti de dirijare a fluxului de aer catre parbriz si podea, din cauza cartonului de la polita nu am reusit sa bag mana acolo decat pe la axul pedalier, se pare ca si partea de dirijare a aerului catre poadea are cat de cat o logica, o parte e tinut de carton iar alta parte este o masca prelungita din tabla politei, bun mam asezat pe scaunul pasagerului din dreapta , ma m lungit cu capul pe la scaunul soferului bagat pe sub volan, am bagat mana stanga pe sub axul pedalier, am ajuns la carcasa voletilor, are o fanta si acolo de am bata mana prin ia si am atins cei doi voleti in timp ce cu mana dreapta ii miscam din butoanele climatizorului, voletul de sus sa blocat pe pozitia deschis iar voletul de jos este functional, se inchide foarte usor si foarte frumos rolleyes.gif
-am o mica dilema in spatiul in care se plimba acesti doi voleti am gasit o bucata de burete adeziv (cred ca voi ii spuneti purfix ) ce se balanganea pe acolo si lam tras afara, nu am idee cum a ajuns buretele acolo, carcasa stiu ca era lipita de caroserie cu mastic.

pais_valenciano
bineinteles cum a dat prima adiere de temperatura mai joasa sa dus drq toata incalzirea la dacia mea, am cateva intrebari:
-cum pot incalzi motorul mai repede;
-cum pot sti ce temperatura are motorul, indicatorul de la bord e o gluma proasta, aveti idee cum as putea prelua semnalul de la sonda si sa l citesc pe un voltmetru? banuiesc ca celebrul indicator de temperatura este in realitate un volmetru, as vrea de ex. sa stiu cand a ajuns antigelul la 40 de grade, ca pe urma sa pornesc aeroterma, am motor cu elicie clasica si se incalzeste greu, eu fac 15 -20 minute cu masina de la serviciu pana acasa.

si oricum ma gandesc sa cumpar din ce am vazut eu pe net o instalatie de la golf 3, si so inghesui pe undeva pe sub bord pe policioara etc si cumva aerul sa l trimit prin chestia aia cu 2 voleti spre parbriz si picioare, bineinteles sa traga aer de afara.
bygy007
nu prea ai cum daca totusi vrei o indicatie precisa iei un termometru digital , desfaci capsula de la senzorul de temperatura si pui senzorul de la noul termometru

ceea ce vrei tu este mai greu pentru ca acel senzor (termistor cu panta negativa) nu este liniar
sebymesteru
Motorul il incalzesti mai repede montand un termostat de 89 de grade,de calitate. Orice ai lua,nu lua Meister "Made in Germany" sunt de cacao,de-ala am si eu si mi-am luat o tzeapa cat mine de mare. Ori a ramas blocat deschis ori se deschide de la 50 de grade,cert e ca in oras apa abia urca la 70-80 de grade,foarte greu la 90,afara nu depaseste 70,in conditiile in care am ELV,nu paleta de pe fulia pompei de apa. Pe cealalta masina am avut un termostat Klaxcar,tot de 89 si am fost multumit de el,desi mergeam 99% din timp pe GPL,motorul se incalzea rapid,chiar si iarna la -15 grade.
TXzamora88
De ce nu iti montezi un bord CN cu tot cu aeroterma ? NU spun doar eu,ci multa lume,este cea mai buna metoda/solutie. O sa ai si dezaburire buna,o sa ai caldura la picioare,o sa ai caldura in masina...cel mai bine asa
pais_valenciano
QUOTE(bygy007 @ 30 Sep 2014, 20:08)
nu prea ai cum daca totusi vrei o indicatie precisa iei un termometru digital , desfaci capsula de la senzorul de temperatura si pui senzorul de la noul termometru

ceea ce vrei tu este mai greu pentru ca acel senzor (termistor cu panta negativa) nu este liniar
*



