QUOTE(PH-06-BOA @ 19 Nov 2014, 23:26)
Nu te scapa deloc. Am testat si eu unul, dar dupa cateva saptamani, a trebuit sa-l dau jos, si sa-mi pun aprindere adevarata. Numai cine nu cunoaste electronica, face o asemenea confuzie, spunand ca si-a montat, aprindere electronica. Senzorul da, te scuteste de perlarea platinei, in rest, impreuna cu "chibritul", e o tampenie. Totul, nu-i decat o "platina" electronica, fara sa faca altceva, decat necazuri. Fie ca ai acea aprindere, sau platina originala, capacul face aceeasi treaba si in acelasi fel, si umezindu-se chiar invizibil ochiului, pornirea e grea sau deloc. E mai simplu sa parchezi masina seara, cu botul intr-un perete, sa nu aiba curenti de aer, si dimineata va porni perfect. Daca ti-ai adus aminte seara, ca nu ai asezat-o unde trebuie, si o pornesti pentru un minut, s-o duci langa perete, ai terminat cu pornirea dimineata, pentru ca acea pornire scurta, abureste, ionizeaza si scurtcircuiteaza . Faceti o proba !
-nu stiu cum este gotronic dar aprinderea clasica inca mai functioneaza in parametri, rar mi se intampla sa porneasca la a 3 a cheie in toiul iernii, masina are 44 000 km, la aprindere fata de fabrica nu am schimbat decat bujii, fise, capac delco, platina, condensator si bobiba de inductie (am schimbata degeaba ca aveam un multimetru defect si m-am pacalit asa ca a trebuit sa-mi cumpar si multimetru
)
-in locul in care parchez fata de bloc sunt cam 4 metri si eu trag cu fata spre bloc , parbrizul il gasesc curat, dar luneta plina de apa, daca intorc masina inverz gasesc parbrizul pli de apa si luneta curata
, asa ca pentru mine e mai simplu sa trag cu fata spre bloc , ies mai usor din parcare si luneta dau o data drumu la stergator si gata, cu parbrizu era mai complicat ca , chiar daca il sterg condenseaza imediat, tatal meu ma cearta mereu ca de ce nu parchez cu spatele spre bloc, daca ii spun faza cu, condensu nu ma crede
-din ce am observat cu aprindere clasica orice dacie in parametri corecti porneste si la minus 20 de grade cel mult la a 3 a cheie, tot din ce am observat mai important decat toate este vechimea bateriei, cu cat este mai noua furnizeaza mai multa energie si masina porneste mai usor, bateria mea are 2,5 ani si desi e incarcata la capacitate maxima mereu , am vaut ca doar in prima iarna tragea bine, in a doua sa simtit cum au mai lasato puterile, acum ca se apropie a treia iarna a dat de cateva ori zero grade si abia mai invartea, am dato jos, masurato si rasmasurato imi arata 14,8 volti fara consumator data jos de pe masina, pe redros nu mai are ce sa incarce ca e plina nu pot sa o tin decat maxim o jumate de ora ca-mi arata redresorul ca bateria sa incarcat, am masurat incarcarea pe masina, cu faza scurta si aeroterma pornita la relanti am 14 v si la 2500 de rpm ajunge la 14,8 volti dar cu toate astea cum da frigul nu mai are puterea din iernile anterioare, bateria este rombat 65 amperi, cand era tanara in prima iarna invartea de rupea motorul si porneam imediat oricat de frig era afara
ce vremuri, ma gandesc daca nu o exista pe piata alte tipuri de baterii fara acid sulfuric si care sa nu fie dependente de temperatura ambianta