Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: CAPAC DELCO
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
pais_valenciano
Azi am demontat capacul la delco , dupa 10 000 de km tongue.gif si am constat ca cei patru ploti aveau pe muchia lor un fel de cenusa alba, care se lua foarte usor, mai concret dupa ce am luat cenusa muchiile au disparut, practic metalul din acea zona sa ars si sa transformat in cenusa, inteleg ca in situatia asta sa marit distanta dintre lulea si ploti deci capacul nu mai este bun?
Cam cati km trebuie sa tina un capac?
pe capac srie EP
-bobina de inductie este marca doduco;
-condensatorul si platina tot doduco, platina de cand am masina nu o gasesc dupa 10 000 km niciodata uzata, doar la o privire foarte atenta suparafata ei pare un pic nefinisata, de obicei la 10 000 schimb bujiile , condensatorul si platina indiferent de starea lor.
-fisele sunt tesla;
-bujiile brekneker
ilie.claudiu90
daca masina merge rotund,porneste bine, nu se cere neeaparat o inlocuire,nu sunt un mare expert dar capacul delco nu are un anumit numar de km dupa care se schimba, daca nu este spart,sau crapat ,curata-l si mai merge
pais_valenciano
QUOTE(ilie.claudiu90 @ 21 Oct 2014, 20:30)
daca masina merge rotund,porneste bine, nu se cere neeaparat o inlocuire,nu sunt un mare expert dar capacul delco nu are un anumit numar de km dupa care se schimba, daca nu este spart,sau crapat ,curata-l si mai merge
*



ma gandesc ca totusi intre lulea si plotii din capacul delcoului trebuie sa existe o distanta cat mai mica, cu cat distanta creste scanteia trebuie sa strabata aerul si isi pierde din putere sau se pierde de tot tongue.gif
daca isi pierde din putere , scanteia data de bujie va fi mai slaba si implicit arderea amestecului carburant mai proasta.
ca sa nu mai zic ca , capacul pe care scrie E/P (banuiesc ca electroprecizia) are 2 ploti mai grosi si doi mai subtiri, nu stiu cum se fabrica un capac dar cred ca la inceput plotii au forma unei bare circulare si pe urma sunt prelucrati prin aschiere, daca scula aschietoare nu este centrata bine fata de ploti unii vor fi mai grosi si altii mai subtiri, respectiv cand trece luleaua distanta dintre ploti nu va mai fi egala la toti, si uite asa putin de aici putin de acolo, asa merg daciile noastre ca ultimile rable.
payty
capacele de delcoul electroprecizia sunt cele mai bune pt ca au ploturile de aluminiu, nu de cupru.


Praful acela alb e oxid de aluminiu si poti sa il cureti si apoi mergi fara probleme.


Cele cu ploturi de cupru se coclesc singure, fara sa fie folosite si sunt de proasta calitate.

Distanta inegala n-ar trebui sa te deranjeze prea mult, oricum luleaua nu face contact direct cu ploturile, asa ca iti dai seama ca scanteia prin care luleaua face legatura cu plotul nu se produce intotdeauna in acelasi loc chiar si daca ploturile ar fi absolut identice.
pais_valenciano
QUOTE(payty @ 25 Oct 2014, 14:54)
capacele de delcoul electroprecizia sunt cele mai bune pt ca au ploturile de aluminiu, nu de cupru.
Praful acela alb e oxid de aluminiu si poti sa il cureti si apoi mergi fara probleme.
Cele cu ploturi de cupru se coclesc singure, fara sa fie folosite si sunt de proasta calitate.

Distanta inegala n-ar trebui sa te deranjeze prea mult, oricum luleaua nu face contact direct cu ploturile, asa ca iti dai seama ca scanteia prin care luleaua face legatura cu plotul nu se produce intotdeauna in acelasi loc chiar si daca ploturile ar fi absolut identice.
*




