Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Plăcuțe frână, ulei și filtre...
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Dr.Cross
Saluta-v-aș! smile.gif Aș avea și eu nevoie de niște sfaturi... Vreau să-mi pregătesc Solenza de iarnă și vreau să schimb consumabilele (oricum a venit timpul...) așa că aș dori, dacă se poate, să-mi recomandați niște tipuri bune din următoarele:

- Plăcuțe frână (cele pe care le am în acest moment mă scot din minți; umplu jantele de pilitură imediat și scârțâie de la ia naiba...făceau asta aproape de noi)
- Ulei de motor, frână...ceva ieftin și bun, evident smile.gif)
- Filtre (sincer să fiu, habar nu am câte filtre are mașina asta dar aș vrea să le schimb pe toate..ulei, admisie...și care or mai fi..)

Mulțumesc aniticpat! icon_mrgreen.gif
bogdanmardare
Placute de frana - Ferodo FSL 114 - la jumatate de pret fata de cele de origine, franeaza bine - pilesti pintenul de pe lateralul placutei.
Lichid de frana Dacia SAE J Dot 4 - un flacon este de ajuns. Nu il amesteca cu cel de Renault - se spune ca ultimul ataca garniturile din pompa.
Filtru de ulei Mann W75/3 - 15 lei, Knecht-Mahle OC467 - can 25 lei.
Filtru de aer Filtron AR 131/1 maxim 20 lei, Purflux A1278 - 29 lei, in ultimul rand Mann C2672/1 (hartia este mai "deasa", fluxul de aer este mai mic, reduce demarajul). Atentie la filtrul de aer "de origine" in cutie gri cu galben. Pe langa ca este mai scump, poate fi cotrafacut: buretele este turnat urat, lipit prost de hartie, filtrul este mai mic in diametru si se rupe cand il intinzi sa il montezi.
Pentru ulei spun doar: nu Elf (slab calitativ), nu Dacia Oil (si slab si scump la banii aceia).
Dr.Cross
QUOTE(bogdanmardare @ 6 Oct 2014, 20:24)
Placute de frana - Ferodo FSL 114 - la jumatate de pret fata de cele de origine, franeaza bine - pilesti pintenul de pe lateralul placutei.
Lichid de frana Dacia SAE J Dot 4 - un flacon este de ajuns. Nu il amesteca cu cel de Renault - se spune ca ultimul ataca garniturile din pompa.
Filtru de ulei Mann W75/3 - 15 lei, Knecht-Mahle OC467 - can 25 lei.
Filtru de aer Filtron AR 131/1 maxim 20 lei, Purflux A1278 - 29 lei, in ultimul rand Mann C2672/1 (hartia este mai "deasa", fluxul de aer este mai mic, reduce demarajul). Atentie la filtrul de aer "de origine" in cutie gri cu galben. Pe langa ca este mai scump, poate fi cotrafacut: buretele este turnat urat, lipit prost de hartie, filtrul este mai mic in diametru si se rupe cand il intinzi sa il montezi.
Pentru ulei spun doar: nu Elf (slab calitativ), nu Dacia Oil (si slab si scump la banii aceia).
*



Mulțumesc pentru informații! smile.gif O singură întrebare am...la ce te-ai referit când ai zis, la plăcuțele de frână să pilesc pintenul de pe lateralul plăcuței?
Crap
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=3638267

Ai poze acolo...are placuta un "mic punct" care trebuie taiat cu flexu/polizor...cum vrei tu.
Dr.Cross
QUOTE(Crap @ 7 Oct 2014, 20:11)
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=3638267

Ai poze acolo...are placuta un "mic punct" care trebuie taiat cu flexu/polizor...cum vrei tu.
*



Ăsta?

Poză
bogdanmardare
Ala. wink.gif
Dr.Cross
QUOTE(bogdanmardare @ 7 Oct 2014, 21:06)
Ala. wink.gif
*



Ok..dar tipul din postul trimis mai sus nu îl înlăturase smile.gif)
psychoo
Eu am pus de 3 sau 4 ori Ferodo FSL 114 si nu am taiat nimic.
Cum le-am scos din cutie, asa le-am montat.
Daca va uitati, pistonul nu e plin ci are o gaura destul de mare in mijloc. Din aceasta cauza acea umflatura nu deranjeaza absolut deloc, nici macar la montare.
bogdanmardare
La montare nu e e problema, oricum se preseaza inainte pistonul in etrier, ca sa faca loc placutelor. La demontare insa... Eu indepartasem aproape pana la fata pintenul respectiv (maxim 0,5 mm ramas din el) si m-am chinuit serios sa scot etrierul. Pistonul nu trecea de pinten nici mort. Pana la urma am impins in etrier spre portfuzeta ca sa intre pistonul suficient de putin incat sa scape restul de pinten. Am zis ca imi ies ochii pana am reusit (incepuse sa si ploua intre timp). Am pilit apoi la fata restul de pinten si de atunci nu am mai avut probleme. Acum, fiecare face cum vrea.
Dr.Cross
QUOTE(psychoo @ 8 Oct 2014, 06:47)
Eu am pus de 3 sau 4 ori  Ferodo FSL 114 si nu am taiat nimic.
Cum le-am scos din cutie, asa le-am montat.
Daca va uitati, pistonul nu e plin ci are o gaura destul de mare in mijloc. Din aceasta cauza acea umflatura nu deranjeaza absolut deloc, nici macar la montare.
*



Păi de-asta întrebam și eu...văd că nu are în ce lovi "pintenul" ăla..