ma gandeam ca daca isi modifica rezistenta se mofica implicit si voltaj si in felul asta sa stiu printr un tabel de corespondenta (nu neaparat liniar) cam ce temperatura are apa , in felul asta pentru a stabili cam cat sa las motorul la incalzit in diminetile in care se face condens, ca de altfel peste 10 grade nul las la incalzit decat un minut sa ia putin ulei si sub 10 grade maxim 2 minute dar imi apar 2 probleme --
1 condenseaza la inceput in exteriorul parbrizului (o rezolv cu stergatoare, mai rau e ca nu vad in oglinzi), pe urma nu mai condenseaza in exterior si incepe sa faca la interior, trebuie sa dau drumu la aeroterma dar daca aerul nu este putin cald nu se dezabureste
2 alt efect este ca in primul kilometru motorul nu trage aproape deloc, chiar daca maresc la 3000 de ture si incep sa patinez ambreajul abia plec de pe loc, pe urma accelerez incet si progresiv si bag urmatoarele trepte de viteza, cu cat este mai frig cu atat tinde sa se opreasca sau ia viteza mai greu

deci ideea era sa stabilesc o temperatura a antigelului la care sa plec de pe loc ( de ex este -5 grade afara, pornesc si las la 1200-1500 rpm, ca sa incalzesc motorul pe loc, dar cat sa stau 5 minute? sau poate 10? asa vedeam la ce temperatura a ajuns antigelul si de ex la 30 sau 40 de grade porneam de pe loc, fara sa mi apara neplacerile cu aburire sau tendinte de a se opri motorul, am mai patit eu am cam la 500 m o intersesctie ma taraiam pana la ia , opream sa dau prioritate si cand sa plec de pe loc opream motorul, sau plec cu geamurile curate cristal si dupa 2..300 metri nu mai vedeam nici pe unde sa trag pe dreapta, unde mai pui ca drumul asta este in bragadiru si duce spre clinceni si acolo este o fabrica, oamenii ies dimineata de la serviciu si merg pe partea carosabila ca nu au trotuare, drumul are o singura banda si nu este iluminat, au fost lovite de masini multe persoane in zona aia)
cam asta este ideea caldura imi face si mie daca pornesc aeroterma (cu aerul din mers nu prae fac nimic), imi face si 20 ...25 de grade in zona scaunului de la pasager, si imi dezabureste si parbrizul dar dureaza mult cu cat este mai frig cu atat dureaza mai mult , cand este su - 10 grade cred ca deja imi trebuie o jumatae de ora, nu sunt sigur, de ceva vreme port un termometru cu mine si cand ies dimineata din schimbul 3 incep sa fac masuratori biggrin.gif , am 11.5 km pe care ii parcurg cu maxim 50 km/h incepand vara de la 15 minute si ajungand iarna si la 30 poate si mai mult uneori depinde de conditii dry.gif

cu acul de la bord ce indica zice lumea pe aici 60 de grade la prima linie, cred ca ma prinde 20 de minute de stat pe loc si tot nu ajunge acolo, adica este scalat total aiurea, termostatul eu zic ca e bun ca ramane acul in acelsi loc ca si vara, si din cate imi amintesc parca am vernet de 87 de grade
sebymesteru
Pais,te complici inutil...pentru ce ai tu nevoie indicatorul ala din bord clasic e suficient de precis. Monteaza o aprindere electronica cu sau fara senzor si fise siliconice ca sa scapi de problemele de pornire/tras la rece si foloseste socul atunci cand pornesti,asa cum recomanda dealtfel si producatorul. Monteaza un termostat de 89 de grade cum ti-am recomandat mai sus si daca nu ai ventilator electric apeleaza la varianta clasica de obturare partiala a radiatorului cu un carton.
Offtopic:
Eu pornesc cu socul tras putin mai bine de jumatate si 1-2 sprituri inainte. Porneste si fara spriturile alea usor,dar invarte o idee mai mult pana porneste. Dupa pornire,imping inapoi socul putin sau il trag pana ralantiul ramane la 1000-1100rpm si am plecat. In mers,cand simt ca da in nas la accelerare,imping putin socul inapoi si cam atat. Nu inteleg de ce nu foloseste lumea socul ala sau de ce nu invata sa il foloseseasca corect; de-aia e montat acolo,nu de florile marului sau ca sa avem niste piese in plus prin carburator. 111.gif
bygy007
pentru ca motorul sa nu se opreasca pe gaz (rezervorul era uscat) si pornirea pe injectie la propriu biggrin.gif , am idreptat acea sirma care face legatura intre soc si acceleratie in asa fel incit cind trageam socul sa se accelereze pe la 1000 ture la rece si clapeta de soc sa nu fie total inchisa, pe masura ce se incalzea impingeam socul si scadea turatia
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.