ai dreptate in privinta calitatii electroprecizia, am pus unul de metalplast parca cu ploturi din cupru si a inceput acul la turometru sa ai be caderi nervoase la ralanti.
nu stiam ca ploturile de aluminiu sunt mai bune, eu ma gandeam ca cuprul conduce mai bine curentul.
payty
conduce, dar se si oxideaza mai repede.
PH-06-BOA
Nu e adevarat ca, daca creste distanta intre plot si lulea, scanteia e mai slaba. Cine a prins ideea cu nasturele, stie ce zic, sau cea cu piesa pusa pe capacul delcoului si apoi fisa centrala, care se spunea ca amplifica scanteia. Eu il am si acum. Ba chiar am taiat din lama de la lulea, sa am scanteie si la bujiile ce tind sa se ancraseze, si n-am mai avut probleme. Alta treaba, am astupat gaurile laterala din capac, sa nu mai intre aer si sa condenseze, ca sa nu mai porneasca dimineata. L-am infasurat cu banda adeziva de plastic.
corbex
Gaura aia e tocmai ca sa aiba pe unde iesi umezeala. Ca de intrat, tot intra, printre capac si delcou.
PH-06-BOA
De unde sa iasa? Pe unde sa intre acolo umezeala, daca nu pe acele gauri? La cate masini ati mai vazut, mai are alt tip, o asa tampenie? Incercati si astupate, ca nu aveti ce pierde !
dacia_geo
PH-06-BOA la ce te mai complici cu platina? Suntem in secolul 21 iar un senzor gotronic te scapa de toate aceste probleme. Cat despre capacul de la delco acele gaurele nu trebuiesc astupate. Vezi un capac de fiat sau unul de lada si ai sa vezi ca sunt prezente acele gaurele.
PH-06-BOA
Nu te scapa deloc. Am testat si eu unul, dar dupa cateva saptamani, a trebuit sa-l dau jos, si sa-mi pun aprindere adevarata. Numai cine nu cunoaste electronica, face o asemenea confuzie, spunand ca si-a montat, aprindere electronica. Senzorul da, te scuteste de perlarea platinei, in rest, impreuna cu "chibritul", e o tampenie. Totul, nu-i decat o "platina" electronica, fara sa faca altceva, decat necazuri. Fie ca ai acea aprindere, sau platina originala, capacul face aceeasi treaba si in acelasi fel, si umezindu-se chiar invizibil ochiului, pornirea e grea sau deloc. E mai simplu sa parchezi masina seara, cu botul intr-un perete, sa nu aiba curenti de aer, si dimineata va porni perfect. Daca ti-ai adus aminte seara, ca nu ai asezat-o unde trebuie, si o pornesti pentru un minut, s-o duci langa perete, ai terminat cu pornirea dimineata, pentru ca acea pornire scurta, abureste, ionizeaza si scurtcircuiteaza . Faceti o proba !
pais_valenciano
QUOTE(PH-06-BOA @ 19 Nov 2014, 23:26)
Nu te scapa deloc. Am testat si eu unul, dar dupa cateva saptamani, a trebuit sa-l dau jos, si sa-mi pun aprindere adevarata. Numai cine nu cunoaste electronica, face o asemenea confuzie, spunand ca si-a montat, aprindere electronica. Senzorul  da, te scuteste de perlarea platinei, in rest, impreuna cu "chibritul", e o tampenie. Totul, nu-i decat o "platina" electronica, fara sa faca altceva, decat necazuri. Fie ca ai acea aprindere, sau platina originala, capacul face aceeasi treaba si in acelasi fel, si umezindu-se chiar invizibil ochiului, pornirea e grea sau deloc. E mai simplu sa parchezi masina seara, cu botul intr-un perete, sa nu aiba curenti de aer, si dimineata va porni perfect. Daca ti-ai adus aminte seara, ca nu ai asezat-o unde trebuie, si o pornesti pentru un minut, s-o duci langa perete, ai terminat cu pornirea dimineata, pentru ca acea pornire scurta, abureste, ionizeaza si scurtcircuiteaza . Faceti o proba !
*



-nu stiu cum este gotronic dar aprinderea clasica inca mai functioneaza in parametri, rar mi se intampla sa porneasca la a 3 a cheie in toiul iernii, masina are 44 000 km, la aprindere fata de fabrica nu am schimbat decat bujii, fise, capac delco, platina, condensator si bobiba de inductie (am schimbata degeaba ca aveam un multimetru defect si m-am pacalit asa ca a trebuit sa-mi cumpar si multimetru sleep.gif )
-in locul in care parchez fata de bloc sunt cam 4 metri si eu trag cu fata spre bloc , parbrizul il gasesc curat, dar luneta plina de apa, daca intorc masina inverz gasesc parbrizul pli de apa si luneta curata biggrin.gif , asa ca pentru mine e mai simplu sa trag cu fata spre bloc , ies mai usor din parcare si luneta dau o data drumu la stergator si gata, cu parbrizu era mai complicat ca , chiar daca il sterg condenseaza imediat, tatal meu ma cearta mereu ca de ce nu parchez cu spatele spre bloc, daca ii spun faza cu, condensu nu ma crede blush.gif
-din ce am observat cu aprindere clasica orice dacie in parametri corecti porneste si la minus 20 de grade cel mult la a 3 a cheie, tot din ce am observat mai important decat toate este vechimea bateriei, cu cat este mai noua furnizeaza mai multa energie si masina porneste mai usor, bateria mea are 2,5 ani si desi e incarcata la capacitate maxima mereu , am vaut ca doar in prima iarna tragea bine, in a doua sa simtit cum au mai lasato puterile, acum ca se apropie a treia iarna a dat de cateva ori zero grade si abia mai invartea, am dato jos, masurato si rasmasurato imi arata 14,8 volti fara consumator data jos de pe masina, pe redros nu mai are ce sa incarce ca e plina nu pot sa o tin decat maxim o jumate de ora ca-mi arata redresorul ca bateria sa incarcat, am masurat incarcarea pe masina, cu faza scurta si aeroterma pornita la relanti am 14 v si la 2500 de rpm ajunge la 14,8 volti dar cu toate astea cum da frigul nu mai are puterea din iernile anterioare, bateria este rombat 65 amperi, cand era tanara in prima iarna invartea de rupea motorul si porneam imediat oricat de frig era afara rolleyes.gif ce vremuri, ma gandesc daca nu o exista pe piata alte tipuri de baterii fara acid sulfuric si care sa nu fie dependente de temperatura ambianta blink.gif
mstaniloiu
pentru pais_valenciano: Scuze de reply tarziu, dar daca incarca 14,8 Volti intr-adevar - NU e bine - e relativ mult si scurtezi viata bateriei. Ideal este constant intre 13,8 si 14,4 V
Inainte de orice altceva - testeaza si cu alt aparat de masura - sau sa compari/masori cu acelasi aparat la alta masina. Daca si alt voltmetru indica la fel, sau pe aproape, inseamna ca trebuie sa schimbi (sau ajustezi daca e posibil) releul de incarcare. Supraincarcarea, chiar si usoara - are ca efect ceea ce povesteai - ca in anii urmatori "nu mai are aceeasi putere". Am vazut baterii corect exploatate care au dat randament si 7-8 ani.

Sarbatori fericite si La Multi Ani !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.