OFF: Cum ți s-a părut ție acest tip de plăcuțe?
psychoo
Doar astea le folosesc dupa ce am aflat de ele, deci cred ca am spus suficient. Nu scartaie si franeaza ok masina cu ele. Discurile nu par sa se uzeze la fel de tare ca si cu cele de origine. Bine, atunci si discurile erau de origine, dar tind sa cred ca sunt mai ok deoarece discurile cu vechime 80.000km au functionat exclusiv cu acest tip de placute si nu prezinta uzura neuniforma sau prionuntata. Buza prezenta la discuri are mai putin de 1mm.
Nici probleme nu am avut la demontare. Cel mai simplu se foloseste o surubelnita cu care se "trage" de etrier pentru a baga pistonul inauntru.
Schimbul de placute la mine a durat 30 minute cu tot cu ridicat masina pe cric, demontat/montat roti, curatat pene si locul de culisare al acestora pe etrier si uns cu foarte putina vaselina doar penele pentru evitarea aparitiei ruginii. Manopera in regie proprie, ca de obicei.
Dr.Cross
QUOTE(psychoo @ 8 Oct 2014, 14:51)
Doar astea le folosesc dupa ce am aflat de ele, deci cred ca am spus suficient. Nu scartaie si franeaza ok masina cu ele. Discurile nu par sa se uzeze la fel de tare ca si cu cele de origine. Bine, atunci si discurile erau de origine, dar tind sa cred ca sunt mai ok deoarece discurile cu vechime 80.000km au functionat exclusiv cu acest tip de placute si nu prezinta uzura neuniforma sau prionuntata. Buza prezenta la discuri are mai putin de 1mm.
Nici probleme nu am avut la demontare. Cel mai simplu se foloseste o surubelnita cu care se "trage" de etrier pentru a baga pistonul inauntru.
Schimbul de placute la mine a durat 30 minute cu tot cu ridicat masina pe cric, demontat/montat roti, curatat pene si locul de culisare al acestora pe etrier si uns cu foarte putina vaselina doar penele pentru evitarea aparitiei ruginii. Manopera in regie proprie, ca de obicei.
*



De unde îmi recomanzi să cumpăr toate cele necesare?
psychoo
Nu cunosc Focsaniul ca sa te indrum la un magazin, dar in principiu orice magazin de piese auto mai mare ar putea fi ok. Poti incerca si la cele mici gen la parterul blocului, doar sa fie de incredere. Am auzit cazuri de piese reconditionate si vandute drept noi si la magazine mari si la magazine mici, dar nu cred ca este cazul pentru niste placute de frana de 30 de lei.
Cel mai bine verifici piesa si apoi dai banii. Cauta pe net, chiar si pe forum, exista poze cu placutele FERODO FLS114. Daca nu seamana cu ce vrei sa cumperi, schimba magazinul.
Bafta.
Dr.Cross
QUOTE(psychoo @ 13 Oct 2014, 06:49)
Nu cunosc Focsaniul ca sa te indrum la un magazin, dar in principiu orice magazin de piese auto mai mare ar putea fi ok. Poti incerca si la cele mici gen la parterul blocului, doar sa fie de incredere. Am auzit cazuri de piese reconditionate si vandute drept noi si la magazine mari si la magazine mici, dar nu cred ca este cazul pentru niste placute de frana de 30 de lei.
Cel mai bine verifici piesa si apoi dai banii. Cauta pe net, chiar si pe forum, exista poze cu placutele FERODO FLS114. Daca nu seamana cu ce vrei sa cumperi, schimba magazinul.
Bafta.
*



Stau în București acum..sunt la facultate...în București mă refeream, am uitat să precizez smile.gif). Apropo..ce înseamnă un set de plăcuțe? 2 sau 4?
Maskatu
Un set inseamna 4 placute, adica doua pe stanga si doua pe dreapta.
Dr.Cross
QUOTE(Maskatu @ 13 Oct 2014, 21:31)
Un set inseamna 4 placute, adica doua pe stanga si doua pe dreapta.
*



Adică costă doar 50 de lei un set de plăcuțe ca cele de mai sus? :| Păi e mai mult montarea smile.gif)
psychoo
Depinde, eu mi le-am montat singur.
Nu ai nevoie decat de cric, o buturuga sa asiguri masina cat timp lucrezi la roata (nu se lasa doar pe cric suspendata), o surubelnita mai mare, un ciocan (pentru a scoate penele), niste smirghel pentru curatarea locului de culisare a etrierilor si (optional) foarte putina vaselina cu care sa manjesti penele la remontare.
Timp de lucru ~30 minute ambele roti daca stii ce e de facut, 1 ora daca schimbi pentru prima data.
Bafta.
Maskatu
Sau daca nu esti sigur pe tine, mergi la un service si dai 30-40 de lei . Cu franele nu tejoci. Plus ca daca iese pistonasul din etrier ai cam pus-o. Il bagi greu la loc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.